-
GAMEPOD.hu
Üdv a trollok között!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bjørgersson
félisten
-
EmberXY
addikt
válasz Bjørgersson #17201 üzenetére
Tudom, azért írtam.
Bár, ha eleget fizetnének, én elmennék...Up the Irons!
-
koshmar
őstag
RAMMSTEIN!!!!
Remélem, jövőre megint jönnek.
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
#33253120
törölt tag
válasz Bjørgersson #17201 üzenetére
Nem rossz, bár ahogy öregszem inkább a dallamos vonalat szeretem inkább: [link]
-
koshmar
őstag
válasz EmberXY #17209 üzenetére
Nem, full józan voltam, de több szám teljesen kimaradt az emlékezetemből, mert akkora élmény volt.
Komolyan, az adrenalin gallonjával ömlött bennem mindenhol. Életem legnagyobb élménye volt, utána közvetlenül az An-2-essel repülés.
Csak a repülés úgy volt nagy élmény, hogy közben halálosan rettegtem is. Leírni nem lehet..Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
koshmar
őstag
És persze, a repülés nagysárgrendekkel drágább élmény azzal a géppel, óránként 150-180 liter ólmozott benzin + 8 liter olaj, cca. 250 ezer forint.
Szóval ha kicsengetsz annyit, akkor 1 óra személyesen csak a tied lehet.[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
#33253120
törölt tag
válasz Bjørgersson #17212 üzenetére
Akkor már nálam inkább a jazz alap: Ez két szám, az első a felvezető.
No meg az előzőnél maradva egy kis Mr. Fastfingers [link][ Szerkesztve ]
-
EmberXY
addikt
válasz koshmar #17214 üzenetére
Ha már repülés, akkor nem biztos, hogy azzal a lomha batárral kéne menni... Én sokkal inkább repülnék vadászgéppel (a Gripenek csak 10 milláért repülnek óránként ) vagy műrepülő géppel, ha beszarok, behugyozok, megdöglök, az se érdekelne.
[ Szerkesztve ]
Up the Irons!
-
koshmar
őstag
-
koshmar
őstag
válasz #33253120 #17218 üzenetére
Ugye, hogy ugye?
Nekem élőben látni is hatalmas élmény volt, de repülni ott helyben.. mindent vitt.
Sokkal nagyobb, mint ahogy a képek alapján hittem.
Amennyire rettegrem ott fent, ugyanannyira akarom még most is.
Kigurultunk a felszállópálya végéig, megfordultunk majd a pilóta teljes gázt adott > a hallásomnak onnantól már nem volt funkciója.Közelről megnéztem a motort (illetve az alját), óriási hengerei voltak. Több, mint 3300 köbcenti darabja és abból van kilenc.
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
koshmar
őstag
válasz #33253120 #17221 üzenetére
Jobb egyen ültél vagy a raktérben?
És a legfontosabb: a pilóta megejtette azt a mozdulatot, amitől minden újonc nyakon fossa magát? Tehát a hirtelen ereszkedést.
Egyszerűen leírhatatlan érzés.. szerintem azért van, mert a vér a tehetetlenség miatt megindul az agyad felé, és szó szerint átmész retardáltba.
Én konkrétan becsuktam a szemem és a szám is kinyílt..Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
koshmar
őstag
-
EmberXY
addikt
válasz koshmar #17217 üzenetére
Egy Gripenre? Ha lenne is annyi pénzem, biztos elhajtanának, nem hiszem, hogy foglalkoznak ilyesmivel, nem sétarepülők azok, csak a stadionos átrepülés után foglalkozott velük egy kicsit a média, akkor mondták, hogy 10 millába kerül egy órányi repülése, a király stadionja felett meg három húzott át...
Szerintem 3-4-5 G-nél már nem élnék, bár a G-ruha lehet, hogy segítene...
" a legapróbb eltérés a vízszintestől/függőlegestől azonnal azt eredményezte, hogy életem filmje lepergett. "
A függőlegestől?!! A NASA-nál repültél?
A vízszintest még értem, de innen meg az látszik, hogy nem sokat voltál még részeg...
Amúgy fülvédőt nem adtak, vagy nem szóltak, hogy vigyél magaddal? A pilótán gondolom volt valami hasonló, az utas meg le van szarva, csak fizessen...T_chris: Mi az a szeptikai műtét és mi az a roncsozás?
[ Szerkesztve ]
Up the Irons!
-
Bjørgersson
félisten
válasz #33253120 #17215 üzenetére
Nem rosszak, bár ez már nem is az én világom. Hirtelen az Opeth jutott eszembe, akik még valamennyire hasonló zenét játszanak, nem tudom ismered-e őket.
Opeth - Cusp Of Eternity (Audio)
Opeth - Eternal Rains Will Come (Audio)As if all this was something more than another footnote on a postcard from nowhere, another chapter in the handbook for exercises in futility...
-
koshmar
őstag
válasz EmberXY #17225 üzenetére
Dehogy adtak fülvédőt! Meg eleve nem úgy készültem aznap reggel, hogy ma repülök.
Nem sejtettem, hogy ennyire hangos. Alapjáraton és kisebb fordulaton nem is hangos, de felszállásnál rettenetes, teljes fordulaton szó szerint felordít a motor.
Ami nem is csoda, szerintem a kipufogójában 0 hangtompítás van- a repülőkre semmilyen zaj és kibocsátási norma nem vonatkozik.
A levegőben ugye már szélzaj is van. És nem is maximális sebességgel mentünk, ennek a gépnek eleve 258 körül van a vége.De mit vársz, a 30-as évek végén tervezték és kezdték gyártani.
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
sixpack89
tag
üdv!
pár hete láttam egy képet,amin jókat röhögtem. nem tudom már melyik oldalon,vagy mi volt a teljes szöveg. de valami olyasmi volt,hogy az egyik képen a faszi felteszi a kezét,és azt mondja: Nem! a következő képen, meg hogy a fa-szomba mégis csak iszok.. de nem így volt a szöveg,frappánsabb volt.
[link]
Ez a kép volt,csak más szöveggel. -
Bjørgersson
félisten
Boldog új évet trollok!
As if all this was something more than another footnote on a postcard from nowhere, another chapter in the handbook for exercises in futility...
-
#33253120
törölt tag
válasz Bjørgersson #17226 üzenetére
-
koshmar
őstag
Azért se írom le, hogy BÚÉK!:
Tegnap elbasztuk, nem figyeltük az időpontot, aztán már csak azt láttuk, hogy 00.01.
Ti néztétek?Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
EmberXY
addikt
válasz koshmar #17227 üzenetére
" Meg eleve nem úgy készültem aznap reggel, hogy ma repülök."
Gondoltam, hogy nem szkafanderben járkálsz, hátha aznap kilőnek a világűrbe...
De furcsállom, hogy a szolgáltatás nem tartalmazott legalább egy pár füldugót.Nem tudtad, hogy ilyen hangos?! Te, aki a csillagmotorokat bújod, meg a köbcentiket, nem tudtad, hogy az milyen lehet? Ezt nem tudom elhinni.
Ha hangos, legalább az ellenség messziről meghallja, radar se kell (bár ha jól tévedek, a radar még akkor nem is létezett, amikor ezt gyártani kezdték)...T_chris: akkor az nem a legéletvidámabb részleg, szerencse, hogy "csak" az utóbbi műtétre kellett odamenned. Bár nekem az is új, hogy fertőzést műtéti úton is kezelnek? Vagy valamilyen műtét helye fertőződött?
****************
Mindenkinek BUÉK! Remélem senki nem maradt józan...
Up the Irons!
-
#33253120
törölt tag
válasz EmberXY #17234 üzenetére
Az AN2 baromi hangos.
Az úgy volt, hogy hajnali helyközi után futottam a vizes füvön sima talpú cipőben. Ahogy felugrottam rá, le is csúszott a talpam a lépcső éléről, és bokával telibe nyomtam lendületből, teljes testsúllyal. Durva hangja volt. Lett egy körömnyi horzsolásom.
Látszólag.
Gyakorlatilag átrepedt a hájam, és a szervezet saját sebgyógyító folyadéka befolyt az izomhoz, bemosva a sebben lévő ruha, izzadtság, stb dolgokat. És 2-3 napig semmi. Majd elfertőződött. Egy hétig a dokik sem tudták mi van, naponta menni kellett járóbetegként kötözésre. Amikor fel volt dagadva nem volt lila, amikor lila volt nem volt feldagadva. Felvágták egyszer az egy hét alatt, meg becsövezték, majd mondják, hogy mikor evett utoljára? Mondom most. Akkor menjen zuhanyozni, 4 óra múlva műtjük.
Kivágtak a bokából egy kis húst, kinyitották, kitömték gézzel, 10 napig kórház, naponta sebtakarítás, kerekesszék, mankó, ilyesmi... 10 nap után fejvakarás, hogy a combomból vegyenek ki, és úgy zárják össze, vagy csak simán... Végül én azt mondtam, hogy simán. Össze is varrták, járóbeteg ellenőrzés, varratszedés, ejnye-bejnye otthoni torna, összesen 2 hónap táppénz, céges biztosítótól majdnem negyedmillió, (éppen fedezte a kiesett béremet) lábadozás, örülés.[ Szerkesztve ]
-
koshmar
őstag
válasz EmberXY #17234 üzenetére
Itt ellenségről szó sincs, ez az agrokulturális világ egyik legöregebb igáslova, melyik háborúra lett volna ez jó?
Sejtettem, hogy ilyen régi gép hangos lesz, de én egy kulturált megsüketülésre számítottam, nem erre az orkánra.
Amúgy lehetett beszélni, csak ordítva. Szóval jó volt az.A Rammstein-koncertnél így is jóval halkabb volt. Ott, ha éppen ment egy szám, abszolút semmit hallottál a másik féltől, ha tüdőből ordibáltár, akkor se. De te tudod milyenek a koncertek.
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
EmberXY
addikt
válasz #33253120 #17235 üzenetére
Nem lehetett kellemes bokával telibekapni a buszt, én beszartam volna ott helyben...
Nem lehetett kellemes a kórházi vendégeskedés, pláne a magyar viszonyok között.Tibi: én egyszer egy Ikarus hátuljában tapasztaltam ilyet, olyan hangos volt a motor, hogy ordítva beszélgettünk.
A koncert is hangos, de ha jól van beállítva a hangosítás, akkor élvezhető. Voltam már kisebb romkocsmákban is, ahol annyi volt a "hangmérnöki munka", hogy szerintem mindent feltekertek csutkára, aztán kész. Néha csak egy egybefüggő sivítást hallottam, a fülem meg az agyam már feladta a dekódolást...Up the Irons!
-
koshmar
őstag
válasz EmberXY #17237 üzenetére
Ismerős, én régebben 50 percet utaztam este 9-kor egy 280-as (csuklós) Ikarusszal, votl hogy középen is (ahol a motor van)- mocskos jó érzés volt leszállni!
Akkor még nem volt agybadugós fülesem, ezzel a hagyományossal akartam zenét hallgatni, de egyszerűen a motorhang azt is elnyomta. Max hangerőn is..[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
koshmar
őstag
válasz EmberXY #17241 üzenetére
Annyi a közös bennük, hogy fékezőhatásuk van, csak a kipufogófék egy külön szerkezet a kipufogóban, a motorfék pedig nem egy megfogható elem, minden belsőégésű motornak "van", működési elvéből adódik.
Okos emberek találták ki, kurva régen.
Egy egyszerű szelep, ami gázelvételkor a kipufogócső nagy részét lezárja, így a motor fékezőereje megnövelhető, nem is kicsit. Szóval a kettő végül is összefügg.Nagy járműveknél van értelme, ahol a kerekek fékeit ezzel valamilyen szinten kímélni lehet.
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
EmberXY
addikt
válasz koshmar #17242 üzenetére
Értem már... Akkor az a szelep végülis nem egy nagy cucc, gondolom a kipufogógáz nyomása tartja nyitva, valamilyen rugós megoldással, aztán lezáródik, ha csökken a nyomás?
Régebben még azt is hallottam, hogy a búgó hang az a rohadt nagy lendkeréktől van a motorban, felpörög, azért búg. De mostmár tudom, hogy nem.
Up the Irons!
-
koshmar
őstag
válasz EmberXY #17243 üzenetére
Nem, a rudazat tartja nyitva, és gázelvételnél nyílik. Amikor zárva van, a motor nem kap gázolajat, ilyenkor úgy működik, mint egy nagy kompresszor. Csak sűrít, de nem gyújt.
Nyilván nyomkodtál már biciklipumpát üresen. Ha befogod a cső végét valamennyire vagy teljesen, sokkal nehezebb nyomni. Pontosan ez történik a motorral is, a zárt kip. cső miatt sokkal nehezebb összenyomni a levegőt és ez egész nagy fékezőhatást kelt.
Simple as that.Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
albert8
addikt
Tudnátok osztani pár oldalra meg lájkolni...omg ilyet se irtam még
Szóval van pár képem amin van a nevem főleg azokra, de a többit is lájkoljátok ha tetszik.
Köszi előre is! [link]A képek megvannak nagy méretben ha esetleg...érdekel valakit.
Flickr----https://www.flickr.com/photos/113522384@N02/? -----------------------------------Krumplistészta----https://krumplisteszta.wordpress.com/
-
koshmar
őstag
válasz EmberXY #17246 üzenetére
Persze, csak az Ikarusnál rendkívül jellegzetes, és mivel annyi éve szolgálnak itt, külön nevet is kapott maga a kipufogófékezés folyamata.
Újabb buszoknál is szoktam hallani, némelyiknél csendesebb, másnál pont olyan jellegzetes, mint az Ikarusé.Egyébként régen kis hülyegyerek voltam, azt hittem, a 280-as Ikarusnál a hátsó részt csak a gumiharmonika tartja össze az első résszel.
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
-