Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Banzin tanbá

    csendes tag

    Üdvözlet mindenkinek!

    Ezt a fórumot most olvastam végig másodjára.
    Először, mert gép rendelés előtt minden infót összeszedtem. (Az elején jönnek a pozitív hozzászólások, majd elkezd szépen durvulni. Sok érdekes eset van, és összességében, aki ide írta a problémáját az végül mind ki lett engesztelve.)
    Másodjára, mert én is beleestem a garanciális kuncsaftok közé.
    Múlt héten érkezett meg a gép, szigorúan csak alkatrészek formájában. 4-5 órás szerelés és kézikönyv olvasgatás után a gépet késznek tekintettem. A telepítések is mind simán felmentek, és nyugodtam töröltem le az izzadságot a homlokomról, hogy a garanciát megúsztam, elvégre minden működik.
    3 nap múlva már a hideg verejtékben fürödtem, mert a gép egy hirtelen fagyás után nem nyikkant többé. Még a ventik se kapcsoltak be. Jöttek a rutin tesztek, csatlakozók megnézése, áramtalanítás, cuccok kiszedése egyenként visszarakása, stb. Na mondom, akkor ez most táp vagy alaplap. Ment a telefon a komának, hogy szerezzen egy tápot, de azért a biztonság kedvéért még Iponékat is felhívtam, hogy mit kellene tennem és ők is ezt javasolták. Másnapra sikerült egy tápot kerítenem, amivel a gépem szintén kuka maradt. A lehetőségek így igen csak lecsökkentek, jöhet a garanciafutár.

    Remélem én is a pozitív értékelők táborát fogom majd bővíteni! A továbbiakat szeretném itt publikálni, hogy mindenki okulhasson belőle, akár jól, akár rosszul jövök ki belőle.

    Még azt hozzátenném, hogy a garanciális emileket a rma@ipon.hu -ra kell küldeni (honlapon nincs fennt). Én nem ezt tettem, így egy napot csúsztam.

  • Banzin tanbá

    csendes tag

    válasz Eagle16 #742 üzenetére

    Üdv!

    Az emilt telefonon mondta a srác. Emil és telefon együtt hatásosabb mintha csak emilt küld az ember.
    Mivel én is a kereskedelemben dolgozom, így tudom, hogy milyen nehéz a garanciát intézni. Most nem mint vevő, hanem mint eladó mondom. minél több kézen megy keresztül egy termék, annál több bibi adódhat. Mi is nagyon sok beszállítóval dolgozunk, és sok tapasztalat lejött a hozzáállásukból. Vannak cégek, akik simán kérdés nélkül cserélnek, és vannak akiknél már évek óta húzódik egy két ügy. A németeket mindenki precízeknek tartja. Ez igaz is egy cégre, ott legfeljebb a megrendeléssel van gond, de az is csak figyelmetlenségből vagy információ hiányból adódhat. Ha mégis becsúszik valami, akkor az a gyártó önköltségen legyártja és leszállítja németországból. Míg a másik német cégnél már a bírósági fenyegetéssel sem lehetett semmire sem menni. Az ügyfelek felé meg mindig a jó arcát kell mutatnia az embernek. Itt szerintem a legfontosabb a folytonos információ csere. A vevő biztonságban tudja magát, ha tisztában van vele, hogy a problémájával foglalkoznak. A cserékre sokszor többet kell várni, mint a sima megrendelésekre. Ha a nagyker nem mond időpontot az eladó kénytelen a papírformát követve a hivatalos 1-2 hetet mondani. Ha többet mond ordítanak, ha azt mondja nem tudom ordítanak. Lássuk be nem csak ő tehet róla. Viszont az információkat folyamatosan kell közölni, mégha nem is tud semmit sem. Ez már viszont az ő sara. Nagyobb cégeknél ezért van vevőszolgálat.

    Csak türelem! 1 hónap után már lehet izgulni.

  • Banzin tanbá

    csendes tag

    Üdvözlet!

    Na elkezdődött. Ma vitte el a futár az alaplapot. Remélhetőleg választ is kapok. Eddig mi a tapasztalat. mennyi idő után kapunk infót a garis dolgokról?

    Az emil címet inkább tudja mindenki, minthogy pár levél miatt aggódjanak. Egy spam szűrővel nem gond.

    A kolléga nevét meg nem kellett volna ide írni. Mert az iponban dolgozik, neki is jár a névtelenség. Bár lehet, hogy csak én látom így. Mindenesetre én nem szeretném, ha a nevem, a tudtom nélkül körbejárna a neten.

  • Banzin tanbá

    csendes tag

    válasz Sish #702 üzenetére

    Üdv!

    A cuccut kinézed, regisztrálsz, megrendeled. (A megrendelést érdemes átnézni mielőtt elküldöd, mert lehet rossz termék is benne. Nekem két SATA vinyóval volt, hogy az 500 Gb-osból a kissebb cashe méretűt rendeltem majdnem meg.)
    Ha minden jól megy pár óra után visszahívnak és közlik, hogy a cucc megérkezett a nagykerből és másnap adják át a GSL-nek.
    A csomag másnapra ér hozzád, arra a címre viszik, amit megadtál szállítási címnek. Lehet ez az otthonod, munkahelyed, 1 km kő a város szélén. Ha nem vagy a megadott helyen a futár telefonál, hogy mikor és hol tudtok találkozni.

    A szállítás tehát 2 nap. A időpontot nem lehet kiszámítani előre, mert a futárnak (gondolom) GPS alapján előre kitatlált útvonalat kell bejárnia. 9-től 17 óráigig simán meg kell érkeznie, ha csúszás van telefonálnak.

    Amikor megjött a futár mindent át kell nézni, ha sérülés van jegyzőkönyvet írni. Esetleg fényképet készíteni, hogy később tudj mire hivatkozni.

    Kb. ennyi. Aztán lehet mondani az imákat, hogy a cucc tökéletes legyen.

    (Na fasza, egy régi üzenetre válaszoltam. Sebaj majd aki most akar valamit rendelni legalább tisztában van a dolgokkal.)

    [ Szerkesztve ]

  • Banzin tanbá

    csendes tag

    válasz Czimby #780 üzenetére

    Üdv!

    Szerintem mérlegelj! Árak, garancia, szállítás.

    Árban az Ipon nekem jobbnak tünt. Ha sok alkatrészt veszel, akkor a sok kicsi sokra megy alapon akár 10 ropit is megtakaríthatsz.

    A garanciánál figyelni kell, hogy milyen feltételek mellett vállalják. Ha vidéki vagy Iponéknál működik a garancia futár, ami hozza-viszi a hibás alkatrészt. Nézd meg a másik cég ajáln-e ilyet vagy neked kell felmenni pestre, ami ugye minimum 2 út.

    Szállítási határidőt is érdemes megnézni. Valahova kiírják a 2 napot, de 3-4 hét lesz belőle. Egy telefon és ki lehet deríteni, hogy tényleg fedi-e a webshop a valóságot.

    (Még az árukészletet is megemlíteném. Sokból nehezebb választani, de találhat az ember más járható alternatívát, mint amihez eredetileg ragaszkodott.)

Új hozzászólás Aktív témák