Új hozzászólás Aktív témák
-
karib
addikt
Jó kis autó lesz ez az új Swift - kérdés, hogy ezt is 30 évig akarják-e gyártani kisebb átsimításokkal, mint az előzőt? Na jó, lehet, hogy nem annyi ideje mutatták be az első Swiftet, de nem is tegnap volt. Becsületesen kitartott - legyen legalább ennyire jó, és nem lesz gondja a Suzukinak.
Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
Nekem tetszik. A réginél értelem szerűen feljebb pozicionálták, ami nagyon helyes. A fapados változat szerintem annyira nem nyerő, legalább egy klímát érdemes bele rakni - 200k-ért nem a világ, viszont hasznos és újraeladáskor sem rossz. Rádiót meg ilyesmit persze inkább utólag érdemes belepakolni.
Asszem elmegyek, megnézek egy új Swiftet közelebbről is.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz sasa311 #2809 üzenetére
Dízel Swiftről volt szó, de akkor is Kanyarodva, hideg burkolaton és/vagy lepukkant gumikkal talán meg lehet nyikkantani az ívbelső kereket a nyomatékcsúcs környékén, de ezt nem neveznénk elkaparásnak Harmadikban egyenes vonalban nagyon kevés autó képes megpörgetni a kerekeit, így van.
Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz Rover623 #2811 üzenetére
Meglepő módon nem. Eléggé jól tapad (nagy, széles gumik), plusz van benne önzáró diffi, így elég jól kapaszkodik. Pár füstölős indulás után mehetnék kuplungot és váltót cseréltetni Megfelelő hozzápiszkálás és megerősítés után mondjuk lehet gumicsíkokat írkálni egy 620ti-vel, alapból viszont eléggé ki van centizve a technika, inkább haladós közlekedésre van kitalálva, mint piroslámpás rajtokra.
A korábbi Swiftem adta magát, hogy csikorgó kerekekkel induljak vagy kanyarodjak, a Rover nem. Épp ezért néha hiányzik is a Swift - városban kezesebb és szórakoztatóbb volt - pláne amikor tavasszal még fenn voltak a végüket járó téli gumik, 20-al kanyarodva már olyan mókásan csikorogtak, hogy ihaj A Roverben leginkább csak azt látom, hogy zuhan a benzinszint jelző Na jó, azért néha el is lehet lépni veleDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz blueMerle #2840 üzenetére
50e km azért kemény lesz egy Ignisben - nem épp az úttartásáról és komfortjáról híres. Nem mintha a régi Swift sokkal jobb lett volna hosszú távon. Az Ignis korszerűbb, merevebb a kasztnija, tágasabb, de szerintem a Swift jobban fogja az utat. Ha ennyit utazol, megfontolandó lenne valami nagyobb, komfortosabb autóba beruházni - egy fokon túl már önsanyargatás ez, ami nem tesz jót.
Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz Dare2Live #2844 üzenetére
50e km-hez egy új dízel Swift sokkal nyerőbb lenne - kedvező fogyasztás, nyomatékosabb karakterisztika, talán kisebb zaj. Mondjuk ez normál közlekedést tekintve - ha úttalan utakra kell menni, akkor az Ignis a nyerőbb (ellenállóbb).
Vagy fel kell csípni egy utolsó szériás 1,6-os sedant - azoknak nagyon kellemes motorjuk és jobb futóművük is volt.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz blueMerle #2847 üzenetére
Panda állítólag jó - valszeg kényelmesebb, mint az Ignis, ne bánd, hogy lemaradtál róla.
Tán 2001-ig gyártották az 1,6-os Swiftet - érdemes lenne megnézni egyet, hátha akad egy megkímélt példány (ABS, klíma, légzsák!). Igaz, már 5 éves, de ha rendben van, az effektíve új - a mi 13 éves Swiftünk nem kevés nyúzás és 150 ezer km után ma is megy hibátlanul. Ezek 1-1,5m között megkaphatók.
Esetleg alternatíva lehet az 1,3 16V, amit 2003-ig gyártottak, ez van 5 ajtósban is, nem csak Sedanban. 86 LE, tehát kicsit erősebb, jobban bírja a klímát, mint a régi 1,3-as.
Hasznaltauto.hu keresés: Swift 16v
A szerelőim általában így kommentálták a Suzukikat: vacak autó, nincs vele semmi gondDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz blueMerle #2851 üzenetére
Mi baja lenne? Az említett Swiftünkkel a nálunk töltött 10 év és 120e km alatt a kopó alkatrészeken kívül (ide értve 1-1x legéscsillapítók, kipufogó, első futómű gömbejek) alig volt baj: egyszer a váltó kezdte kidobálni a kettest (valszeg az agresszív használat + 2 tanuló vezető eredménye, orvosolva: komplett váltócsere 60e beszerelve), illetve egyszer leesett a hűtő ventilátora (megoldás: visszarak, csavart alaposan meghúz...). Olajat 1 decit nem fogyasztott. Kiváló, megbízható jármű, meglepően tágas - a maga korlátaival (hosszabb útra az 1,3-as is kevés, főleg zajos, a biztonsága pedig a mai autókhoz képest elmaradottabb.
Egyszerű szerkezet (''kiforrott'' ), sok van belőle, alkatrész is van bőven - bátran ajánlható használtan is, szemben számos új típussal, amikkel csak szívás van.
Csak egy ötlet volt - az 1,6-osnak korrekt futóműve és fékei vannak. Pandáról jókat mondanak mindenhol - hosszú távú minőségéről még nem lehet tudni semmit.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
Mellesleg egy jó bontó: www.japker.hu - több japán típushoz is tartanak sokmindent.
Van egy Suzuki bontó a Szlovák úton is, de ők nekem eléggé kiesnek - bár a Japker sincs közelebb SzentendrénDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz blueMerle #2861 üzenetére
Ezért van az, hogy sokak fejében megfordul céget alapítani Szlovákiában és arra venni autót meg amit lehet. Sőt, nem kevesen meg is teszik. Mondjuk a szlovák rendszámnak nincs kimondott presztízse, ez talán némileg visszatartó tényező - mi lenne itt, ha Luxemburg vagy Svájc lenne a szomszédunk
Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
Nincs mit fikázni a Suzukikon - többnyire egyszerű, megbízható autók, olcsón fenntarthatók. Ezzel persze néhány kompromisszum is jár. Az Ignis strapabíró autó, lokális közlekedésre kiváló, pláne olyan helyen, ahol többet ér az elpusztíthatatlanság, mint a komfort.
Másfelől az is igaz, hogy más típusok más tekintetben jóval többet nyújtanak.
Illetve az is igaz, hogy a legendás Suzuki minőség azért kicsit meg-megkopott - de ez fakad abból is, hogy a Swift egy egyszerű és kiforrott konstrukció volt. Az új Swift már nehezebb, ezért például sokkal jobban kiütközik a nyomatékszegény motor, amit pörgetni kell, hogy menjen az autó, úgy viszont fogyaszt is rendesen. Csodákat nem lehet elvárni - pláne nem olcsóértDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz fokukac #2870 üzenetére
1. Régi Swiftben is volt 16 szelepes motor (1,6, majd 1,3 is), de igen, többnyire az 1,3 8V a jellemző
2. Oké, hogy más karakterisztika - aminek ugye az a lényege, hogy a papírra rá lehessen írni, hogy 1,3 liter és 92 (!) lóerő - húú. Más kérdés, hogy ez a karakterisztika baromira nem passzol egy ilyen nehéz autóhoz - vagy 200 kilóval több az új Swift. Gyakorlati szemszögből tehát egy inkább nyomatékra hangolt motorral sokkal jobban járna mindenki, de hát azt nehezebb eladni, mert nem mutat olyan jól papíron.
Épp ezért érdekes a dízel Swift - sokkal jobban passzol a karakterisztika, de az ára miatt csak a sokat autózóknak éri meg. A többiek dönthetnek - gazdaságosan evickélnek, vagy pörgetve haladósabbra (és falánkabbra) veszik a figurát.
Nincs ezzel semmi baj, érthető is a döntés - csak mint vásárló nem árt tisztában lenni a valósággal, és nem azt várni, hogy hű, padlógázzal közlekedve 5 literből úgy megy majd, mint egy rakéta
Mellesleg sokminden múlik az ember lábán - én rendre 7,4 liter körüli átlagot futottam a Swifttel, szinte bármit csináltam - másoknak sikerül 5-6 liter is. De én legalább élveztemDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
Ez dízel jellegzetesség, más típusoknál is ilyen karakterisztikájú a gázpedál - sokkal jobban kell őket taposni. Továbbá az is igaz, hogy a dízelek bár nyomatékosabbak, sokkal kisebb fordulatszám tartományban életképesek, pláne amíg a turbó nem tölt, addig nagyon vérszegények (ez igaz egy 2 literesre is, így egy 1,25 literes pláne szenvedhet...).
Viszont úgy 1800-3500 között jellemzően nagyon megindulnak
Swift 1,3 benzin: 92 LE @ 5800 rpm, 116 Nm @ 4200 rpm
Swift 1,5 benzin: 102 LE @ 5900 rpm, 133 Nm @ 4100 rpm
Swift 1,3 dízel: 69 LE @ 4000 rpm, 170 Nm @ 2000 rpm
Még szemléletesebb lenne, ha a motorok teljesítmény- és nyomatékgrafikonjait egymásra lehetne vetíteni (vagy legalább hozzáférhetőek lennének), ott is jobban látszana, hogy a dízel már sokkal alacsonyabb fordulatról ''húz''.
Persze ez is csalóka, mert eltérőek a váltók és a végáttételek is. A dízelnek 165 km/h a vége és 14,2-t gyorsul, az 1,3-as benzines adatai 175 és 11,0 - igaz, ehhez széjjel kell forgatni a benzinest, ami valszeg nincs ellenére és bírja is, csak fogyasztani fog.
Az igazán hasznos összehasonlítás a menet közbeni gyorsítás összevetése lenne, pl. 80-100, 80-120 stb. Itt jobban érvényesülne a dízel nyomatékosabb karakterisztikája, és ez sokszor többet jelent kényelemben, mint hogy 10 km/h-val nagyobb a végsebesség.
Igazából elméleti a vita - keveset autózóknak úgyis az olcsóbb benzines a nyerő, aki meg sokat autózik és Swiftben gondolkodik, az próbálja ki a dízelt is, és döntse el, hogy tetszik-e neki
Nekem amúgy Swiftből talán a régi utólsó szériás, 86 lóerős változata kellene 5 ajtósban, városi rohangászó autónak szerintem kiváló lehet. Vagy átépíteni egy 1,6-os motort és futóművet az 5 ajtós kasztnibaDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
Leginkább azért kell más áttétel, mert más a két motor karakterisztikája Plusz más a két motor is, ezért egyszerűbb venni hozzá a váltót, mint gyártani egyet... Kérdés, hogy milyen a dízel Swift váltója - a japánok hagyományosan nagyon jó váltókat csinálnak.
Hogyhogy felmondták a szerződést? Az SX4-be is az 1,9-es Fiat Multijet kerül, sőt az SX4-et Fiat Seidiciként is árulják Spec a Fiat újkori dízelei elég jók.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz neduddki #2891 üzenetére
A GM saját dízelek felé mozdul - lásd GM-Daewoo fejlesztések, amik a Chevykben debütálnak nemsokára. Hogy ebből mi lesz, még nem tudni - a Fiat dízelek jók, egy új fejlesztés pedig akármilyen lehet...
De a Suzuki már nem GM, sőt távolodnak egymástól. Tény, hogy az 1,9-es kicsit nagy az SX4-be, de innentől szinte bármi érkezhet helyette. Kíváncsi leszek a fejleményekre...Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
Papíron én azt mondom, hogy egy közepesen felszerelt 1,5-ös, elsőkerekes SX4 a legjobb választás. Az összkerékhajtás szerintem csak nagyon kevés helyzetben szükséges, akinek igazán kell, az úgyis tudja. Persze meg lehet venni csak azért, hogy legyen, de szerintem nincs értelme - plusz súly, plusz hibaforrás, plusz fogyasztás, több helyet vesz el a hajtás... Ha már összkerék, akkor szerintem a dízel a nyerő.
Nekem úgy rémlik, hogy az 1,5-re azt mondták, hogy ugyanúgy megy, mint az 1,6-os. Lévén 1,6-os csak elsőkerék + automata vagy összkerék + kézi váltó kombóban van.
99 LE @ 5600 rpm és 133 Nm @ 4100 rpm - elég magasan van a nyomatékcsúcs, szóval nem kell bedőlni a számoknak. Nem lesz egy rakéta, és pörgetni kell, hogy igazán menjen, talán nem annyira, mint az új Swift 1,3-asát (92 LE @ 5800 rpm és 116 Nm @ 4200 rpm), de az SX4 nehezebb is.
11s és 175 km/h - igazából teljesen vállalható.
Ha normál autózásra kell az SX4, sztem az 1,5-ös kiváló. Nekem tetszik az autó, igazi kis városi romboló Csak a hatalmas csőrével nem tudok megbarátkozni - ez csak akkor látszik, amikor beülsz, és szinte az autó közepénél ülsz. A tömpe orr mögött egy hatalmas műszerfal van De ez az új Swiftre is igaz, gondolom ilyen a platform - kell az ütközésbiztonsághoz, meg valahova be kell tudni tenni azt az 1,9-es turbódízelt isDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
Lehet azért felnit vadászni - bár tény, hogy ritka.
Bontókat végig kell telefonálni, illetve apróhirdetéseket nézni. Én anno elég könnyen találtam 4 db gyári alufelnit gumival együtt, elfogadható áron. Érdemes ezeket is megnézni - sokan cserélnek nagyobb alukerékre, így a levetett gyárik néha jó áron megfoghatók.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
-
karib
addikt
válasz SzalaiG #2991 üzenetére
Én a '93-as, 1,3-as Swifttel Budapesten, haladósan mindig kb. 430 km-t tudtam elmenni egy tankkal, tehát kb. 7,4 volt a fogyasztás. Kicsit sok, de ez van. Érdekes módon autópályán 140-150 tempóval dettó ugyanennyi jött ki Országúton kevesebb, de ott nagyon keveset jártam, ezért adatot nem tudok. Klíma nem volt az autóban, csak az én nehéz jobb lábam
Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz SzalaiG #2998 üzenetére
Igen, sokszor csak a doboz más.
Ma már az autók több mint fele beszállítóktól jön, sőt a tervezést is sokszor nem a gyárban végzik. Kipufogó, műszerfal, rádiók, kerekek, lámpák, ülések s még sok minden más ''kintről'' jön. A gyárak szinte már csak terveznek, összeszerelnek és eladnak.
Gondolom szerződések szabályozzák, hogy miként és mennyi idő után adhat el a beszállító saját néven alkatrészt.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz SzalaiG #3036 üzenetére
Van egy hónap türelmi idő, utána nincs biztosítása.
Nemtom, ez rád nézve jó-e vagy rossz - elvileg téged akkor is véd valami közös alap, ami a biztosítás nélkül kárt okozók károsultjainak kártalanítására lett kitalálva (). Aztán hogy a biztosítás nélkül furikázót mivel meszelik el, azt nem tudom, de valszeg nem dicsérik meg.
Miért, nem volt biztosítása?Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
A régi Swift egy cirka 20 éves konstrukció, méghozzá az olcsó kategóriából. Nem nagyon lehet összevetni egy valamikori prémiumautóval, amelyiknél nem volt elsődleges szempont az olcsóság. Másrészt pedig szívesen megnézek majd egy mai Mercit 30 év múlva Ha nem is a minőség hiánya miatt, de az irgalmatlan komplexitás miatt nem hiszem, hogy túl sok fog futni belőlük sajna. A tartós autógyártás a múlté, egyszerűen nem lehet ma megvalósítani. Inkább arra lehet törekedni, hogy az elhasznált autó minél könnyebben újrahasznosítható legyen az élete végén.
Másfelől városi közlekedésre nekem sokkal szimpatikusabb a Swift közvetlensége, mint egy régi Merci komfortos vonulása - pedig én szereten a nagy autókat, nagy motorral.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
Őszintén szerintem jobban járnál, ha fapados benzint tankolnál és 2x gyakrabban cserélnél olajat és szűrőt - persze lehet erre mondani, hogy régi beidegződés. Az olaj adalékolása is elhasználódik idővel, nem árt neki a csere, akármilyen jól néz ki. 15k még elmegy, de többet nem nagyon hajtanék egy adag olajba.
Szerencsére az én régi turbós vasamon 8 ezer a gyári előírás, így nyugodtan cserélgetem gyakranDepartment of Redundancy Department
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi haladó szinten
- Gyúrósok ide!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Tőzsde és gazdaság
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- HThomas: Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Kerékpárosok, bringások ide!
- SONY LCD és LED TV-k
- További aktív témák...