Új hozzászólás Aktív témák
-
mvkly
senior tag
Sziasztok!
Régi Swiftről kell(ene) nemsokára váltanom, most van vizsgán és javításon. A szerelőm szerint lassan átfordul kisebb pénznyelőbe, megérné lecserélnem 1-2 éven belül. Úgyhogy ez nem azonnali, inkább középtávú terv, egyelőre csak kíváncsiskodom és igyekszem ezt-azt tanulni.
1.3-as gombóc a váltó hiba miatt kerülendő, akármilyen állapotban is van? Sok helyről hallom ezt.
1.5-ös jó alternatíva, vagy inkább 1.6-os? Ezeknek mik a típushibái, amik gondot okozhatnak?
Az utolsó kettőből relatíve kevés van eladó, ez akár jó jel is lehet. Szerintetek kellő odafigyeléssel ez a típus is megérheti a 20 évet? -
mvkly
senior tag
Tehát 150-200k amivel kalkulálni kell. Ez nagyjából a különbség az 1.3 és 1.5 közötti árban. Ha 1-1,1m körül találok 1.3-ast, akkor anyagilag jobban járok. Laikusként elsőként az árból indulok ki, a piac alsó harmadát ki is hagyom élből.
- 1 milliótól már el lehet kezdeni utánajárni a szimpatikusabb daraboknak?
- a váltó és ABS javítás hosszú távra szólna, vagy ezek a hibák újra és újra előjöhetnek majd? -
mvkly
senior tag
Köszi a válaszokat, ebből már el tudunk indulni.
A sárga tengeralattjáró mit is takar?
-
mvkly
senior tag
Sziasztok!
Új Ignisbe milyen trükkös indításgátlót ajánlotok? A régi 1 kapcsolós úgy tudom már csak nehezen, vagy sehogy sem beépíthető.
-
mvkly
senior tag
Akkor ezt gondolom nekem szántad. Casco is lesz, nem ezen fogok spórolni.
Anno benzinpumpa kapcsolóval oldottuk meg, amit meg lehet kerülni, csak az nem 5 perces munka. Viszont ez asszem a maiaknál már nem kivitelezhető. Ezért kérdeztem, van-e valakinek tapasztalata ezzel.
[például ez][ Szerkesztve ]
-
mvkly
senior tag
2020-as Ignis GL+. A Pajzs szerű védelmekről más fórumon nem olvastam sok jót, túlbonyolított és az árához képest nem elégséges. Nem az ár miatt gondoltam valami egyszerűbbre, de egy fizikai kapcsoló vagy kapcsolási lánc megkerüléséhez még ma is bontani kellene az autót vagy hosszasan kutakodni benne (utcán állna). Ennél többet szerintem ma sem lehet elvárni.
-
mvkly
senior tag
válasz 2ozzmexy #47266 üzenetére
Ma voltam szalonban, teljes körű Casco lesz és 55e-ért rakathatok bele mágneskártyás indításgátlót. Utóbbit még nem döntöttem el, próbálok utánanézni, mennyire megbízható és árarányos ez a gyári megoldás. Annyiban jó lehet, hogy nem buzerál bele a garanciába és ha gond lesz vele, tudják majd orvosolni. A váltózár jó ötlet, minél több apróság, annál nagyobb biztonság, talán.
Egyébként 15"-os mankókerék készletet adnának 110-ért. Sumo-ban 37e a kerék+emelő. (de valahogy így is az van bennem, ha lúd, legyen kövér)[ Szerkesztve ]
-
mvkly
senior tag
válasz 2ozzmexy #47270 üzenetére
Amit adna a szalon, az kb. egy sima transzponderes védelem, amit bármelyik villamossági alapcsomagként kínál, igaz?
A váltózár... látja a tolvaj, de látom én is. Ne forgácsolják az utasteret 0km-esen. Ami nagyobb baj vele, ha jót olvastam, az Ignis motorteréből könnyen elérhető a váltó bowden, amivel simán megkerülik a zárat.
A Pajzsról talán az egyetlen negatívum, ha lehal az aksi, sz*rban vagyok.
Még 2 hét, mire kézbe kapom a kulcsokat, addig csak kitalálok valamit. -
mvkly
senior tag
Szerintetek melyik a jobb:
Pajzs Mini Vémár vagy Diamond Lock váltózár+OBD tiltás+trükkös indítás, rablásgátló? -
mvkly
senior tag
pjen, dnelb:
Casco az természetesen lesz és akkor talán Pajzs is. Én is utóbbi felé hajlok, de kicsit tartok az akkulemerüléstől (itt-ott írják) és így a motorháztető nyithatatlanságától.
-
mvkly
senior tag
Ahogy visszaolvasgattam, a start-stop rendszert jobb, ha kikapcsolva tartom? Főleg városi használat, dugóból dugóba kb., turbómentes Ignis. Még ha a kamu Hybrid le is veszi a terhet a főakksiról meg az önindítóról (?), a motor hamarabb öregszik, ha jól értem. Cikkek erről nagyon nem születtek, vagy csak én nem találom őket.
Valamint az 1 hónapos szervizkor ragaszkodjak az olajcseréhez a bejáratás miatt?
-
mvkly
senior tag
Talán tényleg korai még a csere, nem erőltetem.
-
mvkly
senior tag
válasz 2ozzmexy #47711 üzenetére
Laikusként bejáratás párti vagyok, ami tulajdonképp nem nehéz egy városi forgalomban. Ha akarnám se tudnám kinyomni a szemét, bár a 2.500-3.000 körül megjövő nyomaték egy picit csiklandozza a talpam És igen, valóban 2 tábor van más fórumokon is, talán pjen-nek van igaza, de a kezdeti finomabb, óvatos használattal sem veszíthetek semmit.
Soha nem hittem volna, hogy lesz valaha is szalonautóm. Az autóbuzi barátok, kollégák természetesen már most rágják a fülem, hogy ezentúl 3-5 évente kell beszámítással kihozni a legújabb null km-est, mert "ezt így szokták". Fene tudja még, első körben 10, akár 15 évvel számolom az Ignist, az összes kötelező szervizt, előírást, min. 2 évenkénti olaj stb. cserét betartva. (egy 24 éves Swift-ből ültem át, amire 5 év alatt legalább 6-700ezret költöttem, nem igen spórolok és halogatok, ha karbantartásról van szó. műszakilag sajnos nagyon mélyen volt, amikor örököltem anno). Pl. 100-as prém benzin megy csak bele, ha csak 1%-ot számít a motor élettartamának, nekem megéri.
Ami talán egyedül aggaszt, az a döntően városi használat hosszútávú következményei (olajsár, egyebek).
@AMD power
Nagyon egyet tudok érteni, 30 év BKV után, ha ütnek se.@dethroner
Így tudom én is, a start-stoppot pedig hanyagolni fogom. -
mvkly
senior tag
4 évszakos? Úgy tudtam, az nagy ívben kerülendő.
-
mvkly
senior tag
Még tavaly is lebeszéltek róla, többek közt egy szervizes ismerős. Gyenge tél ide vagy oda, a nedves, havas út kifog rajta, mondták. Vagy a nyári száraz út, mert nem puhul vissza annyira? Már nem emlékszem.
[ Szerkesztve ]
-
mvkly
senior tag
Remélem igazatok van. Mindig szemeztem a 4 évszakossal. Ha majd szükségessé válik a csere, 5+ év múlva, addig még tovább fejlődik a gyártástechnológia.
-
mvkly
senior tag
200+ km után az Ignis (2020) átlagfogyasztása 6,5L. Ezt vihetem lejjebb? Start-stopot nem használom, csak város, a dugók is mérsékeltek. 1800-2800rpm közt mozgatom, egyszer-kétszer belenyaltam 3e fölé egy kicsit csak az érzés kedvéért.
Ami talán gond, hogy nagyon rövid a szinkron a kuplung/gáz közt a régi Swift után, azt még szoknom kell. 1-esben ki kell húzni 2000 fölé, mert váltáskor rúg egy picit a motor. Van, hogy szép az átmenet ez alatt is, de nem mindig, még bőven idomulnom kell a drágához. -
mvkly
senior tag
válasz Brogyi #47991 üzenetére
@beef, @Brogyi
Köszi, ez jól hangzik, én is a még nyers állapotra gyanakodtam. Nem a $ jelek peregnek a szemem előtt, de messze vagyok az ideális, általatok is hozott számoktól. Érdekelt az oka, noha a vezetési stílusom sokat finomodott az évek alatt. Türelmetlen inkább a vasárnapi urakkal és a feltűnően bizonytalan (ált. női) sofőrökkel szemben voltam anno. Manapság már nincs talpgörcsöm, ha csak 40-el gurulok 65 helyett.
-
mvkly
senior tag
Vettem egy [ilyet] belső portörlésre, arra jó, és kézi mosás után a külső műanyag és króm elemeket is szépen szárítja. Szélvédőre, lejáróra is jobbnak érzem, mint egy lehúzót.
Viszont a fényezett elemeket illetően kérnék tanácsot: folt/karcmentes szárításra, a lakkot nem sértve melyik az ajánlott típus? A fenti, vagy [autószivacs], [szarvasbőr],esetleg hagyományos mikroszálas kendő (bár utóbbinak megfelel talán az először linkelt kesztyű is).
[ Szerkesztve ]
-
mvkly
senior tag
Ha már megvolt az első havi átnézés, egyúttal felrakattam a télit. Tudom korán, de mikor fixáltam az időpontot, jövő héttől már eléggé hideg időjárást jósoltak. De nem is ez a lényeg, csak itthon vettem észre a következőt:
Az elsőknél van kerékagy csavar, a hátsóknál csak ez a rozsdás kúp. Valaki elmagyarázná, pontosan mit is láthatok? Régi Swiftnél volt csavar elöl-hátul, plusz a takarókupak, úgyhogy nem igazán értem.
[ Szerkesztve ]
-
mvkly
senior tag
Sziasztok!
Jó rég nem írtam, amit tudtam, visszaolvastam. Lenne pár észrevételem és kérdésem.
Először is egy kép a tavaly bezsákolt kis szerelmemről, Bubukáról:
Minden porcikájáért rajongok, nem hittem volna, hogy egy autó ennyire közel kerülhet hozzám.Akkor pár gondolat:
- A kuplung szépen siklik plafontól padlóig, viszont a köztes, apróbb átmenetek már nem ennyire finomak. Egy picit akad a pedál felengedésének, lenyomásának pillanatában, nem folytonos. Gyenge példával élve, mintha hiányozta vmiféle kenőanyag, darabos a használata. Lassan érik a gumiszervíz, ott majd felvetem ezt (márkaszervíz). Váltáskor jobban oda kell rá figyelni, még nem állt rá a lábam, fél év után sem. Rángatás, lefulladás azért nincs, annál jobban vigyázok. Meg azért érezni, van visszajelzés. Csak fura, hogy erre figyelni kell, más (bár jóval öregebb) autóknál ilyen gondom nem volt.
Nem eget rengető probléma, de ha akad egy jó tanács, vagy majd a szerviz megoldja, akkor ezzel is "beljebb leszek".- A szalon azt mondta, ami egyben teljes körű szerviz is, utólagos alvázvédelemnél bukom a garanciaidőt. Ez azért meglepett. Oké, az alját valamilyen szinten bontani kell, de elvileg csak felkenik, nem cserélnek semmit. Sarkítva, de ha a műszerfalon kicserélek egy csavart, akár azzal is bukom a garit. Ugyanakkor azt mondták, új autóknál a gyári védelem tökéletes, felverődés utáni sérülést korrigálnak. Na most, minden fórum és szakiromány a gyári alvázvédő gyengeségéről, akár hiányosságáról, kispórolásáról szól. Most kinek higgyek?
- Totalcar-os Star Car promóban csupa szépet mondtak a kerámiavédelemről. Van ezekről friss tapasztalat? Csábító a gondolat, hogy több évre (kellő utólagos ápolás mellett) védhetem, javíthatom a fényezés minőségét. Könnyebb tisztíthatóság, vaxmentes használat, stb.
- Autószalon Duna szervize nem enged be idegent, váróteremben kell üldögélni, míg elkészül. Na már most, olaj vagy bármi cseréje esetén ez nem rizikós? Marad a feltétlen bizalom?
[ Szerkesztve ]
-
mvkly
senior tag
A 2020-as 1.2-es Ignis első ablakmosó fúvókájáról a 2(?) lukú szóró véget egy ismeretlen jóakaróm leszedte. Se magyar, se külföldi oldalakon nem találok hozzá pótot.
Tud valaki esetleg egy helyet, ahonnan beszerezhető ehhez a típushoz, mert így, mondanom se kell, az ablakmosás kivitelezhetetlen.
Vagy szerintetek a gyári szerviz ezt tudja pótolni a kiterjedtebb hálózat miatt? Ugye most a hosszú hétvégéken az elérhetőségük kilőve. -
mvkly
senior tag
Ti tudtátok, hogy az Ignisnek (16-tól) az autómosó fúvókája nem lyukacsos, hanem porlasztós? Ráadásul úgy néz ki, mintha hiányozna a végéből a lyukas félgömb. A topikban is csak egy találat volt erre, még évekkel ezelőtt. A neten meg valamiért semmi, se fotó, se szöveg.
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Politika
- PlayStation 5
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- További aktív témák...