Új hozzászólás Aktív témák
-
kolosanyi
veterán
Sziasztok!
Van egy '94-es Swiftem, ütött-kopott szegény, családi örökség, diplomaosztóra kaptam nyáron. Sajnos nem igazán felel meg az igényeimnek, így cserélném. A Swiftnél olcsóbban fenntartható autó kevés van, viszont sajnos nem férek el benne normálisan, a 195 centis magasságom miatt ami még az alacsonyabb növésű embernek szódával elmegy, az nekem nem. Kritikus pontok a tető magassága, illetve a kormányé. Tudom vezetni persze, de nagyon kényelmetlen üléspozícióban, amitől 20-30 km után megfájdul a hátam. 200-300 km után már napokig fáj a derekam (porckorongsérv).
Na mármost sok pénzt nem feltétlenül szeretnék ráfordítani az autóvásárlásra, így gondolkodom egy újabb Swiften. A használtautó.hu-n láttam több régi, még a gombóc előtti Swiftet, amire állítható kormányt írnak a hirdetésben. Erről tudtok valamit? Sose hallottam, hogy választható lett volna ilyen extra abba az autóba.
Illetve még egy kérdés. Egy ismerős tudni véli, hogy a Manager sedánok megerősített kasznit kaptak, de erről se találtam semmi információt. Valaki esetleg megerősítené vagy cáfolná?
Egyébként van egy szolgálati autó nálunk, 2009-es SX4 Cross, 4*4-es, 1,6-os. Na az egy jó kocsi, kényelmesen elférek benne, erős, dinamikus. Csak sokat eszik a 4 kerék hajtás miatt, illetve kicsi a csomagtartója.
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21198 üzenetére
Ha 5 centivel magasabb vagy, minden bizonnyal neked se elég a fejtér, illetve a térded között van a kormány. Lehet vezetni így is egy autót, csak fokozottan sérülésveszélyes. Egy ütközésnél ilyen formában szinte biztos a fej- és nyaksérülés, illetve ha nem is töri el a combcsontot a kormány, de beszorulhat alá a láb, ami megnehezíti a tűzoltók munkáját műszaki mentéskor. Ez akár a sofőr életébe is kerület. Szóval olyan autó kell, amiben nem úgy ülök, mint majom a köszörűkövön.
Például keresztapám új Vitarája már kényelmes, nagy autó.
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21200 üzenetére
Nekem teljesen hátratolva nem elég a hely, talán a másmilyen üléstípus lehet az oka? Ez még az alap egybe fejtámlás, ráadásul tökre kiült, elvékonyodott szivacsozású ülés. Hátradöntve nem jó, mert az kifejezetten terheli a gerincem. Sajnos erre érzékeny a hátam...
Szerencséd volt, örülök, hogy nem lett bajod. A szakmámból adódóan nap mint nap közöm van az autóbalesetekhez, csúnya vége lehetett volna.
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21202 üzenetére
Az utóbbi az melyik ülés? Még a végén veszek bele egy olyat.
-
kolosanyi
veterán
Anyám béka Corollája még rosszabb. Az valami borzasztóan picike. Persze még az is jobb, mint az egyik Landrover nálunk, konkrétan nem tudom mozgatni a lábam a kormánytól, fizikailag képtelen vagyok vezetni azt a járművet.
Viszont meglepő módon a Saab 9-3 és a Volvo S40 is pici volt amikor próbáltam, pedig kívülről az ellenkezőjét feltételezném.
(#21207) roberto211
15 éve sportolok, elég széles vagyok. Vastag, erős lábam is van, ez megnehezíti a kormány mögé való beülést.[ Szerkesztve ]
-
kolosanyi
veterán
válasz Kornel #21212 üzenetére
Hidd el, hogy nem a sznobéria beszél belőlem. Ha kényelmesebben elférnék, akkor nem gondolkodnék autó cserén, mert jó a Swift. Strapabíró, megbízható igásló, olcsó közlekedési eszköznek jó. Illetve jó lenne, de komolyan gáz a kényelme.
(#21213) zedok válasza
Hát ez számomra sovány vigasz. -
kolosanyi
veterán
Ahhoz képest most meg elég komolyan futsz meg nyomod az edzéseket.
(#21216) kornelka
Próbáltam, de ott is a térdem között van a kormány.Eddig a Suzukik közül az SX4-et vezettem hosszabb távon is, az teljesen jó, illetve ültem új Vitarában, az is frankó. A régi Grand Vitara ha lehet még nagyobb, de olyat nem vennék.
[ Szerkesztve ]
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21238 üzenetére
Ú, jól összetört szegény. Viszont szép lett a javítás után. Én a múltkor nekitolattam egy bevásárló kocsinak, amit az úton hagyott egy seggarc, behorpadt a csomagtérajtó. Kérdeztem egy ismerős karosszériást, azt mondta vagy 30-40 lenne a javítás, annyit nem adok érte. Így is vannak rajta parkolási sérülések, akitől vettük nekiment párszor valaminek. Nem javította, mert így őszintébb, látni, hogy nem rommá volt törve.
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21242 üzenetére
Akkor át akart b@szni.
-
kolosanyi
veterán
Srácok, szöget ütött a fejembe valami. Olvasgattam kicsit Swift témában és rábukkantam az 1.3 GTi-e. Abban kényelmesnek mondott sport ülések vannak és állítható a kormány magasság. A jelenlegi fapad Swifttel pont ez a bajom, rettenet kényelmetlen az ülés, illetve alacsonyan van a kormány. Elképzelhető, hogy jobban érezném magam egy ilyen autóban?
Egyébként láttam egy szép példányt, hétvégén megyek is megnézni. link Meg kell hagyni, az unalmas Swift marha jól néz ki ilyen köntösben, öröm ránézni. Meg azért izgatja a fantáziám, hogy milyen lehet egy 101 lóerős Swift.
-
kolosanyi
veterán
K* jó hangja van. Még a végén pont lesz*rom hogy férek el benne és megveszem csak a hangja meg a kinézete miatt.
Viccen kívül, komolyan fontolgatom. Elvégre fiatalon kell sportos kocsit venni, nem gyerekek mellett. Milyen extra költségeket vegyek számításba ha ilyet veszek? Gondolom a teljesítményre hegyezett motor extra törődést igényel.
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21410 üzenetére
Jaja, van ott gyorsulás rendesen. Ez az egyik, ami tetszik. Alapvetően nem szeretem taposni neki, inkább nyugisan közlekedek, de néha azért el tudnék képzelni egy kis játszadozást. Mindennapos használatra gondolom alkalmas, elvégre nem egy versenyautó, "csak" egy sportos gép.
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21412 üzenetére
Egyre jobban beleb*zulok a kocsiba.
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21414 üzenetére
Nem gondoltam volna, hogy így bele lehet zúgni egy régi Swiftbe, de úgy látom mentheteten lettem. Ennyit az eredeti elképzelésről.
Ő lenne az, szerintem rendben van a hirdetés, a tobbit élőben. Oreg, sokat futott, de tetszik.
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21418 üzenetére
-
kolosanyi
veterán
válasz bajnokpityu #21423 üzenetére
Keresztapámnak volt 5 ilyen autója, 2 céges háromajtós és 3 saját sedan. Mindhárom sajátot kozel 300 ezer km-el adta el úgy, mintha 200-al kevesebb lenne a kocsiban (azóta is haragszom rá emiatt). Semmi baja nem volt egyiknek se, csak sokat futottak, ennyi.
Azóta volt két újabb Swiftje, sajnos mindkettő balesetes lett, az egyik egy szarvas, a másik meg most nyáron egy hülye digó miatt. Álltak a parkolóban és a hülyéje hátulról beléjük durrantott egy Transittal 70-es tempóval. Mindkét kocsi GTK-s lett sajnos, de sérülés egyszer se tortént.
-
kolosanyi
veterán
válasz Tothgera30 #21473 üzenetére
Állat.
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21489 üzenetére
Én országútra meg főleg autópályára gondoltam. Persze nincs hangos utastér, csak gyenge hifi.
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21492 üzenetére
Igen, 94-es. Gondolkodtam rajta amúgy, hogy nem veszek másikat, hanem ezt csináltatom meg rendesen. Például ott kezdeném, hogy megnézetném miért eszi az olajat (nem vészes, de kicsit csipegeti), aztán a horpadásokat, parkolási sérüléseket kijavítani, kitometni az ülést, rendbetetetni az elhasznált szigeteléseket, illetve plusz zajszigetelét belerakatni... A világ osszes pénzét rá lehetne kolteni, ez amit itt felsoroltam már jóval meghaladja az autó jelenlegi piaci értékét, szóval nem látom értelmét. Akkor lenne ha nem akarnám lecserélni még jó sokáig és teljesen bele lennék szerelmesedve ebbe az autóba, de hát nem ez a helyzet.
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21512 üzenetére
Az az enyém.
Szegény tényleg eléggé leharcolt egy darab. Anno úgy került a családhoz, hogy 5 éve kellett egy második autó, erre édesanyámék megvették az egyik legolcsóbbat a hahu-ról. Persze a szokásos szöveggel hirdették, idős bácsié volt, keveset futott, télen nem használta stb. Aztán ahhoz képest messziről látszik rajta, hogy balesetes volt (mondjuk szerelővel átnézettük azóta többször, műszakilag nagyjából rendben van, csak többféle pirosban pompáznak az elemek). Viszont csipegeti az olajat, meg azért van pár hülyesége az autónak. Ebből a leginkább zavaró, az egy folyamatos, ütemes, ciripelő hang, de 5 éve ilyen. Szerelő megnézte, nem tudja mi az. Mindegy, most el fogom vinni másik szerelőhöz, mert nem vagyok elégedett vele, rendberakatom az autót kerül, amibe kerül.
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21514 üzenetére
Az a baj, hogy ismerem magam, ha egyszer elkezdem a javíttatást, akkor addig nem állok le, amíg lesz egy tökéletes állapotú autóm. Viszont így eladni meg nem lehet, mert nem lesz még egy olyan balek, mint anyámék, akik 350-ért megvették ezt anno.
-
kolosanyi
veterán
válasz Kornel #21516 üzenetére
Ha hozzányúlok, azt magam miatt teszem, nem azért, hogy drágábban el tudjam adni. Ezért is mondtam, hogy ha elkezdem, akkor addig nem állok le, amíg egy kívül-belül tökélettes állapotra nem pofoztatom ki, de az meg drága lesz.
Ez a baj amúgy a családommal, a tipikus "jó az úgy, japán autó, ez úgyse romlik el" hozzáállással közelítenek ehhez. Anyámat megkérdeztem, hogy mikor volt utoljára olajszint ellenőrizve a Corollájában, nem tudta megmondani. Megnéztem, egy fél ujjnyi csík látszott a nívópálcán, az is ilyen ragacsos, sűrű, fekete trutyi volt. Csodálkozom, hogy még megy az az autó.
-
kolosanyi
veterán
Nem is tudtam, hogy Subaru Justy néven is gyártották a Swiftet. Hirdetnek is egy jó állapotú példányt. Ez egyébként mennyiben tér el a Swifttől?
-
kolosanyi
veterán
Sokadszorra látok Swift hirdetésnél állítható kományt, esetleg ülésmagasság állítást. Valószínü, hogy igaz, ezesetben viszont szívesen lecserélném a jelenlegi leharcolt Swiftwem egy ilyenre. A sedan amúgy is praktikusabb, illetve ebben mág a 16 szelepes motor van és a felszereltsége is jó. Más márkából ennyiért szinte kivétel nélkül roncsokat kapni, vagy nagyon fapados autókat. Így legalább megúsznám a jelenlegi felújíttatását.
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21528 üzenetére
Na akkor ezt meg is nézem.
(#21529) kornelka
Keresztapám 1 8 szelepest és kettő 16 szelepest használt el, egyikkel se volt baja, pedig mindegyikkel 200k km-t ment. -
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21548 üzenetére
Vezessetek defenzíven, inkább engedjétek el, lassítsatok le, akkor nem lesz ilyen. Hadd menjen, kit érdekel? Fontosabb a biztonság...
-
kolosanyi
veterán
válasz Motion_Blur #21553 üzenetére
Az. Szeretem vezetni, jó autónak tartom.
(#21558) kornelka
Jó lenne, de már a t*köm tele van az autóvásárlással. A Swiftről kiderült, hogy valószínűleg rommá törték, azért adják el. Nem volt két egyforma rétegvastagságú elem rajta, az alváz pedig úgy berozsdásodott, hogy a csavarokat csak vágással lehetne oldani. Három rohadt hónapja nézem a hirdetéseket, de eddig mindegyik csak tákolt sz*r volt. Indultam 500 ezer forinttól, annyiért nem találni jót. Felemeltem a keretet 1 milláig, szintén semmi. Most már az eredeti összeg háromszorosáért nézek autót, de szintén csak kipofozott roncsok vannak az ársávban, esetleg jó állapotúnak mondott 15 éves autók, aminél bármilyen hiba előjöhet. Most fogom ezt az összeget, félreteszem és jövő ilyenkorra kigurítok egy új autót a szalonból. 3 márka jöhet szóba, Lada, Dacia, Suzuki. Attól függ, hogy elég lesz-e a Celerio - egyébként nagyon tetszik -, vagy inkább egy Logan Arctic kell-e majd azonos összegből. Persze ha a Lada tényleg olyan jó áron lesz, ahogy beszélik, akkor olyat veszek, aztán kész. Megmondta Henry Ford anno, az új autó a jó autó, ez ma is megállja a helyét. Nagyot fogok rajta bukni, mert hihetetlen mennyire nem tartja az értékét? Igen. Érdekel? Nem. Lesz egy autóm, ami jó pár évig költségmentes lesz, illetve nagyon sokáig úgy ülhetek bele, hogy nem kell a műszaki állapot miatt aggódnom.[ Szerkesztve ]
-
kolosanyi
veterán
-
kolosanyi
veterán
válasz negroo #21579 üzenetére
Azért ez nem így van. Nekem egy '94-es ütött-kopott Swiftem van, gurul, de ennyi. Nincs benne semmi, kényelmetlen, hangos, beázik, minden baja van szegénynek. Egész egyszerűen elöregedett. Akkor látni csak igazán a különbséget, amikor beülök a 2009-es szolgálati SX4-be, onnan meg mondjuk a 3 éves szolgálati Nissan Pathfinderbe, vagy akár megnézem keresztapám új Vitaráját. Nyilván ég és a föld az én régi csotrogányom meg ezek a nagy értékű, új autók. Én egyébként nem várom el az autómtól, hogy luxus legyen, de azért 2015-ben nem felel meg az én elvárásaimnak az, amit a Swiftem nyújtani tud. Annyit szeretnék, hogy legyen biztonságos, legyen benne legalább 2 légzsák, ABS, állítható kormány és ülésmagasság, egy normális hifi meg klíma, ne legyen annyira hangos országúton meg sztrádán, hogy üvölteni kelljen az autómban és legyen megbízható. Ezek nem nagy elvárások, nem kell nekem automatikusan sötétedő tükör, kanyarkövető fényszóró, parkolás asszisztens meg automatikus sávtartás meg ilyen marhaságok. Egy egyszerű, modern autót szeretnék, ami nem volt sz@rrá törve korábban és jó műszaki-esztétikai állapotban van. Csak egyre inkább az az érzésem, hogy ezt használtan nem fogom megtalálni. Már csak azért sem, mert ha eladóként gondolkodom és lenne egy ilyen autóm, nem adnám el, hanem teljes megelégedettséggel használnám. Akkor adnám el az autót, ha nagyon öreg, leharcolt példányról van szó, vagy valami gáz van vele...
-
kolosanyi
veterán
válasz bajnokpityu #21583 üzenetére
Pontosan egy olyan Suzuki és egy Toyota márkakereskedésből várunk most infót, ahol van ismeretség. Mindketten azt mondták, hogy szólnak, amint befut valami. Anyám így vette meg 2003-ban a '99-es Corollát 40 ezer km-el. Azóta 220 ezret beletett, semmi baja nincs vele, nem is akarja eladni, nagyon szereti azt az autót.
-
kolosanyi
veterán
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21613 üzenetére
Amúgy ma érdekes dolog történt. Kinéztük ezt a kocsit, utánajártunk, tényleg valós km, egy papáé volt, aki most vett Vitarát. Ismerős azt mondta, hogy jó félretetették nekünk, lebeszéltük, hogy megyünk a kocsiért. Indulás előtt felhívtam még egy utolsó egyeztetésre a szalont, erre közlik, hogy besétált egy fazon, lecsengette a foglalót, sajnos elkelt a kocsi. Dühünkben elmentünk Szigetvárra, megnéztük ezt a Swiftet. Rendesen megmutatták az autót, beindítottam, szépen duruzsolt a motor, minden stimmelt. Körbevitték a rétegvastagság mérőt, nagyon készséges, udvarias volt a kiszolgálás. Pár helyen többet mutatott a gyári értékelnél, mondták, hogy a két hátsó kerékratot meghúzták, illetve volt egy kis jégkár a motorháztetőn, ők javították. Mutattak képeket az autó átvételi állapotáról, látszott, hogy miről beszélnek. Ők értékesítették új korában ezt a járművet, az eladó megmutatta a saját kézírását a papírokon. Ők szervizelték a garancia lejártáig, utána a csaj tulaj szerelő ismerőse. Korrektül vezetett szervizkönyv, javításokról számlák, minden ahogy kell, nagyon meggyőző volt. Megalkudtunk, hogy 1,3-ért névre írva, téli gumi szettel, friss szervizzel (olajcsere, gyertyák stb.) az enyém lehet, beszámítják az én autómat, 1 év garanciát vállalnak. Erre jött a telefon Boglárról, hogy mégse foglalták le a kocsit, úgyhogy holnap menjünk érte. Hát holnap nem megyek Boglárra, mert ma engedélyt kértem a főnöktől korábbi távozósra, mondván megyek a kocsiért. Majd ha ráérek, esetleg megnézem, nálam van a pénz, én döntök. Még nem fizettünk semmit, de erősen hajlok arra, hogy a szigetvári legyen. A 40 párezer km nagyon csábit, szinte új autó, de ilyen ügyintézés után kicsit érdekesen tekintek a dolgokra. Ti mit gondoltok?
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #21615 üzenetére
A szigetvárinál ez a végső ár amit mondtak. Én is soknak tartom, de a plusz szolgáltatások ellensúlyozzák ezt valamennyire. Még gondolkodtunk erősen. Én legszivesebben olyan 3 ajtós GS-t vennék, mint a veszprémi, 1.5 VVT motorral. De olyanból kevés van.
-
kolosanyi
veterán
válasz bajnokpityu #21617 üzenetére
A boglárit nem láttam élőben, ismerős nézett utána. A gumikról se tudok sajnos semmit, de megbízom az ismerősben, ha azt mondja jó, akkor az úgy is van.
[ Szerkesztve ]
-
kolosanyi
veterán
válasz Kornel #21619 üzenetére
Csak az drágább, nekem meg 1,5 millióm van összesen a névre írással együtt. Egyébként szívesen vennék olyat. Ez a bajom az SX4-el is. Szeretem azt az autót, tényleg jónak tartom és kényelmesebb is, mint a Swift, de a jó állapotú, nem 200k feletti futású példányok 1,7-1,8 körül indulnak, annyim nincs.
-
kolosanyi
veterán
válasz dkpisti #21629 üzenetére
Én meg nem veszek széthajtott autót, hogy aztán a szervizbe járás legyen a hobbim, meg fixen bírhassam a naptáramba péntekre. Igen, a normális használt autó nem ott lesz, ahol a hahun az adott típusra kijönnek az első találatok, inkább az utolsó harmadban vannak. Minél jobb állapotú, költségmentesebb autót szeretnék a pénzemért, ami keveset futott és nem full fapados, tehát kisautót tudok venni ennyi pénzért. A Suzukira meg azért esett a választás, mert szeretjük a márkát, eddig nagyon jó tapasztalataink vannak ilyen téren. A családban volt egy Daewoo Lanos, újonnan vettük az ezredfordulókor, utáltuk, alig vártuk, hogy megszabaduljunk tőle. Volt egy Opel Omega, szép nagy autó, de horror volt fenntartani. Volt 3 régi Swift, egy MK4-es, egy új, most pedig egy Vitara, mind tökéletes a maga módján. Van egy '99-es Corolla az is. Megbízom a Suzukiban, nekünk bevált. Van nagyobb és kényelmesebb, extrább a Swiftnél, de egy jó kompromisszumnak tartom, amit ésszerűen ki tudok gazdálkodni a fizetésemből. Továbbá városba két embernek elég ez a méret, még ha elég extrém testalkatú vagyok is. Nem várom el tőle, hogy olyan legyen, mint egy családi egyterű, mert más kategória, ez egy praktikus kisautó. Ha lenne annyim, tuti egy új Vitarát vennék én is, az meg már több, mint elég.
[ Szerkesztve ]
-
kolosanyi
veterán
Felmentek az árak sajnos. Ezek ennyiért mennek most. Persze tele a hahu 1 milliós, sokat futott, vagy keveset futott, de nem leellenőrizhető autókkal, de azokat hanyagolom.
A 100k nagyon kevés, de megmondta őszintén, hogy miért van ez. Ez az autó körülbelül 200-at ér, ha beszámítja, keresni is akar rajta, veszteséggel nem számol be autót, így lesz 150. De ehhez még hozzájön az átírás költsége, mert bizományiban nem számolnak be, szóval a 200k-ból így lesz 100. Őszinte, ami tetszik, persze ettől még nagyon kevés érte.
[ Szerkesztve ]
-
kolosanyi
veterán
válasz bajnokpityu #21683 üzenetére
Én a 195 centimmel elég kényelmesen ülök benne. Azon kevés autók közé tatozik, ahol a fejtér és a lábtér is elég jó nekem. Szép nagy, kényelmes autó.
Ugyanez a régi Swiftre nem mondható el, nagyon szűk az nekem. Most a Corolla már sokkal jobb, bár a kormány lehetne magasabban, de ezzel már elvagyok.