Új hozzászólás Aktív témák
-
-
pjen
félisten
válasz ncc1701 #67117 üzenetére
Hát a suzukiban valóban nincs, de vannak olyan autók ahol nincs is például a váltóházon leeresztő csavar, és a manuálban is az van, hogy élettartam olaj.
Csak egy példa.
"
Kedves Olajdoktor!
2004-es évjáratú Fiat Punto 1.2 (8V) típusú autónk van, újonnan vásároltuk, most 70 E km van benne. Szeretném tudni, hogy ennél a típusnál "örök életű"-e a váltóolaj, vagy pedig szükséges cserélni. Ha igen, akkor milyen gyakran kell cserélni és milyen olajat javasol?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel: P. Péter
Kedves Péter!
Nem kell a váltóban olajat cserélni, csak 80 ezer kilométerenként ellenőrizni az olajszintet. Ha utántöltésre van szükség, akkor Fiat 9.55550-MX3 szabványnak megfelelő, 75W-85-ös viszkozitású speciális olajat kell használni, mint például a Tutela Car Technyx 75W85.
Üdv,
Olajdoki"[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz ncc1701 #67138 üzenetére
Menj el például a szuzu szakihoz vagy Szentendrén a Rózsa utcába 15 k kilómetert futott suzukik is ott vannak nyeles tengely csapágy cserén. Egyébként ha a gyártó azt mondja nem kell olaj csere akkor nem is kell. Hogy higgyek a szerelőnek mikor még a márka szervíz is azt mondja nem cseréli a fék olajat, nincs annak semmi baja. Ameddig nem volt egy alul méretezett ABS kocka, nem is cseréltük. Volt egy teszt, ha alacsony volt a forrás pontja egyszerűen kiforraltuk. A szerviz is.
-
pjen
félisten
válasz ncc1701 #67147 üzenetére
Akkor tudod mit, legyen igazad. Én meg hiszek az opel mérnökeinek és a tényleg szakember szomszédnak. Ja es a 19 dik éve hibatlan váltójú astrának és puntónak. Ellentétben a 20km után nyeles tengely csapágyas suzukinak. Amit azóta se ismernek el mint gyári hiba. Lehet nem is az opel marketingese keresett 0,8 eurót hiszen az a váltó működik, hanem a suzukié. Az a valtó olajcserével együtt is szétesik.
-
pjen
félisten
válasz ncc1701 #67160 üzenetére
Beszéltem kettővel is, akik kifejezetten váltó cserében utaznak. Egyébként nincs miről beszélni a két említett autóban és még számtalanban üzemel a váltó, hiba nélkül. Ha nem így lenne, arról biztos lehetne hallani. A suzuki váltó hibájával tele van minden. Légyszives linkeljél pár példát arra, hogy az élet tartam olajjal töltött váltóból hány hibásodik meg, mondjuk 200K kilóméteren belül.
-
pjen
félisten
válasz szabonagyur #67383 üzenetére
Ha a kereskedő 100 at kínál, 130 ert fogja árulni. Valamiből élnie kell. Klíma nélkül simán elvagyok.
-
pjen
félisten
válasz Napfénysüti #67434 üzenetére
És milyen sűrűn szeded le kimosni?
-
pjen
félisten
válasz Napfénysüti #67436 üzenetére
Szerintem ez olyan mint a telón a kijelző fólia. Veszek rá mikor megveszem, 5 esetleg 10K. Aztán 3 évig nézegetem, pedig már jó ronda.
-
pjen
félisten
Üdv Urak. Egy szerencsétlen szituációban sikerült megégetni a kuplungot kuplungot, sajnos jó büdös szaga is lett. Swift1,3 benzin. Szerintetek csere érett lett a kuplung. Még valami, hol tesznek bele gyári kuplungot Pesten vagy környékén?
-
pjen
félisten
Délelőtt elvittem kicsit csúszkálni a 4 évszakos sebring gumikat. Meglepően jók ebben a lassabban.