Új hozzászólás Aktív témák
-
simonjoe
senior tag
válasz ncc1701 #63282 üzenetére
A nejem Splash-ében van. Egy élmény vele este autózni. (Csak felelősséggel mint az alkoholt!! És ne tegyétek bele mert nem szabályos, törvénytelen, büntetnek, karóba húzás jár érte. Viszont Q...va jól lehet vele látni! )
Azt azért érdemes tudomásul venni, h ezeknek a feszített fényű wolframszálas izzóknak alig van élettartamuk, meg sem közelíti a gyártó által kiírtat. Főleg akkor ha még egy kicsivel túl is dolgozik az autó fesszabályzója. Ahhoz meg nem olcsó, h két-háromhavonta cseréld![ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz Kolondrum #63400 üzenetére
Hát a zörgéssel nem hiszem, h foglalkoznak. A leghálátlanabb feladat annak okát megkeresni. Volt nem is oly rég egy cikk arról, h egy Mercedes tulajdonos több hónapig járt a márkaszerviz nyakára, mert zörgött-nyikorgott a 20millás merkádesz. Nem tudták megcsinálni, a végső válasz a szerviztől, h ennyiért ezt tudja. A tulajtól pedig az eladás. Nekem a 14-éves OFF-os autóm kezdett nyikorogni. Szerencsém, h a karosszériásom egy lelkiismeretes ember. Szarrá szedték a belsejét, majd minden illesztési felületre vékony szövet ragsztócsíkot raktak. Két napos mutatvány, és az autóm csendesen suhan a honi xar utakon is.
Na, ezt egy márkaszerviz sem fogja megcsinálni.[ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz Qtya123 #63440 üzenetére
Nem tudom merre tart a világ, és benne az autóipar, de nem is nagyon akarom. Azt viszont látom, h egyre több a keserű szájú ember ebben a palettában. Nem hiszem, h ez jó a gyártóknak. Az meg 1xűen felháborító, h a tudatlan, tehetetlen szakembereknek kikiáltott szerelő azzal takaródzik, h ez ennyiért ennyi! Szeretem a Splash-t a maga egyszerűségével és kiváltképp azért mert még autó. Érdekes módon nem nyekereg-nyikorog. Kicsit zörgött a kesztyűtartó, de aki ismeri nem is csodálkozik rajta, egyszerű gumibakokkal megszüntethető volt.
Amit meg nem tudunk, h ezekért mennyien reklamálnak? Valszeg a többség az aki xarik rá, ezért nem fektetnek rá nagy hangsúlyt.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz Chereiose #63485 üzenetére
Nem értelek!! Nem találsz arra a nyomorult izzó kiszedésére semmi alkalmatosságot?? Csőrös vagy mini kombifogó, a szájukra valami gumi cső. De egy olyan csővel is ki lehet szedni ami rácuppan az izzóra. Erős 3M-es ragasztót rányomni két-három oldalról és azzal kihúzni stb.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz racerx #63512 üzenetére
Ja, hogy az egész műanyag b@...ást le lehet szedni?? Akkor tényleg nem értem a nyűglődés okát. Én személyes kudarcnak tartanám ha egy izzó felülkerekedne. W5W izzók nem törnek azért olyan könnyen, bátran ki lehet szedni egy fogóval is. Nálam attól kaptam majdnem infarktust, amikor egy ilyen izzó beesett a lámpafejben. Könnyebben kijött mint gondoltam.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz laca891 #63860 üzenetére
OFF és dízel autóról írok most.
Volt egy 200km-es autópálya 110km/h tempóval 4.3l fogyi.
Volt egy egy agglomerációs kanyar országút-lakott területek váltakozva, 150km, a tempó forgalomtól függően max 100km/h, 6l a fogyi.
Ma volt egy 470km pálya többnyire 160km/h, 5,2l !
De, h itt maradjunk, a nejem Splash-e pályán folyamatos100-as tempónál 5l, agglomerációs közlekedés változó(50-100) forgalomfüggő sebességnél 5,4l.
Nem értelek! Pontosabban igen, ha séf, pedagógus stb. vagy, és ezt ne vedd se személyeskedésnek se sértésnek!![ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
Nem értem, h mi a gond a 110-es tempóval!! Győrből a fővárosfelé jöttem, végig a külső sávban. Időnként kamionokat előzgettem, (természetesen, dinamikusan, tempósan, mások zavarása nélkül, majd visszaálltam az "utazóra") senki mást. Tele volt a fejem egy csomó gondolattal, akkor és ott azt tartottam számomra a legbiztonságosabbnak. Nem tapasztaltam, h bárkit is feltartottam volna. Mehettem volna akár 250-el is nem az autó volt a korlát, sokkal inkább mint írtam, jó magam. 1ébként meg a másik autóval a Splash-el sem megyek gyorsabban a pályán, tudom, h hol a helyem vele. Aki meg ezt nem tudja tolerálni, az mást sem a közlekedésben. Had ne fejtegessem a végeredményt, nincs szándékomban senkit megbántani, megsérteni!!
[ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #63876 üzenetére
Az írásodból azt veszem, ki, h csak Te és egy elv, senki és semmi más!!
Tudod, h a közlekedésben pont ez a deviáns és talán ez hordozza magában a legtöbb veszélyt??
Ennél ez sokkal, de sokkal összetettebb. Ha elfogadóbbak és toleránsabbak vagyunk már más a kép. 37 éve van jogosítványom, több millió kilométert vezettem csont nélkül, ebből csak hetet hivatás szerűen. Többnyire itthon Európában, de olykor óceánon túl is. El kell, h keserítselek. Sehol sincs "rend" az utakon! Most volt egy közel 1200km-es lengyel utunk, ez végig pálya. A szlovákoknál is volt idétlen, a cseheknél is és a lengyeleknél is. Nem akadok ezen fenn, hisz Q...vára nem vagyunk egyformák, még a közlekedésben sem. Ajánlom a Törökországi közlekedést, de nem egy-két napra! Onnan hazatérve borulnál térdre, h milyen aranyosan ügyesen vezetnek az itthoniak.
Én továbbra is azt tartom, h ha partnerként tekintünk egymásra a közlekedésben, türelemmel, empátiával egész más lenne a helyzet.......még az utakon is!!Joe
-
simonjoe
senior tag
Én csodálkozva olvasom a reagálásokat. Úgy tesztek, mintha nem ismernétek magát az embert. Azt esetleg valaki elmesélné, megosztaná, h valahova nem ért oda, mert autó haladt a külsőben 110-el, vagy a középsőben 100-al?? Tényleg ez a legnagyobb probléma???
Szerintem meg igenis el el kell tudni engedni ezeket.[ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz ncc1701 #63912 üzenetére
"ott kezdődik, h dízel. Utána pedig az alakja: lapos,"
Passat CC
2ozzmexy"Mellesleg már írtam hogy befejeztem, de csak azért is írtatok rá még 4 hsz-t, szép volt fiúk. "
Nem azt írtad, kérted, h fejezzék be! Azt, h Te fejezted be. Akkor miért is nem írhattak volna még, akár négynél többet is??
[ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz Siriusb #63990 üzenetére
Érdekes ez nagyon, az meg főleg, h nem tűnik fel senkinek, h a környező országokban nincs üzemanyaghiány, pedig csak mi kaptunk "engedményt" a Putyin olaj vásárlására. Sem a Korona sem a Zlotyi nem bukott akkorát mint a Forint. Csak nálunk van hatása a brüsszeli politikának, és csak nálunk gond az Ukrán háború. Na ez a gáz, h ezt (is) benyelik a Zemberek!
Joe
-
simonjoe
senior tag
A Splash is többet eszik ilyenkor, igaz elenyésző a különbség. A nyári 5-5.2l helyett most 5.5-5.7l, viszont az is lehet, h az üza xar mostanság.
Joe
-
simonjoe
senior tag
Jó reggelt, sziasztok!!
Négy hónapos S-Cross az alany és nem tudja a telefonkönyvet frissíteni, vagy átvinni a telefonról a fejre, az ismert hívószámokat sem jelzi ki . Van valakinek hasonló problémája??
Sógoromé az autó, én tegnap megnéztem, de lövésem sincs hozzá.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz blakey #64138 üzenetére
Valami történt. Azt el is felejtettem írni, h valami volt a kijelzőjével, ha jól értettem talán vibrált. Mókoltak vele valamit, megszűnt az a hiba. Majd a művelet befejeztével ki akarták fizettetni sógorommal. Na, Ő nem egy egyszerű eset, párosulva termetével. Végül nem kellett neki fizetnie.
Joe
-
simonjoe
senior tag
Pont ebben a pillanatban néztem ezt :
[link]Joe
-
simonjoe
senior tag
-
simonjoe
senior tag
-
simonjoe
senior tag
válasz Kolondrum #64427 üzenetére
Szerintem korrekt ár.
#64430ncc1701:
Sajnos nem minden hibát lehet megtalálni a futóművön megemelés után. Egy évig jártam úgy, h kopogott a hátulja, a szerelő nem találta a hibát, mindent fasza patent feszes volt. Majd tavaly nyaralás előtt egyre hangosabb lett a kopogás, egy másik szerelőhöz elvittem, aki nem emelte meg, csak aknára állt. Rögtön megfogta a jobb hátsó stabilizátor rudat, kotyogott, nem kicsit, nagyon! Na, ezt megemelve nem lehetett megállapítani. Cserélni már az én szerelőm cserélte, csak annyi volt a megjegyzése, h "jó szar".Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz DarkByte #65009 üzenetére
....hagyjátok már ezt az akku kiszereléseses balf@...szkodást! Még sok embernek a zsigulis időszak becsípődése dominál. Igen, abban az időben x@rok voltak a szeléndiódás töltők, áram és feszültségkorlát nélkül. Egyébként meg menetközben sem kell levenni a sarukat amikor a generátor tölt!! Sokkal nagyobb a probléma egy-egy rossz kontaktnál amikor szikráztatják a töltő csipeszeit az akkun.
Joe
-
simonjoe
senior tag
Az még nagyon kevés, h ott a helye. Be lehet kötni "parasztosan" és szakszerűen egyaránt. Az első módszer lényege, h egy valamilyen kapcsolóval és relével kerül megoldásra, és akkor világít amikor akarod. A második egy kicsivel bonyolultabb, mert a gyári relére, és kapcsolóra kell kötni, és csak akkor tudod bekapcsolni, ha legalább a helyzetjelzőt bekapcsolod. Kábelezni mindkét esetben kell, és ha már elkezded akkor inkább az utóbbit válaszd! A nejem Splash-ébe ezt építettem be:
[link]
Egy szombatom ráment, de faxa lett! Megvettem hozzá a gyári ködlámpakapcsolót, érdekes módon a relék a helyükön voltak, csak rá kellett kötnöm.
Az is lehet, h szerencséd van, és a kábelezése is fellelhető.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz ncc1701 #65309 üzenetére
Akartam írni, de megelőztél! Nem értem ezt a plusz sebességet, de biztos úgy van. Az off autónkon a téli 16"-os lemezfelnin van, a nyári 17-es alun. Amikor egymás mellé tettem a két gumizott kereket, azok bizony csont egyforma magasak voltak. Annyi a különbség, h a 16-os ballonosabb, így sokkal kényelmesebb vele utazni, főleg itthon.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz Kolondrum #65385 üzenetére
A féktárcsára gondolsz?? Pontosan melyik méretére? Hogy, mennyit kophat? Tudni kellene a gyártót, sajnos típusonként éltérhet. Ezért minden gyártó megadja a specifikációt.
A ChatGPT AI ezt a választ adta:
"az autógyártók általában ajánlásokat adnak a féktárcsa minimális vastagságára vonatkozóan, amelyet biztonságosan használhatunk. Általában a minimális vastagság a féktárcsának a gyártói előírások szerinti eredeti vastagságának 70-80%-a. Azonban ez az érték változhat az autó típusától és a gyártó előírásaitól függően.
A pontos méretet az adott autó gyártójának ajánlásaiban lehet megtalálni. A féktárcsa minimális vastagsága általában az autó féktárcsájának felületén van jelölve, és az érték általában mm-ben van megadva. Ha a féktárcsa vastagsága ennél kisebb, akkor ajánlott azonnal cserélni azt, mivel a túl kopott féktárcsa csökkentheti a fékhatékonyságot és veszélyeztetheti az autó vezetési biztonságát."
Joe
-
simonjoe
senior tag
Azt tudjátok, h mennyi a Slash 1,2 K12B-nek a gyertyacsere periódusa??
THX!!Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz Cunaja #65448 üzenetére
Most fogtok megkövezni! Ez csak egy Swift! Miért akarnak ebből többet? Nekem a Suzuki pont azért Suzuki mert nem akar több lenni, és ezt a helyén is kezeli. Ezért szeretem és ezért is van a családi flottában. Nem az az autó aminek jól áll a cicoma, ha valaki erre vágyik akkor nem jó típust választ.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz AMD Power #65456 üzenetére
Én a minap vittem a Splash-t olaj és szűrők cseréjére. 10k ciklusonként cseréltettem idáig. Most kassza: 35eHUF, ebből 10 volt a munkadíj. Mindhárom szűrő MAHLE, az olaj gyári Ecstar F9000 0W20-as olaj. Boldi kolléga átküldte a szervizciklusokat erre az autóra és elgondolkodtam azon, h a f@...om cserélget itt tízezrenként mindent. Az olajcsere 15 ezrenként vagy évente a szűrővel együtt. Az autó nincs kitéve extrém igénybevételnek, ritkán rövid autópályák max 120km/h. Egyébként meg itt az agglomerációban napi 2x25 km.
Az egyéb szűrőkre 45 ezret vagy három éve ír. Úgy döntöttem, h kiengedem az olajcserét az előírt ciklusra, a másik két szűrőt pedig minden második olajcserénél cserélném. Most néztem a légszűrő még teljesen ok volt, a pollenszűrőn láttam némi elhasználódást. Én is jobban járok, és a környezetet is kevésbé szennyezem.Joe
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Xbox Series X|S
- Vicces képek
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- 3D nyomtatott versenypályák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000