Új hozzászólás Aktív témák
-
gcsikos
tag
válasz spirit007 #45238 üzenetére
Sajnos nem. A Vitaráknak nincs a turbó hőmérséklettel kapcsolatos szenzora és szivattyúja. Ezért terhelt üzemmód után a s&s kikapcsolandó (ha nem tette meg valaki korábban és 30-40 másodpercig alapjáraton kell a motort hagyni. Ez városi dugókban nem szükséges, de ha valaki a Normafához, vagy a pl. Kékesre megy, hűtetni kell a feltöltőt. nemcsak autópályás pihenőnél, kútnál. Ez lesz az egyik sötét lova használt vitarák vásárlásánál, nem tudni, mennyire volt "figyelmes" az előző tulaj a turbóval. És sajnos a diag nem közli a turbó állapotát. MOst egy feltöltő javítása 250-300000 között van, nem márkaszervízben, hanem specialistánál.
-
gcsikos
tag
válasz spirit007 #45259 üzenetére
Erre a hozzászólásra reagálok, noha utána még hasonló van több is. Tehát. A turbó be van kötve a motor hűtőrendszerébe , de nincs önálló hűtőköre érzékelőkkel, szivattyúval, ahogyan nagyon sok márka feltöltőjénél van. A motor hűtőrendszerének a befolyása a turbóra, ahogy az idézet is mutatja, sajnos marketing szempontból íródott, műszakilag nem korrekt, vagy inkább nem teljes körű, pontosabban úgy emlékeszem nem említi, hogy továbbra is a vezető szubjektív érzésére van bízva, hogy alapjáraton hűti-e a rendszert. A motor hűtőrendszere a motor leállítása után többnyire nyugalomba jut, nincs keringetés. De..Látni lehet több márka motortérében, hogy egy tábla felhívja a veszélyét annak, hogy leállás után a ventillátor beindulhat vagy tovább foroghat. Ez a motort védi, a Vitarának nincs ilyen külön feltöltő függő rendszere és érzékelője sem, ami az egész hűtőrendszert tovább működtetné. Én autós újságíróként háttérinformációt kértem a Magyar Suzuki szakemberétől, aki a kérdésemre szó szerint az irta, hogy terhelés után a Start&Stop rendszert inaktiválni kell leállítás előtt. Tehát nem szabad hagyni, hogy mondjuk hegymenet után, autópályás tankolás előtt leálljon a motor. Mivel úgy húsz éve foglalkozom új autók próbájával, minden tesztautó átvételekor vagy már előtte is a pontos műszaki kérdéseket beszélek meg a márkánál mérnök kollégámal. Már nem vagyok aktív, ezt a "protokollomat" félretéve már útközben jutott eszembe ez a kérdés nemrég. Egy sajtótesztes Opel Mokkával való első tankoláskor a kúttól felhívtam a Opel Magyarországnál dolgozó barátomat, aki megnyugtatott, nyugodtan állítsam le a motort, a feltöltőnek saját hűtése van. Azzal együtt hozzátenném, hogy pl. a kút sávjába hajtáskor, lassításkor, majd az oszlophoz guruláskor a Vitarában is hűl a turbó, de nem árt még molyolni tankolás előtt egy kicsit
Új hozzászólás Aktív témák
- BMW topik
- EA Sports WRC '23
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- BestBuy ruhás topik
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- DIGI internet
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt