Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gcsikos

    tag

    válasz pjen #37698 üzenetére

    Üdv.
    Ajtókon elég sok hely van ahova befolyhat a víz, és garantáltan ki is kell folynia. Ahol bármilyen vezetékek, csatlakozások érintettek ebben a "folyamatban", az hiba.

  • gcsikos

    tag

    válasz spirit007 #45238 üzenetére

    Sajnos nem. A Vitaráknak nincs a turbó hőmérséklettel kapcsolatos szenzora és szivattyúja. Ezért terhelt üzemmód után a s&s kikapcsolandó (ha nem tette meg valaki korábban :))és 30-40 másodpercig alapjáraton kell a motort hagyni. Ez városi dugókban nem szükséges, de ha valaki a Normafához, vagy a pl. Kékesre megy, hűtetni kell a feltöltőt. nemcsak autópályás pihenőnél, kútnál. Ez lesz az egyik sötét lova használt vitarák vásárlásánál, nem tudni, mennyire volt "figyelmes" az előző tulaj a turbóval. És sajnos a diag nem közli a turbó állapotát. MOst egy feltöltő javítása 250-300000 között van, nem márkaszervízben, hanem specialistánál.

  • gcsikos

    tag

    válasz spirit007 #45259 üzenetére

    Erre a hozzászólásra reagálok, noha utána még hasonló van több is. Tehát. A turbó be van kötve a motor hűtőrendszerébe , de nincs önálló hűtőköre érzékelőkkel, szivattyúval, ahogyan nagyon sok márka feltöltőjénél van. A motor hűtőrendszerének a befolyása a turbóra, ahogy az idézet is mutatja, sajnos marketing szempontból íródott, műszakilag nem korrekt, vagy inkább nem teljes körű, pontosabban úgy emlékeszem nem említi, hogy továbbra is a vezető szubjektív érzésére van bízva, hogy alapjáraton hűti-e a rendszert. A motor hűtőrendszere a motor leállítása után többnyire nyugalomba jut, nincs keringetés. De..Látni lehet több márka motortérében, hogy egy tábla felhívja a veszélyét annak, hogy leállás után a ventillátor beindulhat vagy tovább foroghat. Ez a motort védi, a Vitarának nincs ilyen külön feltöltő függő rendszere és érzékelője sem, ami az egész hűtőrendszert tovább működtetné. Én autós újságíróként háttérinformációt kértem a Magyar Suzuki szakemberétől, aki a kérdésemre szó szerint az irta, hogy terhelés után a Start&Stop rendszert inaktiválni kell leállítás előtt. Tehát nem szabad hagyni, hogy mondjuk hegymenet után, autópályás tankolás előtt leálljon a motor. Mivel úgy húsz éve foglalkozom új autók próbájával, minden tesztautó átvételekor vagy már előtte is a pontos műszaki kérdéseket beszélek meg a márkánál mérnök kollégámal. Már nem vagyok aktív, ezt a "protokollomat" félretéve már útközben jutott eszembe ez a kérdés nemrég. Egy sajtótesztes Opel Mokkával való első tankoláskor a kúttól felhívtam a Opel Magyarországnál dolgozó barátomat, aki megnyugtatott, nyugodtan állítsam le a motort, a feltöltőnek saját hűtése van. Azzal együtt hozzátenném, hogy pl. a kút sávjába hajtáskor, lassításkor, majd az oszlophoz guruláskor a Vitarában is hűl a turbó, de nem árt még molyolni tankolás előtt egy kicsit :))

Új hozzászólás Aktív témák