Új hozzászólás Aktív témák
-
Danex
addikt
válasz Harkovz #33164 üzenetére
Tény hogy anyagminőségben más kategória, de 200-250e km környékén szétesik és nem egy olcsó dolgok vannak benne.
Illetve a szűrűcserés szervizre én 110ezres árajánlatot kaptam a 4éves Jettára.
Amúgy érdekes, hogy ezek az olcsó VW-ket Kisvárdán árulják mind és egy 600.000-el olcsóbb, lehet bezárnak és készletkisöprés van vagy nem tudom.
De ha azt nézem ,hogy automata scross 4,9m - automata Jetta 6,1m (nem számolva most a Kisvárdai kilengést) és a drágább fenntartást) akkor van ott különbözet.
-
Danex
addikt
válasz Kornel #33172 üzenetére
Ugye Skodát emiatt veszik jobban az emberek, mert gyakorlatilag ugyan az olcsóbban(1-2 helyen olcsóbb anyag, de hangszigetelése kb ugyan az), olcsóbb szerviz, ugyan az a alkatrész (szó szerint csak más cikkszám a márka miatt) jóval olcsóbb.
Aztán ugye TC-n is most volt a cikk, hogy szarban a VW meg sokkal jobban fogy a Skoda... na de elég volt az offolásból
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Írtam a Miskolci Suzukinak, hogy küldjenek már valami árajánlatot az első szerviz + kerékcserére.
Majd mindenféleképpen megemlítem nekik a vezetőoldali ablak erős zörejét végállások között, illetve rákérdek a hozott olaj lehetőségére-
-
Danex
addikt
Miskolci szervizes azt mondta, hogy vihetek saját olajat, viszont garanciális probléma esetén a gyártó / beszállító bekéri a számlát (a szervizelésekről) amin nem lesz rajta az olaj és így keletkezik egy támadási felület az ügyfélen, hogy nem gyári olaj...
Hogy most ebből mennyi az igaz azt nem tudom, de ezt mondták. A bal első ablakot meg jövőhéten megyek megmutatni.
-
Danex
addikt
Na holnap megyek a szervizbe, hogy nézzék már meg ők is a bal első ablakot, hogy mi a helyzet vele.
-
Danex
addikt
-
Danex
addikt
válasz Kornel #33659 üzenetére
Hát sose volt pénzem feleslegbe így amit megvettem arra mindig is odafigyeltem, így zavar az is, hogy ha nekem kell kompromisszumot kötnöm a pénzemért.
Még úgy is hogy amúgy anyám fizeti én meg csak üzemeltetem.
Amúgy talán face-en volt téma, de a gyári olaj 12ezernél 3/4 szintig van.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Na Suzuki Szabó.
Azt mondták ismert hiba az ablak zörgése, a 0 km-s példányoknál is tapasztalható, ők nem tudják megjavítani, mert ilyen a kivitelezése, szóval amíg a gyár nem javít rajta valamit nem tudnak mit csinálni vele.
(Petíciót kéne írni?)Olajat is kérdeztem, azt mondták, hogy mivel turbós egyértelműen 5W-30 (legalább 0W-20at nem öntenek bele ), kérdeztem a besorolást is, azt mondta, hogy ők a sima Ecstar olajat teszik bele, a C-s olaj inkább a részecskeszűrő miatt lenne érdekes, de benyánál ugye még nincs az.
-
Danex
addikt
válasz Kornel #33713 üzenetére
Az a baj, hogy amíg nincs garázsod ahol tudod tölteni / a gyorstöltőhálózat csak papíron létezik addig nem látom rendesen értelmét.
Pedig én is váltanék ha lenne valami normális, de az ilyen leaf-ek meg amikről távolról látod hogy nagyon zöld és ronda az nem (i3 is ronda szerintem).
Ellenben egy Opel Ampera-ra vagy e-Golfra már mondanám, hogy jöhetne.
Bár nekem a napi ingázásom 60km, ez egy hónapban kb 25ezer benzinben, ha elektromos autóm lenne egy az összeg az árammal számolva lemenne kb 5-7ezerre, de ha már beleszámolnám ,hogy havi 10-15ezer a garázs ára ,hogy tudjam tölteni akkor kéne vagy 20 év a megtérülésig.
Amúgy FB csoportból lehet lelépek de, hogy nem írok már semmit az tuti. Bármit ír az ember mindenki személyes támadásnak véli, de ellenérvelni meg egyik sem tud, csak hogy biztos az a jó mert.... én úgy érzem, hogy az a jobb és kész.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz Kornel #33715 üzenetére
Az már valami 2014-15ben 300 fejre el lett fogadni, megvalósult vagy 6db
Múltkor olvastam egy pályázatot, megadott lakosszám alatt nem lehetett kapni támogatást (Balaton végig kiesett), illetve Miskolcnak is kb jutott volna vagy 6-7 pontra támogatás, de a város összesen csak 2-re kért pénzt inkább, mert hogy minek több.
-
Danex
addikt
-
Danex
addikt
válasz Kornel #33810 üzenetére
Max vasárnap, de inkább valamikor jövőhéten tudok majd vele szórakozni.
A barna az a hétköznapi D ablaktömítő szivacs.
A fehér meg ugyancsak ablaktömítő szivacs csak szélesebb és lapos verzió (ezt gondoltam a kalaptartóhoz) a barnát meg a kesztyűtartóhoz körbe.
Bár vezetésközben azt néztem ,hogy akkor hallgatott el a kesztyűtartó mikor befelé nyomtam, így lehet valami 3D nyomtatott szűkítőt tennék a zárnyelv foglalatába, hogy mélyebben behúzza.
-
Danex
addikt
válasz Motion_Blur #33872 üzenetére
A tömegközlekedés meg megint egy vicc, ha üzemanyagot nézem olcsóbban járok be 30km-re kocsival mint tömegközlekedéssel, úgy is, hogy csak egyedül vagyok a kocsiba.
Mikor ketten ingáztunk és fizettük a legdrágább parkolózónát miskolcon is 650Ft helyett 450-500Ft-ra jött ki egy út kocsival. És ez az ajtótól ajtóig visz, olyan a hőmérséklet is amilyet én szeretnék.
Még az éves szerviz költségeit is lazán kit tudja az ember spórolni ha napi ingázik. (Pesten persze másabb lehet)
(#33875) Krisztián
Viszont pont a város az ahol a pöfékelős autók majdnem dupla annyit fogyasztanak, a szmogriadók is főleg a városokba koncentrálódik részben emiatt. Töltőprobléma meg szerintem addig jelentős amíg nem tudnak normálisan pénzt csinálni, nincs motiváció az építésükre.Szóval az irány jó, de hozzáállásban nagyon messze vagyunk, állami szinten meg az ellenkező irányba sétálunk
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
-
Danex
addikt
Stonic elég jól néz ki szerintem, viszont ugyanolyan felszereltséggel 5 250 000-be kerül,
mint egy SCross 4 290 000-ért...Automata nem is opció nála, hát így nem hiszem, hogy Vitara ellen konkurens lehet.
-
Danex
addikt
jó mondjuk abban is van ráció amit Kornél mond.
Tehát ha másabb kategóriában nézzük, hogy lehet venni 4-5éves VW-eket 3 misiért ~200K futással, akkor azoknál már jó eséllyel jönnek a több százezres javítások szép sorjában.
3 misivel meg már elég szépen be lehet lépni egy új suzukiba ,hogy alacsony marad a törlesztő és 10 év múlva is lesz ára, ellenben a 15éves VW-nek már kevesebb.
--------------
Szóval ember és élethelyzet függő a dolog, van aki inkább kifizet több pénzt, de ne félévente kelljen szervizbe vinni, meg pékekhez akik találgatóznak a drága alkatrészeknél.
-
Danex
addikt
érzed, hogy eléggé elsarkítod a dolgot, ahogy kornél is kicsit, ezért hoztam egy reálisabb példát (ez mondjuk kb pont saját példa).
Nekünk megérte azt, hogy néhány ezressel több legyen a havi törlesztő, mint sem 1-1 váratlan pillanatban bekövetkezzen egy több százezres lámpácska. Mint pl a váltóvezérlő 500ezerért, 3 héttel a garancia lejárta után.
Az emberek inkább kifizetnek havi szinten magasabb fix költséget, mint váratlan helyzetekben sok százezret.
-----------De mint írtam élethelyzet függő, aki még a lakásra spórol az nem drága újkocsiba fogja rakni a pénzét, ahogy arra, hogy a munkába 5km-re kocsival szeretnél menni is felesleges egy nagy és drága kocsi.
De akinek éppen van egy nagyobb összeg KP-ban és belefér a törlesztő annak valós alternatíva lehet egy új autó hitelre egy régebbi autó kp-val szemben.
Ehhez remélhetőleg mindenki elég nagy, hogy helyesen mérlegelje helyzetét.
-
Danex
addikt
Úgy láttam sikerült egy fejlesztőnek megszerezni az AndroidAuto fejlesztői eszközeit, talán utat nyit néhány apphoz.
-
Danex
addikt
Mikor anno vettük az S-Cross-t (február, akkor annyi volt a fő kritérium ,hogy 2 185cm magas ember elférjen egymás mögött, bőrkormány és automata (plusz előny a digit klíma, a ledes lámpa meg hát nagyon erős plusz így utólag) meg legalább 100 lópaci.
Ekkor az összes konkurenciának a fapadosabb automatái 5.6misinél kezdődtek, ülésfűtés nélkül, digitklíma 1-2ben, csak sima rádióval, ködlámpa feláras, néhol a hátsó ablak még kurblis is volt stb.
Ekkor 4.9ért nem volt párja a Suzukinak.
Most már kicsivel másabb a helyzet, ha azt nézzük mi érthető el már ennyi pénzért az opcionális extrákat nem számolva.
Opel Astra K 4.9M - Műanyagkormány, manuál klíma, nincs tempomat, halogén lámpa, régi hagyományos rádió(semmi multi kormány), hátul kurblis ablak, ülésfűtés nincs
Opel Crossland X 4.9M -halogén lámpa, nincs ülésfűtés
Citroen C3 4.8M - (hülyén néz ki) , manuál klíma, hagyományos rádió, halogén lámpa, nincs ülésfűtés
Tehát most már mondhatni van esély más autót is nézni ebben az árkategóriában, de amúgy a LED-es lámpát mindig visszasírnám egy halogén kocsiban. De 1 éve nagyon nem így nézett ki a piac ezen része.
-
Danex
addikt
Hasonlóan, beül, indít, Tükrök-StartStopOff, majd amíg feláll az AndroidAuto meg a waze indulok.
2500felé nem megyek, de nem is 1300-1400-ról gyorsítok(ami ugye károsabb mint a magasabb fordulat)
Az a baj, hogy motormelegítésileg nem a legjobb úton járok. Van 1 km város, 30-40es tempóval, majd főút és falu végig. Így mire középre beáll a hűtővíz kell egy csomó km mert semmi terhelés nincs a motoron gyakorlatilag.
Amúgy a fűtést ki, hogy használja?
1, Teljesen auto
2, Auto - klíma nélkül, párásodás esetén párátlanító gomb be-ki kapcsolgatása
3, Manuál, 2-3as erősség, klíma nélkül, lábra - ablakra üzemmód, külső levegővel?
4, Manuál belső keringetéssel a gyorsabb motor melegítés miatt? -
-
Danex
addikt
Jövőhét péntekre kaptam időpontot az első szervizre. Elvileg A-s olaj megy majd bele, de akkor már kérem, hogy legalább dobozos legyen az.
Mennyiséget majd nézek előtte, utána is, terveim szerint végig ott leszek mellette a beavatkozás alatt
-
Danex
addikt
válasz Kakaduku #34482 üzenetére
Az a baj, hogy 90/100-nál olyan kicsi a veszteséghője a motornak alig akar megmoccanni a hőmérő (1.0L).
Direkt figyeltem, hogy ha olyan irányba megyek ki a városból ahol sok a kiemelt zebra és feszt fékeznem kell, 50->20->50 akkor ezen a távon legalább a 2. egységig felmelegszik, a szokványos végig 50-nel részen, meg éppen, hogy megcsípi az első vastagot.
Utána is főleg csak a 50->95-nél mozdul meg a mutató látványosabban.
-
Danex
addikt
válasz Gepida75 #34518 üzenetére
szerintem az EGR lesz az (Exhaust Gas Recirculation), azaz a kipufogógázt vezeti vissza a motorba, ezáltal jobb lesz a káros anyag kibocsájtása a kocsinak, illetve gyorsabban is melegszik fel.
Viszont, mivel kormot keringet ezért a hosszú idők alatt képes lerakódni benne ami miatt nem tud a kis állító lapát mozogni megfelelően ez okozhat gondot, a vákum izé szabályozza a lapátot szerintem.
-
Danex
addikt
Meg még másik 40 tényező ,hogy mennyi a fogyasztás, olyan irányba fekszik-e az út, hogy az uralkodó széljárás szembe fúj-e, tele tankolja-e az ember a kocsit vagy mindig csak 5ezeré' (25kg legalább), egyedül utazik-e, maga a sofőr súlya, mennyi cucc van a csomagtartóba, ezzel nagyon gyorsan lehet 5-10% önsúly különbséget létrehozni.
Napon parkol-e a kocsi mikor dolgozik az ember és aztán fullon pörög a klíma 10 percig, fűtőt garázs vagy sem.
Másik a keréknyomás, lehet ,hogy 2.8baron kisebb a fogyasztás, de a szilentek és a futómű kompletten hosszútávon mennyivel hamarabb megy tönkre miatta.
Akadályként közlekedik az ember és 2 kilométer kell amíg kigyorsít faluból 90-re stb.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- BMW F10 F11 F30 F31 G30, G80 stb Jubíleumi, M Power vagy fekete embléma szett
- Athom WLED 15W E27 RGB+Warm+Cold White okos villanykörte
- Toyota 2009 Avensis CRUZ tetőcsomagtartó
- Kompakt ( CFL ) fénycsövek ( 13 db )
- Krups, Krups Quattro darálós automata kávé főző kávéfőzők, full vízkőtelenítve és pucolva
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs