Új hozzászólás Aktív témák
-
Danex
addikt
válasz AMD Power #32022 üzenetére
Addig amíg ésszel veszi fel az ember tényleg nem baj, de mindig legyen annyi tartalékban ,hogy ha véletlen munkanélküli lesz az ember legalább 3 hónapot gond nélkül kitudjon fizetni fizetés nélkül is.
Sajnos sokan vesznek fel úgy hitelt, hogy semmi tartalék nincs + semmit nem tud félrerakni pluszba, na az ilyen elég veszélyes tud lenni
-
Danex
addikt
válasz Kornel #32055 üzenetére
Az a baj, hogy évi 5-7ezres járás, de gyakori olajcsere, vagy évi 15K ritka olajcsere és máris fordulhat ez a tényező.
Mint ahogy mi figyelünk a turbóra vagy valaki széthajtja, mert cseréli úgy is a garancia lejáratakor, 100ezerret mindegyik ki fog bírni, de a 3. tulaj majd 200ezernél meg vakarja a fejét, hogy a többiekével ellentétben az övé miért eszi az olajat, indul rosszabbul stb.
-
Danex
addikt
válasz roberto211 #32064 üzenetére
nem tudom klíma nélküli autót mennyire lehet majd továbbadni.
-
Danex
addikt
válasz Sza_Sa #32086 üzenetére
Bár csak a frontra lehetne fogni, mindig hagyok bő 1,5 autónyi helyet az előttem lévő és köztem, hogy ne kelljen azonnal fékeznem, ha kicsit lassítanak, de szerintem az elmúlt hónapban ha nem 2-3 biztos frontális ütközés lett emiatt a szokásom miatt elkerülve, mert az idióta baromnak volt helye végül hova menekülnie.
Motorosnak is félrehúzódom, várostábla előtt már engedem kigurulni a kocsit, de villog a fejembe, hogy miért nem 80-as tempóval esek be az lakott területre ahol 2 naponta mérnek...
Múltkor volt, hogy öreg papika kirakja az indexet jobbra, "kisorol" a kerékpársávra és ott megy vagy 1km-en keresztül jobbra tett indexxel, egyszerűen nem mertem megelőzni/bemenni mellé.
Másik öreg, jön refivel szembe, nyomom a fejébe 2s-ig a ledes reflektort, elengedem, nyomom neki 3sec-ig... majd megköszöni.
Tanulósofőr... enyhén kanyarodó 4 sávos út, "kanyar" közepén így félig átcsúszik előttem a másik sávba majd 3-5sec múlva vissza... na most ha bárki éppen megy mellette annak annyi.
Haver meséli, gyalogosként megy át az úton ami előtt egy kanyar van, de teljesen belátható (bérház parkolós rész), tanulókocsi utolsó másodpercben satufék, oktató kiszáll anyázni, haver meg megtanította neki a kanyarodó autóval szemben a gyalogosnak mindig elsőbbsége van szabály, majd egy bmeg-el elfogadta az oktató, hogy hát igen. És ha az oktató ilyen paraszt akkor mit várunk a tanítványaitól?
-
Danex
addikt
Nézegettem a téli gumikat és a tesztek alapján ezt a 2-t néztem ki.
Nokian WR D4 - 41.490Ft
Continental WinterContact TS 850P - 51.090FtNokian x4: 165.000Ft
Continental x4: 204.000Ft-----------------------------------------------------------------
Néztem, hogy télre 16colra váltás mivel járna:Felni: ~12-15ezerFt
TPMS: 12ezerFt
Nokian WR D4 - 33.790Ft
Continental WinterContact TS 830P - 39.390FtNokian x4 + felni set: 68 203.000Ft
Continental x4 + felni set: 225.500Ft------------------------------------------------------------------
Négy évszakosNOKIAN WEATHERPROOF 215/55 R17 - 45.900Ft
Michelin CrossClimate+ - 54.790FtNokian x4: 183.000Ft
Michelin x4: 220.000Ft--------------------------------------------------------------
~4-5évente:
17col vegyes:
48ezer TPMS + ~ 400.000 gumik17+16 felváltva
96ezer TPMS + ~ 375.000 gumik4 évszak
48ezer TPMS + ~ 500-550.000 gumik ??---------------------------------------------------------------
Ki ,hogy áll ehhez a témában? Tudom itt páran 4 évszakosra hajlotok ,de szeretnék érveket hallani, mert lassan el kell kezdeni a spórolást ráRészemről:
Téli+nyári ugyanazon felniken cserélve:
+ biztonságos megoldás
+ elég 1 set TPMS
? valószínűleg egyszerre kopik el / telik le a 4-5 év
- szereléskor sérülhet16 col téli:
+ télen biztonságosabb a 17-tel szemben
+ egyszerűbb átállás télen
-- TPMS miatt nagyobb költségek (~25%) 4-5 évente4 évszak:
+ elég 1 set TPMS
+ nagyobb eséllyel tudja az ember biztonságosan elhasználni azt amit kifizetett (kopás miatt csere nem idő miatt)
- egyik évszakban se a legjobbak (de jók)[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Ahogy írták is a nyári sokkal hamarabb eléri azt a pontot amikor használhatatlanná válik mint akár a legolcsóbb téli is és sajnos nem ilyen 5-10%ban mérhető különbségben, aztán a led lámpák drágák a kocsi elején.
Most télen ismerős a parkolóból nem bírt kiállni a nyári gumival, de legalább spórolt 2*3ezret a gumik átszerelésén, meg okozott egy közlekedési dugót mert nem bírt felmenni az emelkedőn és kamiontól kezdve minden engedhette vissza mögötte
-
Danex
addikt
válasz blakey #32155 üzenetére
Nehéz dönteni, egyik tesztben a Vredestein eléggé veri a Nokian-t, a másikban meg a Nokian veri a Vredestein-t.
Illetve elvekben a Vredestein az egy nyári alap téliesítve, addig a Nokian meg téli nyárisitava .
-
Danex
addikt
válasz PeterPH #32170 üzenetére
Ha 8 évvel számolok a legvége oda jön ki ígyis úgyis de valóban, ezzel nem számoltam a TPMS-nél.
Sok-sok változó van, mert pl ha 20ezer futással számolok akkor pl a 4évszakot 2,5-3 évente már cserélni kell és így a cserélőssel szemben már kisebb lesz az előnye, sőt akár fordulhat is.
Grafikonból, meg így nézve, az 1felni vagy a 2 felni kb ugyan oda jön ki hosszabb távon, mert azért a szerelési díj is összeadódik + a felni is kophat a sok csere során.
Viszont a 4évszak talán csak ilyen évi 15K alatt érheti meg hosszútávon. De javítsatok ki ha tévedek.
-
Danex
addikt
válasz PeterPH #32170 üzenetére
Itt van elvileg a ~20K- hoz közelibb táblázat és a kitolt TPMS élettartam.
Mivel úgy néz ki a következő években 20K vagy afelett lesz az éves távom így a külön gumik maradnak. Az meg még eldől ,hogy külön felnis megoldás lesz-e az akkori anyagiaktól függően.
Viszont a tesztekbe belebújva, meg így utánaszámolgatva, ha ilyen 10K körül mennék akkor 4évszak lenne.
Bár simán el tudom képzelni, hogy 5-6éves korára autócsere lesz ott meg nem nagyon fizetik meg ,hogy van-e gumi az autón. De ez még messze van.
Köszönöm mindenkinek a véleményét
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Olyat vettem észre automatánál, hogy mikor váltáshatárnál van a fordulat (ekkor néztem még csak), 52km/h-nál akkor D-ben már 5. sebességben van kb 1300-as fordulaton megy, ha viszont a fülváltóval beváltom a manuális 5. sebességben akkor meg felmegy a fordulat 1500-ra.
Kíváncsi lennék rá mi lehet a háttere.
-
Danex
addikt
válasz Swinegod #32399 üzenetére
Turbót már nem számolnám manapság a veszélyes elemek közé, figyelmes használattal sokat bír a legtöbbje.
Ellenben, DPF, magasnyomású rendszer, 150ezres adagolók stb... legtöbbjét csak minimálisan tudod kímélni. DPFet pl a városi használat pl teljesen kinyírja
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz Kornel #32402 üzenetére
De még mindig messze a CR-TDI ~1800 bar / 26,000 PSI nyomásától amit olvastam.
(2800psi az kb 200bar)
De tény ,hogy itt sem néhány bar a nyomás, igazából a tartóssága attól fog függni, hogy mennyire méretezték alul a rendszert / milyen gyakori az üzemanyagszűrő cseréje és minősége a benzinnek.
-
Danex
addikt
válasz Napfénysüti #32601 üzenetére
Szerintem 2-3ezerKM -ig bejáratós. Illetve mostanában azt mondják, hogy a sokkal precízebb megmunkálás miatt már az sem igaz nagyon, hogy "reszelékkel" lenne tele az olaj.
-
Danex
addikt
tompítottból csinált távolságit.
Gyakorlatilag nincs esése a vetítési képnek, 300m-re előre végig vakít minimum.
Hát azt nézd meg, hogy az utána képen a több száz méterre lévő autó mögött a teljes fát bevilágítja.
(#32644) Sza_Sa
Azt írja igen, hogy tompított[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Megnéztem az 1.0T AT "végét".
Óra 180km/h-nál van szerintem a végsebessége, valahol óra 175-nél vált fel 6.-ba ,de az már szerintem nagyon overdrive a motornak.
-
Danex
addikt
Na most update-eltem én is. Csak 1-et nyomtam a gyújtás gombon, nem kellett járnia a motornak.
USB be, majd szépen elindult az update (csíkos fehér képernyő normális az elején)
Valahol 80% körül fogta és újraindult, majd kezdte az update-et a legelejéről.
Ezután ~19perc alatt sikeresen végigment, Pendrive ki majd újraindult és jött a Suzuki logó majd fekete képernyő.
1-2percre rá újra egy Suzuki logó majd utána nagy feketeség, vártam majdnem 10 percet de nem történt semmit, majd a bekapcsoló gombot megsimogatva azonnal megjelent a menü.
Telefont rádugva azonnal érzékelte az AndroidAuto-t.
Csak azért írtam le részletesebben, hogy más ne szarja össze magát, ha hasonlókat tapasztal.
-
Danex
addikt
-
Danex
addikt
-
Danex
addikt
-
Danex
addikt
Eddig amúgy kinek mi a tapasztalata azzal, hogy saját maga visz olajat a szervizre? Minősítésnek megfelelőt persze.
Gondolok én, hogy mennyire fogadják el.
-
Danex
addikt
válasz SirKero #32904 üzenetére
Google térképet le tudod tölteni offline-ra. Illetve waze se eszik sok adatforgalmat.
Próbáltam anno az IGO-t az androidosat de szerintem nagyon fapad az új navikhoz képest, a térkép meg elavult.
Kamionosoknak megérteném, de személykocsinál szerintem már nincs létjogosultsága az IGO-nak, pedig közel piacvezetők voltak, de elkényelmesedtek és elszúrták az okostelefonok kihagyásával, hogy majd elég lesz a célhardver.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz batai15 #32972 üzenetére
Ahogy írták is ez autófüggő, saját esetem, hogy vettünk egy 2011 VW Jettát, alig 4 évesen volt még 3 hónap garancia is rá.
Garancia lejárta után 3 héttel megadta magát az automata váltó vezérlője amit senki se javít és csak újat lehet venni komplette, 450K-s javítás volt... 2,8M-es kocsiból kapásból 3,25M lett, használtautó vásárlása esetén a "kötelező" cserélendők is 150K körül vannak (vezérlés, folyadékok, szűrők).
Annyi volt a szerencsénk, hogy 2 év használat után is ~2,6M-ért beszámították az SCrossba.
Szóval szerencse is kell, előtte Opel Vectra B-nken 20éves koráig a vezérlésen és az olajcserén kívül nem kellett semmi neki (és bizonyos körülmények miatt a végén 2-3 évente kapott csak olajat ).
-
Danex
addikt
válasz batai15 #32979 üzenetére
15(10)ezerKM/1év
15 a gyári előírás, de nem fogja visszautasítani a 10ezres cserét, olyan 30-35-40 körül van szervize válogatja.
Nekem még szempont volt az, hogy rövidesen csak anyám fogja használni és fenntartani az autót, így a garancia miatt kiszámítható a költsége a kocsinak, nincs rejtett 300-ezres magasnyomású, turbo, stb.
Illetve a garancia miatt kötelező neki az 1 éves szervizeltetés, sajnos fejben még a jóvanazúgyminekbeleolajataligmentemvele felfogás van, lásd Vectra csak műszakinként volt olaj cserélve benne, mikor enni kezdte, jó lesz bele a vastagabb olaj.
-
Danex
addikt
válasz Padre81 #33009 üzenetére
Használtautóról beszéltünk ami általában 100k KM futás felett van.
Szóval..
vezérléscsere
minden folyadék
minden szűrő
benzinesnél gyertyák is.Ugye bármi lehet a papíron, kilométert is visszatekerhették és akkor lehet nincs még 50ezred a vezérlés cseréjéig, hanem már 10-el túllépted mondjuk a gyári előírást. Egy összegabalyodott motor elég gyakran gazdasági totálkár.
Fékolajat még szervizben se cserélnek mondván jól van az, aztán megdöglik a 200ezres ABS kocka, váltóolaj ugyan ez, automatánál meg kimondottan, oh örökélettartam olaj van benne, aztán 200ezer km-nél meg már rángatva vált.
-
Danex
addikt
A hideg bejöttével elkezdett hangja lenni a kesztyűtartómnak, lassan újra támadnak a filcdarabok
-
Danex
addikt
válasz yaneez #33090 üzenetére
Én is úgy hallottam először ,hogy a teteje adja a zajt, de lenémítottam a rádiót és kézzel benyomtam a kesztyűtartót és elhallgatott.
Amúgy azt vittem észre, hogy ahol a magas hangsugárzók vannak ott a burkolat és a szélvédő találkozásánál látszik valami szivacs szerű dolog nekem...
Novemberben szerintem gumicserével egybekötöm az éves szervizt is illetve a bal első ablakot is mondom csinálják... majd állok felettük egész nap.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
-
Danex
addikt
válasz blakey #33095 üzenetére
Hmm, szerencsére már rászoktam a gomb nyomogatására.
Amúgy úgy vettem észre, hogy jobban megéri manuál módban a szélvédő + lábra átkapcsolni a klímát a pára ellen mint sem nyomogatni 5-10 percenként a párátlanítást. Persze majd kíváncsi leszek nyirkosabb időben milyen lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Házimozi haladó szinten
- DIGI Mobil
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Tőzsde és gazdaság
- Napelem
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...