Új hozzászólás Aktív témák
-
simonjoe
senior tag
CC meg csak fújja a hideget, ha bekapcsolom. Semmi mellékzörej, vagy plusz hang, kísérő jelenség.Bezzeg a Zasszony Splash-e! Először azt hittem, h fel akar szállni, bekapcsoláskor hallatszik egy kattanás, fordulat megugrik, és elszabadul egy venti is az autó elejében. Mindezek ellenére hősiesen tolja a hideget.Joe
-
simonjoe
senior tag
Én azt gondolom, h minden szervizzel-szervizessel meg lehet beszélni, h mit szeretnél, hisz mint írtátok a pénzt mi visszük, és ha maradéktalanul fizetek akkor elvárható a korrekt hozzáállás. Nem vagyok híve annak, h én vigyem az alkatrészeket, hisz az étterembe sem viszem a steak-et, h azt süssék meg nekem. Keresnek rajta valamit, tegyék ha ezt is ésszerű határokon belül teszik. Ezzel is úgy vagyok, h adjuk meg ami jár a királynak. DE! Azt igenis meghatározhatom, h mikor és milyen alkatrész kerüljön az autómba. Én pont ezen egyensúly megbomlása miatt váltottam szerelőt. Váltó olajat cserélt, nem gyárit, kemény lett a váltó mint a kő, majd vissza, bele a gyári és minden OK lett. Később más nem gyári alkatrészre akart rábeszélni, jobbnak láttam, ha hagyom a pics@....ba. Híve vagyok a gyári vagy a gyárival azonos gyártói minőségi alkatrészek használatának. Tudom, h ezek nem az olcsó kategóriák, és talán nem is keresnek rajta annyit mint egy Bárdi vagy Unix saját márkás cuccain, de mint írtam ha mi fizetünk, akkor diktálhatunk is. Én is vezetek egy excell-t, mit mikor cseréltek, mi mennyibe került. Alkatrész és javítási árral együtt. Teljesen átlátható, tudok tervezni.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz ncc1701 #49327 üzenetére
..én nem mondom, h minden xar ami nem gyári, de sajnos vannak tapasztalatok. Kering fent egy video, megpróbálom megkeresni, de lehet, h láttátok is. Két egyforma autónak az elejét törték össze, mindkettőt megjavították. Egyiket gyári elemekkel, a másikat utángyártott cuccokkal, majd ismét törés. Az eredmény lehangoló volt , a nem gyárival szerelt autó szemszögéből.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #49333 üzenetére
..nem kell kötözködni, én a tapasztalataim írom le. Azt is tudom, h egyik autógyártó sem gyárt féktárcsát, olajat, kuplungszettet stb. Hiába megfelelő a paramétere pl. a Castrol váltóolajnak, nem jó a Passatba, a gyári VW olaj meg igen, pedig a VAG nem gyárt olajat. Vagy hiába vettem meg a beszállítói Denso utastér ventilátort 35eHUF-ért csak két évet bírt, ugyanez a gyártó terméke már VAG logóval igaz, h 85eHUF de 1enlőre műxik, teszi a dolgát, két év után is.
A magyarázat meg ott van tboldi írásában: "autógyárak általában komolyabb minőségbiztosítást követelnek meg a gyári alkatrészeknél"
na, ezt tükrözi az ár különbözet is![ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz ncc1701 #49336 üzenetére
..senkit sem akarok megbántani, de olyan, h normális, az én olvasatomban nem létezik. Tapasztalt az már sokkal inkább. De, Ő ha nem barátod, rokonod, akkor semmi más nem érdekli csak a profit. Minden alkatrészen keresnek, és nem keveset. Pontosan ezért húzzák a szájukat ha Te viszed, akarod vinni a beépítendőt, vagy 1xűen elzárkóznak ettől az opciótól. Az is egyértelmű, h a gyári alkatrészeknek magasabb az árfekvése mint az utángyártottnak, kisebb a kedvezmény is rajta, ergo nem éri meg neki, mert ugye ott a másik opció, más haszonkulccsal. Borítékolható a végeredmény.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz KubanitoS #49498 üzenetére
Fogsz találni ennyiért ha kitartó vagy! Egy hónapja vettünk a nejemnek egy Splash-t. Több mint három hónap kitartó keresés eredménye, 1,6 milla volt. Igazolhatóan 65k futással. Kívül - belül rendben van. Márkaszervizben volt 120eHUF-os kiadás még. Minden folyadék, gyertyák, szűrők, szíjak cseréje. Két hátsó munkahenger, fékcső. Két első stabilizátor rúd, toronycsapágyak, ezek szilentjeit is cserélték, és még a két első teleszkóp porvédőit. Vettem még új akkut bele és így már rendben van. Tavaszra terveztem a teljes alváz és üregvédelmet.
És mit kaptunk 1,6 millióért?
6 légzsák, ESP, ülés és tükörfűtés, alufelni, ködlámpa, pár hónapos, szinte új Goodyear Vector négyévszakos papucsokkal.
Egy teljesen korrekt és szerethető kis autót, a nejem imádja. Nekem meg ez a legfontosabb! Én csak a színével nem vagyok kibékülve, (libafos zöld) Zasszony szerint ez almazöld, szerintem meg a jó alma az piros.
Szóval kitartást, meg lesz az ha nagyon akarod!!!!Joe
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!!
Nem tudja valaki véletlenül, h a Splash-ben hol az index relé??
THX!Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz tboldi #49575 üzenetére
Köszi! Néztem a könyvét de, sehol sem találok róla infót. Az a helyzet, h LED-ezek, mindent hagyományos izzót cserélni szeretnék, most az irányjelzőnél elakadtam egy kicsit, mert a cserével szaporázza a villogást. Két lehetséges megoldás van, megterhelem ellenállásokkal a LED-eket (de így meg értelmetlen a csere), vagy cserélem a relét, elektronikusra ( [link] ), és minden ok, de nem találom a helyét. Szóval ezért kutatom.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz ncc1701 #49577 üzenetére
..most erre mit mondjak?? Nehezen tudom megfogalmazni, h ne tűnjön sem dicsekvésnek, sem egyenlőbbnek az egyenlők között, de nem az a kategória vagyok, ha megállítanak, akkor ízekre szedjenek. Többet erről nem szeretnék, de nem is ez motivált az átalakításban! Nem jól írtam, a H4 marad, annak cseréjében én sem bízok, és másnak sem akarok kellemetlen másodperceket. A többi szerintem meg nem zavar(hat) senkit.
Joe
-
-
simonjoe
senior tag
Az a baj ezzel, h az egész kasztni, ajtók, erre a rendszerre van "hangolva". Ha nagyobb teljesítményt teszel bele, nagyon körültekintően kell eljárni. A legfontosabb, h az új hangszóró beférjen a helyére, ez főleg a mélységére igaz, nem jó, ha pl. a mágnes nekifekszik az ajtónak. Majd utána fogod tapasztalni, h nem fogja bírni az autó karosszériája a megnövekedett teljesítményt, ami abban fog megnyilvánulni, h egy bizonyos hangerő felett zörögni fog minden és mindenhol. Na, az elég lehangoló. Akkor jöhet az utólagos merevítés, szigetelés.
Sok sikert hozzá!!!
#49590salieri:
Így a képek és a leírtak alapján teljesen rendben van, ha nincs más rejtett baja. Azt hiszem megérne egy mustrát. Az ára is nagyon korrekt![ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz salieri. #49595 üzenetére
Az a helyzet, h én 3 hónap alatt több ezer km-t autóztam mire megtaláltam amit és amilyet kerestünk. Kb. ez az a szint amiért érdemes lépni. Én a helyedben nem nagyon haboznék, hasonlót vettem 300k val drágábban. De persze ezt neked kell tudni. Némi ellentmondást látok az itthoni nyilvántartási rendszer és a hirdetés között. A hirdető 2010-esnek és egy gazdásnak írja. A nyilvántartásban ez az autó második tulajos és 2009-es. Azt gyanítom, h valami elírás lehet, mert valszeg a kereskedő már átvette az eladótól papírforma szerint is, így Ők a második tulajok, Te lennél a harmadik. De az így jó! Ha meg az évjáratot nézem, akkor a műszaki vizsgák idei pont jól jönnek ki. Szóval tényleg inkább elírás ez. Viszont a kipörgésgátlót-ESP-t meg nem írták fel, pedig az is van a kocsiban! No, ne haboz!!!
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz salieri. #49597 üzenetére
..be tudod indítani a klímát, hallani fogod ha a ventilátor felpörög a hűtő elején. Én valami törésre gondoltam rejtett hibára, de a fényezésen meg lehet majd látni az eltérést. Nézd majd meg a géptető, ajtók zsanérjainak csavarjait, azok is árulkodnak, a réseket, illesztéseket, h jól futnak-e. Olajcserének meglétét valóban nehéz ellenőrizni, én úgy tudom, h ezekben lévő ABS kocka már nem nyűgös. De ha megveszed gondolom mindent(is) cseréltetni fogsz rajta, benne. Én is ezzel kezdtem, meg volt még pár dolog amit muszáj volt megcsináltatni. Ha meg hosszabb távra tervezel vele, egy alváz és üregvédelemmel is számolj. Én egyébként teljesen rendben lévőnek ítélem, így a meglévő infók alapján. Talán alkudni is tudsz egy kicsit. A másik a kereskedők hozzáállása, én teljesen kikészültem tőlük, van egy stílus a használt autó kereskedésben, erre készülj!
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz ncc1701 #49600 üzenetére
+1!!
Az az igazság, h a szervizben nekem is azt mondták, h teljesen rendben van a kocsi alja. Én is megnéztem.........hát nincs! Bizony a 10 éves kocsin már korrodált dolgok lelhetők fel ami indokolja a beavatkozást. Megy is tavasszal "Üregúr"-hoz. Bár most ha a Nejem egy kicsit maradna a seggén itthon és nem dolgozna, akkor még az idén.Joe
-
simonjoe
senior tag
Vannak erre szakosodott szakemberek, én ide viszem:
[link]
Szerintem nem dolgoznak rosszul, és az ér sem vészes.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz dethroner #49608 üzenetére
Ez az Ő véleménye, hozzáállása. Én viszont szívesen megnézném annak az autónak az alját!! 15 év nem múlik el nyomtalanul, főleg ha rideg tartásban van az autó. Még ha garázsban tartja is, 14-15 télről beszélünk több kevesebb felsózott utakon történő közlekedéssel! Azt nekem ne mondja senki, h ez nyomtalan marad. Az meg milyen már, h akkor visszük korrózióvédelemre, ha törik?? Na, akkor már van értelme! Nekem teljesen mindegy, h ki mit csinál saját tulajdonával, de ne próbáljon megmagyarázni olyan jelenséget ami nem valós!!
Joe
-
simonjoe
senior tag
-
simonjoe
senior tag
válasz Tom1939 #49841 üzenetére
..nem tudom, h miért ennyire szarok az új akkuk, nekem a 2év nyolc hónapos Exide Prémium minden előzmény nélkül beadta a kulcsot. Az autó többnyire hosszú utakat ment. Egy vasárnap 400km után álltunk le, majd hétfőn teljesen kuka, 8,7V-os kapocsfesszel. Beszéltem a kereskedővel, aki azt mondta, h ez teljesen normális "futás" idő az akkunak. Azt azért érdemes megemlíteni, h az új autókban az akkuk közel tíz évet kibírtak. Lehet, h a 4 év optimista jóslás, de legyen igazad!
Joe
-
simonjoe
senior tag
Akku témához. Szinte biztos, h írtam már valahol, ha itt is akkor bocs!
Engem rettentően beszaratott az előzmény nélküli megpusztulása. Nagyon sokat jár(t)unk külföldre, szívesebben utazunk több ezer km-t is közúton, mert sok látnivalót tudunk betervezni, mintha repülnénk. Szóval egy Észak-Lengyel, vagy Norvég utunknál lett volna ez, én biztos infarktust kaptam volna. Persze nem pénz nélkül indul az ember sehova és nem vágna földhöz kint egy akkucsere kifizetése, de maga a procedúra igen. Pont ezért kerestem valami megoldást az akku folyamatos ellenőrzésére, így találtam erre a kütyüre:
[link]
Még igazán sok tapasztalatom nincs vele, októberben raktam fel az új akkuval(sajnos ismét Exide-ot vettem), de kényelmes és nagyjából-egészében látom az akku töltöttségi szintjét, hőfokát, és a benne lévő feszültségszintet. Nem kell multiméter, terhelővilla, nyitogatni a gépháztetőt. Mellé állok a telefonnal és már kapcsolódik is, a paramétereket meg löki fel, egyenlőre jónak találom.Joe
-
-
simonjoe
senior tag
válasz csiga8 #49925 üzenetére
..hát én nem tudom, nekünk is volt ebből a szériából, csak az 1,3-as, de az sosem "evett" 7l alatt, valójában közelebb volt a nyolchoz, vegyes használattal. Ezért féltem a Splash vásárlásától is. Ez meg pont az ellentettje. Akár hogy toljuk, 5,5 az átlag vegyesben, de volt már 4,4 is. Ma a pályán sajnos nagyon meg kellett hajtanom 160, 5ezres fordulaton és így lett 6,7 a fogyi. Nagyon Jó!!
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz TommyY2 #49951 üzenetére
Ne kérdezd, mert nem tudom. Kereskedőtől hozta haza a feleségem, majd ment szervizbe átvizsgálásra, ott cserélték egyéb mással is. Csere után azt mondta a nejem, h teljesen más lett az autó kormányozhatósága, stabilitása mint előtte. Hogy ez egy női megállapítás szerint mit jelent nemtom . A lényeg, h xar volt és cserélni kellett.
Joe
-
simonjoe
senior tag
Az 1,2-es Splash fogyiját nem tudjuk 5,6 fölé tornázni. Tegnap a Passat CC-vel 400km, 4,7l
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz AMD Power #50054 üzenetére
..nem akarok bele szólni Isten ments. De! Nem mondjátok már, h egy ülés, esetleg tükörfűtés felesleges sallang, de mehetek tovább, egy ESP, kipörgésgátló esetleg. Ezek nem bonyolult dolgok, de elhihetitek, h vannak helyzetek amikor minden pénzt megérn(én)ek! Ezek közöl leggyakrabban a tükörfűtés szokott megkotlani, de pár ezres tétel egy utángyártott, ami ugyan úgy teszi a dolgát mint a gyári, de szerintem annak az ára sem lehet odabaszós.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz pető bá' #50058 üzenetére
dehogy veszünk!! Én 1x raktam bele egy Mitsubishi-be utólag ülésfűtést talán (2006-ban), gyári kapcsolókat, a gyári helyre, sajnos paneleket nem tudtam gyárit venni. Egy szívás volt, a bekábelezés is, és az üléskárpit megbontása, majd visszaapplikálása is. Valami drága karbonos fűtőlapokat vettem, 2 évig bírta, adtak rá 3 év garit, de hagytam a francba, mert én szét nem szedtem még 1x!
#50059SyMbioTe:
Tavaly télen vettünk egy ilyen fűthető párnát, tavasszal elpakolva, most télen újra elővettük, meg sem nyikkan.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz AMD Power #50062 üzenetére
Nagyon meglepődtem a 10éves Splash felszereltségén, 6 légzsák, kipörgésgátló, ESP ülés és tükörfűtés, ködlámpa, alufelni. No, meg szerencsénk is volt mert új Goodyear Vector négy-évszakos papucsok voltak rajta.
TommyY2: tudtommal nincs "kihordási" ideje a légzsákoknak. A vezérlőket szokták műszeresen ellenőrizni . Egy karosszéria lakatos barátom mondta, h 2005-től valami új szabvány írja elő a gépjárműiparban használatos fémek minőségét. Ami sokkal "masszívabb" keményebb anyagok használatát követeli meg. Ezért is akartam ennél fiatalabb autót venni. Bár a Splash annyira konzervdoboz hatású, h riasztó. Amikor először nyitottam ki a töltőnyílás fedelét, nagyon meglepődtem, ott éreztem igazán. Ennek ellenére a tömege viszont túlzottan nagy 990kg, szóval kell, h legyen benne anyag.Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #50066 üzenetére
1értek veled!
Amikor megvettük másnap márkaszerviz, mindent javítani ami hibás-kopott, a "még jó lesz"-ist! Természetesen a kötelező folyadék és szűrők cseréjén kívül. Még a lassan visszahúzódó vezető oldali övet is cseréltettem. Természetesen az akku sem maradt ki a sorból. Megnyugvás, h rendben van. Főleg, h a Zasszony használja, para nélkül engedem minden nap útjára vele, és azért még így sem 100, hisz azért csak tíz éves!Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz TommyY2 #50069 üzenetére
..igazából az a szerencse, h egyik márkaszerviz vezetője egy nagyon kedves ismerősöm, talán súrolja a barátság határát is. Soron kívül fogadta az autót, ajándék árban csináltak meg mindent, az olaj pl. szerepel mint felhasznált mennyiség de nullás árral. Folyadékok, szűrők, szíjak, stab pálcák, elsö teló porvédők, toronyszilent csapágyakkal, hátsó fékcsövek, munkahengerek és még volt egy futóműállítás is, kassza 120k. Szívesen elküldöm a számlákat privátban. Nem tudom hol laksz, de szívesen beprotezsállak, h ne csak a szám járjon. Rendes becsületes csapat, bár ismeretlennek biztos vastagabban számláznak, de legalább el is végzik a munkát, és kifogástalanul, nem utolsó sorban embernek is néznek. Na nem reklámozni akarom Őket! Ez a valóság.
#50072dethroner: a középső pedál sem kell, azt csak a gyávák használják!!Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz TommyY2 #50084 üzenetére
...nem írtam, h a cserélt alkatrészek közül volt olyan ami rendben volt. Egyedül a két hátsó fékmunkahengerre mondták, h elmegy még egy darabig, de illene cserélni. (lassabban álltak vissza, és az egyiknél egy nagyon pici olajpárát találtak) Valóban nagyon messze vagy, én a főváros mellett lakom.
#500852ozzmexy: ez is egy szemlélet, és talán igazad is van, de Ti vagytok kevesebben!
Azért én szeretek laza öltözetben és nem nagykabátban vezetni. Használom a klímát is párátlanítani stb. Sőt jól esik, h esőben nem kell kiszállnom sem a kaput, vagy a garázskaput kinyitni, csak nyomok egy gombot. Az a tapasztalatom, h nem ezek romlanak el.Joe
-
simonjoe
senior tag
-
simonjoe
senior tag
Skaccerek!! Nem unjátok még?? Bár a műsor nem rossz, de úgy látom nem tudjátok elengedni!
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz dethroner #50324 üzenetére
Nem pont Neked, csak úgy általánosságban, ha nem haragszol!
Barátaim és családtagjaim is csodálkozó arccal állnak a Splash előtt amikor felsorolom, h egy közel 11 éves kicsi autóban mennyi mindent beletettek anno.(6 lufi, ülés és tükörfűtés, kipörgésgátló, ABS, alufelni) A végén azért odaszúrják, h ez "csak" egy Suzuki! IGEN, de egy szerethető, megbízható és nem utolsó sorban alacsony fenntartású autóról beszélünk. November végén vettük, és már 8k-t beletettünk. Egyre jobban becsülöm és szeretem, nekem egy pozitív csalódás. Azon megy most itthon a disputa, h el kellene adni a Passat CC-t mert igazán nem használjuk. Csak egy apró összehasonlítás a két kocsinál: A Suzuki olajcsere olaj+szűrők 15k, és itt gyári olaj és MANN szűrőkről írok. A Passat 45k! Persze két kategóriáról beszélünk, de legyünk racionálisak, mindkettő elvisz A-ból B-be, csak az a nem mindegy, h mennyiért. Azon is gondolkodtam a napokban, h ha lenne a Suzuki-nak egy "értelmes" plug-in ja, egy percig nem haboznék. Én nagyon bizakodó vagyok ez ügyben! És a csere számomra nem lenne kérdéses!Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz dethroner #50355 üzenetére
Ha tudod akkor nyisd ki, nem hiszem h ez a töltő áramkorlátos lenne. Ha nem tudod, akkor ne hagyd magára a töltőt sokáig! A mai új generációs "okos" töltőknél ez már szükségtelen, mert azok figyelik a feszültség és áramfelvételt, annak függvényében tolja a töltést.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #50358 üzenetére
Mert ha a generátor tölt, akkor is kiveszed a záródugókat?? Szokott neked nagyot szólni, ha mész az autóddal?? Hülyeséget én is tudok írni. Az sem biztos, h az akku amit mutatott bontható. Nem egyértelmű. Ha nem nyitható, akkor az oldalán van egy kivezetés, ahol a gőzök el tudnak távozni, felrobbanni nem fog, max "kifőzi" a savat belőle.
Pár óra alatt nem lesz baj!![ Szerkesztve ]
Joe
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fűnyíró topik
- Filmvilág
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Wise (ex-TransferWise)
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...