Új hozzászólás Aktív témák
-
Damage
senior tag
válasz TexT-BoY #382 üzenetére
Kedves Text-Boy! Évek óta egy Opel Astra-t (F) nyúzok (1,7td), előtte volt már sok másik autóm is. Lassan 400 ezer km van benne és alig van vele gond. Havi kb 10 ezer km-t beleteszek és ki merem jelenteni, hogy sokkal strapább autó, mint a Suzuki.
A topicnyitó (ha jól emléxem) nem csak magának, hanem a kedves családjának is veszi az autót, amire a legajánlottabb (szvsz) vmi egyterű, esetleg egy kombi (gondolva a jövőre és utazásokra, nyaralásokra). Teljesen mindegy, hogy mennyire tuningolható, gondolom nem rallyzni akar vele, hátul a kisgyerekeivel. A Peugeot 307SW-vel szerintem semmi gond nincs, az árát leszámítva. Normálisan felszerelve az 5 millió küszöbénél van.
Amennyiben mindenféleképen új autót akar, elég jó választás lehet az Ignis, abból is az 1,3-as. Felesleges az 1,6-os, bőven elég a 93 LE is. Ez már nem a Swift, jobb annál. Régen Apámnak Swift-je volt (szalonból vásárolt, 2 évig), most Ingis-e van. 1,3-as full felszereltséggel. Ami nekem nem tetszett benne: (szerintem) kényelmetlen ülések, (relatív) kis hely. A két ülés között nincs semmi ''válaszfal'', ahova rakodni lehet, nagyon kicsi csomagtartó, kemény rugózás, alapból gagyi hangrendszer (a legjobb gyári 6 hangszórós, bár ez kevésbé fontos). Ami tetszett benne: multifunkcionális kijelző (nem egy Audi A8-as, de a célnak megfelel), aktív fejtámla, 2 légzsák elől+oldallégzsák+oldal merevítés), relatív magasz kasztni, jól ki lehet látni minden irányba, relatív kevés fogyasztás (bár az én Astra-m 5-6 litert eszik), ''olcsó'' fentartási díjak, meglepően stabil útfekvés, relatív dinamikus (93LE, az én autóm 68LE-jével szemben). Én sokat autózom, és elég nekem a 68 LE, jobban kihasználom, mint más a 150LE-t (kivétel autópályán), de gondolom ott sem akar a T. topicnyitó 150-160-nál gyorsabban menni. Amennyiben új autó, akkor szerintem nagyon jó választás az Ignis, esetleg Astra (G) Classic 2 caravan, Opel Combo (az új)!!!
Használt autó: ha fontos a jó felszereltség és a biztonság, (+elég nagy autók) akkor vmi ''északi'' autót: Volvo, Saab. (hátránya: drága és szegényes alkatrész utánpótlás)
Esetleg vmi egyterűt: VW Sharan, VW Caddy, Ford Fusion etc.
Persze lehet venni sok-sok másik autót, csak akkor gyúzd fizetni a súlyadót, üzemanyagot, alkatrész utánpótlást, szervízdíjat.
Nekem is volt már 150 LE-s autóm, kétszer annyit fogyasztott, mint a mostani és kétszer annyit hordtam szervízbe és kétszer annyi volt az alkatrész stb... (Hyundai Sonata 2.4 i)
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
Majdnem teljesen egyetértek veled, de a szakszervízek segítőkészségét és megbízhatóságát kérdőre vonnám, persze ez már egy másik történet...
A csereautó meg általában egy lepusztult alapmodell...És kicsit drágának tartom a kötelező szervízeket (olajcsere, olajszűrőcsere, stb.).
Ezek ellenére én is az Ignis-t ajánlom (de méginkább egy (G) Astra caravan-t vagy egy Combo-t).''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
válasz Jim Tonic #406 üzenetére
Az Ignis nem Swift! Sokkal erősebb! Ezt tapasztalatból is mondom (akkor nem ültem az autóban és nem én vezettem, de tudok egy esetről, ami az egyik jó ismerősömmel történt)! És tiszta szívemből jobbulást kívánok....idegesít, hogy vannak ilyen felelőtlen emberek az utakon (a motorosra gondolok)!
Szerk: Eszembe jutott egy Swift-es történet is, szintén egy közeli ismerőssel kapcsolatban, és szintén ő járt jobban!
Szerintem mindenki Volvo-t, Saab-ot, Infinity-t, Cayenne-t venne, mert a biztonság mindennél fontosabb. Te megteheted? Szerintem sokan nem....és nekik készült az (többek között) Ignis. Az árához képest elég biztonságos. Aki egyértelműen a biztonságra megy, de kevés a pénze, az vesz egy használt hatalmas ''benzintemetőt''... csak győzze tankolni....
[Szerkesztve]''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
válasz Jim Tonic #414 üzenetére
Nem vagyok autóverseny rajongó, de a safety car milyen márkájú? A Paris Dakar kis versenynek számít? Indult rajta X5-ös BMW?
Töréstesztben sehol nincsenek? Sajnos nem emléxem a link-re, de láttam olyat, hogy a Mercedes (~500kg) Smart-ot másik autóval (~1500-1800kg) ütköztették frontálisan. Felborult, de szinte tökéletesen egybemaradt. A BMW-knek hatalmas az eleje, nagy törészóna, elnyeli az ütközés erejét, tele van légzsákkal, nem hiszem, hogy annyira nem lenne biztonságos. Vagy vegyünk egy X3-ast, X5-öst.....szerintem majdnem bármelyik személyautót maga alá gyűrné.
Ne feledd, hogy a legtöbb német (és osztrák) ember német autóval jár. Nézd meg hány német és hány japán autó rohad le Japánban. Persze, hogy több Japán, mivel a legöbb ember olyannal jár.....''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
válasz hobizoli #423 üzenetére
Persze! Nem is erre akartam kilyukadni. Arra céloztam, hogy azért látott több német autót lerobbanva, mivel sokkal több ember jár ott (Ausztriában) német autóval, mint franciával. A nagy számok törvénye alapján ez így van rendben...
Jim: a japán autók nagyon-nagyon jók! Félreértettél! A Mitsu is (kivétel az LX200-ast), mert annál egy Ford Ranger is sokkal jobb és egy árkategóriában vannak. (de Mitsubishi Galant 2.0tdi-t ne vegyél)BMW X5-ről beszéltem, nem az 5-ös sorozatról. Ha választanom kellene, inkább egy X5-ösből nézném végig a '' frontális találkát'' egy Laguna-val. A BMW-s lerohadásról: szerintem inkább a vezetőt lehetne okolni ezekért nagy többségében. Személy szerint nekem soha nem volt BMW-m, pár ismerősömnek igen. Nem panaszkodtak rá. Lehet, hogy nem is padlógázzal jártak vele.
Szerk: Paris Dakar.....KTM...milyen gyártmány? Jó...tudom....ez már motor, nem autó, de akkor is
Az első 10 motoros között hány KTM van?
[Szerkesztve]''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
válasz Jim Tonic #438 üzenetére
Tudom! Egy szóval se mondtam, hogy német!
Egyébként az utóbbi évek PD motorosai KTM és BMW (Cagiva az elmúlt 20 évben ''csak'' kétszer nyert:
Bővebben: link
A Yamaha tuti
Ez már nagyon OFF, szóval itt abba is hagyom!
Egy szónak is száz a vége, rengeteget lehet itt készérvekkel vitázni. Én személy szerint ha most vásárolnék újonan autót nem csak magamnak, hanem feleségemnek és két kisgyerekemnek, akkor újonan:
Opel (G) Astra Caravan (lehetőleg 1,7d)
Opel Combo (az új 5 személyes személyautó, nem a kisteherautó) (szintén 1,7d)
Suzuki Ignis 1,3 legjobb felszereltséggel
[Szerkesztve]''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
A fényképet nem fogadják el (személyes tapasztalat). Kell hozzá legalább egy tanú, a legjobb ilyenkor kihívni egy rendőrt (bár szerintem nem menne ki). Városon belül a helyi önkormányzathoz kell benyújtani a kártérítési igényt.
Ennyi erővel elkérhetném a helyi szervízes sráctól a lyukas kerekeit, elmegyek egy kátyuhoz, kerékcsere, fénykép, kerékcsere. Kb 10 perc és nyertem 15 ezer Ft-ot? (Continental Winter Contact)''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
Először is helyesen kellene beírnia címed:
Bővebben: link
Utána meg fel kellene tölteni 1-2 képet, mert jelenleg egy sincs fent''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
Szerencséd volt. Ez lenne a MINIMUM normális eljárás ilyen esetekben! Akik sokat autóznak, tudják miről beszélek. Egyszerűen katasztrofális helyzetben vannak a magyar utak. Kivétel az autópályák, fővárosi nagy forgalmú többsávos utak (amiken gyakorlatilag lehetletlen közlekedni a dugók miatt). Nekem a lengéscsillapítóm tört ki kb 3szor az utak miatt (mindig a hátsó). 2szer sikerült a pénzem visszakövetelni.
''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
Szép autó! Komolyan ritkán látok ilyen szép Ignis-t. Egyetlen gond vele, hogy inkább vizuális szerepe van jelen esetben a gallytörő rácsnak. Az Ignis-nek nagyon rövid az orra, kicsi a gyűrődési zónája. Egy régebbi autóm:
Bővebben: link
A fogyasztása nem tetszett....hiába volt diesel, a 10 litert befalta...''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
A médiában mostanában nagyon nyomatják a C2-eket. természetesen olyan autót vegyél, ami az igényeidnek megfelel, jelen esetben a C2-est. Nem akarlak a Suzukira rábeszélni (mégegyszer elmondom, hogy soha nem volt Suzuki-m és soha nem is lesz). Ellenben HaroWerks-el (Te DH-zol? ) egyetértek, a 307sw szerintem jobb választás használtan is!
titko: én, mint naív ''gázpedálnyomkodó'' elmondtam a véleményem a Suzukiról (Ignis). Aránylag eleget vezettem már, megpróbáltam összeszedni az általam jó és rossz tapasztalatokat az autóval kapcsolatban. Amennyiben vki használtan vesz autót jobban teszi, ha egy általa jól ismert (ismerős által ajánlott) szrvízeshez viszi, különben csúnyán ráfaraghat.
''Amúgy az én véleményem az, hogy 2,5M-ból ha családot kell fuvarozni városban elég a szuzi is.''
Ezzel tökéletesen egyetértek, de ebben az árkategóriában én már megfontolnám az Opel-t, de ez az én saját véleményem...''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
Renault Clio RS. Kis tömeg, nagy teljesítmény. (~180 LE)
Bővebben: link''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
Mindig vannak kivételek. Egyébként én még mindig amellett vagyok, hogy egy Ignis (amit igen ajánlok ebben a topicban, annak ellenére, hogy én nem vennék) és egy akár ''3''-as sorozatból való BMW közül inkább a BMW-be ülnék be a frontális karambolnál....
Azt is írtam, hgyha biztonságot akarsz, akkor svéd autó Volvo vagy Saab. Esetleg FH12, 16, Renault Magnum, DAF XF 95, Scania ''legrosszabb esetben'' Infinity, Chayenne.
Már láttam jó pár balesetet, sajnos ''volt szerencsém'' átélni is 1-2-t, amiben idáig szerencsém volt. Ugyanez nem mondhtó el a másik félről. 3 olyan eset történt, amikor csak a szerencsének köszönhettem, hogy nem lett komolyabb bajom, (2szer a hosszú motorháztetőnek és a >1500kg-nak).''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
Egy FH16-os Volvo biztonságosabb, ezenkívül klíma is van benne és minden extra, mi szem-szájnak ingere!
A clio-t én is ajánlottam (az RS változatot), de nem a topicnyitónak. Divot-nak kis autó kell, ami erős (Clio RS). A topicnyitónak családi autó és biztonságos, vagyis a Clio nagyon kicsi lenne. Inkább a G Astra caravan...''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
Nem rossz De nem én akarok Clio-t és nem hiszem, hogy ez beleférne abba az árkategóriába, amiben Divot gondolkozik (tippem szerint max ~5 milla, mivel a C2 tetszik neki). A Clio RS még beletartozik ebbe a kategóriába. Mondhattam volna BMW Z4-est is. Az se nagy, csak két személyes, ellenben kegyetlen aszfaltszaggató......főleg egy kis tuninggal...
Szerk: Bővebben: link
Itt meg lehet nézni a képeket!
[Szerkesztve]''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
''Te szerencsétlen! Szerinted?''
Szerintem nem vagyok szerencsétlen Persze Szemlédihez képest az vagyok...
Mellesleg nem nagyon értem mit értessz ''kivágás'' alatt. Gondolom a kormányküllők tövénél lévő illesztésre gondolsz. Azt ugye tudod, hogy nem onnan jön elő a légzsák, hanem a suzuki embléma körüli kis körből.... És szerintem teljesen mind1, hogy mennyire lehet látni, hogy honnan jön elő ez a kis ''lufi''. Az én szubjetív véleményem a kormánnyal kapcsolatban: ne legyen három küllős! Nekem sokkal jobban bejön a Mitsu Galant, a Ford Ranger, vagy az F Astra (légzsákos) kormánya, 4 küllős.
Astra:
Galant:
Ranger:
[Szerkesztve]''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
Az egyik legjobb diesel motor ami létezik (személyautóban), az 1,7-es Isuzu motorok. A régebbi Astra-kat, Combo-kat kétféle 1,7-es motorral árulták. A német 68LE-s Opel gyártmányú 1,7-es. A másik (sokkal jobb, erősebb, tartósabb, strapabíróbb) 82 LE-s 1,7-es Isuzu motor volt. Ezek 400ezer km-t simán elmentek anélkül, hogy hengerfejesek legyenek (persze némi odafigyeléssel) és erő is volt bennük, emelkedőn felfele sem ''köhögtek'' és nagyon kevés gázolajat fogyasztanak. Szerintem a mai napig az egyik legjobb széria a diesel motorok között.
''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
A Volvo-k hamar elöregednek? A mai napig rengeteg 240-es, 244-est, 740-est látok az utakon rohangálni, a korukhoz képest nagyon jó állapotban. Rossz vezethetőség? Elképzelni sem tudom, hogy milyen Volvo-d lehetett (próbáltál ki), de szerintem az egyik legmegbízhatóbb autómárka. Az egyetlen hátránya, hogy nem a legolcsóbbak az alkatrészek hozzá, és néha kényes lehet a beszerzése is.
A Suzukik tényleg kényelmetlenek, ezt már én is írtam. És tényleg hamar elüli az ember a hátsóját benne...''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
Megnézném azt a 4 és fél literes fogyasztást
Biztos előfordul az olyan is, amit leírtál. Összességében egy Volvo-val sokkal többet el lehet menni, mint egy VW-vel. Kíváncsi vagyok hogy hány km volt a Volvo-ban és mennyi a VW-ben. És persze nagyon sokat számít a vezetési stílus is, felhasználás helye. Nem mind1, hogy pl a Volvo-val áthajtottak az összes kátyún üveghangon, míg a Passat-tal 40-es tempóban kerülgették....
Nem fogsz meggyőzni, a Volvo-k sokkal jobbak és megbízhatóbbak is, volt már hozzá szerencsém...Az egyik haverom évek óta egy V70-est nyúz, és ő bizony nem nagyon kíméli (nem megy bele a kátyúkba, csak elég sokat jár vele és nem nagymama tempóban). Előtte haltak az autói, ez idáig a legtartósabb autója saját bevallása szerint is.''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
Új hozzászólás Aktív témák
- Ubuntu Linux
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nikon DSLR topik
- Fallout 76
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- LEGO klub
- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
- További aktív témák...