Új hozzászólás Aktív témák
-
spirit007
senior tag
Szegény Tildy ...
Komolyan mondom egy biztos : van fantáziád !
Tudom , pusztán szócséplés és nálad eddig sem használt , de először bizonyos tapasztalatra kéne szer tenned és utána okoskoni .
Addig csak annyit érnek a hozzászólásaid , mint amikor az óvodások beszélgetnek a homokozóban az orgazmusról . -
hobizoli
nagyúr
Pont a ilyen ide-oda valtozo sebesseggel nem lehet ilyen ''alomfogysztast'' elerni, ugyanaz a story, mint varosi kozlekedes, lassulas-gyorsitas-lassulas-gyorsitas es ez tobb energiaba kerul, mint egy valoban konstans sebesseg...az energiahordozo pedig a benzin.
A szivo benzines motor fajlagos uzemanyagfogyasztasa legrosszabb(!) a ma hasznalt belso egesu motorok kozul, ennel kerul a legkisebb teljesitmeny valtozas is a legtobb energiaba.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
Sytex
tag
Tudsz olvasni?
Leirtam hogy azért mert ''ilyenre sikerült'' a programja a környezetvédelmi normák szerint. Amugy mutass már egy (széria) autót ami alacsony fordulaton is ugy húz mint fennt.
De ha nagyon bele akarsz mélyedni tessék, így megy ez kis fordulaton:
A levegőt érzékelő szenzor kevés szívóhatást érzékel (MAP vagy MAF szenzor, attól függ melyik motortípusról beszélünk), tehát a computer tudja hogy kevés levegőt kap a motor.
A gyújtás jeladó beadja a computernek hogy kicsi a fordulat. Ezért kevés benzint ad a motornak (lásd előző hozzászólásom, ha nincs benzin, nincs teléjesítmény), egyrészt mert ha sokat kapna akkor megfulladna a motor, másrészt mert a kevés levegő/sok benzin túlzott károsanyagkibocsájtáshoz vezet.
Ilyenkor még annyi módosulás lehet, hogy ha a TPS szenzor (gázpedálszenzor) érzékeli hogy padlót nyomsz, akkor az előgyújtásszöget megnöveli, így jobb lesz az égés, és hamarabb tudod feltornázni magasabb fordulatra.
Ezt legjobb eddigi ismereteim alapján írtam le, ha valaki jobban tudja nálam akkor megköszönöm ha kijavít!- Kártyával lehet fizetni? - Persze. - Egy ászból és királyból tud visszaadni?
-
burgatshow
veterán
azért nem ad akkor nyomatékot egy kisebb motor mint a nagyobbak, mert eleve kicsik és nagyon kell őket pörgetni. Nekünk is egy Daewoo Tacumánk van amiben gyárilag egy 1600-os (106 póni) motor van a kocsi 1440 kg-os önsúlyához. Megy meg minden, de ha gyorsulni akarsz vele, akkor sajna 3500 fölé kell pörgetni. És én itt mondtam azt, hogy egy 2000-es mocival kicsit dinamikusabb lenne.
3500 alatt csak elindul de nagyon lassan. Olyan királyosan lomha Amit nem túlzottan kedvelek előzésnél...
Ha 100-as tempónál előzni akarok, akkor bizony vissza kell váltanom 4-esbe hogy (esetenként 3-asba) hogy elkezdjen a kocsi húzni.
Főleg, hogy a teljes nyomatékát 5200-őn adja le...
Szerk: múltkor elég neccesen kellett átmennem egy 4 sávos kereszteződésen, a kamionok meg csak özönlöttek, éljen mondom akkor padló, olyan jól elkezdett húzni, hogy a 4-ik sávban már a computer elvette a gázt mert 6500-re kihajtottam. Előszőr frankón megijedtem mert olyan hirtelen és brutális módon elkezdett lassulni, hog azt hittem valami gáz van.
De átértem.
[Szerkesztve]