-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Ez mitől ilyen olcsó vajon?
blasko92: Az ilyen hiba a legbosszantóbb ami hol előjön hol eltűnik. Engem a nem időben cserélt gyertya szívatott de itt szerintem vmi más lesz. Ha gyertya lenne akkor írna égéskimaradást a hibatároló.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #4994 üzenetére
Ecotec. A vicc, hogy a 2.0i sem eszik kevesebbet. Ez a legoptimálisabb motor hozzá fogyasztás tekintetében szvsz. Mondjuk nem pont az enyém mert ez még csak phase2 (már MAP szenzort használ a MAF helyett) de a phase3-as (könnyített hengerfej és könnyített (műanyag) szívósor) az tutira az.
Tetszenek, formára is meg a sok henger miatt is. De valószínűleg soha nem lesz ilyenem, nem mernék egy ilyen "öregecskedő" gépbe beleugrani már. Ahhoz meg nem vok elég gazdag, hogy egy projekt autót fenntartsak.
Szóval valószínűleg majd egy 2013 utáni FB20 motoros XV lesz (mk1 FL vagy mk2) esetleg ha nagyon beesik az ára akkor egy FB25-ös OBK (bár az méretben már talán túlzás lenne nekünk).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
Kopók nyilván nem (futómű pl, beleértve a horror drága szintszabályozós lengéscsillapítót...) de motorikusan simán. Ha kell a nagyobb méret akkor nem kérdés. Az XV csomagtere azért elég kicsi, 385 literes a Jazz-ünkben van 380 literes és mennyivel kisebb autó...
A kényelmi extrák sztem nem érnek ennyit de nekem eddig csak fapados autóim voltak, sosem költöttem ilyesmire. Mondjuk a pótkerék az nagyon hasznos.
Illetve a Fori mellett szól még az XV ellenében az, hogy abban hátul van sperr*.
mod:
*: Ha jól tudom csak a Fori, az OBK és a WRX STi kap hátsó sperrt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az az önzáró differencialmű német neve. Az a lényege, hogy ha eltér a jobb és bal kerék fordulatszáma akkor összezár. Ez azért jó mert a nyomaték “lusta” így mindig a könnyebb utat választja, vagyis ha az egyik keréken nincs tapadás akkor ott elveszik a nyomaték. A sperr a fordulatszám különbségre összezár, így a tapadással rendelkező kerékre is jut nyomaték.
A többi Subiban csak a középső diffi képes a részleges önzárásra, elöl-hátul nyitott diffi van.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #5034 üzenetére
Nekem olyan van amihez adtak szoftvert (iOBD2) is, szóval nem tudom melyik aftermarket szoft lenne jó a tiédhez. Talán a torque... de az nem tudom fut-e ios-en...
Ha nem boldogulsz vele ránézhetünk az enyémmel.
CB: Vedd meg, nekem is tök felesleges a Subi igazából (de ha kell számtalan indokot tudnék hozni miért kellett ), mégis megvettem és boldog vagyok vele immár sok éve és soha egy percre nem bántam meg hogy megvettem. Noha az ára majd nagyon fog hiányozni lakáscserekor...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #5038 üzenetére
Majdnem jártam így... Újdonsült tulajként azt gondoltam az awd mindenható. Aztán mikor 4 kerékkel csúsztam a szalagkorlát felé akkor átértékeltem a dolgot. Mázlim volt mert betapadt mielőtt lekoccoltam volna. Azóta azért óvatos(abb) vagyok (meg persze gumikat is lecseréltem).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
FWD tapasztalatom volt csak és elvettem a gázt ami itt nem működött. Aztán beneveztem inkább a Subaru klubos vezetési tréningre.
mod:
Parci: Subi kontra lámpaoszlop: 0:1.
Micra és a hó: A Micra könnyű és keskeny gumija van ami hóban nagyon nagy előny.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Na végre! Azt hittem már elvesztél.
Melyik 5W30-as Motul ment bele? Az olajfogyás normális, konstrukciós dolog ne aggódj nem egyedi jelenség.
Terepezéshez: a manuális váltó nem erre áttételezték az tény, a cvt okosabb ilyen téren. És még tartós is nem kell félni tőle csak idejében kell benne cserélni az olajat. Pont erről dumáltam Lacival most mikor voltam olajcserén.
awd: LSD/Sperr csak a OBK/Forihoz jár a terepesek közül, azért ne feledjük el, hogy az XV az "csak" egy emelt hasmagasságú Impreza, amit ugye nem terepre terveztek.
Az összes Subaru amúgy orrtolósra van hangolva. Annyira, hogy az új XV pl alapból már 60-40%-ban osztja a nyomatékot az 50-50% helyett amit nem is tud módosítani max 50-50%-ra.
Ha megnézzük az enyém még 50-50% alapból és 80-20% / 20-80% osztást tud (a régebbieknél ez 90-10% / 10-90%).
Petester: Nem használok ilyesmit, magát a telót hangosítom ki ha kell.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az jó, sokáig én is azt használtam.
Fontos hogy megértse az ember az olajfogyás nem ok hanem okozat. A 0W20 nem olyan nagy túlzás bele, mert arra lett tervezve a kenési köre. A sűrűbb olaj nehezebben jut át az olajáteresztő gyűrű furatain, több időt tölt ott és megég (kokszosodik), krakkolódik (vagyis széttörnek a hosszú szénláncok kisebbekre így megváltozik a szerkezete és kenési tulajdonsága az olajnak).
Ez előbb-utóbb csökkenti az áramlási keresztmetszetet, az olaj egyre több időt tölt az égéstérben és egy önmagát erősítő kormolódási folyamat részévé válik az olajlehúzó, -áteresztő gyűrű. A fennmaradó olaj elég az égéstérben, tehát szépen fog fogyogatni is az olaj illetve füstölni a motor eleinte csak magas fordulaton aztán már a közepes tartományban is.
Egy idő után a kormos olaj miatt lecsökken a gyűrű átáramlási keresztmetszete, így az olaj is lassabban folyik át rajta, emiatt a hengerfej hűtése is elégtelen lesz (ugye az olaj másik fontos teendője a kenés mellett a hűtés), megég a gyűrű és akkor jön a csodálkozás, hogy jééé mitől lett hengerfejes? Pedig cseréltem benne olajat 15 ezrenként. Ja csak nem éppen a megfelelő viszkozitású került bele. A sűrűbb olajra váltás nem oldja meg a problémát csak elodázza.
Sajnos ebben benne van, hogy az FB20 olajgyűrűi picit alultervezettek lettek (2013 utániakban elvileg javítottak is rajta).Ha a 0W20 kicsit vékony is bele de a 0W30 vagy egy híg 5W30 ideális bele. Ami most benne van az jó, ha 10 ezrenként ledobod akkor jó lesz sztem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #5068 üzenetére
Mutat adatokat ez is menet közben de csak ilyen egyszerűbbeket és nem tudom mennyire megbízható. Ilyeneket ír, hogy beszívott levegő hőmérséklete, gázpedál állás, hűtővíz hőfoka, előgyújtási szög, stb.
Légtömegmérőt pucold meg, hátha segít. Aceton mentes féktisztító jó hozzá.
CB: Égi jel! Vonóhorog miért kell neked?
Akkor SubZero maradt mint potenciális Subit kereső.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #5090 üzenetére
Amúgy megvan a gyári alufelni az enyémhez csak el kéne vinnem szintereztetni. Már egy éve ott rohad a garázsban, majd előbb utóbb jut rá időm.
Stink-ből a 2.0i azért nem gyűri fel maga alatt az aszfaltot. Csak 150 ló és még nehezebb is mint a Hawk.
Dízel Subik meg tényleg sz@rok.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #5095 üzenetére
Az könnyen lehet, mert 66,5$/db áron megy hozzá a TPMS. Már egyszer vetem rá gyári alufelnit de olyan jó ajánlatot kaptam rá, hogy vétek lett volna kihagyni azt a ziccert.
Fékfolyadék miatt, nekem is kéne mennem majd hozzájuk de előbb műszakira megy a gép.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #5104 üzenetére
"Kevés nemzetközibb termék létezik a Lancia Themánál, alapvetően ugyanis az amerikai Chrysler 300-asról beszélünk, csak épp Lancia embléma került rá. Motorjai közül a benzines Pentastar V6-ost a Chrysler, míg a szintén V6-os, Mercedes, azaz német licencű dízelmotorját pedig az olasz VM Motori gyártja." - [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Azok sem szeretik az előírtnál gyengébb nyálat. Csattognak tőle (kopogásos égés), szélsőséges esetben hajtókartörés is lehet a dolog vége.
Persze a gyár sokféle piacra termel, ahol merőben eltérő oktánszámmal és benzinminőséggel kell számolniuk (pl USA vs Nyugat EU), ezért a gyári szoft eléggé megengedő ilyen téren.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #5117 üzenetére
Igen, az összes olajcserére vittem a saját kis motyómat (Mann szűrő mindenből + Motul olaj), sőt legutóbb ugye a váltó/diif olajat is (Motul szintén). Nem volt semmi szájszélhúzogatás miatta, kifizettem a rezsióradíjjat és kész. Egyedül annyit mondtak, hogy a Mann árában van a gyári szűrő is és ők inkább azt tennének bele meg kaptam egy dicséretet amiért nem noname olajat rakatok bele.
Egyedül a vezérléscserekor nem vittem a cuccot, mert nem tudtam pontosan mi(lyen) kell hozzá, azt teljesen rájuk bíztam. Az is korrekt áron ment, haver SG Forijánál 20k-val olcsóbban cserélték.
mod:
Jorus: Akkor feltörheted a malacperselyt. De újabb 200k km-ig nem kell hozzányúlni legalább.
Leírtad így már visszakereshető.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #5138 üzenetére
Igen, minél többet gyártasz valamiből fajlagosan annál olcsóbb gyártani, ami kihat a vételárra nyilván. Ezért törekednek a gyártók arra, hogy minél több fajta alkatrész, minél több autójukba jó legyen (platformosítás), sokszor márkán átívelően is kezdve a közös fejlesztéstől (költségmegosztás).
A kis szériás gyártás mindig is drága móka volt.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kitalaltnev #5150 üzenetére
Öreg prémiumot nem megvenni, hanem fenntartani a sok. Hiába öreg a gép és olcsó, az alkatrész ugyanúgy prémium árú marad. Ezt már sok olcsón vett BMW/Merci tulaj is megtanulta.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen