-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #3503 üzenetére
A legtöbb amit tehettek, hogy prémium gázolajat tankoltok. Igazából a sz@r befecsi rendszer a hiba forrása (a gyárilag szarul felvitt tömítőpaszta mellett), ha prémiumot tankoltok akkor jelentősen megnő a várható élettartama a motornak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #3507 üzenetére
Igen, drága sajnos. Múltkor én is véletlen prémium dízelt tankoltam a sima helyett, aztán kaptam is egy kisebb szívrohamot a pénztárnál...
Igen más a befecskendező, Denso mindegyik csak az Euro4-ben még a második generációs (G2) az Euro5-ben meg már a harmadik generációs (G3) van (az Euro6-ban meg már a G4 van).
Itt leírják táblázatosan, jól átláthatóan: EE20 engine info#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3512 üzenetére
Az utólagos gázszettel az a baj, hogy nem gyári. A gáz magasabb oktánszámú (109) mint a benzin ezért az égéshője is jóval magasabb, amit a dugógyűrűk tartósan nem bírnak el (gyári gázosban más gyűrű van, nem véletlenül).
Megcsinálni is szívás, mert ki kell kapni az egész motort hozzá, ami sok munka óra így sok lesz a munkadíj is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3514 üzenetére
Igen, mert az dugógyűrű felel az olaj lehúzásáról (a hengerfal olajháztartása, kenése), ha az nem zár tökéletesen (pl mert megégett, vagy elkopott) az égéstérben marad az olaj és elég a benzinnel együtt. Ennek jele, hogy fogy feketén füstöl és fogy az olaj.
mod:
Igen a víz is fogyhat, attól függ, hogy hol van a gond, ekkor fehéresen füstöl a kipufogó (mint amikor vizes fát égetsz pl szallonázáskor). Ilyenkor akácsak az előbbi esetben az égéstérbe kerül a hűtővíz és ez is elég a benzinnel együtt.
Igen nőhet is, az a rosszabb ha összefolyik a víz és az olaj ilyenkor vagy fehéres trutyi keletkezik, ez az olaj betöltő spakán látszik. Ha ilyet látsz az még nem feltétlenül gáz mert ha sok rövid távot mész télen amikor nagy a hőmérsékelt különbség akkor is előfordulhat a kicsapódó párától. Vagy a víz az olajkarterbe folyik át. Az a nagyobb baj, mert azt nehéz kiszúrni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #3516 üzenetére
Ez így van. A legjellemzőbb attitüd a sűrűbb oljara váltás ha elkezdi csipegetni, amivel még szarabb lesz a kenés hidegen (ugye a motor teljes kopásának kb 80%-át hidegüzemben szenvedi el) és még gyorsabban kopik tőle.
mod:
A másik az csoda adalékok, pl Metabond. Itt az utolsó előtt posztot érdemes elolvasni és akkor megértjük miért tiltja a gyártó az utólagos adalékok használatát. Senki sem tudja, hogy az adott olaj adalékaival nem "veszik-e össze" a csoda adalék. Ettől lehet kicsapódás a motorban, adalékok kiolthatják egymás hatását, stb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, az összesre ami gyárilag gördült le a szalagról gázosként.
mod:
Acheron: Ha fekete az olaj az nem baj, azt jelenti, hogy végzi a dolgát. Lebegteti a kromot, nem hagyja leülni sehol a motorban vagy a karterben.
Nézd meg hidegen, ott ne legyen max felett (pár mm nem számít) de vízszintes talajon nézd.
Az olajos szinezés nem gáz, ez fagyálló annak is hanonló színezete van kicsit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Utólag is rendelhető volt de a németeknél és az olaszoknál gyárilag volt LPG-s (BiFuel) Forester, OBK és Lega mind a 2.0i és 2.5i motorhoz rendelhető volt illetve a Tribeca-hoz is. Erre azért volt szükség, mert késett a boxerdízel és addig is kellett valami megoldás a magas fogyasztásra. A gyári rendszerrel marad a gyári teljesítmény csak a fogyi lesz kisebb.
Hahu-n van is fent egy Lega 2.5i BiFuel: [link]
A rendszer hártánya, hogy nehézkes a karbantartása és mivel itthon hivatalosan nem forgalamzták nem értenek hozzá. a Seibikoban rákérdeztem anno és auzt mondták, hogy többen inkább kiszereltették...
mod:
Acheron: Általában ott csúszik el a dolog, hogy nem hagyják kifolyni-csöpögni rendesen az olajat (az idő pénz) és/vagy keverik a száraz feltöltési és csere mennyiségét. Pedig csak bele kéne lapozni a kezelésibe/szervice manual-ba ott le van írva.
Nálam pl a motorolajnál le van írva a manualban, hogy a száraztöltet 4,5 liter és a csere 4,3 liter.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #3545 üzenetére
Köszi! Az a villanypózna valóban.
A váltóban van vagy 7-8 liter olaj, abból ha 1 dl-t leszívsz az meg se látszik.
mod:
carr: Még bírja a csillapítóm és XL-es gumim van, szóval elég kátyúálló vagyok.
Még nem. Kitoltam az olajcserét picit, hogy egybe essen a váltóolajcserével. Így nem kell 2x mennem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Lassan jön a kgfb váltás nekem. 2019-re mennyire horror árakra kell számítanom? Váltott mostanában vki?
mod:
Jorus: Láttam, FB csopiban is betette a tulaj. Litván verzió, sztem Parci ráúszik egyből.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #3560 üzenetére
+ Jorus: Akkor lesz mire költeni.
Nekem is lesz váltó meg diffi olajcsere most. A többi még oké. Klímában is kéne olajcsere meg fékolajat is kéne már cserélni... csak a Hace-ben semmit nem szeretnek megcsinálni ami bonyolultabb egy mezei motorolajcserénél. Egy előnyük van, hogy nem húzzák a szájukat ha magad viszed a szajrét.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Szerencsétekre titeket nem büntet a törvényhozás a TPMS szeleppel de engem igen. Végül találtam gyári, előreprogramozott szenzorokat 10 év (elem) garival. Elég jól hangzik.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3582 üzenetére
Nem olcsó cserébe rohadt drága. Igazából mindenkinek jobb lenne ha kiüttetném a francba ezt a hülyeséget. Ettől függetlenül havonta nézem a nyomást (meg ettől függetlenül minden hosszabb út előtt is) ha jelez ha nem.
Posta nem gond, egy köztes megállóval ide már gift-ként jön be.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3590 üzenetére
EF nagyon drága... Mondjuk a többi márkaszerviz is az de legalább nem is értenek a kocsihoz rendesen. Nettó hozzá nem értés, hogy nem kell állítani a futóművet. Kókler szakbarbárok.
A Passatban nálunk 100k/db áron cserélték a lengéscsillapítót márkaszervizben. Szerinted??EF már nem nagyon tart alkatrészt raktáron annyira kicsi a kereslet, hogy nem éri meg nekik. Nekem is 1 hét alatt jött meg az ablakmosó spricni (a németországi központi raktárból jön) amit rendeltem náluk.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3594 üzenetére
Mann-t vettem én is. Kínianál a tartósságra leszek kíváncsi de ha félévente is cseréled még mindig jobban kijössz. A légszűrő csere meg nem ördöngősség.
Parci: Ugyan ez a bajom a sajátommal is. Hosszú orr (ez alap az összes boxermotornál, mert azokat csak hosszában lehet beépíteni), tágas elöl, tágas hátul még két felnőttnek is bőven elég a hely de a csomagtartó... Na az kb nincs. 301 liter. Az mi?! A Jazz-emben meg van egy 380 literes és fele akkora az autó...
Jaj szakmai topikban nem hirdetünk. Ejnye. Mit néztél ki helyette?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Tervezi valaki jönni az országos XV. Subaru találkozóra? Június 15-17. Velence.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3605 üzenetére
Nem olcsó de ha azt nézem, hogy Kormiban csak a DPF-EGR csere volt ennyi akkor nem is olyan sok. És még előttünk a DMF csere. Szóval még mindig inkább egy ilyen, mert megcsináltatod és újabb 300-400k km-t elgurul vidáman (ha vigyázol rá akkor többet is).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Turbósoknál könnyű, csak megemeli a töltőnyomást és kész. Szívónál nemigen van mozgástér (kivéve a gyárilag butított verziókat). De ebből ez a legerősebb gyári verzió (EJ), ettől csak a legújabb verzió erősebb (FB), igaz az is csak jelképesen (+2 lóerő). Annak ellenére hogy majdnem 50 ccm-el nagyobb is a hengerűrtartalma lepkefing.
mod:
Parci: Nem hagyott nyugodni ez a BiFuel téma sikerült kikutatnom, hogy a gyárilag benzin-lpg-s verziók eleve más motorkódot is kaptak: EJ20F
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Most már jönnek a hibrid Subaruk. Bekkeld ki azt a kis időt szvsz..
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3630 üzenetére
Anyaghiba és/vagy hidegen is hajtották, esetleg elkummantották az olajcserét. Általában ezek okozzák.
Ha szar a benya akkor az ecu hibát dob és rángatva megy, ha szar a gyujtás megint csak hibát dob és rángatva megy tehát észreveszi még egy laikus is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #3637 üzenetére
Túlparázod, amíg nem fogy a víz / olaj nagy mértékben én nem foglalkoznék vele. Igaz a 2.5i, 3.0i és a 3.6i is opendeck motor de azért nem olyan vacakok.
mod:
A megbontatás nagyon költséges, mivel ahhoz, hogy bele kukkants ki kell emelni a motort. Ez nem egy soros motor amiről lekapod a deknit aztán belekukkantasz felülről...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #3658 üzenetére
Az jó, nekem a város 10,7-től indul de akkor nincs benne dugózás. Ha van akkor inkább már a 11,5-et karcolja alulról.
Igen, az automatákban más rendszer van mint a manuálisban. AWD elnevezés csak egy PR név, olyan mint az Audinál a Quattro. Ott is van minden a haldextől a torsenig azonos néven.
A manuálisban a központi differenciál művet egy viszkókuplungos differenciál zárral egészítették ki ami az első és hátsó tengelyen lévő kerekek fordulatszámának eltérésére reagál (alapból ugye 50-50% a nyomaték elosztás).
Az automatákban pedig a központi diff mellett egy elektronikus vezérléssel ellátott diffizár van, így az automatákban a c. dif.-nek van egy külön biztosítéka. Ha azt kiveszed letiltja, így lesz egy első kerekes Subarud. A manuálisban mechanikus a rendszer ott nincs ez a trükk ugye.
Az modernebb AWD-k már tudnak nyomatékvektorálást, az abs-esp jeladók, a gázpedál állás és a kormányszög jeladó adataiból tudja, hogy kanyarodsz és eleve úgy osztja a nyomatékot, hogy segítse a kanyarodást. Az ívkülső kerekekre több nyomatékot juttat azáltal, hogy megfékezi az ívbelsőket picit, mert ugye 4 csatornás ABS van, így a kerekeket külön-külön is tudja fékezni eltérő mértékben.
outsiders: Nyamm, vajon az enyém orrába is beférne egy H6?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #3664 üzenetére
Állítólag az a baj, hogy, a kovácsolt alu HF és hajtókarról átálltak - az olcsóbban gyártható ám gyengébb - öntött alu-ra, ami egyszerűen nem bírja ezt a terhelést tartósan. Ez fokozottan él a turbósokra de sajnos a szívókat sem kíméli.
Nem vagyok összeesküvés elmélet párti de a Kobe Steel hamisítási botránya is elgondolkodtató annak fényében, hogy a Subaru beszállítója a cég.
mod:
Parci: Pont ez a gond, hogy a B9 nagyon nehéz még üresen is és ha csak egy átlagos tempót akarsz menni vele már az nagy megterhelés a motornak.
Gondolj bele a Lega kb 1400-1500 kg a B9 meg 1800-1900 kg üresen... Ha azt nézed kb 4-500 kg a hasznos tehervivő képessége ezeknek az autóknak így a B9 üresen olyan súlyú mint egy agyig pakolt Lega. Na most akkor a B9-be még beül a család meg a cuccok és már 2000 kg fölött vagy nem is kevéssel... és akkor még nem számoltunk a nagyobb kasztni nagyobb légellenállásával, stb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen