Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huncut07

    csendes tag

    válasz GypsFulvus2 #41379 üzenetére

    Azt hiszem valamit félreértettél.Az összehasonlításban az szerepel, hogy a hagyományos fejlesztési modellben 60 dollárból csak 12 jut valójában fejlesztőknek, a többi a marketing, kiadó stb költségeit fedezi. Míg a direkt modell -ez alatt pl a kickstarter-s gyűjtéses fejlesztési finanszírozást érti - a 60 dollárból a 3-6 dolláros költség jön le (a kikckstarter szolgáltatási díja), meg a marketing 9 dollárja. A maradék 48-51 dollár mind a fejlesztésre jut, ez azt jelenti, hogy a hagyományos fejlesztéshez képest kb 4X több jut ugyanannyi pénzből magunknak a fejlesztőknek.
    Ha mondjuk a CIG 150 millióból hozná ki az SC-t, ugyanez egy nagy kiadónak 600 millióba kerülne.Ezért sem csinál egy nagy kiadó ilyen játékokat, mert annyira nagy összegbe kerül ilyen sok és bonyolult játékmechanikát (és egyéb technológiát) tartalmazó játék fejlesztése, hogy kiszámíthatatlan számukra, hogy egyáltalán vissza hozza a befektetett pénzt.Ehhez egy 60 dolláros játékból minimum 10 milliót kell eladni, és akkor még nincs nyereség, nincs szerver üzemeltetési költség, és nincs az a többlet tőke sem megteremtve amiből a következő játék fejlesztését finanszírozni kell.
    Ez az ok, amit Chris is elmondott már egy párszor, ezért nincs igazán nagy innováció a játékiparban, mert a fejlesztők köré (fölé) egy hatalmas apparátus épült aminek az "etetése" elveszi tőlük a pénzt, és belekényszeríti őket a szalagon gyártott, ránc felvarrott, biztos pénzt termelő, tömeg termékek gyártásába.

    Huh, ez egy kicsit hosszabb lett, mint gondoltam. :DDD

Új hozzászólás Aktív témák