-
GAMEPOD.hu
Ez a topik a S.T.A.L.K.E.R. Shadow Of Chernobyl játék két ingyenes módjával (StalkerSoup és Narodnaya Solyanka Cumulative Pack 2) és honosításával foglalkozik.
FIGYELEM!
A StalkerSoup fejlesztés alatt álló játék, ezért hibák adódhatnak!
A végleges verzióra még várni kell
(TALÁN SOHA NEM JÖN EL AZ A NAP!).
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sensut
őstag
válasz nubreed #3046 üzenetére
És még 250000 Sidorovichnak, amikor majd kibékít a Freedom klánnal. Ezt se nagyon tudod kikerülni. A végén pedig 500000, hogy ne kelljen egyből hadba szállnod az összes terminatorral Dead Cityben, amikor az öreget ki kell szabadítanod. És ezek csak amik hirtelen eszembe jutottak.
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Gery D. #3049 üzenetére
Nekem csak sárgák voltak a Soupban és kellett a segítség, mert az a rohadt álcázó exo se működött rendesen. Hiába voltam átlátszó, úgyis rám támadtak még mielőtt elértem volna a barakkig. Viszont a Solyankában, ott szükség van rá, és nem is egyszer. Kibékít a katonákkal is ott vagy 2x is, de nem a Soupos sztoriban.
nubreed: amikor szóba kerül, hogy kell az amulett, akkor Sido adja is. Ez a békítés fordítottja, de aztán utána hozzá kell visszamenned, hogy leszedje az amulettet rólad és visszakerüljön az eredeti reputációd.
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz nubreed #3058 üzenetére
Ezt az exót tovább kell fejleszteni. Ez a leírás talál a Souphoz is(persze csak ha kell ), de a Soupban még lesz egy negyedik modul is Suslovnál a Mocsárban, de én leutóbb ezt nem találtam meg
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz nubreed #3068 üzenetére
A negyedik modul azt csinálja, hogy nem kell a Black Energy. Ez a fejlesztés nincs benne a Solyankában, vagy legalábbis nem úgy, ahogy a Soupban. Amit becsaltál, az már mind a négy fejlesztést tartalmazza, ezért nem kell az energia. Furcsa, hogy nincsenek ott a modulok, nekem ott voltak a hetesben. Valahol be is linkeltem ide örömömben, mert ez előtt sose találtam meg őket én sem.
-
Sensut
őstag
válasz nubreed #3074 üzenetére
Nem föltétlen, de a 7-estől már Ghostnál nem tudsz tovább menni, amíg be nem fejezed az alapjátékot. Mellesleg ott kényszerítve leszel, hogy először a "rossz véget" válaszd - kívánnod kell a monolitnál -, és csak utána mehetsz be a monolitos bunkerbe. Ne csodálkozz, ha a kezedben a dekóder majd nem fog működni, előbb a monolithoz kell menned. Ez volt talán a Stalker történelem legbalf@szabb húzása, hogy a játékost kényszerítik a rossz végre, és nem hagynak más választást. Mellesleg itt totál szétlőtték a játékmenetet is, csak mész egy irányba és annyi. Pedig olyan tuti volt hátulról meglepni a monolitosokat a szarkofágban a CNPP-2 felől Szerencsére ez a Solyankában úgy maradt és nem foglalkoztak ilyen baromsággal.
-
Sensut
őstag
Old Good STALKER Evolution (aka OGSE)
a
legjobb Singleplayer Mod 2016-ban!!!
Ez nem is kétséges. Ha valaki 2016-ban akarna nekifogni a SOC alapjátéknak, akkor mindenképp az OGSE ajánlott
-
Sensut
őstag
válasz nubreed #3078 üzenetére
Az OGSE-ról tudni kell, hogy az egyik legstabilabb mod úgy, hogy statikus megvilágítási beállításai nincsenek is, tehát csak full dinamic grafikával játszható, és úgy is. Én 2x vittem végig és mindössze csak 1 crash volt a 2 játék alatt Pripyatban, ami igazán megbocsájtható a Stalkerben Ez is egy hatalmason kibővített SOC, amiben minden a helyén van, minden tárgy fel van újítva, a feladatok tökéletesen összehangolva és minden tökéletesen lefordítva angolra. A modderek még arra is vették a fáradságot, hogy a pályákat az átjáróknál szépen lezárják hegyekkel, vagy völgyekkel, vagy épp ami oda talál, mintha az egész térkép tényleg egy egészet alkotna. Aztán nem egy pályát módosítottak is - betettek új járatokat, területeket. Legjobban Dead City tetszett, ami nem a megszokott négyzet alakú városka, hanem egy folyó szeli ketté, mintha két sziget lenne. Még sehol se láttam azt a pályát. Egy szó, mint száz: aki még nem vitte végig az OGSE-t, az nem is tudja mit hagyott ki. Ahhoz, hogy láthassuk, milyennek kellene lennie egy Stalker játéknak, az OGSE a jó példa. Csak félő, hogy erőst magasra tette ez a mod a lécet Már javában dolgoznak az OGSE Remastered verzión is.
-
Sensut
őstag
A másik dolog az OGSE-el kapcsolatban, hogy rengeteg szöveg van benne. Teljes Stalker könyvek. Szóval, akkora a szövegmennyiség benne, hogy... szóval nehéz lefordítani.
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Gery D. #3091 üzenetére
Érdekes. Lehet, hogy azok, csak itt az összes le van fordítva angolra, bár fogalmam sincs mennyi lehet a játékban belőlük. Így néznek ki az OGSE-ben a könyvek:
Ez egy több 10 oldalas naplószerűség. Kinyitod a könyvet és alul a gombokkal lehet lapozni el-vissza. Jól meg van csinálva.
És ha már OGSE, akkor még egy kis ízelítő a kreativitásról. Lehet találni ilyen géppuska állásokat (ez épp Garbageon a duty posztnál volt):
Használhatjuk őket helyben, vagy leszerelhetjük, magunkkal vihetjük egy ládában és felállíthatjuk máshol:
Ötletes, nem?
-
Sensut
őstag
válasz Antonius1978 #3099 üzenetére
Végig én 2x is, még a 09-es verziót annak idején. Most nekifogtam a díjnyertes utolsó, befejezett 10R verziónak, amihez kiadtak még egy gyors-fixet most utólag. Itt lehet leszedni őket. Kell az alapjáték + 10R patch + 10R fix2 - ennyi (ezek lent találhatók az oldalon a listán). EZT A MODOT MINDEN STALKERNEK LEGALÁBB EGYSZER VÉGIG KELL VINNI!!! Angol nyelvű, de a fordítás tökéletes és könnyen érthető. Persze tele van könyvekkel, de azokat csak akkor olvasod, ha akarod, egy kivételével, ami szorosan kötődik egy szálhoz a játékban (itt elárulom, hogy elég ha az utolsó oldalt elolvasod). Nem olyan termetes a mod mint a Solyanka, de még a Soupnál is kisebb, viszont 100% élmény, az garantált
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Antonius1978 #3108 üzenetére
A Launcherrel (OGSE_Configurator.exe) kell indítani, annyi az egész. Ott pedig be tudsz mindent állítani.
Ha mégsem megy, akkor baj lehet a Visual C++ 2005-el. Valamit módosítottak ezzel kapcsolatban az utolsó patchben, mert nem mindegy, hogy melyik vcredist van fenn. Ha ilyen gondod van, akkor a log fájl végén megjelenik, hogy javítsd a Visual c++ -t. Én ezt használom és megy vele jól (a 2005-tel).
Egyéb gondról nem tudok, de ahány rendszer, annyi bajforrás, úgyhogy...
-
Sensut
őstag
válasz Antonius1978 #3111 üzenetére
A Frameworkot jó sokáig telepíti, ne állítsd le!
-
Sensut
őstag
válasz Antonius1978 #3115 üzenetére
Az valami rendszerhiba. Ha már fent van, akkor percekig gondolkozik, aztán átugrik rajta. Na, de azért nem egy fél óráig. Ha rendben lenne a Framework, akkor ha le is állítod a telepítést, a játéknak indulnia kellene, mivel ez az utolsó lépés a telepítésben és a mod már fent van.
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Antonius1978 #3119 üzenetére
Persze, hogy próbáltam. Fentebb írtam már, hogy az utolsó verziót kezdtem el, és már majdnem felénél járok. se crash, se semmiféle fagyás nem volt nálam. Valamit elnéztél, mert ahogy leírtam fent, a játék tökéletesen működik. A MODDB-ről szedtem le én is és nemrég telepítettem nullából. Feltelepíted (megvárod míg végez), telepíted a patchet - indítod a launchert, hogy elvégezze a dolgát (nem piszkálsz bele előtte semmibe), aztán a fix 2-t bemásolod a gamedataba. Ennyi. A launcherben beállítod a dolgokat és játszol. Le van írva minden szépen az oldalon, csak el kell(ene) olvasni. Ennél egyszerűbb már nem is lehet egy mod elindítása, nem tudom mi lehet rossz nálatok. Egyebet én sem tudok mondani
Na, de költözzünk inkább a SOC topikba az OGSE-al, mert ez a topik a Soup és a Solyanka helye, és semmi köze az OGSE-hoz...
-
Sensut
őstag
Üzenet TB-től:
PLEASE FORGIVE ME...
I made a couple REALLY STUPID programming mistakes in 008 that have been messing things up bad!
First I put the 'return true' statement OUTSIDE the 'killed by actor' check which means that ALL kills are attributed to the player (makes everyone an enemy eventually).
Second I used a statement like 'if obj or obj.alive' in a place where the obj may not exist and since I used 'or' even if the obj is absent it will still check 'obj.alive' which causes a cstack crash.
I also found while testing the first item that the call into the 'add kill count' in the engine is wrong and it was using the rank increase value instead of the victim count so it was totally wrong. Now just the total count at the left is wrong but the total kills of each community will now be correct. This will be added to the fix list for the new engine.
Even though the Dialog Improvement submissions are not ready yet I will be posting another update in the latest patch by end of day today (US Pac time) -
Sensut
őstag
válasz nem_tom #3134 üzenetére
Szerintem senki se tudja, hogy épp a legfrissebb, a 9-es mennyire stabil. Én, személy szerint a 7-es alapverzió óta nem foglalkoztam vele, akkor is csak feléig jutottam el, mert ott beadta a kulcsot. Aztán javították azt a hibát, de sokat hallani újabb gondokról. Ki lehet próbálni, nincs veszteni való. Ígértek egy új frissítést is a napokban, de az ők mértékegysége nem egyezik valahogy a mienkkel, mert a "mára" náluk több hetet jelent
-
Sensut
őstag
válasz agojozsef #3145 üzenetére
Mellesleg a Solyanka az eredeti SOC 1.0006-os motorját használja, mivel a mod nem önálló, hanem rá kell húzni az eredeti SOC alapjátékra. Nem mondom, hogy nincsenek abban is crashek, leginkább a 2 Pripyat vacakol ott is, de nem annyi, mint a Soupban - az én tapasztalatom szerint. Central Pripyatban folyton csata van a monolit és a lonerek között, nem ürül ki soha a város, és ez totál leterheli a motort. Az a pálya amúgy is a legkomplexebb, talán ezt a háborúsdit kihagyhatták volna belőle és akkor ott sem lenne gond. De be kell látni, hogy ez a "leves" még akkor is nagy falat az első X-Ray motornak, ha csak a sima Soupról beszélünk (vagyis az eredeti, szimpla NS-ről, ami sosem működött jól), és nem a 3x akkora NS CP2-ről. Csoda is lenne, ha úgy működne, mint mondjuk az OGSE, ami fele sincs a Soupnak és mellesleg nem egy "szedetvedett" mod gyűjtemény, hanem csak egy bővített alapsztori. Ezért én előbb kicsit kutakodtam volna a Solyanka készítőinél, hogy mi az ő titkuk, és csak utána nyúlok bele a Soupba, és hirdetem meg a publikus tesztet, mert így ebben a formában ez az egész projekt egyre rosszabb és rosszabb. Olyasmiket olvasok naponta a Steam fórumán, hogy az már nevetséges és egyre inkább elvesztem a reményt, hogy ebből valaha is lesz valami. A 3-as verzió után nekifogtak "optimizálni", és azóta még ott sincsenek, mint a legelején. Fegyver nélkül rohangáló ellenfelek, teljesen lefagyó szereplők, amitől nem lehet tovább folytatni a játékot stb.
Amúgy váltottunk néhány szót a múltkor az Oblivion Lost készítőjével Facebookon és ő azt állítja, hogy a "stack overflownak" semmi köze a memória elfogyásához. Azt a hibát egy pillanatnyi rossz szkriptelés okozza és azért hivatkozik a memóriára, mert valójában ilyenkor az a hiba emészti fel hirtelen az erőforrásokat, minek következtében a program összeomlik. Ez általában egy helyzeti képből alakul ki leginkább olyankor, amikor a programnak egy véletlenszerű eseményt kellene előállítania, de egy nem megfelelő kód valahol keresztbe tesz neki és anomáliát okoz, leginkább bonyolult események közepén. Ezért annyira nehéz moddolni és az ilyen random dolgokat kiszámítani a rengeteg lehetséges variációból. Ez mondjuk egy COD-ban nem gond, mert ott az van és annak kell történnie, amit egyszer s mindenkorra megírtak a készítők, mert nincs másképp. De egy open world játékban ez elég körülményes feladat. Viszont ez megmagyarázza, hogy miért 100x stabilabb a NS CP2 a Soupnál - mert ott jobban odatették a seggüket a modderek és kijavítottak jóval több ilyen hibát. Ha tényleg szimpla memória hiány lenne csak a baj, akkor a Solyanka is jobban kellene crasheljen, nemde? Sőt, más modok is. -
Sensut
őstag
-= STALKERSOUP 1.1.0010 PATCH =-
Ez a frissítés végre az automata frissítővel történik. Ehhez viszont minimum a játék a teljes, öntelepítős 1.1.0007-es alapverziójára van szükség, korábbi verziókkal nem megy! Frissítés előtt töröljük a "gamedata" mappa teljes tartalmát! A frissítés helyes folyamata így fest:
1. Elindítjuk az "UpdateSS.exe" programocskát a Stalkersoup mappájában:
2. A kövekező ablakban "Next":
3. A program letölti a frissítést:
4. Amint kész van hagyjuk bent a pipát a "Run Stalkersoup update..." parancsnál:
5. Elindul a telepítés, válasszuk nyelvet, ami csak a telepítőre vonatkozik:
6. Az "Update" gomb megnyomásával indítsuk el a frissítést:
7. Tovább kövessük a megjelenő utasításokat. Ez már azonos a játék telepítésével:
8. Ha minden rendben ment, akkor a játék fő menüjében megjelenik az aktuális verziószám, ami ezuttal "Version: 1 Release: 1 Revision: 0010":
TB üzenete:
Please try the updater, should work now. For those who do not have the updater (manually installed game) I will post it along with the updated files available in zip for those diehards that don't like auto updaters.
The files being updated for 110010 are: gamedat.db0, .dbs and .dbv.
This is the first MAJOR pass by the dialog improvement team as well as many fixes, improvements and optimizations.
I will also be creating a folder on my MEGA for developers so that you can get the pre-update patches for 011 as I work on it. Also documents about the latest patch and also the direction headed and files being worked on.
There will also be info on how to use the dynamic spawns and mobs within your DLC or plug-in for SS.[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Gery D. #3153 üzenetére
Ahogy látom, ráálltak a szövegekre. Ebben inkább szövegjavításokat emlegetnek, és a Steamen is ilyesmikről írnak. Ott arról panaszkodnak, hogy az eredeti orosz szöveg is katasztrofális és alig kivehető helyenként, főleg az előzmények kapcsán. Még csak most próbálnak közös nevezőre kerülni azon a részen. Van ott egy rész, amit ilyennek terveznek, talán a magyart is utána kell alakítani, nem tudom, de ezt biztos te is láttad.
As far as I know, Strelok, Ghost and Fang were escorting some Ecologists to the AW. they were going there to work on a new transmitter that would lower or destroy the Psi emissions coming from Radar (AKA Red Forest).
As they approached with some other guys, they noticed that a team of mercs were on the hill.
Without notice, they opened fire. And Ghost was shot in the head.
Fortunately he was wearing a helmet and survived, but he was injured. Just as this was happening a controller turned up and killed all the ecologists.Strelok and Fang managed to get Ghost into a car, and they quickly drove to Pripyat.
After they set up camp to heal Ghost, the same controller turned up and they were forced to scatter and leave Ghost for dead.Strelok was also injured and found himself in the Doctors apartment a few days later. When he was well enough, he went to the Arena for a few days.
The second passage may have been written by Ghost himself.
It describes how he had concussion, and that some strange Stalker gave him some food a vodka. It also explains that he needed to go somewhere, and that he left his PDA and Dairy on a post. I guess this is the Post in the AW where Ghosts' grave is.
the truth is that this is not his grave. He dug it himself. and left his PDA there for Strelok to find later.
The "PLACE" he mentions is the hideout.Does this all sound true and accurate to everyone? It took me weeks to work all this out from broken Russian!
Whats more, is another passage made by someone who found the dead bandits' PDA. He claims he found it on a wounded Stalker. (THAT ACTUALLY SOUNDS LIKE GHOST) - But it may not have been.
I need to open this part of the translation up to the community to make sure I got it right.
Many of the original Russian does not have names, so It's very hard to work out who is writing who to what! - or what to who!Használhatod a kézi frissítést, nem kötelező az auto updater, csak kényelmesebb a játékosnak.
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Gery D. #3155 üzenetére
Az tuti, hogy bőven ráérsz amíg ezek készen lesznek az angollal Ha lesz működő magyarításod majd ehhez a verzióhoz, nekifognék egyet a Soupnak vele. Elég rég mászkáltam benne s magyarítva kipróbálnám egyet. A Solyankát befejeztem s újra is kezdtem a végigjátszás miatt, de annyira nehéz, hogy belefáradtam egyelőre. Most még a FC Primallal töltöm az időt (nagyon fasza játék, csak ajánlani tudom), de ha végzek, akkor egy kis Soup jöhet.
-
Sensut
őstag
Egy kis kiegészítés az utolsó frissítéshez: nem szükséges új játékot kezdeni az 1.1.0010-es frissítéssel, csak ha voltak gondok az ajtókkal. Ha a játék során voltak beragadt ajtók, amiket nem lehetett kinyitni, akkor ajánlatos új játékot kezdeni, mert a mentésekből azokat nem javítja a frissítés.
-
Sensut
őstag
Ja, közben itt volt egy automata 1.1.0011-es frissítés.
-
Sensut
őstag
válasz Gery D. #3203 üzenetére
Jó az nekik úgy. Talán hozzászoktak a sok guglis fordításhoz és már képtelenek kiszakadni belőle és valami rendeset összerakni
Nem találtam sehol 11-es pakkot külön, de frissítés után a fájlok dátumaiból ki tudod szedni, hogy mit cserélt és mit nem. Gondolom. De szerintem nem is fontos, hogy minden egyes frissítéshez igazítgassad a magyarítást. Szerintem (még) nincs is igény rá. Játssza ezt a modot valaki egyáltalán?
-
Sensut
őstag
válasz kekeeci #3209 üzenetére
Ez az a hely, amikor a zsák egészen bent van a vasút alatt? Az cumi Sok sok tököléssel át kell billenned a leszakad rész alatt, teljesen lehasalva - oldalazva... és úgy valahogy. Szerintem nincs is rá konkrét trükk, csak a véletlennek köszönhetően lehet átjutni több próbálkozás után. Az igazság az, hogy nekem egyszer sikerült, de utána feladtam a collectort, mert itt nem olyan egyszerű, mint a Soupban. Nem is ezekkel a szinte megközelíthetetlen rejtekhelyekkel van baj, hanem következőleg már több helyen is lehetnek a dolgok és a xar fordítás miatt szinte lehetetlen kihámozni, hogy miféle helyekre is próbáltak utalni az amúgy is talányos frázisokkal. Aki tud oroszul, az az oroszból rájöhet ezekre a helyekre, de az angol az halott ezen a részen. A katonákat először le kell fizetni, aztán nem foglalkoznak amíg a híd alatt vagy. De ha egyszer is átsétáltál a vasúton valamikor a tudtuk nélkül, akkor attól kezdve a járőrözők mindig rád fognak lőni, még ha nem is vettek észre. Ez ellen már nincs mit tenni, mert Kuznetsovra még szükség lesz.
Ja, és igen, ez csak a kezdet az e féle kihívásokban -
Sensut
őstag
Találtam egy normálisabb fordítást a NS CP2-höz, de nem teszteltem még. A leírás szerint az összefoglalóban levő verzióhoz készült. A MEGARÓL tölthető le...
-
Sensut
őstag
válasz kekeeci #3257 üzenetére
Szerintem nem kell új játék. Legalábbis egy szimpla szövegcsere miatt sosem kell. Én többször is cseréltem fordításokat modoknál menet közben és nem volt gond, hacsak valami mást is nem tartalmaz a csomag. Nem tudom mi van benne mert még nem volt időm vele foglalkozni.
Kinsiinoo: A dutysok csak azután engednek át a Bar felé, ha már nálad vannak a dokumentumok az agropromi bázisról és a Csapos (Barman) lebeszélte az őrökkel, hogy engedjenek át. Ez az üzenetváltás nyomban akkor történik, amikor megtaláltad a dokumentumokat Agropromban. Ez az eredeti játékban is így van. A bajonett az más miatt kell, az csak egy mellékszál.
[ Szerkesztve ]