-
GAMEPOD.hu
Mielőtt kérdeznél valamit olvasd el az alábbi Téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tobaja
tag
Hello
Lenne egy kérdésem, ki-mit javasol, tanácsol?!
Van egy Sony 43" TV készülékem, kb. fél éves, amelyen kábel kapcsolaton keresztül jött eddig az internet kapcsolat.
Sajnos a keddi viharban az internet hálózaton keresztül ért bennünket egy túlfesz, amely tönkre vágta a routert, a PC-ben a háló kártyát (külön kártya volt) és nagy valószínűséggel a TV RJ-45 portját is, mert már nem lehet kábelen keresztül csatlakozni a netre! Serencsére wi-fin jön a jel, és működik a TV is. Eddig nem tapasztaltam más hiba jelenséget a TV működésében, sem képminőségében!
Kérdésem, érdemes lenne megnézetnem, bejelenteni e miatt a hiba miatt? Járjam végig az esetleges kálváriát? Lehet hogy visszadobják mivel "villámvsapásra" nincs garancia, akkor a csomó idő (és pénzem) elmegy csak az ügyintézésre?!
Szerintetek?Motorola Defy - Sony Xperia SP - Sony Xperia Z5 Compact- Honor 8-Huawei P30
-
-
SeLe
tag
válasz Tobaja #47451 üzenetére
Szia !
Nekem tavaly volt villámkárra visszavezethető káreseményem és nagyon jól jöttem ki belőle (leszámítva a bosszúságot).
HDMI kábellel nem volt semmi rákötve ? Ha igen azok működnek ?
Javaslom, hogy jelentsd be a biztosítónál. A készüléket vizsgáltasd be olyan szervizzel akivel biztosan nem kötekszik a biztosító.
A szakvélememény birtokában pedig biztosan fizet a biztosító (amennyiben erre is kiterjed a biztosításod).
Minden más esetben eléggé zsebbenyúlós a dolog. Nálam alaplapot cseréltek (90E Ft).
Villámlás okozta "sérülésre" nem terjed ki a garancia. Ezt csak lakásbiztosítással tudod rendezni.[ Szerkesztve ]
-
-
Tobaja
tag
válasz icemad #47452 üzenetére
Hello
De, igen van lakásbiztosítás! Csak pont erre céloztam, hogy biztosító, elvitel, szervízben bevizsgálás, biztosító dönt, (fizet - nem fizet) majd javítás!
Ez mennyi idő és kiesés, és lesz egy már javított TV-m amire már nem biztos hogy továbbra is érvényes lesz a plussz garancia!Motorola Defy - Sony Xperia SP - Sony Xperia Z5 Compact- Honor 8-Huawei P30
-
Tomcy7
tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Nem rég vettem egy Sony Bravia KD-49XF7596 tv-t.
A gondom az, hogy a pc-n tárolt filmeket nem tudom sehogy sem ráküldeni.
Régi tv-n ami samu volt a samsung allshare progival pofon egyszerűen le tudtam küldeni a tv-re. Mivel a kettő között van egy emelet különbség, és a tv távirányítóval simán tudtam nyelvet választani, beletekerni, stb.
Gondoltam ezzel az új tv-vel mivel még okosabb sima ügy lesz, de hát ez a gané nem akarja.
Serviio fent van a gépemen, látja is a tv-t, de a tv nem látja az én gépemet mint forrás.
Pedig meg van osztva minden, már csomó videót/leírást néztem, a tv beállításait, mindent végigtúrtam, de semmi.
Kodi-t is leszedtem a tv-re, mert állítólag azzal jó, hát nem...
Ott is minden beállítást megnéztem hozzáadtam már a fél világot, de még mindig semmi.
Ami vicc, hogy az AllShare simán látja a tv-t és rá is tudja küldeni a filmet, viszont a tv távirányítóval a megállításon és az újraindításon kívül nem tudok semmit sem csinálni.
Ötlet?Nincs a sonynak valami hasonló programja mint a samsung allshare, mert az lenne a legjobb?!
Kis infó, rendesen utp-vel van bekötve a gép és a tv is a router-ba, a hálózat jó, engedélyezve van minden, a gépen simán látom a tv-t a hálózaton.
Köszi!
-
Hzsolt11
tag
válasz PrinceHerceg #47456 üzenetére
Az engem se zavart volna, de nekem elég sűrűn felugrott
-
Pandimakaay
tag
Sziasztok, egy olyan kerdesem van, laptopon filmezek legtobbet, minden jol megy rajta. Viszont ahogy rakotom hdmi vel a tv re. Olyan fura laggolast eszlelek a filmeknel. Elozo laptoppal nem csinalta, minden jo volt. Valami otletetek van esetleg milyen beallitas oldana meg?
Koszonom szepen.
-
Dolphine
addikt
Ismét lehet küldeni PC-ről TV-re Chrome-on keresztül tartalmat.
Nem egyenlőre, hanem egyelőre! Nem ez miatt, hanem emiatt, vagy ez által!
-
válasz PrinceHerceg #47465 üzenetére
Nála megoldotta a kábelcsere.
Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!
-
dualcore
őstag
Üdv. Nekem is volt villám problémám. A net hálózaton keresztül jött be a villám, minden ki volt húzva a 230-as hálózatból, de a kábelek nem voltak kihúzva a készülékekből. Így ment a ruter, az erősítő, a Media player. A tv-nek annyi baja lett, hogy a HDMI ARC port, szintelen fakó képet "ad". Másik HDMI portra átdugva minden ok, és a tv is "hibátlanul" működik. Van biztosítás, de mivel több mint 2 hétre nem voltunk akkor itthon, így a biztosító elzavart a fenébe, hiába vertem az asztalt. Minden garos volt, így az erősítő és a media player ruter 3-as kilett csereélve, ill. javítva garban. A tv azóta is így van, de félek hosszab távon nem tett jót neki. Igaz enek már 1 éve, de a tv ről év végén lejár a kiterjesztett garancia is. Érdemes ezzel felkeresni a szervízet?
-
dualcore
őstag
válasz PrinceHerceg #47468 üzenetére
Igen én vagyok a ludas, de nem gondoltam volna, hogy a net kábelen kapok villámot. Azóta azt is kihuzom.
-
Celtis
veterán
válasz PrinceHerceg #47468 üzenetére
No, álljunk meg egy szóra! Mi az, hogy gondtalanul járt el? Kihúzta a hálózati csatlakozókat, van biztosítása és van garanciája a TV-re. Többet is tett, mint ami általában elvárható.
Szerintem baromi egyszerű a történet. Nem kell műszaki szakértőnek lenni és belelátni a TV-be, hogy mi a baja. Nem működik a TV, akkor be kell jelenteni a hibát. A szerviz vagy megcsinálja vagy azt mondja, hogy villámkár, és erről valami jegyzőkönyv félét ad. Utóbbival lehet beballagni a biztosítóhoz. Akik persze mindent megtesznek, hogy ne kelljen fizetni, de az egy másik történet.
-
dualcore
őstag
Mivel ez tavalyi történet, így már nem releváns. Azóta biztosítót váltottam, és több eseményre vagyok biztosítva. Sajnos most a telefont ejtettem el, arra nincs opció
-
AL
addikt
válasz dualcore #47472 üzenetére
Szia ! Szerintem, csak egyszerűen be kell jelenteni a Sony szervizbe a hibát. Nem kell mondani, mesélni semmit a viharkárról, mert akkor úgymond lovat adunk alájuk. Nincs vesztenivalód ! A villámkároknál szerintem nem ilyen "apró" hiba van, ha belecsap, akkor nem működik semmi. Ha mégis azt mondják, hogy villám a ludas, akkor az új biztosítónál bejelented. Csak nehogy elszóljad magad ! Üdv.
-
salapp
addikt
válasz dualcore #47469 üzenetére
Lényeg: legyen élő szerződés, amiben másodlagos villámkár, mint biztosítási esemény biztosított, ne legyen díjhátralék. A biztosítónak - lehetőség szerint - az észleléstől számított 2 munkanapon belül kell bejelenteni a káreseményt. Elővigyázatos voltál, kihúzogattad (kármegelőzés pipa). Ha ezt így nem akarják elfogadni, természetesen fenyegetőzz a biztosítók felettes szervének (MNB) történő bejelentéssel.
Amit AL mond, az lehet, sokkal jobb megoldás!
Bármely európai biztosító is csak egymocskos ashkenazibank, aki másokon élősködik, sajnos.Ja, olvasom, hogy már okafogyott.
Telefonra, tabletre, notebookra: Smart (vagy annak megfelelő) kieg. biztosítás (otthon biztosítások mellé is köthető). Kihullott a kezedből, az is biztosítási esemény.
[ Szerkesztve ]
Cathrine Tate: -Computer says: nooo!
-
dualcore
őstag
-
AL
addikt
válasz dualcore #47475 üzenetére
Szia ! Nem a biztosítónak kell azt írni, nem oda kell először menni. Szerintem először a szerviznek kell simán garanciális hibaként bejelenteni a problémádat ( mindenféle villám nélkül, egyszerüen azt mondani, hogy rossz ). Ha megcsinálják garanciába, akkor jó, ha nem, akkor van egy papírod róla, hogy ezt mi okozta ( viharkár ) és azzal kell menni a biztosítóhoz. Üdv.
-
TCr
veterán
Kérlek ne vezesd félre a fórumozókat fals információkkal, az ő százezreikkel játszol.
(#47475) dualcore: villámkárt az eseménytől számított 2 napon belül be KELL jelenteni a biztosítótársaságnak, ne a szervizzel bohóckodjál, ha egyértelműen villámkár történt.
Azt viszont tudni illik, hogy a legtöbb biztosító (az oroszlános is) rendelkezik pontos meteorológiai információkkal, vagyis ha úgy jelented be, hogy az esemény napján nem volt a körzetedben sem vihar, de még csak villámlás sem, akkor ezt nagy valószínűséggel tudni fogják.IBKR - - Revolut - - Gránit Bank <--- ajánlói kódokért küldj privát üzenetet. ;-)
-
blakey
titán
Nem a biztosítónak kell azt írni, nem oda kell először menni. Szerintem először a szerviznek kell simán garanciális hibaként bejelenteni a problémádat - téves gondolat, természeti kár esetén először a biztosítónak kell jelenteni. Ahogy előttem is írták, ha nem tudod mit kell ilyenkor tenni akkor inkább ne írd le.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
-
blakey
titán
válasz icemad #47481 üzenetére
Ez így működik, mi is amikor biztosítási esemény van akkor nem hívjuk az embereket, hogy megcsinálják vagy esetleg én csinálom meg hanem jön a biztosító, felméri a kárt és 1 héten belül megjön a pénz, utána mehet a "móka". Nem szabad ebben az esetben először javítani majd utána biztosítani, először a biztosítás legyen lerendezve majd utána jöhet a javítás.
[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
AL
addikt
Sziasztok! Mielőtt nekemestek, legyetek szívesek végigolvadni az előzmények, hogy Ő mit írt és mire válaszoltam én az előző 2 levelet. Ha nem ismeritek az előzményeket nem kell leharapni a másik fejét. Legyetek szíves végigolvasni a többnapja kezdődött történetet ! Azt is értelmezzétek, hogy a 2. levél előtt mi volt az Ő aggodalma. Nem hiszem hogy Nálam van a hiba. Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
TCr
veterán
(#47478) AL: "Ha megcsinálják garanciába, akkor jó, ha nem, akkor van egy papírod róla, hogy ezt mi okozta ( viharkár ) és azzal kell menni a biztosítóhoz. Üdv."
(#47479) TCr: "...villámkárt az eseménytől számított 2 napon belül be KELL jelenteni a biztosítótársaságnak..."
IBKR - - Revolut - - Gránit Bank <--- ajánlói kódokért küldj privát üzenetet. ;-)
-
AL
addikt
Szia ! Még most sem olvastad el a történetet. Ez már több, mint 1 éve volt és mivel működött a TV Ő nem jelentette be. Ha szervizhez fordul, nem kell Neki tudni, hogy mitől rossz a készülék. Csak bejelenti, hogy hibás, aztán vagy megcsinálják garanciába, vagy Ők mondják, írják le, hogy villámkár. Akkor az lesz a bizonyíték. Ilyen apró hibából honnan tudja egy laikus, hogy az villámkár, Neki nem kell azt tudnia. Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
Tobaja
tag
Nálam most ott tart a dolog, hogy bejelentettem a router, hálózati kártya tönkremenetelét, és TV problémát! A biztosítós csaj mondta, hogy ha elakarja vitetni a TV-t a kárszakértő, ne engedjem, mert kitudja mit kapok vissza cserébe!!! Most én is úgy vagyok vele, hogy ennyi hibával elmegy a készülék, (csak ne legyen más rejtett hibája)!
Ezen én is gondolkodtam, mi van ha a márkaszervizbe bejelentem?! Megállapítják a hibát esetleg javítják és megoldódik a probléma, garanciában. Úgy ahogy előttem írták, nem vagyok köteles tudnom, nem tudhatom (pláne ha nem voltam itthon) hogy mitől következett be a hiba?! Mint esetemben ill. "dualcore" esetében is.[ Szerkesztve ]
Motorola Defy - Sony Xperia SP - Sony Xperia Z5 Compact- Honor 8-Huawei P30
-
Celtis
veterán
Kérlek ne vezesd félre a fórumozókat!
Ezt most kapásból az Allianz oldaláról másolom: kárbejelentését minél előbb tegye meg, LEHETŐLEG a kár ÉSZLELÉSÉTŐL számított 2 munkanapon belül
A másik dolog az, hogy ha rádől egy fa a házadra, akkor viszonylag nyilvánvaló az ok okozati kapcsolat a vihar és a káresemény között, meg akkor is, ha a villámcsapás miatt működésképtelenné válik egy készülék.
De az, hogy a készülék működésében valamilyen változás áll be egyáltalán nem biztos, hogy annak köze van a viharhoz. Vagy te bemész a biztosítóhoz, hogy a tegnapi viha óta a TV-d akadozva játssza le a divx videókat?
Nem elvárt, hogy hogy egy átlagember műszaki szakértő legyen! Józan paraszti ész szerint kell eljárni. Ha becsap a villám a szomszéd fába és abban a pillanatban a TV durran egyet és utána se kép se hang, akkor Rózsika néni is tudja, hogy a villám kibaszta a TV-jét és mehet a biztosítóhoz.
Jelen esetben erről nincs szó, ezért kell egyszerű meghibásodásként kezelni. Ha szerviz (akik viszont már szakértők) megállapítja a villámkárt, lehet menni a biztosítóhoz, LEHETŐLEG 2 munkanapon belül, mert akkor ÉSZLELTED a kárt.[ Szerkesztve ]
-
SeLe
tag
Nem tudom a most tanácsokat osztók közül volt-e valakinek egyáltalán villámlás okozta meghibásodása ?
Én tavaly, sajnos végigmentem ezen a procedúrán. Este még filmet néztünk HTPC-AVR-TV hármason. TV-AVR HDMI(ARC) -on keresztül volt összekötve. Éjjel vihar (villámlással), másnap délelőtt már nem tudtam mozizni.
AVR kimenete, TV bemenete elszállt. Más HDMI portokon jó volt minden. Számomra egyértelmű volt a villámlás másodlagos hatása által keletkezett meghibásodás. Biztosítós ismerősömet felhívtam, hogy ilyenkor mi az eljárás ? Azt tanácsolta jelentsem be náluk, de addig úgy sem történik semmi míg nincs a kezemben szakvélemény a hibáról. Mivel egy kisvárosban lakom és tutira akartam menni, nem egy itteni szerelőt kerestem fel. A TV-t 70km-et utaztattam és márkaszervizbe vittem (SONY). Az erősítőt pedig Budapestre kültem (szintén szakszerviz). Mindkét helyen megállapították a villámkárt. Miután a szakvéleményeket eljuttatam a biztosítónak onnantól viszonylag hamar fizettek is. Viszont az egész több hétig húzódott. A TV-t sikerült megjavítani (90E Ft), az erősítő sajnos javíthatatlan volt. Ezért 240E Ft kártérítést kaptam. Tökéletesen működött leszámítva (ARC) HDMI kimenetet. A biztosítóm fizetett annak ellenére is, hogy a közelemben a megadott időpontban nem volt földet érő villámlás (csak ezeket regisztrálják az OMSZ-nél is). -
WaterWave
veterán
Nem akarok okoskodni, és ugye csata után okos a katona, de alap hogy az "x" százezres tv-t és az "x" százezres avr-t szünetmentes táppal, és túlfeszültség védelemmel látjuk el. Kb 25-30 ezerből megvan és hátradőlhetsz.
Nem is értem miért nem így tesznek az emberek.• PlayStation 5 • PSN: waterwave0122 • Thinkpad X1 Yoga • LG 48 OLED C1 • Samsung Galaxy S9+ • Tp Link AX6000 • Marantz SR8015 AV Receiver • Synology Nas 718+ 6GB • Klipsch R-28F 7.1.2 Dolby Atmos •
-
hjtz4t3wrseg
senior tag
válasz Celtis #47492 üzenetére
Ugye tudod hogy Ő mindegyik topikban felhívja az emberek figyelmét a különféle műszaki cuccok helyes használatára
PL : tv csak falra szerelve illendő, adatrögzítés csak NAS, szünetmentes táp stb...stb...
Aki nem így cselekszik az igénytelen ember .(szerinte)De ettől függetlenül rendes tag.
[ Szerkesztve ]
-
SeLe
tag
válasz WaterWave #47491 üzenetére
Feltételezem nekem szántad a mondanivalód.
Egészen pontosan nem tudom min keresztül kaptam a menykűt, de a lakásban lévő (főleg hosszú) kábeleken indukálódhat akkor feszültség ami tönkrevágja pl. HDMI portokat. (pl. koax is lehet).
Volt túlfesz ellen védő elosztóm (noname). Azóta beszereztem egy ilyet.
Egyébként szerintem fontos a jó biztosító választása is, és lehetőleg ne legyenek szétszórva a különféle biztosítások.
Nekem mindenem egy társaságnál van és eddig mindig fizetett mindenre (kötekedés nélkül).szerk.
Egyébként neked van lakásbiztosításod ?
Feltételezem, hogy igen.
De minek, ha mindent hardveresen külön biztosítasz ??[ Szerkesztve ]
-
WaterWave
veterán
válasz hjtz4t3wrseg #47493 üzenetére
Ezért mondtam, hogy nem akarok okoskodni...
Tv falraszerelhetősége az alap, nyilván akinek nincs helye, az nem tudja, de számtalan olyan esetet látok, hogy felrakja a szekrény tetejére, onnan vagy leveri, vagy nincs helye, de istenért nem rakná falra mert vagy lusta fúrni 4 dübelt a 20x20 vagy 30x20-as konzolnak, vagy nem tudom.Nas az alap dolog, főleg mikor repkednek a 4k-s 50 gigás filmek, a 4k-s videok akciókamerával nyaralás alatt, én nem bohockodom a hordozhatós 1-2 terás vinyókkal, de azt a részt is meg lehet érteni, akinek a nas beállítása még gyerekcipő.
Viszont a szünetmentes táp túlfeszültségvédelemmel az legyen már alap, főleg mikor igen komoly árakat kell fizetni egy-két termékért.
Persze máshol is bejuthat a tűfeszültség, vagy hívjuk tüskének, le is éghet a ház, de sok kellemetlenségtől megóvjuk magunkat ha beszerzünk ezen kellékeket.
Hülye példa, de kocsinál se azért rakunk be riasztót, hogy lophatatlan legyen, hisz trélerrel bármelyik elvihető, hanem hogy kicsit hátradőljünk, hogy legyen egy biztonsági faktor.Lakásbiztosításom van
• PlayStation 5 • PSN: waterwave0122 • Thinkpad X1 Yoga • LG 48 OLED C1 • Samsung Galaxy S9+ • Tp Link AX6000 • Marantz SR8015 AV Receiver • Synology Nas 718+ 6GB • Klipsch R-28F 7.1.2 Dolby Atmos •
-
Celtis
veterán
válasz WaterWave #47495 üzenetére
Viszont a szünetmentes táp túlfeszültségvédelemmel az legyen már alap,
Hát piszkosul nem az és ez helyes is. Mégis minek kéne egy szórakoztató elektronika eszköznek szünetmentes táp? Elmegy az áram, hát nincs kép oszt' annyi.
A ménkű meg úgysem feltétlenül a 230-on jön be, de erről volt szó. Na jó, egy túlfeszvédős elosztó még nem túlzás -
Joshi
titán
válasz WaterWave #47495 üzenetére
Villámra édeskevés a túlfeszültség védelem, az inkább a kisebb áramingadozásokhoz való, de főleg a szünetmentes táp a lényege hogy adott esetben ne veszítsünk adatot. Filmnézésnél ennek nincs értelme. Villámra csak az a tuti megoldás, ha kihúzzuk a falból a dugókat. Egyébként is célszerű kihúzni mindent ha nyaralni megyünk.
-
hjtz4t3wrseg
senior tag
válasz WaterWave #47495 üzenetére
A 65"-os ZF9 stabilan áll a talpain,falra nem teszem nem lustaságból csak oda jön le a vászon !
Épp a napokban vesztettem el egy 2 lemezes NAS-ról 2TB ! UHD anyagot, szerencsére még van rá jótállás,és épp most van folyamatban a gariztatás.
De ilyenkor az ember nem a vinyót, hanem a rengeteg filmet sajnálja( a szívem szakadt meg értük )
De hát semmi sem pótolhatatlan.
Úgyhogy többé nem lesz NAS,hanem lesz ez :
[link]Atombiztos!!!
-
Joshi
titán
válasz hjtz4t3wrseg #47498 üzenetére
Már ne is haragudj, de nagyon mellényúltál ezzel a "katonai" vinyóval. Gyakorlatilag vettél egy ütésálló racket egy ugyan olyan 2TB-os vinyóval. Mitől lenne biztonságosabb mint egy sima NAS vinyó? Vagy te állandóan leejtetted a NAS-t? Ha vinyón biztonságban akarod az adataidat, akkor két vinyó kell RAID 1-be kötve(tükrözés).
[ Szerkesztve ]