Új hozzászólás Aktív témák
-
laca000
őstag
válasz apollo12 #5401 üzenetére
Már nekem sem, az volt a gondom amit mondtam, a rátelepített driver. A hibás sys fájlokat javítottam.
Nem lép ki ugyanott, és sehollehetőségeim a következők: vagy huszonötezer önjelölt kiskirállyal együtt való szűkölködés vagy pedig egy publikálhatatlan irodalom ezen őrülteknek való terjesztésére
-
laca000
őstag
válasz fsb1000 #5403 üzenetére
Elképzelhetetlennek tartottam, hogy táp, ram, VGA, hőfok, stb, mikor egyéb, szintén erősen hardverigényes programok mellett nincs probléma, itt meg volt.
lehetőségeim a következők: vagy huszonötezer önjelölt kiskirállyal együtt való szűkölködés vagy pedig egy publikálhatatlan irodalom ezen őrülteknek való terjesztésére
-
Pipó
őstag
válasz fsb1000 #5403 üzenetére
Évek óta frissítem a drájvert rátelepítéssel, minden gond nélkül. Úgy kb. minden harmadikat szoktam csak tiszta telepítéssel. A hibás fájlok nem "csak úgy" keletkeznek a rátelepítéstől, ahogy a gép újraindulása is érdekes. A lényeg, hogy a rejtély megoldódott.
"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
-
laca000
őstag
-
Pipó
őstag
válasz laca000 #5406 üzenetére
Figyelj, nekem nem kell "hányszor mondani", csak egyszer a frankót. A segítséget kérő első hozzászólásod alapján igenis nem volt gömbölyű a hibád, mert ellentmondás volt a saját állításodban. A hat kilistázott hibaidőpont első három időpontja nem lehetett az utolsó whql rátelepítésétől, mivel jóval korábbiak annak megjelenésétől. Örülök, hogy most nem lép ki fekete képernyővel és indul újra a géped, de akkor az a három mitől volt? (ugyan az a hibaüzenet)
"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
-
laca000
őstag
Nem emlékszem már, de a hibakód azonossága ellenére sem ugyanettől.
És nem is a túlhúzástól, meg a hőtől stb-stb.
A probléma megoldódott, segítséget köszöntemlehetőségeim a következők: vagy huszonötezer önjelölt kiskirállyal együtt való szűkölködés vagy pedig egy publikálhatatlan irodalom ezen őrülteknek való terjesztésére
-
odorgg
addikt
válasz laca000 #5402 üzenetére
Engem COD4 alatt szivat a GTX295. Ha 1Mhz-et is emelek a gyári órajeleken akkor kifagy, kékhalál, vagy csak szimpla fekete képernyő. Minden egyéb game megy tuningal is, csak a COD nem.
Na nem mintha COD4-hez huzni kéne a VGA-t, de vólt rajt minimal oc, és elég sokat szívtam vele mire rájöttem hogy ez a probléma Szóval vannak érdekes dolgok.[ Szerkesztve ]
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
laca000
őstag
Igen.
Mikor már azt hiszed, egy egész csomó dolgot "tudsz", akkor döbbensz rá, hogy gyakorlatilag: semmit.
Ettől olyan "gyönyörű" ez a hardver-szoftver ipar[ Szerkesztve ]
lehetőségeim a következők: vagy huszonötezer önjelölt kiskirállyal együtt való szűkölködés vagy pedig egy publikálhatatlan irodalom ezen őrülteknek való terjesztésére
-
fsb1000
nagyúr
Megosztom veletek a retro SLI tapasztalataim (címszavakban)
Vettem 3 db Geforce 6600GT, amely az első SLI képes középkat VGA volt.
Cél1: A retró kártyát "modern" környezetben letesztelni CPU limit nélkül
Cél2: SLI + PhysX triót összerakni.
Cél3. A 2004-ben igen közkedvelt DOM3-at és FarCray-t csúcsra járatni és igazolni, hogy a PH!-s cikkel ellentétben nem látszódik zöld csík keresztben SLI módban. (más tesztekben ezt nem láttuk.)
Tesztkörnyezet: Win7@64bit WinXp@32 Alaplap P67, CPU i5-2500K@4,8GhZ, 8GB RAM, SSD
Ebben a konfigban korábban több SLI is működött többek között egy GTX460SLI + GTS250 trio
*************************************************************************Kezdjük az egyszerűbb esettel: PhysX
A neten kutatva több helyen találtam infót arról, hogy a PhysX (miután az NVIDIA bekebelezte az AGEIA-t) támogatja a Geforce 6-os szériát, tehát lehet társkártyaként használni. Találtam GPUz és más képernyőmentéseket, ahol 6660 és 6600GT-vel működött a PhysX.
Saját tapasztalat: Nem működik. Kipróbáltam SLI-vel, egy GPU-val, GTX460-al, semmi...
Aztán a PhysX oldalán megtaláltam a megoldást, illetve hogy az én 6600GT-im miért nem működnek PhysX társkártyaként:
Supports NVIDIA PhysX acceleration on all GeForce 8-series, 9-series, 100-series, 200-series, 300-series, 400-series, 500-series, and 600-series GPUs with a minimum of 256MB dedicated graphics memory.Tehát csak a 256MB-os verzióval működne a PhysX(akkoriban ezt a verziót nem ajánlották a PH! cikkírói, mert úgysincs kihasználva az a rengeteg memória és amúgy is csak 128bites az adatbusz)
*************************************
SLI ready
Ez feltétlenül igaz, ott van rajta az SLI csatlakozó, GPU felkészítve SLI működésre és kezdve a forceware 66.xx-től (talán korábbiaktól is) egészen a mostani 3xx.xx Geforce driverekig az SLI supported listában van a 6-os sorozat és benne a 6600GT.
Több driverrel is kipróbáltam a 6600GT SLI-t, kezdve a 66.xx PH! cikkben használttól, egészen a legújabb driverekig. A köztes időszakból olyanokat választva amikor megjelent a 3way Sli vagy "megszűnt" az SFR támogatás.Tapasztalat:
Benchmarkok és 2010 környéki "modern" játékok:
Újabb driverrekkel működik az SLI, 3Dm03 skálázódás 60% 3Dm06 80%+. Csikózódás nincs. Játékoknál az alacsony fps miatt nem lehet a skálázódást korrekt módon mérni.
3Dm06 nem minden tesztje futott le.
Zöld csik keresztben nincs, nyilván minden tesztel játék AFR-ben működött.Doom3, FarCray
Egy 2011-ben megjelent SLI ready alaplappal képtelen voltam ezeket a játékokat SLI üzemmódban használni.
Új driverek: SLI ok, de SLI indikátor = 0 , pedig a 2. kártya is terhelődik, mintha dolgozna
Régi driverek: Nincs SLI, nincs többlet teljesítmény, 2. kártya nem dolgozik
Ezek a játékok SFR üzemmódot használják, szerintem az SFR az új driverekkel már nem támogatják. Az AFR kikényszerítése driverből nem sikerült.
Azt feltételezem hogy a régi driverek nem látták SLI readynek a P67 lapot ezért nem is lehetett bekapcsolni az SLI-t.Összegzés:
Cél1: Részben sikerült, mert az SLI nem működött a kiválasztott régi játékokkal
Cél2: Teljes sikertelenség 128Mb-os alap verzióval nem megy a PhysX
Cél3: Sikertelen, mert a régi driverrel (66.xx) nem sikerült az SLI-t beüzemelni.Egyéb:
A mai kártyákhoz mérten a 6600GT elég gyengécske, még SLI-ben is 10fps alatt maradt full HD-ban min beállítások mellett a 2010 és utáni játékok sebessége. Ez játszhatatlan sebesség.
Viszont a 2004-2005-ös játékok fantasztikusan jól mentek még 1 GPU-val is, persze ez köszönhető annak is, hogy az akkori hardverekhez képest egy nagyon erős CPU-val volt párosítva így szinte csak a VGA képessége limitálta a játékok sebességét.[ Szerkesztve ]
-
Johni5
őstag
válasz fsb1000 #5412 üzenetére
Érdekes írás.Én kiveséztem az SLI-t.Hekkeltem,rávettem a GT430-at a fizikára és összekötöttem SLI-be egy 8800GTS-t egy 8800 GTX-el(Tudomásom szerint a világon ezt még nem csinálta senki,legalább is bios mod nélkül nem).6 hónap kemény olvasásba és több hónap szívás után mindez meglett.Lehet válogatni a driverek között,az biztos.
-
Johni5
őstag
válasz fsb1000 #5415 üzenetére
Asrock 890 fx deluxe 4 volt az alaplap.,mind két kari g80 volt,én ebből indultam ki.Egyébként az új driverekkel a hyper sli 0.96 működik 314.22 ig biztosan.Legfeljebb a kontrol panelben nem találod az opciót,azon meg segít a coolbitc 2 regkulcs.A 2 kártya összekötve Ittvan,de hogy hogy,azt nem árulnám el.Most nézem,hogy itt már a p67a ud3 lapom volt.
Még egy dolog.A 640-es megy sli-be a 320-assal. 8600gt 256 a z 512-vel szintén stb.Nem kell azonos memó mennyiség,csak azonos gpu.[ Szerkesztve ]
-
fsb1000
nagyúr
Jahogy a G80-as 320/640MB-os 8800GTS-es ügyködtél!!! Így már értem.
Hát.. ha nem árulod el a titkot nem baj, mert az egyszeri user úgysem csinálná utánad, viszont vannak itt még infók amiket a 6600GT szenvedés közben kibányásztamKorábban volt egy kis vita ezen a fórumon, hogy SLI hid nélkül megy / nem egy az SLI.
Olyan (mondhatni "hivatalos" NVIDIA) oldalakat találtam ahol meglepetésemre leírták, hogy a 6600GT és a 7300GS SLI hid nélkül is használható volt. (müködő rendszert nem találtam)
Csak a sávszél miatt van rá szükség, egyébként menne a PCIe-n keresztül is, de a driver tiltja.
Aztán ezt későbbi drivereknél módosították, és már a 6600GT-hez is kötelező volt az SLI híd, viszont abban a leírásban meg az volt, hogy a a 6600 és 6600GS használható híd nélkül.Nulla hasznosságú infó, de érdekes. Legalábbis nekem, aki nem hitt abban hogy SLI hid nélkül is megy a dolog.
Persze azt még mindig fenntartatom, hogy "szabályos" SLI rendszer nem építhető SLI hid nélkül, legfeljebb hekkeléssel, illetve a fent sorolt VGA-kkal ha találunk hozzá megfelelő drivert.****
Lehet a hyper sli 0.96-ot ki kellett volna próbáljam, de eszembe se jutott hiszen SLI ready lappal próbálkoztam
-
Johni5
őstag
válasz fsb1000 #5417 üzenetére
A 8800GTxX-el megkinlódtam míg összehoztam az SLI-t a GTS-elAz van a képen.
SLI ready lap hekk nélkül csak a támogatott driverekkel megy.PL 3D01-et akartam tolni sli-be 8800-akkal,de ugye az csak emlékeim szerint 260.xx fölött támogatja a driver.(Mármint a chipsetet p55 p67 stb)
Na az addig jó is,de itt a gond.Ősrégi teszt új driverrel 20-50 % bukó.Maradt a hekk és az első SLI driver amit megeszik.7300GS SLI és 8600GT SLI hibátlanul ment híd nélkül.Főleg,hogy nem volt hová csatlakoztatni[ Szerkesztve ]
-
fsb1000
nagyúr
3way SLI-t nem lehet hekkelni? Pl 8800GTS-el vagy akár 7600GT-vel? (ezek 1 csatisak)
Még egy kérdés: Nem SLI ready lapban az X4-es Pcie melyik kártyától fogva okoz érezhető lassulást.
AZ X8+X8 csak pár százalékot vesztett az x16+x16-hoz képest a saját tapasztalataim szerint.[ Szerkesztve ]
-
Johni5
őstag
válasz fsb1000 #5419 üzenetére
Pedig próbálkoztam erősen.A mocsok csinál egy SLI-t,a harmadikat kijelöli fizikára.A 4x-es sajna mindegyiknél. 8800GTS g92 06-ba 30000 vs 27000.Most ott tartok,hogy inkább a Virtut használom hamár tudja az alaplap.Azér ha marad a 260-as,akkor kap egy tesót.
[ Szerkesztve ]
-
fsb1000
nagyúr
OK, ez nekem azt jelenti hogy kell a hid.
******
Az x4-re visszatérve: nem találok tesztet ahol a sebességcsökkenést kimutatnák.
Pl (x8+x8) vs (x16+x4)Én azt gondolnám, hogy ilyenkor a kisebb sávszélességű pcie határozza meg a teljesítményt, elvileg fele sávszél x8-hoz képest amivel még gtx570-en is jól muzsikál, és ez a feleződés átlagosan 20-40% teljesítmény csökkenést is okozhat.
Ha az SLI rosszul skálázódik adott alkalmazásban pl. 50-60% akkor lehet nem is éri meg a hyper SLI-vel kínlódni x4-es lappal.
-
odorgg
addikt
Itt is megkérdezem, hátha tud valaki segíteni. BF3 GTX295 mikrolaggol. Nincs valami tuti driver az SLI-hez, esetleg valami megoldás a mikrolaggra. Az az érdekes ha Vsyncet benyomom, akkor a mikrolagg megszünik, viszont az egér mozgása késik.
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
odorgg
addikt
válasz apollo12 #5430 üzenetére
20kb/s-os feltöltéssel, nem igazán tudnék minőségi videót csinálni sajna..
Ilyesmi a helyzet, csak lowon. Bár ennyire azért nem dúrva
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
Johni5
őstag
2GB 285-ön is laggolt egyébként,pedig nem is SLI-s volt.
-
Pipó
őstag
A normál 60 fps-es vsync-nél is késik az egér? Nálam csak az adaptív félfrissítésnél (30), akkor viszont nagyon.
"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
-
odorgg
addikt
igen, késik. Most feltettem a 285.62-öt ezzel is mikrolaggos Vsync OFF-al, viszont ON-al nem tapasztalok egér laggot, és mikrolaggot sem. Csak az a baj, hogy ezzel olyan helyeken is beesik 60 alá az fps, ahol a 300-as driverekkel nem, és 60 fps alatt, ismét jön a mikrolagg. Szóval lényegébben mindegyik drivernek megvan a maga baja. Legalábbis már vagy 20-at próbáltam, de eggyik sem az igazi
Egyébként nemrég vólt 7850 CF-em, és azzal is ugyan ez vólt a helyzet. Nem igazán szereti a game a töb GPU-s megoldásokat úgy néz ki.
[ Szerkesztve ]
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
TTomax
nagyúr
Ezt tedd be a játék mappájába... [link]
300as driver maradhat...vsync le... adaptív vsync be nv control panelböl...
Maradj natív felbontáson,minden low,mesh medium, fov74,raw mouse input on, alacsony érzékenység gyalog ,járműre kicsit magasabb. 1600as dpi latt maradj,söt ha lehet ne is használj eghez drivert.. network smoothing valahol fele alatt...de egyharmad fölött,háttérben futó programok kilövése,aero letiltása,lehetőleg afterburner osd se menjen...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
Render.PerfOverlayEnable 1
Render.PerfOverlayVisible 1
Renderdevice.forcerenderaheadlimit 2
Renderdevice.triplebufferingenable 0
RenderDevice.Dx11Enable 1
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
apollo12
veterán
válasz lancellott #5445 üzenetére
kétlem hogy a táp gyenge lenne egy corsair tx 650 80pluszos 1ága 12volton 628watt, az egész gépe ehet talán 400wattot
-
lancellott
tag
válasz apollo12 #5446 üzenetére
Jelenesetben 2db 295GTX-ről van szó.. az nem 400W-ot eszik... Az szívja az energiát mint állat... 650W-os táp elegendőnek tűnik, de továbbra is fenntartom, hogy az elegendő nem biztos hogy konkrétan elég... linkelek egy ös
szehasonlító tesztet valami ati rondasággal... voltaképpen a lényeg hogy 286W-ot eszik 1db! 295GTXcsak mellékesen az első 285GTX-em egy noname 650Wattos táppal el sem akart indulni... 285GTX SLI-hez elég volt már egy chieftech 750w-os moduláris táp.. de akkor is bőnsokat zabálnak
Meg most nézem 128G-s az ssd-d... 1. mennyi hely van rajta? 2. a c-re van telepítve a játék vagy másik meghajtóra?
[ Szerkesztve ]
Ne higgy olyan élőlénynek, amelyik 5 napig vérzik, de nem döglik meg!!!
-
apollo12
veterán
válasz lancellott #5447 üzenetére
én úgy tom odorgg kollégának 1db gtx 295 van, ssd nél meg nekem múltkor 3gb ot hagytam, ugyan úgy futott minden (mondjuk alapból nekem csak 120gb ból 111gb enged így tele rakhatom akkor se lesz gond )
-
odorgg
addikt
válasz lancellott #5445 üzenetére
Szeva Popeye!
Valóban nem táp probléma, ez a táp már vitt gtx580 sli-t is. Sokkal inkább a driverek, és a játék hibája, hogy Vsync nélkül nem lehet mikrolagg mentessé tenni, egynél több GPU esetén. Próbáltam cf-el, most sli-vel, aszem feladom, ide egy db bika GPU kell. Mondjuk most a 295-el is megy szépen, elég ritkán megy 60 alá az fps, de az is inkább az SLI skálázódás hibája, mintsem a VGA-é. 20k-t megért a VGA, igaz nincs dx11 de eddig sem láttam sok értelmét, pláne hogy csak multi fps-ekkel játszom, általában minimál grafikán, hogy könnyebben észlelhessem az ellent. BF4 még odébb van, addig spórolok majd valami izmosabb cucc-ra, egyéb game meg nem igazán érdekel.
1db 295 van, a játék ssd-n van, 20Gb szabad hely
[ Szerkesztve ]
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
Új hozzászólás Aktív témák
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Autós topik
- Milyen egeret válasszak?
- Mobil flották
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Gyúrósok ide!
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Le Mans Ultimate
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Friss traileren a Commandos Origins
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- PowerColor Red Dragon Radeon RX 5700 XT 8GB
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya