Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • EQMontoya

    veterán

    válasz Spirál #1 üzenetére

    szerintem már az átlagot figyelembe nem vevő buktatás is elég necces körülménynek mondható. Majd az éjjel guglizok vmit a témában.

    Same rules apply!

  • EQMontoya

    veterán

    Meg is van:
    Közoktatási törvény:
    70. § (1) A pedagógus – a (3) bekezdésben meghatározott kivétellel – a tanuló teljesítményét, előmenetelét tanítási év közben rendszeresen érdemjeggyel értékeli, félévkor és a tanítási év végén osztályzattal minősíti. A tanuló magatartásának és szorgalmának értékelését és minősítését az osztályfőnök - az osztályban tanító pedagógusok véleményének kikérésével - végzi. Az érdemjegyekről a tanulót és a kiskorú tanuló szülőjét rendszeresen értesíteni kell. A félévi és az év végi osztályzatot az érdemjegyek alapján kell meghatározni. Az osztályzatról a tanulót és a kiskorú szülőjét értesíteni kell. Az érdemjegy, illetőleg az osztályzat megállapítása a tanuló teljesítményének, szorgalmának értékelésekor, minősítésekor nem lehet fegyelmezési eszköz.

    (2) Az érdemjegyek és osztályzatok – a (3) bekezdésben meghatározott kivétellel – a következők:
    a) a tanuló tudásának értékelésénél és minősítésénél jeles (5), jó (4), közepes (3), elégséges (2), elégtelen (1);
    b) a tanuló magatartásának értékelésénél és minősítésénél példás (5), jó (4), változó (3), rossz (2);
    c) a tanuló szorgalmának értékelésénél és minősítésénél példás (5), jó (4), változó (3), hanyag (2).

    (3) Az első–harmadik évfolyamon – félévkor és év végén, továbbá a negyedik évfolyamon félévkor – szöveges minősítéssel kell kifejezni, hogy a tanuló kiválóan, jól vagy megfelelően teljesített, illetve felzárkóztatásra szorul. Ha a tanuló „felzárkóztatásra szorul” minősítést kap, az iskolának a szülő bevonásával értékelni kell a tanuló teljesítményét, fel kell tárni a tanuló fejlődését, haladását akadályozó tényezőket, és javaslatot kell tenni az azok megszüntetéséhez szükséges intézkedésekre. Az iskola pedagógiai programja, az évközi érdemjegyek, a félévi és az év végi osztályzatok helyett a tanuló teljesítményének, szorgalmának, magatartásának értékelésére, minősítésére a (2) bekezdésben meghatá-rozottaktól eltérő jelölés, illetőleg szöveges értékelés alkalmazását is előírhatja. Ha az iskola nem alkalmazza az (1)–(2) bekezdésben meghatározottakat, de arra iskolaváltás vagy továbbtanulás miatt szükség van, köteles a félévi és az év végi minősítést osztályzattal is elvégezni. Az iskola által alkalmazott jelölés, értékelés érdemjegyre, osztályzatra való átváltásának szabályait a helyi tantervben kell meghatározni. Az iskola pedagógiai programja meghatározhatja azokat a tananyagokat, tantárgyakat, amelyekből a tanuló teljesítményét, előmenetelét nem kell értékelni, illetve minősíteni, továbbá eltekinthet a magatartás és szorgalom értékelésétől és minősítésétől. Nem mellőzhető azonban a tanuló teljesítményének, előmenetelének értékelése és minősítése azokból a tantárgyakból, amelyek követelményeiből állami vizsgát kell, illetve lehet tenni. A szakiskola pedagógiai programjában kell meghatározni, hogy a szakmai előkészítő és szakmai alapozó oktatás, illetve a szakközépiskola pedagógiai programjában kell meghatározni, hogy a szakmai orientáció és a szakmacsoportos alapozó oktatás keretében elsajátított ismereteket hány tantárgy keretei között értékelik és minősítik, továbbá moduláris oktatás esetén az egyes modulok értékelését és minősítését.


    (4) Az egyes tanulók év végi osztályzatát a nevelőtestület osztályozó értekezleten áttekinti, és a pedagógus, illetve az osztályfőnök által megállapított osztályzatok alapján dönt a tanuló magasabb évfolyamba lépéséről. Abban az esetben, ha az év végi osztályzat a tanuló hátrányára lényegesen eltér a tanítási év közben adott érdemjegyek átlagától, a nevelőtestület felhívja az érdekelt pedagógust, hogy adjon tájékoztatást ennek okáról, és indokolt esetben változtassa meg döntését. Ha a pedagógus nem változtatja meg döntését, és a nevelőtestület ennek indokaival nem ért egyet, az osztályzatot az évközi érdemjegyek alapján a tanuló javára módosítja.

    A 2. és 3. pontot csak azért másoltam, mert utalás van rá az 1.-ből. Számodra az 1. én a 4. lehet érdekes.

    Same rules apply!

  • EQMontoya

    veterán

    válasz rien #39 üzenetére

    én valsz bevertem volna a pofáját, és ha bármit próbál tenni ellene, akkor közlöm, h feljelentem azért, amit Ő csinált :D

    Same rules apply!

  • EQMontoya

    veterán

    jók ezek a közösségi topicok, mindegyikben látok 1-2 arcot, aki több100 napja tag, de még a büdös életbe nem láttam :D

    [Szerkesztve]

    Same rules apply!

  • EQMontoya

    veterán

    válasz biga #64 üzenetére

    nah ez a tipikus felnőtt sznob hozzáállás. Most úgy beszélsz, mint ha a tanár/vizsgáztató/vizsgabiztos nem tudna megbuktatni bárkit, ismétlem, bárkit, akit meg akar. Pedig de. Mint ahogy irtál az egyetemről is, ott is, ha ki akarnak baszni, ki fognak, akármennyit is tudsz. Erről elég sok poénos story terjeng. Nem ismerem a bizonyitványát, de azért ha soha semmiből nem állt bukásra, sőt, még mondjuk kettese sincs, csak ebből az egy tárgyból, az véleményem szerint gyanús. Nem mondom, nyilván tanulhatott volna többet, de ez nem ok arra, hogy valaki geci legyen? jah, hogy szerinted ez természetes. Sajnálom. Tudod, szerintem anno Te is úgy gondoltad, hogy nem leszel ilyen fasz másokkal, mint amilyen 1-2 oktató/tanár volt Veled. Aztán tipikus magyar paraszt módra azt vallod, amit már párszor leirtam, hogy Ha Téged megszivat a főnök, akkor hazafelé menet felrúgod a postást... gratulálok, felettébb intelligens hozzáállás. :R

    Same rules apply!

  • EQMontoya

    veterán

    válasz Rive #66 üzenetére

    Igen, de könnyü azzal a dumával jönni, hogy a tanár szent és sérhetetlen, és biztosan a diák a hülye. Úgy mondja, mint aki soha nem volt diák :)

    Same rules apply!

  • EQMontoya

    veterán

    válasz Rive #68 üzenetére

    szerintem meg egy felfelé ivelő 1.9-es átlagra buktatni szimplán faszság. Megteheti. És? abból még nem következik, hogy nem fasz, ha emgteszi.

    Same rules apply!

  • EQMontoya

    veterán

    válasz tkazmer #71 üzenetére

    Nézd, soha nem tanultam jól (4.2-4.3) körüli átlag gimiben, mondjuk az országos versenyeredmények megvoltak matekból. És akkor miért kell baszogatni? Mert hogy mit képzelek én, hogy nekem nem kék tornanadrágom van, hanem fekete. Közöltem is a tesitanáral, hogy ha ennyire zavarja, fesse át. Meg utána (burkoltan) lecsőlázásúztam 4 tesitanárt. (azért 4et, mert annyian voltak a tesitanáriban éppen) Nem buktattak meg érte, meg ilyenek, csak példaként érzékeltettem, hogy a rossz viszony kialakitása nem függ pl a tanulmányi eredményektől.

    Same rules apply!

  • EQMontoya

    veterán

    válasz tkazmer #74 üzenetére

    nem, a házirendben van elvben kék (sose láttam), nekem fekte volt. Nah most ezt úgy kell elképzelni, hogy a szürkétől a hupililán át az egészen sötétkékig minden kék, de a fekete az nemjó. Anyád. Megmondtam neki, h segélyből élünk, nem veszek még1 tornagatyát 5 rongyért...

    Same rules apply!

  • EQMontoya

    veterán

    válasz Badb0y #87 üzenetére

    momentán nem volnék az, de ha kell, rövid időn belül tudok jogásztól jogi tanáccsla szolgálni.

    Same rules apply!

Új hozzászólás Aktív témák