Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Négy logikai szál kell neki. Mindegy, hogy ez két magból vagy négy magból jön össze. Természetesen jobb, ha fizikai magokról van szó, hiszen kettő szálat a grafikus drivernek ad. Ez Core i3 esetén azt jelenti, hogy egy magon fog futni a játék.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Passmark benchmark az bullshit. Nem kell nézegetni. Itt arról van szó, hogy a program szálkezelése úgy van beállítva, hogy négy szál kell neki, mert kettőt az indításkor odaad a grafikus drivernek. Ezután egy szál lesz a main thread és a maradék szálra mennek a job threadok. 4 szál esetén egy job lehet, de ha van 6 szálad, akkor már három, míg 8 szál esetén már öt (ennél több job nem lehet a programon belül). A kétszálas és egyben kétmagos processzorokat azért nem támogatja, mert két szál kell a grafikus drivernek, és ha azt a kettőt odaadja, akkor nem tud min futni a program.
DX12-vel vagy Mantle-lel meg lehetne oldani, hogy két szálas processzoron is fusson, mert ezeknek az API-knak nem kell szerver driver thread.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Arról van szó, ha nincs minimum négy szálad és 6 GB memóriád, akkor egy hibaüzenetet kapsz, hogy nem felel meg a géped a játék futtatására. Ezt a press verziók tulajai megerősítették. Valaki kétmagos Pentiumon próbálta és beintett a játék az indításnál.
Egyébként van rá esély, hogy a deferrect context kikapcsolásával elég az egyetlen szál a drivernek és akkor marad egy processzorszál a játéknak is, de nem tudni, hogy a végső verzió ezt engedi-e.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem nézi, hogy HTT-s e a proci vagy sem. Logikai szálakat detektál. Mindegy neki, hogy azokat a logikai szálakat hány mag futtatja. Természetesen az az ideális, ha egy szál dedikált erőforrásokat kap, de az sem baj, ha két szál osztozik ezeken. A lényeg igazából, hogy a két szálad biztosan maradjon a main és a job threadre.
Attól is függ egyébként, hogy a drivereket hogyan állítják be. A két szál leválasztása igazából egy deferred context igény. Egy kell a parancslisták menedzselésére és egy a driver szerver threadhez. Ha viszont kikapcsolod a deferred contextet, akkor a driver elvan egy processzorszálon és és a játék kaphat három szálat (egy main és két job).Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Viszont azokban nem kell számolni a grafikus driverrel. PC-n is meg tudnák oldani Mantle-lel például, de Direct3D-vel nem lehet, mert a drivernek szüksége van minimum két szálra a deferred context működéséhez. Direct3D-ben esetleg három szálig tudnak lemenni, de ez a minimum.
A memória is jóval egyszerűbb a konzolon. Előre lefoglalod és utána a program menedzseli. Ezt PC-n nem lehet megtenni. Az OS menedzseli hatványozottan lassabban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyébként nem ez lesz az egyetlen ilyen program idén. A job rendszerű motorok előretörése és a D3D deferred context használata miatt teljesen általánossá válik a minimum négy szálra vonatkozó igény. Ez alól csak a Mantle játékok képezhetnek kivételt, de azokhoz is nagyon ajánlott lesz a négy szál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sokkal jobb lesz a processzormagok kihasználása. De job rendszerű motorokat már alkalmaznak ma is. Például a Frostbite 3 ilyen. A BF4 csak azért tud futni két magon/két szálon, mert nem használ deferred contextet és jóval kidolgozottabb a driver rejtett szálaival való viszonya is. De ez két év tiszta optimalizálás (amit ők szopásként éltek meg) eredménye. Az Ubisoft ennyit a PC-re nem szokott áldozni. A 6 GB memória egyértelműen valami memóriamenedzselési probléma eredménye. Ha lenne még fél évük megoldanák 4 GB RAM-ra is.
Mivel a PC nem képvisel komoly vásárlóbázist egyszerűbb azt mondani, hogy vegyél négyszálas/négymagos procit és 6 GB RAM-ot. Őszintén szólva egyik sem drága. Vagy esetleg vegyél konzolt, az az Ubinak még kedvezőbb.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz bbTamas77 #62 üzenetére
A memóriánál az a probléma, hogy a PC-n a fejlesztők a Windowsra bízzák a menedzselést. A konzolon azért sokkal egyszerűbb, mert lefoglalják előre az egészet, és a program azon belül elvégzi az allokációt. Sokkal jobb sebességet érsz el vele, mint PC-n, és sokkal takarékosabban is lehet vele bánni. Mindig az a kérdés, hogy mennyit optimalizáljanak PC-re, mert simán meg tudnák csinálni 4 GB RAM-ra is, csak kérdés, hogy az Ubi hajlandó-e ezért még minimum fél évet csúsztatni a PC-s megjelenést. Általában nem a válasz.
Nem a sorok számával van a baj, hanem, hogy effektíve mondjuk ezer sor beírása, amivel végül meg leszel elégedve mennyi időbe kerül. Lehet, hogy időközben négyszer is átírod, mert nem elég jó.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.