Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alaaf Pi

    aktív tag

    Ezt a laggoló rendszert -már ha tényleg laggol és nem ilyen a tervezése- én másik irányból közelíteném: mennyi ideig bolyong az ember egy menüben, navigációban akármiben? Mindez vezetés közben így jó ötlet? Ha tudom, hogy egy kattintás után van három másodpercem, akkor két és fél másodpercig tudom nézni közben az út, a forgalmat, a környezet, nem repülök vakon, mert folyamatosan a menüben bolyongok.

  • Alaaf Pi

    aktív tag

    válasz tomcat78 #34 üzenetére

    Azt nem mondtam, hogy jó, azt sem, hogy ez a nagy lag jó, de szerintem ez a kevésbé veszélyes.
    Jelenleg Opel Mokkát használok, a fizikai gombokat sem tudom izommemóriából kezelni, mert mind messze vannak a számomra kényelmes távolságtól, nyújtózni kell értük, és sok üres felület mellett keresni is, mert a gombok is egymás mellett érnek véget, azt sem tudom megtenni, hogy mint a régi Siemens ME-45-ön navigálok a gombokon számolgatva, mi hol van. A klíma beállításait pl. Mondjuk hátsó ablak, vagy első ablak fűtés. A merre áramoljon a levegő még a fizikai gombos Astrában is agyhalál volt számomra, odanézést igényelt. Ezek mellett ha tudom, hogy pl. három másodpercig tart, mire menüt vált, akkor jó vagyok.
    De a navigációban bolyongani, nagyítást állítani ugyanilyen szar, nézni kell, mit nyomok, mennyire változik, jó-lesz-e. Pár éve VW Passat, volt erre tekerő gomb, marha jó, fél év késéssel zoomolt, szóval lehetett tekerni egy csomót minden irányba. Ha léptetni lehetne és tudom, hogy egy lépés mennyit változtat, akkor megnyomom háromszor, majd odaér, én meg nézem az út. Kormányra ennyi midnent nem lehet feltenni sajnos:
    - ADAS
    - Klíma
    - Rádió
    - Komfort
    - Navigáció
    Akkor azzal lennénk elrontva.

    Konkrét példám a lag jót teszre: Ford Fiesta, lagos rendszeren többet néztem az út, mint a smoothabb S-Maxban, mikor valamit buzeráltam. Mert volt idöm fel-fel nézni, nem jött azonnal a következő opció.

  • Alaaf Pi

    aktív tag

    válasz tomcat78 #36 üzenetére

    Klímán azt kell basztatni, hogy változik a höérzete az embernek, változik a pára mennyisége, sok lesz az ülésfütés stb.

    "Nem mellesleg, ha az ember beállítja, mikor elindul, utána minek hozzá nyúlni meg nézegetni? "
    Mert dugó van és alternatív utat kéne keresni? Vagy jóvá kéne hagyni amit javasol, de ahhoz meg látni kéne kicsit nagyobb távot is belöle?

    "Ez persze lehet probléma valahol, de még mindig jobb egy pillanatra oda nézni egy gombra, mint valami elkefélt menüben keresgélni az épp baromi fontos akármit."
    De pont erre modnom, hogyy ha a menü lassú és ezt tudva vissza nézel az útra, mintha smooth módon mászkálsz a tizennyolcadik almenü pontba húsz másodperce azt lesve.

  • Alaaf Pi

    aktív tag

    válasz tomcat78 #38 üzenetére

    Az F1 kormányból hiányzik a légzsák. Plusz ha megnézed, azok a kapcsolók nem síkba helyezettek, hanem rendes jól megfogható gombok, tekerők, billenőkapcsolók.
    Plusz azt is nézni kell rendesen. Akik használják, azok meg komoly tanulási folyamaton mennek át addig, hogy basztassák. Ez nem valós az utcán, ahol minden analfabéta marha is kaphat jogsit. Egyes kormányok már így is nagyon tele vannak pakolva ahhoz, hogy meg lehessen mindent könnyen találni- a két "vízszintes" küllő tele, így még lejjebb pakolnak blokkokat, amik billennek, rajtuk a gombok is extrán mozognak, aztán ha elkezded azt basztatni, adott kézzel el kell engedni a kormányt normál fogásból, váltani, esetleg nem fogni... Nem igazán jó megoldás az se.
    Hangvezérlést inkább ignorálom, mert minden dialektushoz és nyelvhez elég nehéz hozzáigazítani, már a Deutsche Post panaszkezelő rendszere hangvezérlés alapú megoldásával se sikerült soha boldogulnom, nem tudja értelmezni amit és ahogy mondok...

Új hozzászólás Aktív témák