Új hozzászólás Aktív témák
-
mlinus
őstag
Ööö.. mindezek mellett van pár okos aki sima konfigfájl piszkálással rengeteg embernek tette sokkal jobbá a játékot. Szóval én ezt kötve hiszem hogy olyan marha lehetetlen lenne megoldani a dx11 keretein belűl. Valahogy nem hiszem el, főleg látva a játékot. Se nem komplex, se nem szép. (annyira)
egyébként nálam, a sokat szídott keplerrel minden gameworks effekttel, árnyékok közepesen, 1080p-ben 99%-ban tartja a 30 fpst (nem oldottam fel a zárat) és kontrollerrel teljesen élvezetes. Nem ideális, de nem a világvége. Feloldott fps-el már tényleg játszhatatlanná válik.
-
mlinus
őstag
azért forgatom ilyenkor kicsit a szememmet, mert egyrészt a pc-s eladásokat nem lehet jól átlátni (hiszen a pc már elég régóta elsősorban digitális platform - a steam pl hivatalosan nem közöl eladási adatokat) másrészt pedig az, hogy valaki letölt valami, nem jelenti automatikusan azt hogy vesztett 40-50 dollárt a kiadó, hiszen ha valaki nem is szándékozik megvenni az adott játékot, akkor max azért lehet utálni mert ingyen érzi jól magát.
-
mlinus
őstag
válasz aswmaster #46 üzenetére
Nem.
Nálam 780-on nagyon szépe fut majdnem maxon, de én nem vettem ki a 30 fps lockot ami alapból benne van. Ha kiveszed, akkor kezd el akadni, szaggatni, stb.
Ja, és nagyon szereti a sok rendszermemóriát is, 8gb gyakran elfogy és kilép, valószínűleg memory leak problémája is van.
-
mlinus
őstag
sajnálom hogy a warez kitárgyalásának sorsára jutot ez a topik, pedig egyértelműen nyugtázni lehetett volna már az elején ahol páran linkeltük a steamspyt. na mindegy.
én csak annyit tennék hozzá a felettem lévőkhöz, hogy IGEN, valóban, van jó pár AAA játék (általában az évente megjelenők) amik nem fogynak olyan jól PC-n mint konzolon. Azonban érdemes ilyenkor megnézni hogy miért is. vegyük a CoD-ot. MW2 óta 60 eurot kérnek évente, úgy hogy teljesen konzolosítva lett a multi (a black ops1 kivétel ,ott volt rendes szerverkereső) értsd: lobbirendszer, kevés játékos, p2p hosztrendszer.
Na most konzolon a CoD az über alles általában, mert oda pont jó. Azokra van tervezve. PC-n? Pff... CoD helyett inkább CSGO-val játszanak az emberek. Mai nap legtöbb egyszeri játékos: majdnem 550 ezer fő. Ez rengeteg. Van szerverkereső, van match making (competitive/casual), vannak ingyenes tartalom frissítések, van rendes competitive scene, még rendes gazdasága is van.
A vicc az hogy a CSGO megjelent konzolokra is, azonban ezt szvsz már a többség el is felejtette, annyira nem volt odavaló. Mint ahogy a TF2 se.
Vagy vegyük a PAYDAY 2-őt. UGyancsak multiplat, PC-n viszont majdnem 5 millió eladott példányszáma van, konzolon meg már abba is hagyták a frissítéseket jó rég, helyette újra kiadták az új generációra. Egész egyszerűen PC-n sokkal jobban fogy, sokkal többen játszák. Miért? Mert a fejlesztő törődik azzal, hogy a PC-s verzió jó legyen. Nem pedig egy konzolra tervezett valami amit csak átdobtak PC-re.
Arra akarok kilyukadni, hogy hatalmas piac a PC, de nem lehet csak úgy átdobálni a konzoljátékokat rá, és remélni hogy ugyanolyan siker lesz. Ez fordítva se működik.
UI.: ha annyira bukás a PC, miért jelenik meg egyre több konzol exkluzív cím? Dark Souls, Ryse, Dead Rising 3, Metal Gear, Dynasty Warriors, stb...
-
mlinus
őstag
hagyjuk... kedves fórumozónak teljesen szelektív olvasása van, és az ilyen 5-6-7-8 éves kontextusból kivett idézetekkel próbál a száraz tények ellen lovagolni. (ELADÁSI SZÁMOK) Legnagyobb vicc, hogy SEMMI KÖZE a topikhoz ennek az egésznek.
ha kijön valami egy platformra, annak játszhatónak kell lennie. A batman nagyon nem az. PONT. lapozzunk.
[ Szerkesztve ]
-
mlinus
őstag
válasz #52815360 #79 üzenetére
a steam nem közöl hivatalos eladásokat, ezért az ilyen eladási adatok amiket a neten találsz csak a dobozos verziót veszik figyelembe PC-re is, ami mint tudjuk a béka segge alatt van, amerikában meg nyugatabbra már sokszor nem is adnak ki dobozos verziót egyáltalán, csak digitálisat PC-re.-
-
mlinus
őstag
válasz velizare #103 üzenetére
nem túl sok. Ok, ezen elmosolyodtam. Mondd ezt a sok indie fejlesztőnek aki 1 hét alatt megduplázta az eddigi eladásait.
Már ebben a topikban többször előjött az ubisoft... nem tudom minek. A cég folyamatosan csúszik le pár éve, nem képesek normálisan megcsinált játékokat kiadni, konzolra se. Nyilván nem túl effektív az a fejlesztési menet hogy 5 részre darabolják a játékot és az utolsó fázisban összerakják.a PC-sek már évek óta nem eszik meg az évente futószalagos AAA játékokat, és sokkal nagyobb érdeklődés van a kisebb ,indie címek iránt, amik igyekeznek újfajta játékélményt nyújtani. ETtől függetlenűl a rendesen megcsinált AAA játékok nagyon szépen fogynak (Witcher , GTA, PCARS, Dying Light)
De egyáltalán, ha a 250 millió nem sok, akkor mi az?
-
mlinus
őstag
Mihez képest?
Tényleg ennyire kimosta az Ubisoft, EA, Activision, stb az emberek agyát, hogy ha egy játék 10 millió alatt ad el akkor az szar? (Ez nem személyeskedés, csupán megállapítás. Nem most elöszőr találok ilyen véleményt)a witcher egy elég hardcore RPG, hype ide vagy oda... a steamen elfogyott 670k, GoG galaxyn 1.2 millió lett aktiválva. Mivel nem kötelező a GoG galaxy aktiváció, ezért én még egy fél millát hozzadnék. 2,3-4 millió eladott példány PC-n.
A megjelenés után 2 héttel be lett jelentve hogy elérte a 4 millió eladott példányszámot, szóval elég szépen oszlik el a platformok között.
érdekességként ajánlom átnézni mennyibe kerül pár modern AAA játék fejlesztése, és hogy ebből mennyi is a marketing. Kicsit röhejes,hogy néhány játéknál jóval többe kerűl a marketing mint maga a fejlesztés. Szép kis lufi lett az AAA iparból.
ui.: MAss effect trilógia olyan 7-8 millió eladás összesen .Az pedig messze az egyik legmainstreamebb RPG. Szóval a witcher számai nagyon szépek.
[ Szerkesztve ]
-
mlinus
őstag
Konzolon is csak a retail eladásokat mutogatják, a digitálisról szó nincs! Az is egyre inkább terjed, a következő generáció már valószínű hogy elsősorban digitális lesz ott is.
Igazából az már rég rossz ha a végfelhasználók eladási számokkal próbálgatják igazolni egymást hogy miért is rossz egy játék vagy annak a portja. Ha kiadnak egy játékot valamire, illik jól megcsinálni. Ennyi.
-
mlinus
őstag
válasz djculture #132 üzenetére
Nincs hivatalos info erről, és szinte biztos hogy nem kell addig várni.
Az ősz dolog azért röppent fel pletykaként sok helyen mert akkor jön STeamOS-ra és Mac-re.Biztos nem fogják átírni más api-ra... fölösleges. Lehet hogy egyszerűbben futtatható lenne tőle a játék, de normális fejlesztők ezt a játékot dx11 keretein belűl simán meg tudják oldalni.
-
mlinus
őstag
Ti egyáltalán tudjátok milyen cpu van az xboxban meg ps4ben? AMD jaguar. Alacsony fogyasztás, alacsony teljesítmény. Ezeknél a konzoloknál a cpu abszolút másodlagos ha normálisan van megírva a program low level api miatt. Igen, egy i3 szinte biztos hogy jobb játékbeli teljesítményt nyújt ha direktbe hasonlítod össze őket...
-
-
mlinus
őstag
egy sima patchel helyretették az AO-t és a hiányzó eső effekteket, szóval nem hiszem hogy olyan vészes a dolog egyébként
-
mlinus
őstag
Mondjuk tavaly ilyenkor már vertem volna az asztalt hogy fizessék vissza a pénzem (sajnos boltban vásároltam, ezért ez egyékbént nem lehetséges), de most már "hozzászoktam"... maga a játék egyébként tetszik, már több mint 10 órát raktam bele és nálam elég közel van a Witcher-hez minőségben. A 30 fps annyira nem zavar kontrollerrel, mert sokkal lassabb mint az egér/bill, bár 144hz-s monitoron nyilván kicsit ciki. Graf nem rossz, gameworks effektek elég jók, az eddigi hiányzó grafikai elemeket "pótolták" azzal hogy valami mást adtak hozzá. Most már ott van az AO és az eső effekt is, maradt ugyanúgy betonstabil 30 fps.
A hiperszuper konzolon végigvitt AC Unity-hez képest ez nem is rossz. 16-19 fps átlag, folyamatosan mobil app spam hogy ezt a ládát csak azzal nyithatod ki, miközben maga az app nem is működött normálisan. Folyamatos bugok, fagyások, úgy hogy mindennek tetejében a játék hatalams csalódás volt a Black Flag-hez képest.
aztán ott van a Destiny, amit egy hatalmas űr MMO-nak ígértek és a végén lett belőle egy BOrderlands lite, a beígért tartalom többségét persze fizetős dlc formájában megkaptuk (ezt annyira nem bírtam hogy inkább becseréltem). Talán majd ha lesz complete edition, újra megveszem. Akkor lesz kb olyan mint amit ígértek az E3-okon.
de pontot az i-re a Driveclub tette fel, 1 év késés után kijön , 2-3 hónapig nem működött az online része, 2 hónap kellett amíg berakták az időjárást (érted, az időjárást. a trailerekbe folyamatosan azzal reklámozták). Mindeközben persze folyamatosan jöttek a dlc-k (na jó, az egyik pakkot ingyen kaptuk vígasztalásként).
a legnagyobb vicc: így 8 hónap elteltével, maga a játék nagyon jó, mert elkészült.
szóval e 3 hatalmas csalódás tükrében, a Batman nem is annyira rossz!
[ Szerkesztve ]
-
mlinus
őstag
Hihetetlen hogy még mindig erről megy a vita
Számoljunk egy kicsit.Nézzük mit költhet egy átlagos gamer 1 év alatt, ha ugyanebben az évben platformot is vesz:
Egy erős játékos PC - 200k. 10 játék hozzá (~10k/db) - 100k. Összesen 300k.
Egy PS4 konzol - 120k. 10 játék hozzá (~18k/db) - 180k + 1 év psplus (15k). Összesen 315k.Konzolon el lehet adni a játékokat? Nem vitatom, ez egy valós előny, azonban ha nekem tetszik egy játék akkor megtartom, hogy késöbb újra elővegyem. Szóval ez egyáltalán nem egy általánosított előny, hanem játék és személyfüggő. Mondanom se kell hogy PC-n meg megannyi mód van arra hogy töredékáron vagy akár ingyen juss hozzá játékokhoz.. (én mondjuk csak akkor veszek játékot ha biztosra tudom hogy tetszeni fog és tartósan leköt. Bár így is becsúszik pár lócitrom, pl Destiny, amit örültem hogy el tudtam adni)
Szóval ebből mi jön le? Az, hogy rövidtávon valóban olcsóbb a konzol, és sokaknak ez számít. Ezzel nincs gond. Viszont, hosszútávon nagyon szépen visszahoza a PC az árát, még úgy is ha bekalkulálsz mondjuk 3 évente egy felsőközépkategóriás VGA cserét. Gyakorlatilag majdnem egálban van mindkét platform egy teljes konzolgeneráció után.
Mindkét platform sikeres, mindkét platform járható. Mindkét platformnak más az erőssége játékok terén. Mindkét platform drága hobbi, és mindkét platformot lehet utálni vagy imádni.
Az olyan kijelentéseket hogy 300k-ért lehet cak normális pc-t venni és utána 2 évente cserélgetni kell benne alkatrészeket, meg hogy konzolon nem léteznek online csalók, nem tudom komolyan venni.. ezek tipikus csúsztatások. De az is hogy kontrollerren nem lehet játszani.
Részemről ez volt az utols utáni hsz, szánalmas már ez a vergődés..
[ Szerkesztve ]
-
mlinus
őstag
Ubisoft publikált pár eladási adatot..
érdemes átnézni. ugye ez AZ az ubisoft akinek az AAA felhozatalának minősge PC-n a katasztrófális és a borzalmas között inog.az utóbbi pár hónapban a ps4 27%-al vezet, mögötte 23%-al a pc.
de még a 2014-es adatokban is ott van pont az XBONE mögött. Ennek tükrébe elég erősen elbukik az az indok hogy azért rosszak a pc portok mert úgyse veszi meg senki.