Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    Az ekaer.hu nem a rendszer hivatalos honlapja, az ott lévő infók validitása megkérdőjelezhető, több ízben is volt példa a jogszabály téves értelmezésének publikálására.

    Az ISZT szerint a domaint a BIOROBOTOK Informatikai es Adatfeldolgozasi Kft. használja, a techkontakt a KiberNet Tech Admin, a kontaktszemély pedig egy budafoki hölgy.

    Ez a hivatalos EKÁER oldal.

    Az EKÁER korábban is az un. HU-GO köteles autókra vonatkozott, tehát azokra, amik útdíjat kötelesek váltani.
    1. Díjfizetésre kötelezettek köre és díjszabás (6. oldal)
    3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti tehergépkocsikra

    Ez alapján az volt az egyetlen kiskapu nem kockázatos termék esetén, hogy úgy pakolsz fel kocsira 2,5 tonnánál több árut, hogy az autó megengedett össztömege nem haladja meg a 3,5 tonnát. Melyik max 1 tonna saját tömegű kocsira lehet - forgalmi szerint - felrakni 2,5 tonnát, vagy többet?
    Ezzel szemben a nevezett honlapról a hír:
    1. A 3,5 tonna össztömeget meghaladó, egyébként nem útdíjköteles járművek (“kisteherautósok”) esetében is kell EKÁER számot kérni, azaz regisztrálni kell a NAV rendszerében a nem kockázatos szállítmányokat akkor is, ha kisebb járművet használnak, de a raktérbe 3,5 tonnánál több árut rakodnak.
    Vegyük sorra!
    A 3,5 tonna össztömeget meghaladó, egyébként nem útdíjköteles járművek - ilyen nincs, hacsak nem tartozik a kivételek közé:
    A HU-GO megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer díjfizetési kötelezettsége nem
    vonatkozik az autóbuszokra, mezőgazdasági vontatókra és az ehhez kapcsolt pótkocsikra, a lassú
    járművekre, motorkerékpárokra, a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű
    személygépkocsikra vagy tehergépkocsira és, a lakófelépítményű gépkocsira (lakóautó), valamint ezek
    vontatmányaira. Az e-matricás rendszerbe tartozó díjköteles gépjárművek díjfizetési kötelezettségét a
    36/2007 (III.26.) GKM rendelet szabályozza.
    Ugyancsak nem vonatkozik díjfizetési kötelezettség a HU-GO e-útdíj rendszerben a Magyar Honvédség,
    rendvédelmi szerveire és a NATO közútkezelői feladatokat ellátó szerveire, a díjszedő- és ellenőrző
    feladatokat ellátó szervekre, a katasztrófavédelemre, a közlekedési hatóságra, és az egyéb
    megkülönböztető jelzés használatára jogosult szervekre. Továbbá a kormány 243/2013. (VI. 30.)
    kormány rendeletében meghatározott tehergépjárművek, bizonyos feltételek teljesítése mellett,
    díjmentességet élvezhetnek.
    Persze a magyar élelmes ember, nyilván lesz, aki busszal áll neki sódert szállítani, vagy a katonasofőr bevállal egy kis fusit...

    Persze, kockázatos terméknél, vagy nagy értéknél meg lehet csinálni az 500 kg terhet, vagy 5.000.000 Ft összeget, de na... És a hír szerint a kockázatos termékeket illetően nincs változás.

    Az újdonság olyanokat zár ki, mint például a kisteherautó+utánfutó. És olyan nehézségeket teremt, mint a futárcégek részrakója.

    [ Szerkesztve ]

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

Új hozzászólás Aktív témák