Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • aginor

    addikt

    válasz hcl #14 üzenetére

    "És ha betiltod, akkor sehogyan nem lesz jobb." : - Ez demagóg butaság. Egy ilyen funkció vagy jól működik, vagy nem. Ha nem, akkor nincs helye az utakon, ellenben ha igen, akkor viszont nincsenek ilyen perek. Azért, mert nem engeded az utakra félkész (potenciálisan balesetveszélyes állapotban), attól a fejlesztés még nem áll le, mert egyértelműen ez a jövő. De ez a jövő még nem jött el, és nem szívesen lennék egy ilyen vacak éles alfatesztere (ahogy gyanítom te sem, és a családtagjaid esetében sem örülnél neki)..

    Idézek egy kettővel feletted lévő hozzászólásból, ami szerintem jól leírja a helyzetet és az én álláspontomat a kérdésben: - "Ha ugyanúgy figyelned kell és korrigálnod, akkor valójában nem jó semmire. Na meg egy ilyen funkció jelenléte már önmagában magával vonja a lankadó figyelmet. Jobb ha a sofőr nem is használja."
    Csak a vicc kedvéért egyszer teszteld le magad. Beülsz az anyósra és nem az utat figyeled, hanem random bámészkodsz (nem nem olvasol, vagy játszol, az szemed az út felé nézzen). Majd a vezető melletted egyszer csak jelez, és mérd le, hogy mennyi időbe telik míg átlátod magad körül a forgalmat olyan mértékben, hogy ha nálad lenne a kormány, akkor érdemben tudnál reagálni. Annyit segítek, hogy nagyon meg fogsz lepődni az eredményen..

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz hcl #122 üzenetére

    "De nem is tud hova fejlődni, mert már kellenének a valós helyzetekből az inputok." - de erre nem az a megoldás, hogy alfa állapotban kiengedjük. Ez nem a Cyberpunk, hogy nem baj ha félkész majd menet közben még kalapálunk rajta, addig legfeljebb páran visszakérik a pénzüket. Ennyi erővel atomerőművekkel is kísérletezhetnénk így, a végelszámolás nem lesz rosszabb. Ja, várja, az már megvolt, azoknak is jó lett a végeredménye.. :C

    "Nyilván nem filmet nézni kell közben, de a kevésbé rutinosaknak (én sem sokat megyek pályán, nem is szeretem) már segítség lehet." - minden tisztelettel, de innen látszik, hogy nem vagy képben. Pont, hogy a kevésbé rutinosokat keverheti nagyobb bajba, ha be kell avatkozni. Sajnos az ember olyan állatfaj, ami skót, és ott spórol biológiailag, ahol lehet. Ha nem mozogsz, akkor leépíti az izomtömeget, ha nem gondolkodsz, akkor belassul az agy, ha mozdulatlan képet nézel, akkor lassul a képfrissítés, ha éppen nem kell valamire koncentrálnod, akkor "dekoncentrált" leszel. Autópályán a hosszan tartó, monoton, ingerszegény környezet miatt még aktív vezetés közben is könnyebben bambulnak el az emberek, mint városban és ilyenkor a nagy sebesség miatt jóval kevesebb idő van reagálni valamint jóval precízebben is kellene, de ha kiesel a ritmusról, akkor pont erre nem lesz lehetőséged. Csináld meg a tesztet, amit korábban mondtam, egyből át fogod értékelni a dolgokat, hacsak nem vagy te is olyan Magyar, aki Sennának született, csak nem tudta hova tenni a kupákat ezért nem lett belőle versenyző..

    Idézet egy cikkből. Ízlelgesd, mert kb pont ez történik, amikor nem aktívan te vezetsz: "Az infotainment rendszerek menet közbeni nyomkodása még ennél is nagyobb mértékben ronthatja egy sofőr reakcióidejét. Kutatások szerint 4-5 autónyival nőhet meg az autó féktávja, ha a vezető a multimédiás rendszer kijelzőjét nyomogatja. Autópályán haladva, 110 kilométer/órás sebesség mellett akár fél kilométer is lehet az a táv, ameddig a sofőr nem az utat figyeli. A menet közbeni SMS-írás 35 százalékkal, a facebookozás, vagy egyéb közösségi tartalmak böngészése az okostelefonon 46 százalékkal nagyobb reakcióidőt eredményezhet, nemtől és kortól függetlenül."

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz hcl #145 üzenetére

    Azért ezt most jól kiforgattad, de akkor megmagyarázom.

    "tök jól elközlekedik, az csak nem alfa" - igen, ha minden körülmény ideális és a csillagok együttállása is kedvez. Amúgy egy ilyen kényes dologban a 99.9% megbízhatóság a minimum, bármi ami azalatt van, nem elfogadható.
    "sok olyan eset volt, hogy az önvezetés be volt kapcsolva, és akkor történt a baleset" - azt ugye vágod, hogy ezzel pont az én álláspontomat erősíted? :C

    "Akkor még jó is, hogy ott van némi vezetéssegéd, ami beavatkozik a bambuló sofőr helyett." - látom, ezt sem akarod megérteni. Fussunk neki még egyszer, hátha most.. "Ha ugyanúgy figyelned kell és korrigálnod, akkor valójában nem jó semmire. Na meg egy ilyen funkció jelenléte már önmagában magával vonja a lankadó figyelmet."
    Tehát, ha folyamatosan figyelned kell, akkor ugyanolyan fáradt leszel, tehát pont olyan hatással van a vezetési potenciálodra, mintha nem lenne. Ellenben ha nem tudsz folyamatosan olyan éber lenni, mint ha te vezetnél, akkor egy esetleges beavatkozásnál jelentős hátrányból indulsz, mert mielőtt érdemben cselekedni tudnál, még fel kell fogod a környezetet és értelmezned kell a szituációt. Ez amúgy pont a mazsolákat sújtja jobban, bár szerintem egy rutinos vezetőnek sem sok esélye van ilyen helyzetben, pláne ha azt is hozzávesszük, hogy az ilyen rendszerek aktív használatával idővel elolvad a rutin.

    "Az azért megvan, hogy ezt nem Autopilot mellett szokták leginkább, hanem normál autóban?" - az azért megvan, hogy ezt a reakcióidőre hoztam fel példaként? Amúgy ha nem te vezetsz aktívan, akkor akaratlanul is egyre gyakoribbak lesznek az ilyen, "csak egy pillanatra rákukkantok a telefonra" alkalmak és ugyanott vagyunk.
    "Szerintem is gáz, de az önvezetés legalább ezenközben nem alszik." - ez igaz, de ha nem megbízható, akkor ez csak félmegoldás és továbbra is szerencsejáték, megspékelve azzal, hogy ha az ember azt hiszi, hogy fogják a kezét, akkor könnyebben, gyakrabban kalandozik el, ami végső soron nem javítja a közlekedésbiztonságot addig, amíg az "100%"-os nem lesz.
    Van jópár olyan rendszer, ami ha jól működik, akkor nagy segítség lehet. Ilyen pl. a vészfékasszisztens, keresztforgalom figyelő, táblafigyelő, kamerák, radaros tempomat, de ezek nem próbálják veled elhitetni, hogy helyetted vezetnek, csupán segít, hogy "több felé tudj figyelni", ezáltal biztonságosabban üzemeltethesd az autódat.

    [ Szerkesztve ]

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz hcl #151 üzenetére

    Szerintem te amúgy trollkodsz.. :F

    "Akkor betiltjuk az autókat en bloc?" - naz önvezetéssel pont azt teszik.. Az emberek vezetik, és az embereket sem tiltjuk be. Valamint az már "működik" így annak a bevezetéséről beszélni nincs értelme, amúgy az emberi tényezőre is reagálni próbálnak ahol lehet . Az önvezetés abban más, hogy ha én hibázok, akkor azért felelősséggel tartozom és csak magamat okolhatom miatta (amit adott esetben egy hatóság eljárás vagy bírósági ítélet megerősít). Ellenben ha az autó hibázik, akkor ki lesz a hibás? Ez már kicsit átmegy a jogi terminológiába is, de ez ebben a kérdésben részben elkerülhetetlen. De ami ennél is fontosabb, hogy a saját hibámnál volt REÁLIS esély rá, hogy kijavítsam, egy önvezető autónál a fenti okok miatt ennek az esélye drasztikusan kisebb (sokszor kvázi lehetetlen).

    "Nem, ld. az idézett mondat további részét..." - akkor kicsit szájbarágósan és utoljára. Te azt mondtad, hogy ezek a balesetek akkor történtek, amikor az ember belenyúlt. Eddig tiszta? Én pedig pont azt mondtam korábban, hogy ha az önvezetésbe bele kell nyúlnia az embernek, akkor az nem jó, mert fokozottan veszélyes. Látod már, hogy a két állítás erősíti egymást?
    Az önvezetés akkor lehet a gyakorlatban és széleskörűen járható út, ha minimum nem hordoz extra kockázatot, de lehetőleg növelje a közlekedés biztonságát.

    Csakhogy ott van egy működő rendszer, ami legalábbis jelzi, ha gáz van (el is felejtettem, hogy amúgy az összes vezetéssegítő csipog/egyéb módon jelez).” – de nem érted, hogy attól, mert jelez, attól a te reakciód a helyzetre nem lesz sem gyorsabb, sem jobb? Annyi előnye lehet, hogy talán hamarabb eszmélsz, ami több esélyt adhat, így mondjuk 1%-al több esélyed van érdemben reagálni egy esetleges 0 helyett.

    „amúgy sem a vezetéssel foglalkoznak” – miért, egy önvezető autóban azzal fognak? Pont az a lényeg, hogy ne kelljen azzal foglalkozni, különben nem sok haszna van..
    „Máris 50%-kal jobb a semminél.” – ez egyáltalán nm így van, de ebbe már be sem megyek, mert nem biztos, hogy lenne értelme..

    „Amúgy a táblafigyelő és a többi sem 100%-os, tehát a fenti érvelésed alapján azt sem lenne szabad használni...” – megint csak kiforgattad, amit írtam, vagy tök nem vagy képben az egész témával kapcsolatban. A táblafigyelő annyit tesz jelenleg, hogy felismeri a táblát (márha sikerül neki) és SZÓL neked, de NEN VEZET helyetted, tehát a figyelmed ettől még elvárt. Még ha a keresztforgalom figyelőt mondat volna, akkor annyiban igazad lenne, hogy az aktívan be is avatkozik. Az már más kérdés, hogy a helyzet jellegéből az nem tud nagy bajt csinálni fals riasztás esetén (ellenben pl. egy aktív sávtató elektronikával).

    Ahogy látom, te pont az a fajta ember vagy, aki megvesz egy ilyen autót, és onnantól azt hisz majd, hogy ő a császár. A túlzott hit valamiben, tudat alatt lankasztja a figyelmet, ami viszont potenciálisan bajhoz vezethet.. Továbbra is tartom, hogy ezek a rendszerek még nem forgalomérettek és nem szeretnék olyan utakon vezetni, ahol tömegesen ámokfutnak ilyen félkész vackok..

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz ddekany #152 üzenetére

    De akkor abban egyetértünk, hogy ezek a rendszerek még nem forgalomérettek? Nem szabadna őket a mezei hülyék kezébe adni?

    kpbendeguz: azért azt ugye te is érzed, hogy a példád nem teljesen helytálló (bár kérdés, hogy pontosan mire hoztad fel szerinted). A ló önvezetése nem üzemszerű, emiatt egyértelmű a jogi terminusa, míg egy önvezető autó önvezetése az, emiatt jogilag vitatott lehet a felelősség, ha hibázik.

    [ Szerkesztve ]

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz hcl #162 üzenetére

    "Miért trollkodnék?" - ez jó kérdés, de láthatóan nem érted, amit írok, így szerintem én ezt el is engedtem, te meg hidd azt továbbra is, hogy majd az önvezető autótól jobban fogsz vezetni, csak kérlek, ne gyere felém.. :P

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz ddekany #161 üzenetére

    Amíg kontroll alatt van, és nem kerül arra alkalmatlanok kezébe egy félkész rendszer, addig nincs vele bajom, mert a tesztpilóta remélhetőleg magasan képzett szakember, aki tudja, hogy mit csinál.
    Az autópályás példa érdekes, abban mondjuk még hajlandó is vagyok hinni, mert ott többnyire jól kontrollálható szituációkkal találkozik a gép, kevesebb az előre ki nem számítható változó (ás amúgy is olyan sebességeknél már a reakcióidő, és a kiszámított reakció nagyon felértékelődik, lehet többet ér, mint az ember kognitív képességei).

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

Új hozzászólás Aktív témák