Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz RECSKA #4 üzenetére

    Szívós kocsit se nyír ki, van, aki épített már olyat is.
    Egyébként én se ismerlek, de remélem, nem dübörögsz az ablakom alatt, mert abból baj lesz.

    Egyébként ha már taigetosz pozitív autót építesz, legalább csinálnád meg rendesen. Normális szervizben nem fúrnak fel autót dugócsere nélkül. Normális tuningműhelyben azonnal összehangolják az injektorokat a légtömegmérővel, a betöltött levegő mennyiségével.

    400 lóerőt nem lehet rendesen az első kerekekkel az útra tenni, főleg nem egy ilyen pille könnyű kasztnival. Az se biztos, hogy 400 lóerőt ki fog bírni egy gagyi módon kilakatolt kasztni és nem fogja felcsavarni az egészet, mint egy spulni. A nem kocsira való kerékkel is baj van, hacsak nem hangoljátok át a futóművet is teljesen. 15-ös kerék nem való ekkora tervezett teljesítményhez, mert nem fér bele rendes fékrendszer. A 2 literes tipo fékrendszere nem való ilyenre. 16 de inkább 17 collos kerék kellene alá, amibe belefér egy rendes brembo vagy hasonló minőségű fék, sok dugattyús nyereggel.

    Persze nomrális autóban van köbcenti, nem csak fűnyíró motor. Nem kötelező hallgatni a jó szóra, emléked kegyelettel megőrizzük majd.

    Szerk: most olvasom. reptérre jó lesz, messze van...

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz sh4d0w #43 üzenetére

    Na ja, nagy gáz, nagy zaj, szerény gyorsulás, sok füst, esetleg tüzijáték a motorházban... :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz RECSKA #49 üzenetére

    A kasztnival az a baj, hogy az még abból az időből származik, amikor a torziós merevség meg a végeselem módszeres tervezés nem volt se ismert, se használt. Volt olyan autóm, aminek fel tudtam úgy emelni az egyik sarkát, kerékcseréhez, hogy a másik három kerék az úton maradt. Ebből egyenesen következik, hogy csavarodott a kasztni. A mostani autóm kasztnija többszörösen elbírja a saját tömegét, ha megemelem a sarkát, felemeli a másik kereket is. Ez azért fontos, mert egyrészt ha nagyon mész vele, nem árt, ha nem csavarodik a kasztni, másrészt nem árt, ha az útra tudja nyomni a kerekeket.

    Az enyémben pl. szebb, sosem volt törve, sosem volt hegesztve, gyári állapot. Nincs rozsda. Merev, mint a beton.

    A futóművön nem csak a gátlókat kell cserélni, hanem az egész geometriát újra kellene számolni. A cikk szerint az egyik keréken /45-ös, a másikon /50-es gumit akarsz, ergo a két kerék átmérője nem lesz ugyanaz. Vagyis a kocsi előre fog dőlni, illetve amikor rugózik, másképpen fog mozogni a futómű, mint gyári állapotában. Ehhez utána kellene állítani mindent, vagy feltenni gyári átmérőjű gumit. Különben kanyarokban, fékezéskor csúszni fog.

    Azt írtad, ha jól emlékszem, a fojtószelepnél, hogy 400 lóerőig elég lesz az az alkatrész. Kocsinak illene egyenszilárdságúnak lenni, vagyis minden darabjának azonos teljesítményszinthez igazodnia, se többhöz (mert az pazarlás) se kevesebbhez, mert akkor ott fog szakadni.

    Az, hogy minek 17-es felni, benne volt a hsz-ben. Hogy 2 collal nagyobb féktárcsa férjen alá, hogy meg tudjon állni az autó. A féknél nem az számít, elsőre megáll-e vele az autó, az számít, sokadjára is megáll-e. Láttam már olyan féket sajnos, ami másodikra nem lassult rendesen...

    Azért hozzák a kicsi feltöltött motorokat, mert nagyobb nyomáson magasabb hőmérsékleten ég az üzemanyag, ezért tisztább a kipufogó.
    Cserébe sokkal bonyolultabb a motor és nehezebb megbízhatóra legyártani.

    Kicsi, feltöltött motor nekem pl. a vectra új, 2.8-as turbója :)

    Valóban írtad, hogy gyorsulásira készül, az én hibám, hogy előbb válaszoltam, mint végigolvastam volna az összes hszt.

    Én a helyedben nem akarnék meghalni egy ilyen autóban, de te tudod.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz RECSKA #50 üzenetére

    Súgjál. Én is súgok valamit: egyenszilárdság megy? Ha berakod az unoba az m3-as 343 lóerős motorját, úgy fog menni, mint az m3-as? Súgok: NEM.

    Se futómű, se fék, se kanyarstabilitás, se semmi. A futómű nem lesz mindjárt csodafutómű attól, hogy keményebb lengéscsillapítót raksz bele.

    Pl. volt az a darwin díjas figura, aki a chevyjére lopott az amerikai légierőtől startrakétát. Attól, hogy rárakott egy rakétát, rakéta lett a chevy? Nem, hanem lyuk a sziklában.

    Olyan lesz ez az autó, mint az 1.1-es négyütemű trabi. Lesz egy elavult kasztni, gagyi futómű egy erős motorral. Nagy gáztól elkapar, vezethetetlen lesz, kanyarodni nem tud, ha szél megfújja, elrepül, stb. stb.

    Az "úgy fog menni"-be nem csak a kg/le arány tartozik bele, hanem még sok más is.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz RECSKA #56 üzenetére

    A gagyi futómű nem csak abban merül ki, hogy dobfék vagy sem. Pl. a g astrában merev tengelyes hátsó futómű van, se kanyarodni nem jó vele, se rosszabb úton átlagosan közlekedni nem jó vele, mert ráz. Ha ott pl. megdobja valami az egyik kereket, a másik kerék tapadása is romlik.

    A c vectrában ehhez képest független hátsó felfüggesztés van, alsó kereszt lengőkarral. Ennél ha döccen az egyik kerék, a másikat még a talajon tudja tartani a teleszkóp. Nagyon nagy különbség van a két autó között már kreszben előírt sebességeken is. Elöl mind a két autóban McPherson van, aminél láttam már jobb futóművet, viszont olcsó gyártani és egyszerű szerelni.

    Azért raknék 17-es felnit a kocsira, mert akkor 2 collal nagyobb féktárcsát rakhatok alá, aminél két eset van (akár egyszerre is):
    - ugyanakkora fékezéstől, mivel több anyag van benne, kevesebb fokot melegszik, később éri el azt a pontot, amikor már nem fog
    - több fékezést bír ki, mert több hőt képes felvenni és hamarabb hűl.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák