Új hozzászólás Aktív témák

  • net84

    őstag

    válasz dolon75 #83 üzenetére

    Az általános iskola elején járunk. Megyeszékhely, kéttanítási nyelvű nemzetiségi iskola (az államiban dolgoztam eleget ahhoz, hogy tudjam mi nem kell :DDD ).
    A munkám révén is láttam, tapasztaltam, amit írsz. Mint szülő is tapasztalom ezeket, de - részben az iskolaválasztás miatt - sokkal kisebb mértékben.
    Rengeteg dolog múlik egy tanáron. Ha az elején megtanítják tanulni, később sokkal könnyebb és önállóbb lesz a tanulás. Ebben szerencsénk van. A hagyományos, 80-as években már jól bevált módszer szerint tanítanak az alsóban. Meg van az a szigor, ami kell, hogy elfojtsa azokat, akik miatt a többi nem tud haladni, de közben meg van a megfelelő jutalmazás is.
    Nálunk lehetőség lesz gimnáziumi szintre továbblépni hasonló közegben (tehát maradva a kéttanítási nyelvű oktatási formában), de csak akkor fogom támogatni, ha olyan irányba tovább is tanul - azaz minimum valami főiskola a cél. Ha bizonytalan, akkor inkább egy szakgimnázium és valami szakosodás. Utána még mindig dönthet úgy, hogy tovább tanul felsőfokú intézményben és dönthet úgy is, hogy tanul valami új szakmát (akár többet is).

    Az interaktív módon történő tanítás addig emészt fel több energiát, míg rutinná nem válik. A feleségem aktívan tanít. Szépen vegyíti a klasszikus módszert az interaktív anyagokkal. Neki esetleg annyi előnye van, hogy a felnőttképzésben szerzett tapasztalatokat jól át tudja ültetni az iskola rendszerű tanításban (akár az általánosba).

    Read only...

Új hozzászólás Aktív témák