Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VinoRosso

    veterán

    válasz s:zozo #25 üzenetére

    1) Nem tesztelő, az egész más. Ezt kritikai újságírásnak hívják, és az is egy műfaj, ami a témát illeti az pedig szólhat a gasztronomiától kezdve a vendéglátáson át bármilyen tárgyig, de bármi legyen a kritika tárgya mindegyik kritika ugyanazon alapokból merítkezik. Egy single AAA játék pedig pontosan olyan mint egy film, produkciós, kritikai és még talán gazdasági szempontból is. Egy single story driven game tulkép egy interaktív film.

    2) Egy játék minőségi szempontból nem attól lesz kiváló, hogy újít, nincs ilyen követelmény. Minőségi megítélése független attól, hogy innovatív-e vagy se. Ha újít az lehet jó is rossz is, egyszerűen nincs összefüggés ezek között. A minőséget nem az újítás viszi a játékba, hiába újítasz, ha eleve nincs meg a játékban a minőség, ha pedig megvan nincs szükség másra.

    Számos példa van erre pl ott az Age of Empires sorozat. Van a klasszikus AOE II ami talán 1999-ben jött ki és a mai napig tömve vannak a szerverek. 99 óta próbálkoztak egy csomó újítással, AOE III -ban lecserélték az izometrikus grafikát 3D-re, aztán volt az AOE online ahol próbálták ilyen rajzfilmes irányba elvinni, minden kísérlet elbukott, mert az embereknek nem kellettek az újítások. Az a játék úgy jó ahogy van, mert amikor megcsinálták beletettek mindent amit egy ilyen játékba kell, felrakták olyan magasra a lécet amilyen magasra csak lehet, és ha hozzányúlnak akkor legfeljebb csak leverhetik alacsonyabb szintre.
    Ezért hagyták az egész újítósdit a francba és egy HD felújítást kapott a game, és a mostani verzió csontra ugyanaz a játék mint ami 99-ben kijött, csak kicsit szebb textúrákkal. És ugyanúgy 10/10-es a játék, nem lett semmivel se rosszabb az évek múlásával, ellenben az újításra tett kísérletek közül egy se közelítette meg ezt.
    És ami a múltat illeti abból az látszik, hogy a fenti példából van több, értem ezalatt, hogy csinálnak egy játékot, amivel eltalálnak egy sweet spotot, aztán próbálják újra elsütni másként, de azok az epizódok már csak halvány árnyékai az eredetinek. Pl Crysis, Mafia, Wolfenstein, Fallout, Call of Juarez, Total War széria stb...
    Közben meg nézd meg a CS-t vagy a Starcraftot, nem variálnak, rájöttek a fejlesztők, hogy egyszer fején találták a szeget, és azóta nem akarják még jobban fejen találni. Évtizedek óta ugyanaz a játék kicsit kipimpelve a kor technikai lehetőségeit kihasználva, de még azt se vitték túlzásba. És működik, megy, milliók játszanak vele, míg egy csomó nagy cím eltűnt a süllyesztőbe.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák