Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Van egy kis dilemmám: Egy S-PVA paneles monitort nyúzok már 1,5 éve. Új korában be lett lőve, de már elcsúszott annyit, hogy inkább vissza is raktam defaultra a színeket, és kidobtam az ICC filet.
    Mivel vidéken van, így a házhoz járós kalibráltatás kicsit körülményes és drága, elkezdtem nézelődni, hogy veszek egy újat, és bérbe adom, míg visszahozza az árát, de inkább egy használt, vagy használt, és visszafogottabb tudású (de olcsó) eszközzel is beérném.
    Szóval e kettő közt gondolkozom:
    - Egy új HuyePRO, ami az amazonon le van árazva potom 13k-ra, ha valahogy sikerülne olcsón idejuttatni, jó vétel lenne...
    - Egy használt, és "sérült" EyeOne 2 Display, ami ilyen értékeket produkál: [link]

    Csak hétköznapi felhasználáshoz kéne belőni. Netezés, játékok, bluray filmek (ez lenne a leg sarkosabb, ahol kényes vagyok a képminőségre), stb, semmi nyomtatásra kerülő képszerkesztés, vagy ilyesmi...
    A szobában egy elég vastag, de sárga sötétítő függöny van. Ez gyakorlatilag 24/7 el van húzva, és fel van kapcsolva a villany (egy ~20W-os fehér neon), ha ott vagyok, de nem alszok, illetve filmezéshez is lekapcsolom. Szóval erős napfényben kap egy kis sárga hátteret a szoba, ha már lement a nap, akkor pedig vagy természetes homály/sötétség, vagy neonfény éri a monitort.

    Szóval, a változó fényviszonyok miatt érdekesnek tartom a realtime szín utó-kalibrálást, de nem tudom ez mennyit ér annak fényében, ha fénytől függetlenül kevésbé pontosan lövi be a monitort.
    Tapasztalat híján a hibás Eyeone értékeit sem tudom megítél, hogy most egálban van-e egy Huye-val, jobb, rosszabb... És persze itt kérdés még, hogy mi az, amit kimér az Eyeone, és mi az, amit a Huye nem, de akár többet jelentene, mint a valós idejű szín utó-igazítgatás.
    A hibás Eyeone-hoz olcsóbban hozzá tudnék jutni, mint az új Huye-hoz. (Illetve fennáll egy apó esély a javítására...)

    Aki ért hozzá, az adna tanácsot? :R

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mzsombor #193 üzenetére

    Én nagyon, az árát legalább is bizonyosan megérte, és alapjában véve is jó.
    Persze nincs rajta HDMI, Displayport, nem tud natív 1080p24-et, de ilyen árkategóriában ilyesmiket nehéz összehozni, mármint így, hogy ne TN panel legyen benne, hanem rögtön S-PAV. Nincs zavaró utánhúzás, egész szép a feketéje is, az input lag se sok, szóval otthonra tökéletes (játék, film, net...)

    Minden monitort újra kell időnként kalibrálni, a profi nyomdászoknak akár még a naponta történő bemérés is javasolható, de a heti-havi rendszerességű már a hobby-fotósoknak is. Ha elég lenne egyszer, akkor nekünk egyszer sem kéne, mert megcsinálhatnák a gyárban.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Bugyuta kérdés lesz, de: Az normális dolog, ha egy Eye One Display 2 -nek "lötyög a bele"? Mert talán ez lesz a hiba forrása, hogy szögben állnak a lencséi a felülethez képest.

    Használtan és bevallottan csökkent képességűként vettem aprópénzért, de elvileg az RGB optimalizálás (ami nekem ennyi pénzt megért volna) még jól menne neki, csak a luminance terén nem az igazi, és az ICC profiljai a furcsák.

    Most ha elkezdem a ColorMatch-el vagy BasICColor programmal a fehér egyensúly optimalizálást, akkor az R és B csúszkák kint vannak a skála legszélén, nem is nagyon mozdulnak, csak a G mászkál.
    A Basiccolorban találtam egy teszt, ahol folyamatosan írta a fehéregyensúlyt, és azt néztem, miközben iterálgattam az RGB csúszkákat a monitoron. Utána lefuttattam a LUT kalibrálást, és azt mondta érvénytelen görbe jött ki, passzolja. A ColorMatch viszont hajlandó volt legyártani egy ICC-t, és nem is lett annyira gázos. Sőt, nekem elsőre kimondottan tetszik. Első blikkre csak sötétedett, de sok képen előjöttek az apróbb árnyékok, a program sample képén a nő arca sokkal élethűbben néz vissza betöltött ICC-vel.

    Viszont profilozás után újból visszaellenőrizve már csak ~6300k, 2.1-es gamma, és 2.73-ös lenormált deltaE64 fogad, amiből a kéké a csúcs.

    Végül is jobban tetszik most a kép, mint amilyen állapotban volt a monitor pár hónapja, de nem bízom benne, hogy most a topp közelében lenne.

    Amúgy nevetséges, hogy milyen kevés cucc van a házán belül. Levegő, egy kis nyomtatott áramköri lapka, ami valami fixált talpazatra illeszkedik. Félek, hogy szétbarmolás nélkül nem tudnám helyretenni a lötyögő lencséket, ha az tényleg nem normális.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Elvileg leesett, és azóta nem 100-as, akkor ha az optika szabadult el, és szögben fordul a panel felé, akár még javítható is lenne, ha helyre tudnám tenni a ház maradandó roncsolása nélkül. (persze ha más mikrorepedéseket és elmozdulásokat nem szenvedett...)
    Csak akkor kotyog ha finoman rázom, vagy hirtelen mozdulattal teszem arrébb.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Meg van mi kotyogott: Az ólomsúly. Az optika köré van ragasztva a ház alján, és fellazult. Így szétszedéskor az is nyilvánvalóvá vált számomra, hogy valaki, tőlem amatőrebb és barbárabb módon szét szedte, vagy legalább is szét akarta már szedni korábban.
    Viszont nincs mit babrálni vele. A szenzoros rész jól be van építve az aljához. Egy nyákdarabon ülnek az érzékelők, ez be van ragasztva (vagy patintva? nem feszigettem túl erősen.) amire egy felső, nagyobb nyák van forrasztva ~10 réztüskével, és ezen ül pár chip, de egyik sincs megégve.
    Így belenézve már van egy erős sejtelmem, hogy ezt az eszközt olcsóbb szalagon sorozatban legyártani, mint mondjuk egy Razer egeret. Alig van benne alkatrész, és ami drága lehet, az a 4 optika, de gondolom az sem a leg high-techebb űrcucc a marsról, annyira úgyse lehet a csúszkák léptetésével belőni a monitorokat, és nem is lenne látható...

    Ezt dobtam most össze: [link]
    A "natív" WB az a tegnapi ColorMatch-es szórakozással ~6430k-ra körbepontozott érték. A chroma eléggé eláll, elvileg 0.3135x0.3236 köré kéne esnie, így az Y koordinátában elég magas az eltérés. Annak lehet neki kéne menni még 1x
    A normált DeltaE viszont egész jól fest. Persze baszhatom mint az a bizonyos nyuszi, ha beállításkor, és visszaellenőrzéskor ugyan úgy félremér az eszköz, ha pl teszek rá egy színszűrő fóliát, akkor lehet 0.01-es deltám is úgy, hogy rózsaszín az egész monitor. :))

    Ami még fura: Leküldtem egy profilozást a laptop kijelzőjén is. Azon ugye nincs is semmi állítgatási lehetőség, csak fényerő, ami maxon sem túl erős (akár lehetne még 1 lépcsővel erősebb is a max), és mikor végzett, meredeken sárgába tolta a színeket, a LUT grafikonon a kék erősen a piros és zöld alatt mászik. Nem tűnik valami pofásnak. (Bár való igaz, hogy most az is jobban hasonlít a jó beállításokra, mint korábban, mert előtte nagyon szarul festett szegény TN panel)

    Egy kontrollkérdés: A Ph ablakkerete nálatok inkább szürkés, vagy sárgás, illetve barnás?
    A laptopon eredetileg inkább szürke volt, mint barna, most egyenesen sárgás-barna lett.
    Az asztali monitoron mindig szürkés-sárgás barna (:DDD) volt, most mióta babrálom, picit sárgásabb és szürkésebb lett az a barna. (bár azt figyeltem, hogy a vásárlás körüli beállításhoz képest egyre jobban a vörösesség felé mászkált el, amitől ez barnult, ez megint jó pont lenne az eszköznek, hogy ne a kukában végezze.)

    De az már kezd körvonalazódni nálam, hogy arra jó volt ez az aprópénzért vett hibás EyeOne, hogy játszadozzam a beállításokkal, és meghozza a kedvem ahhoz, hogy kerítsek egy hibátlan kalorimétert. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Milyen beállításokkal érdemes a monitornak ereszteni a BasICColor programot, ha elsősorban bluray filmekhez szeretném hangolni a kijelzőt (eye one display eszközzel)?
    A program Video peresetben D65-ös színhőmérsékletet (ami úgy nézem, valamiféle "eltolt" 5000k), és IEC szerinti sRGB színreprodukciót javasol, a 2.2-es gammához való igazítás helyett.
    Van erről valakinek tapasztalata? Lehet tudni, hogy a filmstudiókban milyen beállításokkal kalibrálják a kijelzőket? Ott is 6500k, és 2.2-es gamma a standard, vagy sRGB (és ez az eltolt színhőmérséklet sem?) Nem lesz ez így sárgás?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz einstein #210 üzenetére

    Nem teljesen, nézd meg az X;Y koordinátásan kifejezve:
    6500K-es Blackbody temperature -> 0.3135 x 0.3236 , továbbá ∆a=0 ∆b=0
    D65 CIE Daylight standard -----------> 0.3127 x 0.3290 ,,, illetve ∆a=-3 ∆b=2

    LCD-ken álltalában a 100-as kontraszt a nyerő, az is szokott default lenni, és nem kell babrálni, ez, és a Sharpness érték inkább CRT-ken érdekes, főleg ha analóg kábellel használod, de DVI-n ez már másabb.

    A brightness pedig belőhető vele tetszőleges cd/m^2 értékre, ott van a luminance fülön, és ott van mellette a Measure gomb, hogy belőhesd.
    Itt tudtommal nincs olyan, hogy optimális érték, csak tapasztalati, mint LCD-hez a 120 (max 140). Arra kell belőni, hogy minél magasabb, annál nagyobb lehet a kontraszt (nem az OSD-s csúszka, hanem a viszonyszám, mint az 1000:1-hez a speckókban...), de a fehér már zavaróan erősen világít a szemedbe, illetve túl szürke lehet a monitor feketéje. Ehhez felkínálja a program azt is, hogy a maximális kontrasztot próbáld elérni.
    Ez jó téma amúgy hogy nyerő.

    És igen, videóhoz D50-et javasol.
    De jó lenne egy kis agytágítás erről az sRGB-ről, mert alapértelmezésben sRGB lenne a standard, a windowsban is azon áll alapon, és a mi OSD-nkben is ott van, szóval nem lenne butaság ennek a standardnek előállítani a konkrét eszközre kalibrált verzióját. A 2.2-es gamma inkább a nyomtatókkal való békesség érdekében lehet fontosabb.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #211 üzenetére

    Találtam erről valamit neten: [link]. Ez alapján a HDTV szabvány (ami vélhetően egybeesik a bluray-el is) ezt írja elő:
    White Point: 6500 K (D65) - még konkrétabban: 0.3127 x 0.3290
    Gamma: 2.22
    Érdekes, hogy a basiccolor program D50-et javasol.
    Az sRGB kérdésben pedig:
    Rec. 709 and sRGB share the same primary chromaticities and white point chromaticity; however, sRGB is explicitly output (display) referred with a gamma of 2.2.
    Az ITU-R Rec. BT.709-5 az a bluray és HDTV tartalmak színszabványa...
    Szóval az sRGB nyerő lehet, de nem értem mi az, hogy explicit módon 2.2-es gammát ad, illetve milyen vonatkozása van ennek, hogy akkor most 2.22-es gammát kérjek, vagy sRGB-t állítsak neki.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz madgie #213 üzenetére

    Tovább olvasgattam, és arra jutottam, hogy az sRGB szabványban fel van darabolva a görbe, és egy nagyobb szakaszán a 2.2-es gammát követi, de egyes szakaszokban eltér, szélsőértékben olyan 2.0-ás és 2.4-es görbe közt mászkál.
    Viszont most úgy saccolom sRGB-t fogok belőni (ha ideér az eyeone-om), mert filmezére és játékra is használom, a DirectX és OpenGL rendererek pedig tuti sRGB-ben dolgoznak, ahogy a webnek is alapvetően ez lenne a szabványa képekhez. Akkor érné meg kilépni az sRGB-ből, ha tágabb színtérben szeretnék képeket/videókat szerkeszteni, mint pl. az AdobeRGB, de ilyet nem nagyon csinálok.
    A HDTV szabványban is van elvileg egy szakaszokra szedett függvény trió, ami megadja a gamma görbét, és a nagyobb középszakaszán ugyan úgy 2.2-es gamma görbét ad, úgyhogy nagy baj nem érheti a Bluray filmeket se. Mármint kimondottan ennek megfelelő szabványra nem tud kalibrálni a software, és az sRGB sem fog jobba eltérni ettől, mint az elejétől végéig 2.2-es gamma görbe, sőt, valószinűleg jobban hasonlít hozzá. (És az is valószinű, hogy jobb lesz neki a mostani állapottól, ahol a windows most is kalibrálatlan sRGB profilt használ...)
    Bár még ez sem biztos, van ahol azt írják, hogy a HDTV is sRGB-t használ, illetve van, ahol 2.2-es gammára történő kalibrálást javasolnak videó szerkesztéshez.
    És pillanatnyilag úgy hiszem, a D65 lesz a nyerő a 6500k-val szemben?
    Valami javaslat/javítás a konklúziómhoz? :DDD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mexel #218 üzenetére

    Nem is fognak, a windows nem tölti be a VGA-ba a LUT görbéket, a kalibráló szoftware-ek mellett szokott lenni lutloader.exe (vagy hasonló), ami megteszi ezt bootoláskor.
    A CMS beállítások onnantól kezdve érdekesek, mikor a forrásanyagok színeit akarja konvertálni egy color management-et támogató program a monitorod natív színterébe (amit kimért a kaloriméter a profilozás során).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz i are robot #220 üzenetére

    Hát, most XP-ről nem tudok mit mondani, de itt Win7-ben tuti, hogy van egy LUTLoader.exe az autostartban (ami a kalibráló softwarrel jön), és ha ezt kitörlöm, akkor a kis calibration_tester.exe progi is azt mutatja, hogy 0-ból 100-ba tartanak az egyenesek, nincsenek betöltve a görbék.
    OSX az tudja, de a Windows szerintem egyik verzió esetén sem, talán XP-hez van valami MS féle megoldás arra, amit a LUTLoader.exe is csinál, nem tudom.

    Jaja, jó lesz colorimert-nek is. :DDD

    Az egyelőre még nem teljesen tiszta számomra, hogy ezen túl mit csinál, és mit nem a Windows Color Management Win7 alatt.

    1-es példa: nézd meg ezt, ahogy a beágyazott profilú tesztképet megnyitom: [link]
    A photoshop természetesen kezeli a beágyazott ICC profilt. A windows thumbnail generátora is, hisz már mappanézetben is megfelelően fest mind a négy kép. A Nero PhotoSnap figyelmen kívül haygja (ettől lila a kék) a beágyazott színprofilt.
    A Windows Photo Viewer viszont nagyon trükkös: ablak üzemmódban felismeri a beágyazott profilt, de teljes képernyős diavetítésben figyelmen kívül hagyja (és ablak módban is van annyi bug, hogy a hátteret is elszinezi).

    2-es példa: Akár beágyazott profil nélküli, akár sRGB 2.1 profillal együtt mentett képeket nézek, a PhotoShop (gondolom nem kapott rá a WCM beállításra, hanem külön be kéne neki állítanom a kalibráláskor kapott ICM filet -> vagy ez a helyes színleképezés...?) és a Nero PhotoSnap ugyan azt mutatja, az ablakos üzemmódú Windows Photo Viewer viszont egy szűkebb (egyelőre kérdés, hogy sRGB, vagy valami hibás, random) színtérben ábrázolja ugyan azt: [link], [link]
    A monitorom színtere tágabb, mint az sRGB színtér, így gondolom a Windows Photo Viewer mutatja a helyes képet, mikor kevesebb rajta a szín. A katona arca is valószerűbb színt mutat a jobboldali képen.
    Ugyanakkor szemre szebbnek tűnnek a képek a PhotoSnap programban, főként ezek a rajzolt munkák. Persze az is lehet a magyarázat, hogy AdobeRGB-ben készültek (többségükhöz nincs beágyazott profil), és ezért tűnik faszának a tágabb szinterű monitoron, mikor nem alkalmazzuk rá az sRGB-re vágást (mert ha nincs beégetett, akkor elvileg aszerint kezeli a windows).

    Ugyanakkor úgy tűnik, hogy a filmlejátszásra is hatással volt az, mikor a WCM advanced fülén átállítottam a Device profil-t a kalibrált profilra a System Default sRGB-ről, pedig fórumokon keresgélve pixel shaderes scriptekkel szokták elintézni a filmek színeinek korrigálását (a műszerrel kimért natív színtér referenciapoontjai alapján Rec 709-re).

    Szóval nem kis káosz van itt Windows alatt, és én is pár napja vettem kézbe a kalibrátort, hogy elkezdjek utánajárni.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz i are robot #222 üzenetére

    A HCFR szerint ez a monitorom színtere: [link]
    Tehát a vörös is, de a zöld aztán jócskán túlvan a Rec709-en (avagy az sRGB-n is, mert a színterük ugyan az), a kék viszont problémás lehet (bár nem olyan durva, mint mondjuk a laptopom viccesen lapos kis háromszöge :DDD).
    Van is egy régi képem, amire még a CRT-kről is kéknek emlékszem. Ha most megnyitom a Windows Photo Viewer-ben, akkor olyan bordós-lilásnak tűnik. Ha a nem CM-es PhotoSnap-ben, akkor kének. Szóval nem ártana venni egy jobb monitort, ha szeretem a kék színt, vagy lemondani a kalibrátorról. :))

    A másik témában, én folyton ilyeneket találok neten:
    WCS, like Windows XP, still does not load calibration curves from
    monitor profiles. This one deserves a little background... After you
    calibrate and profile your display, the profiling software saves the
    graphics card's calibration curves inside the monitor profile so they
    can be reloaded on reboot. The Mac OS has reloaded these curves
    automatically since OS 8 but on Windows, a third-party utility is
    required.

    De ezt alátámasztják a saját tapasztalatim (ami mondjuk nem túl sok, hisz pár napja van kalibrátorom...), és a korábbi hozzászólások, ahol erre panaszkodnak, hogy hiába állították be a control panelben a profilt.
    És miért tenné be Win7 alatt is a Win7 kompatibilis kalibráló software a LUTLoader.exe-jét a startup-ba, ha nem lenne rá szükség XP felett?
    De mindegy, ez most a legkevesebb, ha nem törlöm ki a lutloader.exe-t, tuti nem lesz ebből gond, és nincs útban.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz i are robot #224 üzenetére

    Mert ez a mondat mit jelent neked?
    WCS, like Windows XP, still does not load calibration curves from monitor profiles.
    Nekem ilyesmit: A WCS, mint a Windows XP, továbbra sem tölti be a kalibrációs görbéket a monitor prfilból.
    Vagyis a Vistával behozott WindowsColorSystem továbbra sem tölti be a LUT görbéket az ICC fileokból.
    Persze utalhatna ez arra is, amit te mondasz. De akkor még továbbra is értelmetlen a lutloader.exe-t a startupba tenni, ha bootoláskor a windows is betölti őket.

    Kipróbáltam a PixelShaderes színtérkorrekciót MPC-HC-ben, és ugyan az az eredmény, mint Windows Photo Viewer-ben, vagyis a kék (a három közül csak a ez a csúcs nem fedi le az sRGB színteret) átmegy lilásba.
    Ez olyan szempontból jó hír, hogy elértem mindent, amit egy monitorral, és egy colorimeter-el lehet. Már csak magával a monitorral van egy kis hézag. :DDD
    Azért nem hittem volna, hogy ez a fasza kis S-PVA panel, ami így túllóg a másik 2 sRGB csücskön, a kéknél ennyire durván elmászik majd.
    Így tulajdonképp már kérdéses, hogy megéri-e kalibrált profilt használnom. Anélkül túlszaturált a piros és a zöld, amitől neonvöröses lesz a piros szín, de így meg a kékek csúsztak át lilásba, vagyis most sem klappol minden. Másabbnak más lett, de szubjektív percepcióban talán rosszabb is (így elsőre szerintem könnyebb volt a túl vöröset pirosnak venni, mint most a lilát kéknek).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz i are robot #226 üzenetére

    Azt én úgy értelmezem, hogy a program elmenti, tehát roboot után is visszatölthető, de nem kötelezően a Windows tölti vissza, csak arról van szó, hogy mentésre kerül, és bootoláskor betölthető, nem arról, hogy mi végzi ezt a műveletet.
    Most nem próbálom ki, de elhiszem neked, hogy betölti magától (ha ennyire biztosan állítod, már biztos kipróbáltad). :R

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Közben találtam még egy érdekes programot: Monitor Calibration Wizard 1.0
    Ha elindítod, el lehet vele menteni az aktuális LUT görbét is, de szerintem még az sem fontos, ellenben amiért érdekes, hogy ha bepipálod, hogy Persistent Profile, akkor a játékok alatt is megmaradnak a LUT beállítások (egyébként kihajátják őket, mikor indulnak, és kilépés után is úgy marad).

    A Firefox-os CM addonnal viszont nincs szerencsém, minden kép, és háttérkitöltés ugyan úgy néz ki, mint operában. Illetve ha ráhúzok egy jpeg képet a winyóról, az is túlszaturált.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz i are robot #229 üzenetére

    Most 1-en áll, és olyanok a képek, mint operával. De megbukik ezen a teszten is: ICC V4 check, eszerint csak ICC V2 kompatibilis a böngésző (az opera 10.50alpha pedig nem foglalkozik a v2-vel se), a monitoromat pedig V4-ben profiloztam. Bár ettől még lehetne eltérés, sőt, akkár még drasztikusabb és hibás (hacsak nem direkt áll le a CM, ha V4-et adtak meg neki).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Felötlött bennem egy elméleti kérdés: A mostani VGA-kkal az YCrCb vagy xvYCC formátumú kimeneti jelet is lehet software-esen kalibrálni? Mármint, a mostani "hagyományos" 16-bites LUT-ok alapvetően RGB értékeknek vannak, nem YCrCb (3D) koordinátáknak. Persze ezek csak számok (attól, hogy más nagyságrendűek, az még nem zavar egy lebegőpontos feldolgozást, és ugyan úgy 3 érték van, és a 16 bit elég tág...).
    Ez csak azért érdekel elméletben, mert a mostani VGA-k ugye 3x8 biten frame bufferelnek RGB-t, aztán jön a 16 bites LUT, és aztán vagy 8 vagy 10 bit megy a monitor felé, csatlakozótól és elektronikától függően. És mivel engem elsősorban a videó források (főképp a Rec709-es HD anyagok) érdekelnek, és HDMI-n átmegy az YCrCb vagy xvYCC is, tehát elméletben egy videó renderer ily módon képes lenne megkerülni a 3x8 bites RGB frame buffert, mikor kiküldené a monitornak a 16 bites 3dlut-al konvertált képet (ami szintén lehet 16 bit RGB, vagy 16 bit YCrCb is, illetve netán yvYCC, amiknek nem kéne útba ejteniük RGB framebuffert)
    Vagy a VGA-k még úgy működnek, hogy ha YCrCb jelet kapnak, azt RGB-be konvertálják, és a frambuffer (esetleg még a LUT) után visszakonvertálják YCrCb-re a kábelbe küldés előtt?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz qestion #356 üzenetére

    Illeszd őket a jobb-alsó, bal-felső saroknál, akkor nem fogsz véletlenül átbóklászni, mikor nem használod a másodikat. De a letiltás sem nagy dolog. -> Bár ezeket csak Vista/Win7 alatt tudom, hogy egyszerűek, XP alatt passz. (Itt jobbklikk az asztalon, és screen resolution / képernyőfelbontás, aztán megfogod, húzigálod illetve ott van, hogy extend, clone, vagy csak X monitoron legyen kép.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz szuszinho #4317 üzenetére

    A szoftvertől függ, nem a hardware-be lesz elmentve se a mátrix, se a spektrális görbék (bármelyik módot is választod, de magadnak inkább a mátrix-ot csináld, ha nem akarod másokkal megosztani).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #4321 üzenetére

    A régi Rev. 1000 cd/m^2-ig jó, az új 2000-ig.
    Elsőként OEM kiadásban bukkant fel az új Rev, de valahol olvastam olyat, hogy volt, aki már a régi néven is új Rev-et kapott X-Rite dobozban (mielőtt még kiadták hivatalosan az új modelleket).
    Azt nem tudom, hogy az AIO mode (ami ránézésre majdnem az, mint amit az ArgyllCMS csinál a régi Rev-el is: adaptív integration time + refresh rate sync, az X-Rite DLL-el (ArgyllCMS-en kívül lényegében minden más szoftver, ami az X-Rite könyvtárat építi be, nem sajátot használ) melyiken működik: minden Rev B-n, vagy csak az új X-Rite modelleken (praktikusan az most mindegy, hogy ez a hardware-ben lakó firmware kérdése, vagy device ID alapján aktiválja szoftveresen az X-Rite kódja, ha van korlátozás).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz *Ropi* #4340 üzenetére

    Ez az egyetlen teszt, amit találtam erről (de évek óta nem néztem szét). Sajnos viszonylag kevés mintájuk volt (mind műszerek, mind kijelzők tekintetében), de ez alapján az i1Pro közel sem nagyságrendileg pontosabb az i1d3-tól, bár azért egyértelműen nyer.
    Sajnos azt sem nézték meg szerintem, hogy mennyit romlik az i1d3 pontossága, ha nincs a kijelzőhöz való EDR, csak kiválasztják a saccra legközelebbit.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    A .ccss file független az adott i1d3-tól, a .ccx az egyedi.
    Az XYZ-ben "hamis" mártix van két okból: gyorsabban készül el (ha nincs rá szükség, csak a cLUT-ra), és tesztelhető vele, hogy a szoftver a cLUT-ot vagy a mátrixot használja (ha felcserélődnek a színcsatornák, akkor a mátrixot, egyébként az XYZ LUT-ot).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Teasüti #4414 üzenetére

    A black és white level-t hagyd "As measured"-nek, a hardware beállítást pedig célozd oda, ahol a szemednek kellemes a leggyakoribb használati fényviszonyok közt (akár 80 nit-ig lemehetsz éjjeli sötétséghez, nappalra pedig ami kell a jó olvashatósághoz), ezt később is tologathatod kicsit (nem szokott tőle változni a szín, vagy csak minimálisan a fehéregyensúly az egész tartományban egyenletesen, de a gamma, szaturáció, stb nem csúsznak el ettől egy sima LCD-n, esetleg PDP-n vagy OLED-en csúszik el a gamma és torzul kicsit a szürke skála fehéregyensúlya is, de ott sem katasztrófa).

    A gammát próbáld előbb 2.2-re kalibrálni, ne sRGB-re. A gyakorlatban legtöbben ezt használják tartalomkészítésre is, mint decode gamma nem a valódi sRGB görbét (avagy az encode inverzét, mert mint decode gamma nincs is ez nagyon definiálva, a fényviszonyoktól is függne, ha ebbe nagyon bele szeretnél menni).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Teasüti #4419 üzenetére

    Ne várj el abszolút pontosságot. Rengeteg apró kis véletlen ingadozás van a műszerben és kijelzőben is, de a legnagyobb korlátozó tényező itt valószínűleg az, hogy a panel gondolom 6-8 bit precizitású (laptop esetén leggyakoribb a 6bit + dither, néha van valódi 8bit, és elenyészően előfordulhat 8bit + dither, nem is tudom van-e valós 10bit "mezei" hordozható gépekben, még komolyabb monitorokban és TV-kben is elég rika), így a legkisebb lépés fel/le egy-egy csatornán (pl. 255,245,235 helyett 255,245,236) lehet ~100K eltérés is (és a szoftver sem iterál a végtelenségig, hogy melyik a legjobb a közeli értékek közül, általában egy bizonyos dE célértékig keresgél csak, ami a "speed" beállítástól is függ).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Teasüti #4422 üzenetére

    Próbaképp futtass le egy lassabb kalibrálást, az kisebb dE értéket céloz az iteráció során (azon túl, hogy több ponton iterál, de az a 100%-ot, ami minden ponthalmazban benne van, nem érinti).

    Én gamma+matrix profilt javasolnék a lehető legkisebb test chart-al (mentsd le a file-t és tallózd be a profil beállításoknál), ha azzal is elég alacsony a validation report-ban minden szaturált szín dE értéke (a LUT elvben sokkal többféle hibát tud korrigálni, de ezzel együtt sokkal könnyebb elrontani is magát a profilt, pl. a ponthalmaz kiválasztásával, szóval nem csak azért tarthat sokkal tovább egy jó XYZ profilt összehozni, mert ahhoz általában sok pontot kell mérni, hanem lehet, hogy többször neki kell futni többféle 1000+ pontos mérésnek, ami egy mezei RGB kijelzőnél sokszor teljesen felesleges és legfeljebb a report-ban lesznek szebb számok, de szabad szemre nem lesz jobb a színhelyesség, sőt, alapvetően nem garantált, hogy ne lehetne rosszabb, ha nem vagy óvatos).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Teasüti #4424 üzenetére

    Van némi értelme, hogy miért így működik, de laikusoknak néha talán részben félrevezető lehet, hogy a DisplayCAL alapbeállításokkal az egyedileg készült profilból számolt, és a frissen visszamért értéket veti össze ellenőrzéskor, nem pedig valamik szabvány profilt és/vagy a kalibráláskor megadott célértékeket. Szóval csak magát a profilt ellenőrzi, hogy passzol-e a kijelzőhöz.
    A profilba pedig a kalibrálás utáni mérések alapján ment fehéret (és a többit, de nem 1:1, hanem különböző interpoláció, zajszűrés, stb után, ha sok pontot használtál, nem csak a lehető legkvesebbet).
    De ami szerintem már rossz döntés, hogy a végén a report nem is a profile WP-hez (a most készült profilba mentett WP-hez) képest ad dE értéket, hanem a legközelebbi 100-ra kerekített Kelvin értékhez képest, amit "assumed target"-nek hív (betippeli, hogy mi volt a kalibrálási célérték). Ide szerintem legjobb lenne átmenteni valahogy az eredeti kalibrálási célértéket (pontosan, nem tippre), vagy inkább más alapértelmezést használni: be tudsz pipálni a report-ban egy olyat, hogy "use basolute values" [*], amivel a profil WP-t használja referenciának (a betippelt célérték helyett). Ez talán többet mondd el, mint hogy hol vagy a tippelt célhoz képest... (* Ezt annak idején még én nyaggattam ki Florian-ból. :DDD)
    A másik opció, ami még hasznos lehet, ha emulálni próbálsz egy szabvány színteret a report-hoz (itt is működik majd később az abszolút pipa is). Ilyenkor azt is látod, hogy milyen pontosa lehetnek majd a színek, ha használja egy CMS a profilt valami szabványos színterű anyagokhoz.

    Ha jól emlékszem, a "validate calibration" report hasonló furcsaságokkal bír. Az is egy betippelt, kerekített értékhez képest ír ki dE értéket, nem az eredeti beállításodból olvassa. És mellé kiír többféle számot is, mert a Kelvin nem egyértelmű szám, mint a CIE x,y koordináta pár. Itt ugye legjobb lenne, ha x,y számokkal adod meg a célt is Kelvin helyett és azt használná a "validate" (ha Kelvin-t használtál, figyeld, hogy melyiket, DayLight vagy BlackBody, és a report-ban is azt nézd). Itt nincs is "use absolute" opció.

    Persze, ha nem homogén a kijelző, sokat változhat a mérés a mozgatástól. Akkor is, ha a szög változik (mikor nem "felcuppantod", hanem állványon van és azt mozgatod el közben) és rossz a kijelző betekintési szögfüggősége.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz thomasrc #4496 üzenetére

    >>> Mi ez a "black level compensation"? :U

    Van olyan, hogy "Black level" (célérték a feketére), "Black level correction", ami azt szabályozza, hogy mennyit szabad világosítani a "feketén" annak érdekében, hogy az megüsse a célzott fehéregyensúlyt (ennek nyilván akkor van értelme, ha a 0% nem valódi fekete, mint CRT-n vagy OLED-en, hanem "tejfekete", mint egy hagyományos LCD-n, vagyis igazból szürke, tehát annak is van színe, fehéregyensúlya, mint az összes többi szürke árnyalatnak, amit kalibrál a szoftver), van egy "Black point compensation", a profil fülön, ami majdnem ugyan ez, csak a kalibrációs 1DLUT helyett a profilos 3DLUT-ra vonatkozik (de itt már nem a "fekete" színéről van szó, csak a fényességéről, mikor az nem abszolút 0, de a profilban alapvetően szintén tökéletes feketéből indulnának a dolgok) és van végül egy "Black drift compensation", ami kalibrálás közben méri feketét, hogy elmászott-e (PDP-ken és LCD-ken is el tud a hőmérséklettől, pl. ha sokáig világos ábra van egy PDP-n, akkor fényesebb lehet utána kicsit a fekete, míg eltűnik az IR, vagy jobban felhősödhet az LCD, ha a mögötte lévő táp/SoC, stb felfűti a kijehelzőpanelt, ilyesmik).
    Ezek számbavétele után elképzelésem sincs, hogy *Ropi* miről beszélt. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz *Ropi* #4499 üzenetére

    Akkor sem értem, hogy mit számolgatsz. ;]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Alvin_ti4200 #4506 üzenetére

    Elvileg a régi Pro dobozban is lehet véletlenszerűen Rev-B anélkül, ahogy előre tudnál róla (hamarabb kezdték gyártani az új Rev-et, mint hogy átalakították a kínálatot), de a Studio már biztos az (és nem tudom, hogy a gyári szoftver engedélyezi-e a Rev-B képességeket a régi Pro-ként eladott Rev-B modelleken, vagy csak azokon, amiket már az új termékskála szerint adtak el). Utóbbi lassabb, a korábbi Rev-A olcsóbb/lassabb kivitelű utódja (azt hiszem ColorMunki néven futott), de a Rev-B változások miatt mégis inkább azt választanám (és pusztán azért is, mert valószínűleg fiatalabb gyártmány, nem kaphatsz pl. egy 2017-es csomagolású régi dobozt, bár az i1d3 elvileg már nem öregszik úgy, mint a régebbiek, mert üveg szűrős [vagy üvegbe zárt műanyag? már nem emlékszem...]). Bár ha nem a gyári szoftverrel, vagy az X-Rite SDR-ra, hanem ArgyllCMS-re épülő szoftverrel használod, akkor a Rev-A is legalább olyan jó lehet, mint a Rev-B (ez esetben nincs igazi előnye a B-nek az adaptív AIO mérési móddal, a Pro-nak viszont marad a sebessége, mert az hardware szintű korlátozás).
    ~1000 cd/m alatt nem érdekes, hogy HDR vagy sem, addig elmér a Rev-A is, a Rev-B pedig ~2000-ig. Az AIO mód az érdekesebb, amihez nem kell HDR (egy jobb plazma TV, FALD-LCD, TV, vagy SDR OLED is problémás az ArgyllCMS féle adaptív mód, vagy gyári szoftverrel az AIO mód nélkül), de LCD monitoroknál a HDR-el kezdődötött a local dimming (amivel igazán sötét "feketébe" futhatsz egy LCD-n).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Alvin_ti4200 #4509 üzenetére

    A drágább verzió gyakorlati előnye a gyorsabb mérés (de ez is függ az aktuális integrációs időtől, ami sötét árnyalatokon nem lehet túl alacsony), az újé az AIO mód X-Rite SDK-val is (adaptív integrációs idő és frekvencia-szinkronizálás, ami nagy kontrasztú és villogó kijelzőkhöz hasznos).
    Ha időben stabil és hagyományos LCD-n használod otthon, nem sokat érsz a gyorsabb méréssel, mert mindegy, hogy 10 vagy 20 perc egy kalibrálás (most erősen túlzok példaképp), nem fogsz hetente több kört lefuttatni (és nem szöszölnek a vállad felett, hogy mikor lesz kész).
    Még esetleg azt nézd meg, hogy az X-Rite SDK-ra épülő third-party software (pl. CalMAN, NEC, EIZO, stb szoftverek) kellenek-e neked és támogatják-e az olcsóbbik kivitelt (azt hiszem a Rev-A esetén csak a Pro-t támogatják, a CM-et nem).
    Ja, és van még egy harmadik opció, árban a kettő (Studio és Pro Plus) közt: a Rev-B Pro OEM kiadásai (az megy pl. CalMAN-el és ArgyllCMS/DisplayCAL-al is, de az X-Rite szoftverrel már nem biztos, bár ez utóbbit én amúgy is erősen hanyagolnám). A LightIllisuion talán árulja LightSpace license nélkül is (a SpectraCAL nem hiszem) és talán fellelhető Ebay-en ("zacskós" verzióban szoftver nélkül).
    Negyedik opció, a létező legdrágább, a custom Spectracal C6-HDR, aminek csak CalMAN mellé lehet némi értelme.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz *Ropi* #4528 üzenetére

    A próba sem olyan egyszerű, mert a B rev is csak hitelesített 2000-re, ami nem jelenti, hogy véletlenszerűen ne lehetne jó egy A rev is 2000-ig, csak garancia nincs rá (bár még nem próbáltam, hogy van-e egy pont, ahonnan error-t dob akármelyik Rev, ahogy azt sem, hogy hol kezdi el ugyan azt mérni a fényerő további növelése után is a saját Rev A-m). Bár lehet, hogy a gyári spektrális érzékenység profilozáshoz is van köze, és akkor valószínűleg pontatlan lesz (nem lineárisan, hanem csak egy pont felett), ha az 1000-ig skálázható (de ez most csak felvetés, nem tudom - ezt már nehéz lenne otthon letesztelni), mert szoftveres mátrix korrekció esetén (saját spektró mellett) sem kapcsolható ki az a korrekció (nincs valódi RAW mód, hiába írja ki néhány szoftver, az egy "generic" profil, ami nem no-op, nem semleges az sem).

    De amúgy miért olvastad te az ő gyártási évét 16-nak? Én 18-nak látom. :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #4530 üzenetére

    Legyél kicsit kreatívabb, nézz körbe a házban este, hátha találsz valami fényeset. ;]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Johnny Cage #4533 üzenetére

    Passz, sohasem használtam Spyder-t, de amit olvasni/hallani lehet róla, korrekció ide vagy oda, a puszta várható pontossága miatt vélhetően az i1d3 jön ki elől (még akkor is, ha a Spyder-hez van pontosan a kijelzőhöz készült korrekció, az EyeOne-hoz pedig nincs semmi hasonló).

    A saját i1d3-am pl. durván dE 1 mértékben tér el a "generic"-től bármilyen gyári EDR-el és hasonló mértékben korrigál rajta az i1Pro2. A Spyder-ekről lehet hallani +/-2 eltérést is simán (két random Spyder közt akár dE 5, egy spektróhoz 2-3, gyári profil nélkül akár több).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz *Ropi* #4714 üzenetére

    - Nem, LG TV-n LUT programozáskor nem tudsz (egy képmód : egy LUT [set, 1D + 3D])
    - Nem, az iTPG ezek után van, nem hat rá a HDMI Feketeszint kapcsoló (és hasonlók)
    Tesztelgettem alaposan, és nem tudom reprodukálni a C9-emen, amit ő tapasztal.
    Szerintem olyan bug-ba futott bele, hogy a kalibrálás végén lementi a TV a LUT-okat, de nem olvassa be őket. Néha elég átváltani másik képmódba és vissza, de van, hogy áramtalanítani kell a készüléket (míg kattan a reléje) és visszakapcsolás (teljes reboot) után jó lesz.

    Frissen reset-eltem egy képmódot és bekalibráltam gyorsan csak egy ~100 pontból készült 3DLUT-al, és nem látok semmi eltérést attól függően, hogy a belső lejátszó, vagy HDMI1 (PC címke nélkül, alapértelmezett név+címke) van kijelölve forrásnak, vagy akár ha HDMI-n keresztül megy ki a tesztkép az iTPG helyett:
    [calmanps_hdmi_sdr_rgbfull8bit_noallm] (HDMI-n megy a tesztjel, iTPG inaktív)
    [itpg_internal_sdr] (a belső generátor dolgozik, "mögötte" a belső lejátszó pörög)
    Ami hat az iTPG-re HDMI oldalról az a VRR / GSync / FreeSync, de ez ismert hiba és "csak" a gamma csúszik el tőle, a színek nem (valószínűleg a panelvezérlő tehet a gamma torzulásról, mikor VRR módba vált, nem a SoC használ más feldolgozást):
    [itpg_hdmi_sdr_rgbfull8bit_vrr]

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz wwhy #4720 üzenetére

    Az nem feltétlenül hiba. A "Measured vs. Assumed", igazából egy hülyeség, mert megpróbálja kitalálni, hogy milyen színre tervezted kalibrálni a kijelzőn a 100% fehéret, aztán megmondja milyen messze vagy attól. Pedig igazából az egész kalibrálás rész abszolút opcionális a profilozás előtt, ez pedig profil ellenőrzés, nem kalibrálás ellenőrzés. Ez csak egyfajta "bolond biztosíték", hogy segítsen kiszűrni, ha véletlenül nem azt sikerült beállítanod, amit vélhetően szeretne a legtöbb felhasználó, de még akkor sem kell abszolút érvényűnek venni.
    Szóval, ha tudod, hogy mit csinálsz, akkor nyugodtan hagyd figyelmen kívül.
    Ha nem tudod, hogy mit csinálsz, akkor írd le, hogy mit szerettél volna elérni és mutasd meg a felette lévő sorokat is (és esetleg a beállításokat is, amikkel nekifutották).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz *Ropi* #4725 üzenetére

    A hsz-em lényege az volt, hogy bármilyen körülmények közt kijöhet egy ugyan ilyen DisplayCAL report, példaképp akár egy frissen hardware-3DLUT kalibrált professzionális kijelzőn is, ha pl. szándékosan választottál olyan WP célértéket kalibráláskor, ami utána messze esett attól, amit a DisplayCAL tippelt.

    Ebben az is nagyon fura, hogy az ICM file-ba is el vannak mentve a beállításaid, ha DisplayCAL-al készült, mégsem azt olvassa ki, hanem tippel.

    Pl. az új WCG kijelzőkön (QLED, OLED, stb) sokan használnak perceptuálisan a "hagyományos" (CCLF LCD, PDP, stb) kijelzőkön látott fehérhez eltolt WP célértéket (a Sony RGB OLED monitorhoz van kvázi-standard, a gyártó által javasolt WP offset is). Én nem vagyok a híve (mert ez nem a kijelző hibája, hanem a rendszeré, amiben szabványosítanak, így még akkor sem tűnik számomra helyesnek, ha az egész 3D színteret tolják el perceptuális tarszformációval, nem csak nagyzolva a WP-t), de van aki használja olyanok közt, akik pontosan tudják, hogy mit csinálnak (mindkét félét, a csak WP-t és a 3D-set is).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz *Ropi* #4728 üzenetére

    Én úgy láttam (legalább is korábban, mikor még figyelgettem, hogy mi az), hogy a legközelebbi kerek Kelvin értékre húz (vagy 100-ra, vagy akár 500-ra kerekít).
    De amúgy meg tudnánk nézni, nyílt forráskód (sőt, azt hiszem ott van benne a HTML file-ban, nem csak a DisplayCAL-ban, annak idején babrálgattam magamnak, míg betette, amit hiányoltam, le van mentve a report file-ba a nyers mérés és ott rakja össze egy script a grafikont a böngészővel, ha jól rémlik, PHP vagy ilyesmi).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz skippper #4755 üzenetére

    A WLED EDR-el valószínűleg közelebb leszel, mint a generic-el.
    Ezt gondolom tudod, de a lenti mondatod alapján nem biztos: ezeken a report-okon nem látod, hogy abszolút értelemben milyen közel vagy a célhoz, mert ilyen értelemben mindig saját magát ellenőrzi vissza a műszer (teljesen relatív a saját abszolút értelmű pontosságához), csak magát a profilt ellenőrzöd, hogy milyen jól írja le a kijelző színterét.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #4760 üzenetére

    Hagyd frissülni a Win10-et, ameddig magától szeretne (kattints rá egyszer manuálisan is, hogy keressen frissítéseket és nyomd meg, hogy szeretnéd feltenni azt is, ami opcionális), aztán tedd fel a legújabb VGA driver-t is a gyártó weboldaláról.

    Ha ez már megvolt, és 20H1-en vagy, akkor várd meg a (vélhetően) jövőheti WDDM 2.7-es GameReady driver-t (>450 series).
    A 20H1 korai verzióval is volt újra valami gikszer, de nem tudom, hogy melyik oldotta meg: a CU-k, vagy az, hogy idő közben feltettem a stabil helyett a developer preview driver-t (most épp 451.22).

    Futtattad DisplayCAL-ban a kalibrálás (nem a profil!) validálást, hogy tényleg más?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #4764 üzenetére

    Ha 1903-ad van és 445-ös driver-ed, akkor passz. :U
    Az új nevén nem 2004 és 2009 lesz, hanem 20H1 és 20H2 (és a H2 idén is ugyan olyan kamu frissítés lesz, mint 1903-ról a 1909, tehát igazából akármikor felteheted rá az "engedélyező csomagot", hogy átváltson H1-ről H2-re anélkül, hogy Insider-ré válna).
    Ha megnyomod kézileg a keresést, szerintem felajánlja minimum a 1909-et, vagy talán már a 2004-et is.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Archttila #4769 üzenetére

    Na neeeee.... Náluk vettem pár hete egy ugyan ilyet és nem kaptam HDD-t, pedig épp elromlott egy itthon. 2 dolog került ki:
    1: A CalMAN 2019 nem támogatja teljesen (ugyan olyan neki, mint a régi Rev A, nincs AIO)
    2: Pont ugyan azt (a hülyeséget) mérte a Samsung QLED-en HDR módban, mint a régi Rev A (amit most az aprón hirdetek), tehát nem az volt a gond, hogy ne mért volna el a régi is ~1500 nit-ig (ha garantált azon, ha nem), hanem egyszerűen fura a EU Q90 2019 HDR színkezelése.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Archttila #4772 üzenetére

    Bedobod ide a regelős linket? :B
    Retail, nem OEM. De lényegében ugyan az.
    Nem, az OLED topic-ban az LG WOLED volt, nem Samsung QLED LCD.

    Én DisplayCAL-an szoktam csinálni a mátrixot, egyrészt a HiRes mód miatt.
    Az engedi variálni a ti1 file-ban, hogy miből dolgozzon, de úgy tűnt, hogy jobb a WRGB szett a WRGB OLED-hez. Ha csak RGB-ből gyártom, akkor RGB-n kisebb a hiba, ami WRGB-nél eloszlik, viszont fehéret mérve nagyobb. Szerintem inkább dE 0.5 több színen, mint dE 0.1 hármon és dE 1 a fehéren.

    Tudom, pont azután jött ki ez a CalMAN verzió, ami említi a Rev B dolgokat, miután lejárt az Access-em (és irracionálisan drága lenne fellépnem magasabb level-re, amúgy pedig EOL a régi alap kulcsom).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Archttila #4776 üzenetére

    Azért is szeretem, mert kiírja a végén a dE értéket WRGB színekre, és mutatja, hogy mit mért a két készülék, vagyis van benne "sanity check".
    A GUI nem enged RGB-ből generálni, de lemérheted vele a ti1 file-t és a comman line tool megeszi a készült ti3 file-okat. RGB kijelzőn működik is, csak WRGB-n nem tetszik (bár ez nyilván szubjektív).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Archttila #4776 üzenetére

    Bepróbálkoztam, de mivel pár nappal korábbi a számla, így elutasították. Nekik: :P

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz péjé #4790 üzenetére

    DisplayCAL-al valószínűleg működni fog, de az X-Rite szoftverrel, vagy mással, ami annak az SDK-ját használja, már nem biztos. (Azt hiszem a CalMAN kakukktojás, mert elvileg az X-Rite SDK-ra épül, de mégsem egészen a saját OEM i1d3 verziójuk miatt, ami gyorsabban mér, mint bármelyik, illetve lehet saját black/white-listája, hogy mit hajlandó működtetni.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz wwhy #4801 üzenetére

    Lefuttatod a validációt egy standard profil ellen (amit szerinted hoznia kéne a monitornak adott preset módban, pl. sRGB képmódban sRGB profilt, stb).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #4806 üzenetére

    Lehetséges DisplayCAL-al, de olyan, mint villával enni a levest (már csináltam, egyedi referencia ICM file-t és validation report template-et raktam hozzá össze és mindig végigmértem, állítottam, mértem).
    Egyszerűbb pl. HCFR-el (sourceforge-os újabb fork, bár azt hiszem az sem frissül már).
    LG OLED-hez pedig kvázi kötelező a CalMAN (esetleg LightSpace).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #4808 üzenetére

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mikrofon #4811 üzenetére

    Tools / Report / Report on calibrated display device --- vagy --- Verify calibration

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kebab90 #4820 üzenetére

    A HCFR-hez ArgyllCMS driver kell (speciális rendszerindítás után telepíthető az aláírása miatt).

    (#4821) - Általánosságban mindig a kijelzőt kell kalibrálni, nem a forráseszközt.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák