Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Noukoum #10 üzenetére

    de hol lesz ennyi töltőállomás
    Kiépítik, ahogy a benzinkutakat is kiépítették.

    Ezt konnyu leirni. Mondjuk a hellyel szerintem nem lesz problema, de a hozzajuk szukseges halozatbovitessel igen. Meg egy gyorstolto fej is nagyon komoly energiat igenyel es itt most nem arrol beszelunk, hogy 50 vagy 100%-al kell tobb tolto, hanem a mai 30-50x -ese es meg az is csak kezdesnek. Nagyjabol arra kell keszulni, hogy nem toltoallomasok lesznek, hanem szinte minden parkolohelyen lesz majd toltofej + csaladi hazak eseten otthon is.
    Ezek nelkul logisztikai remalom lenne folyamatosan cserelgetni az autokat a toltokon, mert idopont foglalas kellene majd a tolteshez. Idoben odamenni, feltenni, majd idoben elhozni. Meg ugy is lehet hogy limitalni fogjak a havi toltest a halozatbol. Erdekes lenne latni egy komolyabb szimulaciot arrol hogy mit jelentene ha X%-al none az elektromos autok szama.

    ehhez rengeteg áram fog kelleni
    Nem olyan rengeteg áram az, nagyon hatékonyak a mai villanyautók.

    Iszonyatos mennyisegu energiarol beszelunk. Egy elektromos auto mondjuk havi 1000km futasnal megduplazza egy atlag 2 fos haztartas energiafogyasztasat. Tehat csak arrol beszelunk, mintha a lakossag 2x annyit fogyasztana es akkor meg nem kerultek szoba hogy a ceges autok, teherautok, kamionok.

    vagy majd olaj erőműveket építenek?
    Inkább környzetbarát napelemparkokat. Epiteni lehet napelem parkokat, de akkor kell mellejuk akkupark is, mert a halozatra nem fogjak felengedni onmagaban. Nem veletlenul kell mar most is engedely ezekhez. A szel es napenergia nem kiszamithato, ezert a teljes termelesnek csak kis szazaleka lehet ilyen, mert folyamatos aramszuneteket okozna naponta, nem is rovideket.

    ide valami akku újítás is kelleni fog
    Folyamatosan fejlődik a technológia.

    Remeljuk igy lesz. Rengeteg az igeretes kutatas, de eddig egyikbol sem lett semmi forradalmi. A problemak egy reszere eleg kicsi a rahatasa ennek. A meg gyorsabb toltes meg meg nagyobb problemat okoz a halozati oldalon.

    mert ezek a li-ion aksik hamar degradálódnak főleg a hidegben
    Ez egész egyszerűen nem igaz.

    Ehhez nem ertek. Azt tudom, hogy telefonban, fenykepezogepben hidegben elegge leesik a kinyerheto toltes, de autoknal lehet hogy futik, vagy hasznalat alatt eleve melegiti a belso ellenallasa.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz Noukoum #10 üzenetére

    “Folyamatosan fejlődik a technológia.”

    Valóban. Rengeteget fejlődtek a li-ion akksit az elmúlt ~10 évben. Akkoriban elketyegtek ~1 napig az okostelók, meg bírtak ~pár órát az átlag laptopok.
    Jelenleg elketyegnek ~1 napig az okostelók, meg bírnak ~pár órát az átlag laptopok.
    Revolution. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz Noukoum #31 üzenetére

    "Ez csak egy kivetett példa, semmire nem jó. Csak arra hogy mondj valamit."

    Már bocs, de ezt az egész, 5 oldalas hozzászólásodról el lehet mondani. Kb. egyetlen értelmes dolgot nem sikerült kibüfizned....
    El sem kezdem egyesével szétkapni a csodálatos érveléseidet, mert semmi értelme nem lenne. :DDD

    "Villanyautó != nem telefon."

    Ez volt a kedvencem. :D
    Tehát ha egy autóba raknak li-ion akkut, akkor annak mások lesznek a tulajdonságai, mint más eszközökben.
    Akkor csak a véletlen műve, hogy télen elég rendesen leesik egy e-autó hatótávja. Értem. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz Noukoum #10 üzenetére

    DeA napelem csak egy bizonyos %i-g mdgoldás. Mivel nem szabályozható. És nagy mennyiségű energiát jelenleg még nem tudsz sehogy se tárolni gazdaságosan.
    Minden akku degradálodik. A hideg tudtommal a lemerült akkura veszélyes, mivel mélymerült állapotba kerülhet ahonan nehéz a visszatérés. Az autóknál és az akkuparkoknál sztem ez a veszély nem fenyeget normál mükődés esetén.
    Az meg egyenlőre csak terv hogy mi lesz 10 év múlva a gyártók részéről. Az is lehet hogy jövő héten mrgoldást találnak a hidrogénes autók problémáira és lemossa az E autót. A 3D-s tv re is azt mondták hogy ez a jövő és mégis eltűntek. Mintahogy nagyon sok egyéb ígéretes technológia is, mert lett helyette még jobb. Felesleges találgatni bárkinek is mi lesz 10 év múlva. 2003ban ha bárkit megkérdeztél volna hogy mi lesz a Tesla-val kevesen találták volna el a jelenlegi helyzetet.

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz Noukoum #31 üzenetére

    Ezek az akku méret számok magukban semmit se jelentenek. Az energia sűrűségük lenne a mérvadó. Az utalhat az akku technológia fejlődésére. Ezen számok számomra csak azt mutatják hogy fejlödött az autó tervezés és képessek nagyobb akkuk elhelyezésére is.
    Fontos lenne az akkuknak hogy berakjanak az elektronikába védelmet. Sok konzum laptop akkuja is ezért hal be, amíg az üzleti kategóriás évekig elmegy 1 akkuval. Nekem az apc szünetmentes 7 vagy 8 évet elment egy akku pakkal. Sajnos az olcsó kategóriás autóknál tartok tőle hogy nem lesz ilyen.

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Noukoum #31 üzenetére

    Villamosiparban dolgoztam 17 evig, Nagyfesz allomasoktol, kisebb vizieromuveken keresztul a lakossagi vegpontokig, digitalis vedelmekkel, automatikakkal, nagy pontossagu eromuvi energiameresekkel, kesobb szeleromuvekkel, gazmotorokkal. Ismerem az eromuvek felepiteset, melyiket hogyan lehet szabalyozni, mik az alaperomuvek, csucseromuvek, mi a halozati energiaegyensuly. hogy miert nem lehet barmennyi napelemet, szeleromuvet felengedni a halozatra. Nemetorszagban nem ritka, hogy nyaron delben kifejezetten megkerik a fogyasztoikat hogy kapcsoljanak be minel tobb elektromos fogyasztot, mert tul nagy a napelemek reszaranya meg ugy is hogy egy csomot exportalnak.

    Hidd el, hogy nem legbol kapott dolgokkal dobalozok. Most kb. 2% az uj e-autok aranya, minden futo autot tekintve meg valahol 0,00000...% korul van az e-autok alltal megtett kilometerek aranya. Ha ebbol valaki 10-15 ev alatt 100%-ot akar csinalni, az vagy bolond, vagy koze nincs a temahoz. Meg 10% is nagy dolog lenne.

    Ez az utemterv a nyugati EU-s politikusok fejeben fogant, foleg az dizelbotrany es a CO2 ado miatt felgyorsitva, ami miatt tobb orszag, tobb autogyarto PR okbol megigerte, hogy persze, 2030-35-re mar kanaan lesz.

    A teljesitheto realitas kb. az hogy mondjuk Europat tekintve 10 ev mulva talan mar nem lesznek tisztan benzines, gazolajos uj autok se gyartva, se forgalmazva. A hibridek is remelhetoleg eleg nagy hasznos elektromos hatotavval birnak majd, mondjuk minimum 50km jo lenne. 2040 kornyeken talan kitilthatok lesznek a tisztan benzines autok, a gazolajosok talan meg hamarabb. A teherautok is hibridek lesznek. Afrikaban, Azsiaban, Del-Amerikaban erre semmi esely, persze orszagonkent ott is lehetnek kivetelek.

    Europaban Norvegiarol elhiszem, hogy akar 2030-ra elerhetik hogy csak tisztan elektromos autoik legyenek, de az az egyik leggazdagabb orszag es a lakossaga is kornyezet-tudatosabb. Az autogyarak is mas tempoban valtanak majd. A hirben szereplo Volvo, Mercedes, Audi, Jaguar talan meg tudja lepni ezt 10-15 ev alatt, de egy Suzuki, Skoda, Opel, Renault-nek szoval a mainstream gyartoknak eselye nincs erre.

    Nem csodalkoznek ha a CO2 adoban par even belul visszabb lepne az EU, mert az konnyen tonkretehet jopar autogyartot, es azt valoszinuleg nem fogjak csak ugy vegignezni.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz Noukoum #64 üzenetére

    Miért az nem fejlődés hogy ugyanakkora helyre, ugyanakkora súly mellett 2-3szor nagyobb akku pakkokat tudnak rakni???
    Ezt érdekelne honnan veszed. De ha lehet tényeket és ne hasból. Sajjnos erről én nem olvastam.
    Az általad emlegetett autók: Nissan Leaf tényleg nagyobb akkut kapott csak közben felszedett plusz 200 kg-ot és az autó is jóval nagyobb. Egyáltalán nincs szó róla hogy ugyanakkora helyre raktak volna be nagyobb akkut.
    Az I3 kb 140kg ot szedett fel. De sebaj. :)

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz Noukoum #73 üzenetére

    Tereled a témát.
    Te szó szerint ezt írtad: Miért az nem fejlődés hogy ugyanakkora helyre, ugyanakkora súly mellett 2-3szor nagyobb akku pakkokat tudnak rakni???
    Most meg hirtelen a nagyobb akku nagyobb súlyt írod. Ez véletlenül se ugyanaz... nálam legalábbis. Az egész hsz-em ebből indult ki. :)

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • Füleske

    addikt

    válasz Noukoum #162 üzenetére

    Nem baj, én továbbra is várom a bizonyításait. Ha tud hozni ilyet én leszek a legboldogabb hogy tanulhattam valami hasznosat.

Új hozzászólás Aktív témák