Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Nincsenek itt adatvédelmi kérdések. Amit most vezetek kamiont, abban már az új típusú tachográf van. GPS koordinátákat is társít a menetadatokhoz. A rendőrnek pedig meg sem kell állítania az ellenőrzéshez. Követés közben le tudja kérni a menetadatokat a tachográfomból és a laptopja azonnal kidobja, hogy az elmúlt 28 napban milyen hibáim voltak. Ez a számonkérhetőség jövőre 56 napra nő. Innen csak egy lépés, hogy egy autó egy VÉDA kapu alatt elhaladva automatikusan feltöltse a menetadatokat. Onnantól traffipax sem kell a büntihez. Ha az elmúlt 56 napban gyorsan hajtottál, automatikusan jön a csekk. Az útdíjautomata szintén be van építve, ami pontosan mutatja, hogy mikor, merre haladtál. Ha útdíjat tud az alapján vonni, akkor jövedéki adót is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Tigerclaw
nagyúr
Norvegia az Norvegia, de meg ott is komoly anomaliak vannak, szoval meg ok sem tekinthetoek bezzeg orszagnak. Ott if foleg masodik autonak veszik a Tesla-kat, amolyan szabadido autonak, illetve kemenyen benne van a vetelben a gazdagsaguk mellett is, hogy komoly kedvezmenyek jarnak, jartak ezek utan, amiket reszben meg is akarnak szuntetni.
Attol hogy torvenybe iktatjak azt, hogy 2030-tol viz helyett csak pezsgot ihass, meg nem jelenti azt hogy ez meg fog tortenni. Ha tenyleg meglepnek azt, gyakorlatilag toredekere esne ossze az autopiac, mert nem lenne fizetokepes kereslet. Ez pont az EU-ban lenne oriasi problema, mert itt van a legtobb autogyarto.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
A dizelbotrany nem kis reszt pont abbol fakadt, hogy az EU-ban egyes politikusok azt kepzeltek, hogy a technologiai fejlodes uteme, sot maga a fizikai is igazodik majd a jogszabalyaikhoz. Torekedni kell egy idealis allapotra, de el kell fogadni a valosag korlatait. Nyomast helyeztek a kormanyokra, nyomast helyeztek az autogyartokra, erre meg is jott a valasz, igeretek formajaban. Nagyreszt ennek az eredmenye, hogy tavaly kb. 1 millioval nott a kisautok ara.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Füleske
addikt
"szükséges nyersanyagok nagyon kevés"
Nem, az akkugyár kevés (jelenleg). Amúgy alumínium és grafit kell bele a legtöbb. A jelenlegi nikkel termelés és a jó pár év múlva várt Tesla darabszám között én érzek némi csúsztatást. Mennyi nikkel van ami jelen tudás szerint kibányászható ? Mennyire hasznosítható újra ?
"Az üzemanyagcellát teljesen félreállították."
Ha az elektromos autót "pattintott kőkorszak" - nak veszed, akkor az üzemanyagcella valahol a pleisztocén korban jár.
"Mi lesz a hatalmas mennyiségben keletkező használhatatlanná vált akkumulátorok kezelésével?"
Tárt karokkal várják őket az energiatárolók, végül 90+ (jelen állapot szerint) százalékban újrahasznosíthatók. [link] Jelen pillanatban az a gondja az ilyen üzemeknek hogy nincs elég "nyersanyag". (Pont ez a gond amúgy az atomhulladékkal is. A technológia megvan csak a kevés "nyersanyag" miatt egyelőre nem éri meg gyárat építeni. Majd pár száz év múlva...)
A temperálatlan gen1 Leaf akkuk is működnek még 60-70 százalékon ( a mérsékelt égövben). A hasonló korú temperált Tesla akkuk 90 % körül vannak.
"jelenleginél majd 30-50%-al nagyobb tömegű jármű" Mihez képest ? Hatékonyság mennyi ? Helyi károsanyag kibocsátás mennyi (nem a CO2 - re gondolok) ? -
Füleske
addikt
"Apró probléma, hogy a világ jelenlegi éves nikkel termelése ahhoz sem lenne elegendő"
VW tegnapi power day : [link]
"2023-tól a kisebb teljesítményű és olcsóbb autók LFP, azaz lítium-vas-foszfát technológiával készülnek majd, amely olcsóbb, kobaltmentes, nagyobb élettartamú, igaz, picivel szerényebb hatótávot tesz lehetővé. Céljuk, hogy ebben a kategóriában 50%-kal csökkenjen a cellák ára. A mainstream, azaz tömegmodellek magas mangántartalmú cellákat kapnak majd, amelyek szintén kobaltmentesek, és kevesebbet igényelnek drága nikkelből. Itt 30%-os költségcsökkenést várnak. Végül a nagy energiaigényű, speciális cellák maradnak az NCM (nikkel-kobalt-mangán) kémiánál."
Ahogy a Tesla - nál is (a kínai Model 3 már most LFP akkuval szerelt, és most már a töltése is jó az új szoftverrel), másoknál is más-más kémiával fognak készülni az akkuk. LFP cellákhoz nikkel sem kell. Pár százalék fog csak NCM cellával készülni.
A nyersanyag visszanyerés jelenleg 95 % - os, bővebben a fenti linkemen.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- D-Link DIR-842 kétsávos, Gigabites router - Foxpost az árban!
- H96 MAX RK3318 TV okosító - 2/16 GB - Új!
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest