Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • devast

    addikt

    válasz Feketelaszlo #11 üzenetére

    Ez nem *mindig* van így. Egy vitorlást megvenni hülyeség, ha egy évben 1-2 hetet vitorlázol. Ugyanígy egy autót is akkor éri majd meg sajátot tartani, ha napi 8 órát utazol benne, majdnem minden nap. A bérléssel a kihasználtságon nyernek. Én a szűk keresztmetszetet inkább abban látom, hogy majdnem mindenki csúcsidőben akarja majd ezt használni, reggel munkába menet, majd onnan haza. Napközben szinte senki nem használná...

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Feketelaszlo #34 üzenetére

    "Nagyon sok olyan tudományterület van, ahol egyáltalán nem, vagy nem olyan mértékben csökkentek a gyártási és üzemeltetési költségek, mint azt anno sok optimista gondolta - űrutazni, tengerfenékre merülni vagy nagy sebességű vasutat építeni például nem lett annyival olcsóbb, mint számítási teljesítményt vásárolni."

    Korrekt.
    Az önvezetés viszont három komponensből áll.
    szenzor, számítási teljesítmény és algoritmus.
    A szenzorok termelésének növelésével csökkenthető a költség. A számítási teljesítmény fejlődés független a feladattól. A programok fejlesztési költsége állandó. Minél több járműben használják, annál kevesebb költség jut egyetlen járműre.

    Hasonló jelenség játszódott le már többször is a járműiparban. Kezdetben a fékezéskori kerék blokkolás gátlás úri passzió volt. Ma már kötelező felszereltség. Ugyan így a jármű íventartása is alapfelszereltségnek számít.

    Az utolsó három lízingelt fiesztánk őnállan képes be- és kiparkolni. Nekem teljesen felesleges funkció, de egy kezdő vezetőnek megváltás lehet.

    A rakéták és űrhajók esetében, még nem találtunk meg az életképes alternatíváját a kémiai hajtóműnek. Ezért toporgunk egy helyben.

    ...a '90-es évek óta a biztonsági és környezetvédelmi követelmények például teljesen kioltották a közlekedési szektor árcsökkenését, sőt, reál áron még kicsit drágább is lett a legtöbb jármű."

    Valamit, valamiért! Nyilván pénzbe kerülnek a vezető hibáit kompenzáló fejlesztések. De a segítségükkel értéket és életet lehet menteni.
    Én bevállalom a többlet költséget. a biztonság ennyit megér. Az aktuális autóm képességet nem összetöréssel akarom megismerni.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Feketelaszlo #11 üzenetére

    https://www.volvocars.com/de

    Javaslom vesd össze mennyi egy autót venned, mennyi bérelni öt éven keresztül. Utóbbiban assistance, szerviz, biztosítás- bárki vezeti, mindenkire érvényes- egyedül a tankolás marad ki. Három hónap a felmondási idő, nincs egyéb futamidő megkötés. Ezt egy hitelkonstrukcióval, vagy egyben kifizetéssel könnyű összevetni.

    Ha az autonóm autó elterjed mint car as service, akkor ennek a havidíjnak akár a harmada is lehet a fizetnivaló. Amikor már megemlítem mellé, hogy pl. Kölnben a havibérlet a városra 90-100€ között van jelenleg.

Új hozzászólás Aktív témák