Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
""Az elektromos autók a hagyományos autóknál jóval egyszerűbb felépítésűek: míg egy robbanómotoros autó 35 ezer alkatrészből áll, az elektromos autó 10 ezer alkatrészt tartalmaznak.""
1: Belsőégésű.
2: Nem áll egy motor minden nyavalyájával és a hajtáslánccal 25k alkatrészből.
3: Sok olyan alkatrész van, ami jelenleg kell, elektromosnál is kelleni fog, csak egyszerűbb formában. Pl. hűtés a hajtásnak. Tehát azok a számok teljesen falsak, autót nem ismerő agyszüleményei egy Muskkal közös trip során. -
#06658560
törölt tag
válasz Feketelaszlo #11 üzenetére
https://www.volvocars.com/de
Javaslom vesd össze mennyi egy autót venned, mennyi bérelni öt éven keresztül. Utóbbiban assistance, szerviz, biztosítás- bárki vezeti, mindenkire érvényes- egyedül a tankolás marad ki. Három hónap a felmondási idő, nincs egyéb futamidő megkötés. Ezt egy hitelkonstrukcióval, vagy egyben kifizetéssel könnyű összevetni.
Ha az autonóm autó elterjed mint car as service, akkor ennek a havidíjnak akár a harmada is lehet a fizetnivaló. Amikor már megemlítem mellé, hogy pl. Kölnben a havibérlet a városra 90-100€ között van jelenleg. -
#06658560
törölt tag
-
#06658560
törölt tag
válasz nominame #154 üzenetére
"Ugyanez a belső égésű motorokról nem annyira mondható el."
Lehet ki kéne nyitni a szemed és akkor nem írnál ilyen marhaságokat.
#167 philoxenia: Nem, ki kell menni az utcára és minden motorváltozatot minden kasztnival, felszereltségi szinttel egyéb marhasággal le kell tesztelni. És a ki kell menni az utcárával van a baj, ugyanis innentől kezdve még márkán és modellen belül sem hasonlítható össze két mérési eredmény. A #163-ban írtakhoz pedig már rengeteg igen szép tanulmány elérhető teljes járműre vonatkoztatott környezeti terhelés terén is. Igen, utóbbiban benne vannak a perui és kínai lítium, valamint kongói kobaltbányák környezeti hatásai is.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
"akkor visszakérdezek, te úgy gondolod, hogy a szénhidrogénekből soha el nem fogyó tartalékok vannak?"
Állítottam ilyet?#174 nyisziati: "Pl. amikor a belső sávban "parkoló" autót nézte hirdetőtáblának a rendszer és belerohant (ha jól emlékszem)."
Nem jól emlékszel. A Tesla elé bekanyarodó kamionra nem reagált a rendszer. Akkor hirtelen Musk elismerte a hibát, később tagadta, szándékos döntés volt, hogy az út menti hirdetőtáblákra ne reagáljon a rendszer, így bizonyos méret felett skippelte az akadályokat. Ehhez képest az eset egész szépen elsikkadt.
"Ehhez igencsak fejlődnie kell az AI-nak, hogy képes legyen értelmezni ilyen helyzeteket. Plusz nemcsak egy (!!!) kamera kellene, hanem szerintem vagy 5. Előre 2, plusz oldalanként 1. Meg a radar."
A Teslát kivéve senki nem mondja, hogy egy kamera elég, ezért van mindegyik rendszerben több kamera, minimum egy Lidar, esetleg radar...#173 tittipecci: "Ha a jogalkotók ezt rálőcsölik az autógyártókra, akkor azok fel fogják tenni a kezüket és elengedik a projektet - ki a fene akarna bíróságra járni és hatalmas kártérítéseket fizetni. Meg fognak állni a 3-as szintnél."
Nem, nem fognak megállni. A Ford kormánykerék nélkül akarja bevezetni az önvezető autóit, nem akar hibrid megoldásokat. A Volvo már nyilatkozta, hogy minden felelősséget vállalni fognak a rendszerükért. Nem véletlenül nem rohannak a maguk megoldásaival úgy, mint a Tesla a fantasztikus Autopilottal. És nem véletlenül nincs olyan hype verve körülöttük. -
#06658560
törölt tag
válasz nyisziati #184 üzenetére
Nem, nem bírálta felül az ember látását, mert az adott helyzetben az ember leszarta.
Egyébként kik miatt vannak olyanok kimatricázva, hogy a tükörben látható elemek a valóságban nagyobbak-közelebb vannak, mint amekkorának, amilyen távolinak látszanak? Vagy hogy a cruise control azt nem jelenti azt, hogy ott lehet hagyni a kormányt és nem kell figyelni az útra se?"Ez egyértelműen AI hiba, ami visszavezethető a formafelismerés hiányosságaira."
Nem AI hiba, mert az felismerte, hogy ott van. Ez programozói hiba volt, mert direkt ignoráltatták vele. AI hiba akkor lett volna, ha magától alakította volna ki ignorálandónak a látott minták alapján.
#183) tittipecci: "Igen, ismerem a Ford és a Volvo kinyilatkozásait, szerintem kicsit korán tettek ilyen kijelentéseket, ahogy egy általam sokra tartott szakember ilyen esetekben mondani szokta: "Pizsmában szaladtak ki az utcára".
A jelenlegi EU-s szabályzás ugyanis nevesíti és kifejezetten tiltja azt, hogy a kormányzás teljesen emberi beavatkozás nélkül történjen. És - pillanatnyilag legalábbis - senki nem tudja, hogy mi kellene ahhoz, hogy ezen változtassanak, oldjanak."
És látsz kereskedelmi forgalomban önvezető Volvót vagy Fordot? A VW AG meddig ment el önvezetéssel, és amire képes, abból mennyi aktív? -
#06658560
törölt tag
"Nem, a dugó elsősorban az erőforrás túlzott használatából ered, amit el lehet odázni egy ideig az automatizálással. De az sem képes megoldani az eredeti problémát."
Rengeteg dologból lesz dugó jelenleg: forgalomszervezés (rossz lámpaciklus, elsőbbségi viszonyok), az úthálózat kapacitásának korlátja (túl sokan járnak arra), a kapacitás hirtelen megváltozása (baleset miatt le kell zárni egy vagy több sávot, útépítés), időjárási okok (hóvihar, felhőszakadás, földcsuszamlás), emberi okok (bambul, vagy másik oldali, út menti baleset bámul, ezért lelassít), vagy csak egy rosszul megválasztott követési távolság miatt is (fékeznie kell, ami viszont láncreakció szerűen terjed végig egyre több autón, akiknek mind jobban kell fékezni, hogy elkerüljék a balesetet