Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cinemazealot

    addikt

    válasz gabor7th #8 üzenetére

    Az akksi lesz az Achilles-ínja az e-autózásnak, mert drága, nehéz, relatíve kicsi a kapacitása és fogynak a hozzávalók (de legalábbis hatalmi játszma, hogy ki ül rajta). Ez pedig egy alkatrész a 10 ezerből és látod, máris mekkora probléma okozója.

    Szerintem ha a most felébredő és a környezetért lázadni képes nemzedéknek lesz elég kitartása, akkor rövid időn belül a jelenleg elérhető e-autó technológia és felhasználása (a "mindenkinek van saját autója" szellemiség) is épp olyan közellenség lesz, mint a belső égésű motorok. Meg kéne tanulni végre nem állandóan újat létrehozni (és a régit eldobni), hanem a lehető legjobb hatékonysággal azzal főzni, amink van. A jelenleg használatban lévő belső égésű motoros manuális autók valamilyen szintű hibriddé tételét (okosabb energia újrahasznosítását) és automatizálását (pl. érzékelőkkel/automatával/szervókkal stb. felszerelését) kellene olcsó és univerzális hozzávalók kifejlesztésével megoldani. Nagy léptékben csak így tudjuk őket rövid időn belül "ártalmatlanítani". Az már most nem fenntartható, hogy minden levetett dolgot bedarálunk és alkotunk helyettük valami újat.

    Nagyon komoly szemléletváltásra lenne szükség világszerte.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz gabor7th #8 üzenetére

    ""Az elektromos autók a hagyományos autóknál jóval egyszerűbb felépítésűek: míg egy robbanómotoros autó 35 ezer alkatrészből áll, az elektromos autó 10 ezer alkatrészt tartalmaznak.""

    1: Belsőégésű.
    2: Nem áll egy motor minden nyavalyájával és a hajtáslánccal 25k alkatrészből.
    3: Sok olyan alkatrész van, ami jelenleg kell, elektromosnál is kelleni fog, csak egyszerűbb formában. Pl. hűtés a hajtásnak. Tehát azok a számok teljesen falsak, autót nem ismerő agyszüleményei egy Muskkal közös trip során.

Új hozzászólás Aktív témák