Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pengwin

    addikt

    válasz vicze #119 üzenetére

    Kell persze mert az cella maga az áramot termel és nem feltétlen olyan egyenletesen, amit ahogy szükséged van rá épp gyorsításnál, vagy lassításnál
    Tisztában voltam vele, hogy miért kell bele akksi, csak azt nem gondoltam volna, hogy ilyen nagyméretű akkupakk van bennük. A 40KWh már egy kisebb sima elektromos autóba is elég úgy hellyel-közzel.

    Nagy most ugye ennek van egy olyan hátulütője, hogy aksi súlya, a cella súlya + hidrogén súlya, így igazából korlátozva van maga a megtehető távolság.
    Mondjuk hidrogénhajtásnál legalább a H2 súlya csökken menet közben... nyilván a cella komolyabb súlyt jelent, mint egy sima üzemanyagtartály, de mégse kell annyi extra súlyt cipelni folyamatosan, mint egy 100%-ban akksis autónál.

    akkor nem jobb-e esetleg valamilyen hatékonyabb tárolásba fektetni?
    Biztos, hogy csak a tárolás szempontjából gazdaságosabb lenne akkumulátorokba táplálni a felesleges MW-okat. Viszont ha tényleg teljes országok, mi több kontinensek állnak át az ilyen áramtermelésre, miközben a közlekedésüket is árammal akarják hajtani, akkor pillanatok alatt ki fogunk fogyni az akkumulátor-alapanyagokból. Vagy legalábbis fenntarthatatlan szintre növelnénk a kitermelésüket. Még úgy is, hogy ilyen célra lehetne sokal nehezebb és kisebb energiasűrüségű akksikat is használni. Bizonyos területeken megoldást jelenthetnének pl. víztározók, amiket a felesleges energiával pumpálnak teli, majd szükség esetén leengednek egy vízerőművön keresztül... de gyanítom ez is nagyon alacsony hatásfokkal tárolná az energiát.

    Számomra kicsit ördögi kör jellegűnek tűnik ez a dolog, mert a közúti közlekedés jelenlegi mértékű energiafelhasználását mindenképpen vissza kéne fogni, hogy bármilyen forrásból fenntarthatóan tudjuk azt fedezni. Ameddig ez nem történik meg, addig az összes ilyen alternatív hajtású jármű leginkább szépségtapasz marad.
    A CH-s repülésre meg jelenleg tényleg nincs alternatívánk, de pl. a tengeri szállítmányozáson nagyon sok károsanyag kibocsátást lehetne fogni még úgy is, hogy a hajózás megmarad a dízelnél. Csak az ottani üzemanyagokat is hasonló módon kéne tisztítani, mint a közúti közlekedésre szánt verziókat. Nem véletlen, hogy az IMO pl. ilyen 70-98%-os arányú javulásra tud hivatkozni kb. bármilyen új légszennyezési szabályozása kapcsán: a bunker ~15 évvel ezelőttig kb. tisztítatlan gázolaj volt, és még most is eléggé gyatra minőségű.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

Új hozzászólás Aktív témák