Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Lacy6 #59 üzenetére

    Egy kis adalék: egy barátom mostanában keres villanyautót, és ő is az akkuk élettartama miatt aggódik. Lekáderezte az Amperát, és azt az információt találta, hogy eddig még egyáltalán nem kellett Amperákban akkut cserélni!

    A Prius NiMH celláival is hasonló a helyzet: elhanyagolható a meghibásodási arány.

    Egyébként vannak trükkök, pl. jelentős over-provisioning, de annó, amikor még nekem is volt villanyautóm (Puli :) ), az egyik nagy akkumulátorgyár vezető mérnöke mondta, hogy egy autóban, ha jól tervezett a töltő/fenntartó/üzemi körülményekért felelős rendszer, és nem járatják csúcsra az akkukat, tehát a megszokott névleges kapacitás 80%-át használják ki, és nem sokkolják őket nagy merítő/töltőáramokkal (vö. gyorstöltés!!!), akkor az élettartamuk szinte bármeddig kitolható, az 1M km/ 20 év teljesen reális.

    Kérdés persze, hogy ez a gyártóknak érdeke-e -- jelenleg talán még igen.

    Az viszont biztos, hogy a jelenlegi Li-alapú akkutechnológia hosszú távon fenntarthatatlan, ennél sokkal jobbat és kitermelhetőbbet, fenntarthatóbbat kell kitalálni.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák