Új hozzászólás Aktív témák

  • Viktor0610

    MODERÁTOR

    Hogy megtörjem a vitát.

    Valaki nem tudja milyen zene megy az autó reklámja alatt? :D

    [ Szerkesztve ]

    Samsung Galaxy A54

  • tixem

    addikt

    Fú, karóba tudnám húzni azt a félkegyelműt aki anno egyszer kitalálta, hogy zongoralakkot tegyünk az utastérbe. Azóta mindenhol ez a szar van odöntve a műszerfalra, egy hét után - még ha vigyázunk is rá, mint a hímestojásra - tiszta karc, és por. Igénytelen egy valami, borzalom.

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • nickedez89

    senior tag

    Én maximálisan meg vagyok elégedve a jelenlegi 15 éves kis traktorommal és a télen-nyáron 5 literes fogyasztása sem vág földhöz, sőt mivel karban tartom és vigyázok rá még extra költsége sem volt igazából az eddigi 4 év alatt.
    De ettől eltekintve már holnap átülnék simán egy ilyenbe ha mondjuk úgy 4 millába megállna!
    Simán elég lenne havonta 2x max 3x feltöltenem mert eszembe sincs itt Budapesten minden nap autóba ülni és többet menni a szokásos 6-700 km-nél. Hosszabb távokra meg nagyon ritkán megyünk, szóval nekem tökéletes lenne!

    Igaz így a megtérülés nem valószínű keveset használva, viszont szuper érzés lehet hogy nem kell semminek ott ketyegni, csak beülök és megyek, nem kell sajnálni az önindítót meg a hideg motort hogy 10km alatt akár 3x leállítom mert beugrom a két gyerekért suliba meg mondjuk a boltba stb.!

    "...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz nickedez89 #155 üzenetére

    Ha Te ezt havi 2-3x töltenéd, akkor ha jól számolok, éves szinten 10-12ezret mész? Akkor baromira nem indokolt a dízel. Úgyhogy hadd köszönjem meg a tüdőm nevében Neked is, hogy erre egy 15 éves dízelt működtetsz, mert az 5-öt eszik, nem 7-et :(

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

  • cinemazealot

    addikt

    Szóba került

    - a tisztán elektromos személygépkocsik 1...1,5 literesnek megfelelő 5-6 Ft/km-es,
    - a hibridek ~4 literes, tehát ~16 Ft/km-es,
    - a jobb dízelek ~5 literes, azaz ~20 Ft/km-es,
    - a jobb benzinesek ~5,5 literes, azaz ~22 Ft/km-es fogyasztása, és ezek nagyjából az ideális számok.

    Mi a helyzet az LPG-vel, és a 8 literes fogyasztás (és a 2014-es jövedéki adó emelés) mellett is csak ~18 Ft/km, igazán takarékos esetben akár 15 Ft/km-es árával? A bekerülési költsége meg sem közelíti az elektromos/hibrid autóékét, a káros anyag kibocsátása is jóval alacsonyabb akár a benzin, akár a gázolaj üzeműnél, és még a töltőállomás lefedettsége is elég jónak mondható az EU-ban. Talán nem is annyira trendi, mint pl. az elektromos, de kíváncsi volnék a jelenlévők véleményére a témában. :)

    CNG-t szándékosan nem hoztam fel, mert ahhoz nagyon speckó átalakítás kell és a kúthálózat is gyér.

    A fenti kilométerárakkal kapcsolatban a tévedés jogát fenntartom.

    [ Szerkesztve ]

  • nickedez89

    senior tag

    válasz Tomy Yayo #156 üzenetére

    Nagyon szívesen és gratulálok a hozzáállásodhoz ha ezt szűrted le a hsz-emből!

    Egyébként az enyém nem okádja a kormot mint egy-két euró 6-os chiptuningolt vadállat és még a katalizátor sincs leszedve hogy "jobban menjen a vas!"

    Amúgy a logikád mentén szívesen hogy nem megyek a WC-re is kocsival mint egyesek, csak hogy megérje a dízel és akkor már mindjárt nem évi 10-12 ezernek megfelelő finomságot nyomok a tüdődbe hanem a dupláját mondjuk! ;)

    [ Szerkesztve ]

    "...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz nickedez89 #159 üzenetére

    15 éves dízelhez nem kell semmi mókolás, meg kormolás, anélkül is épp elég káros, akármennyire van karbantartva. Attól kevésbé káros nem lesz, csak nem hagy ott az út szélén :) A kritikám arra vonatkozott, hogy ilyen futásteljesítménynél még egy kevésbé takarékos benzinessel is minimálisan fizetnél többet üzemanyagba per év, cserébe ugyanaz bőven visszajönne szervízdíjakon, tehát pénzednél is lennél ÉS még embertársaid vagy akár családod, saját magad is kevésbé szennyeznéd. Azt meg nem hiszem el, hogy valaki azért égesse a pénzét, hogy "megérje" a dízel, inkább elgondolkodik kell-e neki dízel. Ha mégsem, akkor gratulálok, ha azért megy többet a dízelessel, hogy "megérje", de annak is, aki évi 10e km-re dízelt vesz. Itt egy random cikk, amit elsőre feldobott a gugli, de javaslom olvass utána tényleg, vagy csak kezd el vezetni a költségeidet (ne csak üzemanyagot!). Kb. évi ~20 ezer km alatt senki aki ért hozzá nem ajánl dízelt, függetlenül, hogy mennyit pályázol, és nem is a károsság, de a megtérülés miatt se: [link]

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

  • Lacy6

    senior tag

    válasz Tomy Yayo #160 üzenetére

    Én is évi 8-10 ezer km-re dízelt használok.
    Az oka ennek, hogy nagyon jó áron jutottam hozzá a mostani automhoz.
    Nem volt előtte kikötésem, hogy csak benzines autó érdekel. Főleg azért nem mert családba előtte is sokan használtunk dízelt városba és abszolút nem volt semmi probléma, ami miatt azt mondtam volna hogy nem veszek csak benzinest. Következő autóm még nem tudom milyen lesz, de mostanság komolyan gondolkodom a külföldi munkákon, ami miatt megint nem vennék benzinest. Ha úgy döntök hogy elindulok külföldre akkor nem szeretnék újra autót cserélni...

    [ Szerkesztve ]

    Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!

  • nickedez89

    senior tag

    válasz Tomy Yayo #160 üzenetére

    Négy év alatt az autóm olajat kapott, meg fékeket és vezérlés cserét! Ezen kívül semmit nem kellett hozzá nyúlni szóval nálam nem állja meg a helyét a teóriád! Ez japán isuzu dízel ami a világból kimegy mindenféle probléma nélkül ha megkapja időben az olajat és szűrőket meg nem tapossa neki valaki idióta módjára! Nem egy szerelő mondta hogy ezt a típust nem szabad eladni mert az utolsó mohikán! Se kéttömegű lendkerék, se nagynyomású szivattyú, se részecske szűrő de még a turbója is egyszerű mint a faék nem változó geometriájú meg hasonló finomságok!
    Cserébe megbízható és 5en a családdal megpakolva is elvisz ahova kell hébe-hóba!

    Köszi a tanácsokat de volt nem egy benzinesem és a hasonló korú benzinesek is tudnak pénztemetők lenni a maguk kis 8-10 literes fogyasztása mellett szóval köszi nem! Majd ha értelmes árban lesz egy ilyen elektromos akkor lesz értelme váltanom!

    [ Szerkesztve ]

    "...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick

  • nickedez89

    senior tag

    válasz nickedez89 #162 üzenetére

    Ja és még valami! Ha szerinted hülyeség hogy többet megy valaki csak azért mert dízele van, akkor javaslom kukkancsd meg a biztosítók pótdíjazását!

    Kapásbol drágább a kötelező egy dízel autóra úgy 20% -al! Miért? Mert az ember egy lusta és kényelmes állatfaj és ha ott van a segge alatt egy olyan autó ami nem zabálja le a gazdáját akkor bizony a WC-re is autóval megy ami pedig növeli a baleset kockázatát tehát pótdíjat neki!

    Nem biztos ám hogy velem van a baj, hanem azokkal akik nap mint nap faarccal beállnak ugyanabba a 1,5 órás dugóba a kényelemért csak hogy ne kelljen vonatra, buszra egyebekre szállni!

    [ Szerkesztve ]

    "...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick

  • dabadab

    titán

    válasz nickedez89 #162 üzenetére

    Jó, és akkor most mesélj a PM10, PM25, SOx és a NOx kibocsátásáról is egy kicsit, mert arról volt szó.

    DRM is theft

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz nickedez89 #163 üzenetére

    Szerencsés vagy akkor, tényleg kifogtál egy nagyon jó modellt, mert amit leírsz az messze nem egy átlag 15 éves dízel karbantartásigénye. Van a tiéd, amit alig kell és akkor is fillérekből megvan a szervízelése, meg van a túlnyomó többség, ami fenntartásban megtett km-re vetítve többszörösét megeszi annak, amit az üzemanyagon megtakarít az embernek, hacsak nem megy az ember 20-30ezret minimum, hogy nőjön az osztó :) Van autószerelő ismerős, aki néhány visszatérő dízeles kuncsaftból simán megélne manapság, mert évente X százezret hagy ott egy-egy delikvens dízelspecifikus hibák miatt, miközben a Ő meg látja a szervízek közötti állásból, hogy 10-15 ezernél nem megy vele. "Miért nem veszel benzinest?" kérdezi "Mert alig eszik ötöt százon, pedig kitaposom a belét." Akkor éljél vele boldogan, ha az üzemanyagon nem látsz túl - gondolja Ő.

    Mondjuk akik itt véditek az "évi tízezerre dízel"-t, Ti költségoldalról beszéltek. Én meg környezettudatosságról, ahogy itt felettem dabadab is észrevette :R Csak hozzátettem, hogy mellékesen (neked pont nem ezek szerint, de többségnek) költségoldalról IS jobb lenne egy benzines, vagy hibrid, nem CSAK környezettudatosságból. Elektromost azt be se hoztam a képbe. Mert tudom, hogy kis hazánkban nagyon kevesen engedhetik meg maguknak. Én sem, akárhogy csorgatom a nyálam rá. De akkor se tartanék soha dízelt, mert én is elvagyok 10ezerből évente, és se a pénztárcám, de főleg a lelkiismeretem nem bírná el.

    [ Szerkesztve ]

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

  • nickedez89

    senior tag

    válasz dabadab #164 üzenetére

    Meséltem róla! Egyből átülnék egy ilyen megbízható és olcsón fenntarható dízelből egy elektromosba, amint megállna 4 millából durván a beszerzése még úgy is hogy ez nekem igen nagy ráfizetés lenne! Vagy ez így kevés nektek? 🙄

    "...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick

  • nickedez89

    senior tag

    válasz Tomy Yayo #165 üzenetére

    Beszéljünk a környezettudatosságról, ugye nálatok is ballonos vízgép van otthon, hogy ne termeljetek havonta több száz felesleges PET palack szemetet? Ugye ti sem öntitek a lefolyóba az elhasznált étolajat otthon hanem összegyűjtve leadjátok a kijelölt veszélyes hulladék gyűjtő pontokon? Ugye ti sem folyatjátok fölöslegesen zuhanyzás közben a vizet amikor épp nem magatokat öblítitek vele? De még sorolhatnám mit lehetne és kéne megtenni az embereknek a zöldebb jövőért.. Még mindig nem hiszem, hogy az én 10-12 ezres dízel futásom a legnagyobb gond itt, főleg hogy a benzines sem hegyi levegőt nyomat a kipufogón ugye?

    Plusz mint mondtam én akkor ülök az autóba amikor az kell és nem amikor kényelmes, mert akkor én is nap mint nap a dugóban araszolnék!
    Plusz néhány dízel fannal ellentétben mint mondtam én nagyon várom, hogy elérhető áron legyen egy ilyen elektromos autó mert még ráfizetéssel is átülnék nagyon szívesen!

    Viszont használtan nem nagyon merném megvenni az akku miatt hiába jók a tapasztalatok, nincs fölös másfél milla bármikor egy új akkupakkra!
    A zéró emisszió miatt pedig legjobb lenne mindig napelemekről feltölteni, de talán ez még tényleg odébb van kicsit mire nagy tömegeknek elérhető lesz.

    "...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz nickedez89 #167 üzenetére

    Biztos tök véletlenül, de kb. eltaláltad. PET palackot veszünk ugyan, de szelektíven viszik tőlünk a műanyagot+fémet, és a papírt. Étolajat legközelebbi MOL-nak szoktam adni, víztakarékosak a csaptelepek, a zuhanyfej, és pl. kézmosásnál nem folyatom a csapot, míg dörzsölöm a kezem, hanem újranyitom. Minden háztartási gépből az elérhető legenergia és -víztakarékosabb lett választva. Következő nagy project a napelem lenne a házra, de az még várat magára, mert még gondolkodom, hogyan kéne a fűtést kiváltani vagy legalább kipótolni vele rombolás nélkül valahogy, mert azon kívül hála a fentieknek baromi alacsony az energia fogyasztásunk egyébként is. Vannak ilyen "apró" zöldeskedő marhaságaim, igen :) És ha az ember elkezdi, rájön, hogy ezek minimális erőfeszítések, de sok kicsi sokra megy. Remélem.

    Nem a Te 10-12ezres futásod a gond konkrétan, hanem még a másik sokmillió ugyanígy gondolkodóé. A sok kicsi sokra megy visszafelé is igaz. Ill. ugyanúgy a benzinesbe vagy hibridbe is csak akkor ülnél, ha kell, nem? Ugyanannyit mennél velük, de kevesebbet szennyeznél.

    De legalább Te szeretnél változtatni :R Igazán adhatnák emberi áron ezeket, szerintem baromi gyorsan terjednének. Már mostani árukon is nap mint nap egyre több elektromos autót látok az utakon, főleg itt BP aglomerációban, mert főautónak is teljesen jól élhetőek már az ilyen 300km környéki hatótávúak. Kivéve az áruk. Jó felszereltséggel, nem fapaddal egy ilyen Zoé már ~6 millió körül szerintem értelmes ajánlat lenne, vagy egy Leaf 8 körül fogyna erősen.

    [ Szerkesztve ]

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

  • #96302336

    törölt tag

    válasz nickedez89 #167 üzenetére

    Mi csapvizet iszunk. Itt a Bakony lábánál nincs jobb, a palackos szarok a nyomába sem érnek, és SOKKAL-SOKKAL olcsóbb, mint a világ legnagyobb átb@szása a palackos víz. Egy olyan országban, ahol 100%-ban iható a csapi víz. És sajnos láttam olyan gyereket, aki meg volt döbbenve, hogy csapvizet kell innia, és nem mindenféle palackos szir-szar löttyöt.

    Az elektromos kocsi nekem volna a legnagyobb áldás, ha volna legalább olyan kocsi, ami valóan is el tud menni minimum 450km-t. Vegyes használatban, város, autóút, pálya. De nincs. A Tesla Modell 3 nagy akkupakkos változat igen, de mire itt van az országban, az közel 30 milla... Nem opció, mert nem luxuskocsinak kell, hanem rendes melós autónak, ami dolgozik, és nem, csak egy luxus játék.
    De ilyen áron marad a jó kis dízel, mert azzal nem tud költséghatékonyan versenyezni jelenleg semmi, ugyanis a dízel/elektromos árkülönbséget kb. 20 év után hozná be.
    Mire tényleg elterjed a villamos kocsi, addigra szépen kiépítik a töltőhálózatot, és olyan extra adókkal fogják sújtani, mint a mostani fosszilist. És nem lesz olcsóbb az elektromos kocsi fenntartása, csak máshogy fogja a polgárt a töltés. Ugyanaz zajlik elektromos fronton, mint a korai 1910-20-as években a gépkocsi előretörésével.

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz #96302336 #169 üzenetére

    Az ilyen Tesla 3 (meg Opel Ampera) és társaik számomra csak mítoszok, mert hiába vannak, ha igazából nem léteznek, mert nem lehet őket megvenni. A Teslát még USA-ban se nagyon.

    Viszont. Fentebb linkelték már pl. a Hyundai Kona Electricet. Az egy tényleg létező, kapható autó, ami teljesíti a feltételeidet. Igazi autónak néz ki, minden földi jóval felszerelve, és a nagyobbik akkucsomaggal WLTP mérés szerint is (ami a legszigorúbb és legközelebb áll a valósághoz) elmegy 480km-t. Ez állami támogatással 10.8 millió Ft, kisebb akkuval, amivel még mindig elmegy ~310-320km-t pedig 9.2 millió. De egy Leaf se marad le sokkal, WLTP 285km és az is 8.5-9 millió. Rebesgetik, hogy ebből is lesz nagyobb akkus változat belátható időn belül. Tény, ezek még mindig igencsak drágák, milliókat lehetne faragni mindegyik árán, csak azt mondom, hogy van ilyen autó már, létezik, nem csak a katalógusban, meg is lehet venni. Illetve reményeim szerint beindul lassan egy erős árverseny is, mert mostmár azért más szelek járnak, mint mikor az első Leaf megjelent, már van versenytárs hatótávban, "autószerűségben" mindenben.

    [ Szerkesztve ]

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Tomy Yayo #168 üzenetére

    "...sok kicsi sokra megy. Remélem."

    +1 kicsi jelentkezik! :K Nem kezdem el sorolni, milyen módon próbálunk itthon környezetbarát életvitelt folytatni, mert egyik-másik már szinte szánalmas és zavarbaejtő. De működik, és ahogy Te is mondtad, csak el kellett kezdeni, és már most érződik az előnye (lelkiismereti és anyagi egyaránt).

    (#169) syn7h37ic
    Mi is csapvizet iszunk (Pest megye ÉNy-i csücske). Unokaöcséméknek van lent a Balatonnál egy kis vityilójuk, kartonszámra viszik oda a palackos vizet, mert egyszer rájuk jött a f0$á$. De szerintem valami mástól lehetett, mert amikor lent vagyunk náluk, párom és én is a csapból iszunk. Néznek is ránk kikerekedett szemekkel, de mi még egyszer sem szaladtunk a vécére emiatt.

    Nagyon sokat gondolkozom az e-autón, de az szerintem jelen pillanatban (és jelen formájában) csak úri-muri. Több elmélet is szól arról, hogy összességében (gyártás, fenntartás) legalább olyan környezetszennyező, mint a belső égésűek. Ezt ugye nehéz bizonyítani vagy cáfolni, mert utóbbinak van egy majd' évszázados történelme, ami alatt bőven ki tudott forrni a technológia. Véleményem szerint most agyalni, próbálkozni és kísérletezni kell. Nem feltétlenül a mai e-autók lesznek a véglegesek, mert ezek még csak egy hosszan tartó fejlesztés egyik első lépcsőfokát képezik, ami mivel még nincs kiforrva, drága. De legalább van és van miről továbblépni.

    [ Szerkesztve ]

  • Lacy6

    senior tag

    válasz cinemazealot #172 üzenetére

    Én csapvíz ellenes vagyok :D
    Tisztított víz van mindenkinél a családban.
    Cégnél meg ásványvíz.

    Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz cinemazealot #172 üzenetére

    A Mazda csinált ezzel kapcsolatban vizsgálódásokat, hogy tényleg teljes élettartam alatt - onnan, hogy az első alkatrészeket elkezdik összerakni a gyárban, odáig hogy bezúzzák az ezeréves roncsot és mit kezdenek az elhasználódott akkupakkokkal - fogyasztással, üzemanyag származásával/előállításával, veszteségekkel stbstb. számolva végülis úgy igazából jobb-e az elektromos tényleg, környezetkímélés szempontjából. És ha jól emlékszem, az lett a vége az ő matekjuknak, hogy ezek adják a legnagyobb ökológiai lábnyomot: 1) honnan jön az áram, amivel megy 2) mit csinálunk az akkukkal utána (ez egyébként nekem is böki a csőröm, hiszen ha elterjednek, akkor elképzelhetetlen mennyiségben fogják ontani magukból az elhasználódott akkukat. Nem most, hanem 10-15 év múlva, és onnantól folyamatosan. Márpedig jelenleg az elemek is külön gyűjtött "veszélyes" hulladék. Igaz a mostani 5-10 éves elektromos autók akkujai állítólag meglepően csúcsformában vannak korukhoz képest. Mégiscsak más technológia mint a ceruzaelem vagy a telefonok akksijai. Vagy pl. a Nissan kutatgat ilyen újrahasznosítás irányba, vannak tök jó ötletei, valahol azt hiszem egy város éjszakai világítását legyengült és becserélt Leaf akksis+napelemes lámpákra cserélték, amire még sok-sok évtizedik jók lesznek, ami már a kocsiba nem elég). De talán ebből is az első a legfontosabb, vagyis milyen áramról töltöd. És sajnos ismerve a jelenlegi energiaösszetételt, mármint hogy miből származik (fosszilis vs. megújuló aránya) az jött ki, hogy igazából teljes élettartam alatt egy modern, takarékos benzines a legkevésbe környezetszennyező jármű, veri az elektromost. Jelenleg. Éppen ezért ők egyelőre nem is nagyon mennek elektromos irányba, inkább úgy döntöttek, megpróbálják tökéletesíteni a benzinest, mert az energia összetétele egy viszonylag lassan változó dolog. Ki is fejlesztettek egy "fenntartható" benzinmotort, ld. [link], ami ötvözi a dízel fogyasztási és hatékonysági tulajdonságait a benzinesek kibocsátásával. Így a benzines károsanyag-kibocsátását végülis a jóval kevesebb elégetett üzemanyaggal mérsékelnék tovább. Már amennyire értelmezni tudom :)

    Az egész persze azonnal borul, ha a megújuló erőművek jelentősen növelik az arányukat a fosszilisokhoz képest, de ez hosszú folyamat. Vagy ha esetleg otthoni napelem+powerwall/xstorage/akármilyenakku rendszerről töltöd az elektromos autód :DDD

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Tomy Yayo #174 üzenetére

    Azt is óriási veszélyének tartom az elektromos autózásnak, hogy amíg jelenleg -- a beetetés időszakában -- akár ingyen is töltheted, addig már azt is hallani, hogy a jövőben úgy megadóztatják az e-autó töltésére használt áramot, hogy ha pl. mégis a bojler helyére dugva akarod tölteni, még az adócsalás vádját is Rád akasztják. Ez alól talán egyetlen kiút lehetne, ha valamilyen módon le tudnánk magunkat választani a "hálózatról", tehát az e-autót egy hálózatfüggetlen, szigetüzemű megújuló energiaforrásról lehetne tölteni (legyen az akár nap vagy szél), amihez senkinek semmi köze.

    Persze a hálózatról való tömeges leválasztódásnak is megvan a hosszútávú veszélye: a hálózat fenntartása drágulhat. És nyilván ez sem jelenti azt, hogy állami szinten ne találhatnának ki mást a $z0p@tásunkra, pl. megadóztathatják a napelemeket, a szélkereket, az akkumulátorokat... végül megadóztatják magát az elektromos autót is.

    De ez már politika, be is fogom a pofám. :)

  • vicze

    félisten

    válasz cinemazealot #175 üzenetére

    Az elektromos autó nem az olcsóságról szól hosszútávon, nem arról, hogy a szerencsétlen olaj gáz akármi mocsok véges mennyiségben áll rendelkezésre, még ha leszarjuk a környezetkarosítást is.
    Az állam nem szobát hanem bevétel kell hogy fenntartsa az állam által nyújtott intézményeket, és most lényegtelen ebből mennyit lopnak el, még egyszer tök lényegtelen.
    Ahogy spanyolok adóztatják a napelem használatot, mert a jelenlegi rendszerben gazdaságtalan, ahogy a norvégok adóztatják azonos mértékben az elektromos autót, úgy más is megfogja ezt tenni, csak a kritikus tömegre van szükség hozzá.

    Ezért próbálunk itt páran a fejekben egy kicsit rendet rakni és rávilágítani, hogy mikró kicsiben gondolkodnak egyesek, és teljesen más rendszer kell a valós változáshoz, ami idővel elkerülhetetlen, akkor is ha én vagy más nem fogja megélni, de remélem a gyerekeim már igen.

    [ Szerkesztve ]

  • Ijk

    nagyúr

    válasz vicze #176 üzenetére

    A változáshoz olcsóbb jármű kell, mert az atlag meg uj autót sem tud venni. A felső 2-3% meg nem fog közlekedési forradalmat hozni.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • axioma

    veterán

    válasz vicze #76 üzenetére

    Konkretan 300e-nel vettuk a prius I-et, akkor kezdett halni az akku, 2 ev alatt kicserelgettunk 1-2 darabosaval annyit, hogy tavaly belement egy 2-es priusbol bontott. Elottunk biztos hogy 4 evig munkaba jarni hasznaltak (Bp-re), korabbi infonk nincs. Igy is megerte, me'g tuti elmegy tovabbi 3-4 evet. Ha nem lenne benne palya, akkor siman 5 alatti fogyasztassal.

  • vicze

    félisten

    válasz Ijk #177 üzenetére

    Ha mindenki elektromos autóval járna, jelenlegi körülmények között összeomlana az elektromos hálózat, egyáltalán nincs arra felkészítve, hogy 3x-osára növeled az időszakos fogyasztást.

    (#178) axioma: Ugye én arra reagáltam, hogy egyáltalán nem megy tönkre soha, mert csoda japán tervezés. Köszi, hogy megerősíted, hogy de tönkremegy. :)
    Megérni nyilván megéri, ezt senki se kérdőjelezte meg. :)

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz vicze #179 üzenetére

    En arra a beszelgetesre reagaltam, hogy 100e-nel dobhatod ki. Ja es ez 2001-es technologia, nem mai...
    Amugy meg szivesen vennek zold rendszamost (masodiknak, agglobol varosba, kicsit, otthon garazsban toltheto bar napelem nincs), tenyleg csak a beruhazas nagysaga tart vissza amig meg tudom oldani mashogy.

  • Plasticbomb

    addikt

    válasz axioma #178 üzenetére

    Ezt csak ugy ide: LINK

    Igaz, ez "felso"kategoria, de azert nem egy szar ertek...

    ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)

  • vicze

    félisten

    válasz Plasticbomb #181 üzenetére

    Most bizonygatjátok, hogy degradálódik az aksi? ;]
    Nekem itt az mondták, hogy nem. :P

    [ Szerkesztve ]

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Geller72 #118 üzenetére

    "..csak a per jelet hagytam ki ezek szerint. 2kW/h-ra gondoltam"

    Bocs, esküszöm, nem piszkálódási, hanem épító szándékkal:

    Olyan, hogy W/h (teljesítmény/idő), nincs. A watt eleve egy teljesítményérték, azaz az egységnyi idő alatt elvégzett munka, difinitíve J/s. Ezt értelmetlen idővel továbbosztani.

    MaCS

    [ Szerkesztve ]

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz vicze #182 üzenetére

    Csak lassabban, ha jól tervezett a rendszer.

    Éppen ma (a legutóbbi pengeváltásunk okán) megkérdeztem egy Prius 2-es taxist, hogy hogy áll akkuval. Azt mondta, hogy 480e km, és fáradásnak semmi jele.

    Amúgy amiben komoly értelmét látom a villanyautónak, az a városi közlekedés, ahol már önmagában az hatalmas előny, hogy a kibocsátást kivisszük milliónyi ember életteréből, és mellesleg jelentősen csökkentjük a zajt.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • cinemazealot

    addikt

    válasz MaCS_70 #183 üzenetére

    "Ezt értelmetlen idővel továbbosztani."

    Kivéve ha nem a teljesítményt akarod deriválni. ;) Ez volna az "energia gyorsulás"? :F :D

  • MaCS_70

    félisten

    válasz cinemazealot #185 üzenetére

    Pontosan az lenne! :) És még csak nem is általában értelmetlen, nyilván professzionális területen milliószr alkalmazzák (pl. Csernobilban egy ilyen sztori vezetett kataszrófához), de jelen esetben talán nem egészen ez volt a fennforgás... :D

    Ezeket azért szoktam szóvá tenni, mert látom értelmét annak, hogy tisztázódjanak a fogalmak. Számtalan szakmai(nak szánt) cikkben is olvasok alapvetően téves megfogalmazásokat és következtetéseket, és a W/h elég tipikus ezek között.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • eszgabor

    aktív tag

    Nyilván én is szeretném, hogy egy villanyautó ugyanazt tudja, mint egy belsőégésű motorral szerelt, de látom a korlátokat.
    Villannyal saccra 15kWh/100km a fogyasztás. Ha 800km-t szeretnék vele menni egy töltéssel, akkor 8x15=120kWh akkucsomag kell. Hátrányai: ár, méret és súly.
    Ha ezt fel akarom tölteni, akkor 120kW-val 1 óra elméletben.
    Ha 1 perc alatt akarom feltölteni, akkor 60x120kW, vagyis 7200kW, azaz 7,2MW kell. Ez 230V-os hálózat mellett 31 000 Amper igény, de 400V mellett is 18 000 A.
    Ha lenne is ilyen hálózat, az akku nem tudná felvenni. Olyan hőfejlődés lenne a töltőelektronikánál és az akkunál, amit talán folyékony nitrogénnel lehetne kordában tartani.
    Nem kicseszésből olyanok a mai villanyautók amilyenek, hanem a technológia tart itt. Akinek a mai képességek mellett életképes alternatívát biztosít egy villanyautó, az használja, akinek meg nem, az maradjon a belsőégésűnél.

    Van élet a Dokumentumok mappán kívül is...

  • Ijk

    nagyúr

    válasz eszgabor #187 üzenetére

    Szerintem azzal azért nagyjából mindenki tisztában van hogy nem szándékosan lekorlátozott kisautót akarnak 12 millióért eladni.
    Ami fontos a gyakorlati tudás, márpedig nem nagyon kapsz olyan elektromos autót ami alkalmas városon kívüli rendszeres menetre. Nyilván pl. egy Tesla igen.

    [ Szerkesztve ]

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • vicze

    félisten

    válasz eszgabor #187 üzenetére

    "15kWh/100km a fogyasztás"
    Ez nem egészen így működik. Ahogy a hatványozása se így működik, mivel az aksi méretével egyenes arányosan nő az autó súlya a súllyal pedig csökken a hatótáv. Ahogy télen és nyáron a legkisebb a hatótáv.

    Mivel olaj nem végtelen és nem lesz több, így a belsőégésű úgy 2050-ig alternatíva és utána és aranyáron (szó szerint) veheted bele az üzemanyagot hobbiból. Legoptimistább becslések szerint is max. 70évünk van még.
    Nyilván ez soknak tűnik, de ha nem is a te de unokáink és ez nem valami utópia, hanem elég kőkemény valóság.

  • apatyas

    Korrektor

    Nem én találtam ki, volt már ilyen koncepció, de eszembe jutott hogy otthoni töltéssel és két akkupakkal viszonylag normálisan lehetne használni, akár hálózatról van szó, de főként a napelemes töltést könnyítené meg. Amíg nappal mászkálsz dolgozol, addig a másik pakk töltődik a napelemről. Így lenne értelme, mert amúgy lehetetlen szigetüzemben, illetve a hálózati visszatáplálással csak duplán terheli az elosztót.

    pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz apatyas #190 üzenetére

    Ez csak kevés ember számára megoldás.
    A nagyobb városokba képtelenség minden járműhöz napelemes töltési lehetőséget biztosítani.
    Ez a kertvárosok lakóinak kiváltsága. De nekik sem tökéletes megoldás, mert borús napokon rászorulnak a hálózati töltésre.

    Sőt. Az elektromos járművek robbanásszerű terjedése időzített bomba. Az elektromos hálózatokat fel kell készíteni, a ma még ismeretlen méretű, maximális terhelés kiszolgálására. A hálózat felújítások mellett, fel kell építeni az új erőműveket. Jelenleg az atomerőművek leállítási láza okán kieső kapacitás pótlása van soron.
    A németeknél már látszik a hisztéria eredménye. Folyamatosan emelkedik az ár.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • axioma

    veterán

    válasz Hieronymus #191 üzenetére

    Azert vicces latni, hogy a napelemes topikban ijesztgetes megy hogy a halozat (meg az iranyitorendszer) nem fogja birni, ha esz nelkul tesznek a rendszerre napelemeket, az elektromos autos topikokban meg hogy azt nem fogja birni ha esz nelkul hasznaljak a halozatot az autok toltesere...

  • apatyas

    Korrektor

    válasz axioma #192 üzenetére

    És ha a hirtelen megjelenő terhelés illetve visszatáplálás nem találkoznak, lesz is nagy-nagy káosz. Mindkét általad említett fél azonos probléma miatt aggódik.
    Valami éjszakai árammal, vagyis kapcsolt árammal lehetne megoldani, hogy az otthon parkoló kocsik mikor töltődhetnek. Ezek ugyanúgy felvehetnék az éjszaka felesleges termelési kapacitást (az atomerőműből), illetve a nappali felest is ha van és van elég parkoló autó 'intelligens' (lóf@szt, kapcsolható) töltőállomáson. Nyolc munkaórába belefér játszani, hogy mikor töltik. Nyilván, itt már jóval kisebb darabokra kellene osztani, hogy mikor mi kapcsolhat be, hogy a felhasználói igényeket is kielégítse (pl vki du kettőkor mondjuk már el akar indulni munkából és addigra fel kell tölteni).

    pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)

  • vicze

    félisten

    válasz axioma #192 üzenetére

    Annyira nem vicces, mert valós probléma.(videó utolsó részben van a 1,7MW-os tárolónál) :U

  • GIJoe

    addikt

    válasz axioma #192 üzenetére

    Én is csak mosolygok mikor elvileg fiatal emberek aggódnak a hálózatért, (ó jaj szegény EON, megyek megvakarom már a hátát) mintha valós fenyegetés lenne, tisztára mint a géprombolók anno :D
    Még 1 Koreai kocsis cikk...

  • vicze

    félisten

    válasz GIJoe #195 üzenetére

    Mi köze van ennek az EON-hoz? Vagy bármelyik szolgáltatónak?
    A probléma az jelenlegi elektromos ellátó hálózat és áram termelés vs. jövőbeni fosszilis nélküli áramtermelés és ellátó hálózat.
    Ha te nem látsz problémát, hogy a kettő között van egy óriási szakadék tátong, amire csak vakargatjuk a fejünk és ötletelnek, hogy hogy oldjuk meg, addig nincs miről beszélni.

  • Lacy6

    senior tag

    válasz GIJoe #195 üzenetére

    Hidrogénhajtású autókat nem lehet költséghatékonyan gyártani.
    Elektromos autókkal is van gond rendesen.
    70 év múlva visszaállunk a lovaskocsira :D

    Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!

  • GIJoe

    addikt

    Én nem merek ide többet írni, egy autógyártulaj, meg MVM vezér, itt és most megmondják és meg is oldják a gondokat, kezdek félni :D Én bízom bennetek, sokat kerestek, megoldjátok ti a gondokat... :)

  • dabadab

    titán

    válasz axioma #192 üzenetére

    "Azert vicces latni, hogy a napelemes topikban ijesztgetes megy hogy a halozat (meg az iranyitorendszer) nem fogja birni, ha esz nelkul tesznek a rendszerre napelemeket, az elektromos autos topikokban meg hogy azt nem fogja birni ha esz nelkul hasznaljak a halozatot az autok toltesere..."

    Pedig ebben sok vicces nincs. A hálózatnak folyamatosan egyensúlyban kell lennie és van egy adott kapacitása, amit elbír.

    Most képzelj el egy kétkarú mérleget, aminek szépen vízszintesen kellene állnia, de egyik oldalról hirtelen nagy rántásokat kap (ez lenne a napelem) a másik oldalra meg annyi súlyt raknak, hogy eltörik (ezek meg a villanyautók). Persze, hogy mindkettő aggasztó.

    DRM is theft

  • axioma

    veterán

    válasz apatyas #193 üzenetére

    Valami kozom volt a multban a vezerelt aram kapcsolasahoz... csak a torvenyi szabalyzok miatt nem tud jol mukodni ebben a piac. Amugy nemzeti ertek, hogy egyaltalan letezik...
    Masreszt a nehezseg nem abban van, hogy nincs aram vagy tul sok van, hanem hogy rohadt draga az elteres az elore "vallalt" fogyasztastol barmely iranyba. Lehetne ezt ilyen fogyasztokkal javitani, az okosmerok tudna'k is kezelni, de nincs ertelme cserelni mert megint mint kotelezo szolgaltatas nincs elegge rugalmasra hagyva.
    Van egy (nem biztos de eros valoszinusegu) tippem arra, hogy technikaialg minden megoldodna, ha hagyna'k.

  • csongi

    veterán

    Nekem ezek lobbi szintu "kutatasok"
    Amit az egyik oldalon felgoznak ellenervnek, a masik oldalon nem jelenik meg, semilyen formaban.

    1.Nem hiszem el, hogy 100km-hez tartozo elektromos aram eloallitasa es felhasznalasa tobb kornyezet szennyezessel jarna, mint ugyanennyi km megtetelehez szugseges uzemanyag.
    1. Akupakk.
    Jelenleg ez legnagyobb gondja az elektromos autonak a vissza marado alkatreszekbol.
    A belso egesu autoknal miert nem szamolnak az eletuk alatt elhasznalt alkatreszekkel olajokkal?
    Azok jonnek a Vilagurbol keszen?
    Csak egy pelda. A robogomhoz kell egy alkatresz. Egyenesen Japanbol jon. Egy 2kg-os Vasdarab. Semmi massal nem lehet kivaltani. Nahy egy ilyen csere mekkora terheles a kornyezetre? Es hanyszor fordul elo naponta az eset?

    Konkretan lobbi es penz kerdese.
    A kornyezet tudatossag nagyin fontos, es torekszem ra.
    Viszont egy csomo minden fent dol el vezetoi szinten.
    A torvenyeknek es a penzvilag erdekeinek is ez kellene eloterbe kerulnie. Sok kicsi sokra megy, ez igaz.
    De ezt egy uj torvennyel szabalyozassal siman semmisse teszik, mert olyan iranyba kenyszeritenek.
    Csak egy pelda.
    WW illetve a korabbi ki nem derult simlik az autogyartas vilagaban. Minden dontes kimutathato lenne a szennyezesekben. Pozitivan es negativan is.
    Ezek az elektromos fejlesztesek mostoha modon voltak kezelve. A beveteleknek csak morzsajat fektettek bele.
    Irhatnak konkret szamokat, x miliard x ev alatt. De a beveteleknek akkor is csupan 0. vagy 1-2 % at erne el.
    A koolaj amire az uzleti alapok fekszenek.

    Arak. Persze, hogy dragabb. Nem ez a fo eladasi vonal. Es addig nem is lesz olcsobb, amig ezt az arat megfizetik, illetve nem erdekuk kedvezobb ar kialakitasa.

    Hatraltatni kell, mivel az autoiparban brutalis embertomeg van.
    Szervizek, alkatreszgyartok, ertekesitesek, adminisztratorok.
    Egy hirtelen valtas rohadt nagy munkanelkuliseget okozna.
    Az autoszerelok gyorsan beadnak a kulcsot. A tovabbkepzesek nem kis feladatot jelentenenek.

    Egy olyan statisztikara is kivancsi lennek, milyen szazalekban oszlik meg kis ccm (1400 alatt) vs nagy ccm(1400felett).
    A karosanyag kibocsajtas. Es nem csak az elegett uzemanyagra ertem.

  • Ijk

    nagyúr

    válasz csongi #201 üzenetére

    Ne nevettess már, azért kapsz 1,5 milliós állami támogatást elektromos autóra mert félti az állam az autószerelők megélhetését.
    Drága az akku, drága a könnyített kasztni, kisebb a gyártási volumen. Ennyi a történet. Ha Hajdúszoboszló alól is lítiumot bányásznának és olcsó lenne mint a szemét akkor az elektromos autó is relatíve olcsó lenne.

    A belső égésű motoros járművek környezeti terhelését senki nem vitatja. Amit vitatnak hogy a fejlett injektoros autó ami sírba viszi a Földet, az elektromos ami megmenti mert olyan tiszta és globálisan annyit számít.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • csongi

    veterán

    válasz Ijk #202 üzenetére

    Szvsz.
    A támogatás csupán marketing.
    Akinek van új autóra annyi pénze, annak jól jön, de nem a 1,5M támogatás foga motiválni.
    Egyszerű matek az egész. Egy elektromos autó x millió egy belső égésű y millió.
    Ha y milliód van autóra akkor mindegy mennyi az állami támogatás akkor sem lesz több a zsebedben.
    Ha van x milliód akkor megint mindegy mennyit támogat az állam, ki fogod tudni fizetni.
    Egy termék ára lehet 20.000Ft de szuper kedvezménnyel megkapod 5000Ft-ért.
    Azta mindenit, mennyit spóroltam..
    A termék előállítása 1000 Ft, eladtam 5000Ft-ért. Jól kerestem, miközben szuper jó fej voltam, és elengedtem 15000-et.
    Egy terméknek ki határozza meg a lista árát? Ezen mekkora haszon realizálódik?

    A fejlesztések altatva voltak, mert az olaj lobbi erősebb volt. Lásd USA a legfőbb főkolompos.
    Most a kényszer kezdi hajtani az elektromos történetet, csak ilyenkor nyal vissza a fagyi, és az elb@szott 20 évet nem lehet vissza hozni, vagy pikk-pakk bepótolni.
    Akkumlátor ide vagy oda. Maga a probléma az energia tárolás- felhasználás. Ezt már 30 évvel ezelőtt is megmondták, a jövőben nagy problémát fog okozni. nem érdekes, van kőolaj mint a dög, meg van oldva....

    A világon az egyik legnagyobb ágazat a járműipar. A szerviz hálózat pedig nem csupán a Józsibá autószerelőből áll. Ez a hálózat legalább akkora mint a gyártásokban résztvevők száma.
    OEM gyártóktól a kereskedőkön keresztül a villáskulcsot elforgató emberig.
    2008-ba mikor a válság a járműiparon végigsöpört hány°% os volt a létszám leépítés világ szerte?
    Csak gyártó sorokat nézzünk mást ne. Ennek jelentős része a szerelőcsarnokból történő elbocsájtás volt.
    A szervizelési oldalról nem voltak hírek, pedig ők is nagyon megsínylették. OEM alkatrész gyártók, márkaszervizeknél elbocsájtások...stb.
    Ez is benne van és részese az elbaltázott 20 évnek, és szépen hatványozódik.
    Ha ami naptól csak elektromos autók kerülnének ki a gyártósorokról, 5év és kb sok 100 000 embernek kellene át, vagy tovább képeznie magát. Vagy új ágazatot keresnie. Szóval a folyamat túl gyors lenne.
    A folyamat lekezdődött, és a tempót próbálják szabályozni. Meglátjuk mi lesz.
    Az sem kérdés, a légkörben történő változások hamarabb és gyorsabban kezdenek zajlani mint azt jósolták.
    A kapkodás jóra nem vezet, de más egyenlőre nem maradt, az óra ketyeg....
    Ez nem világtörvény csupán az én meglátásom, és véleményem.
    Lemásztunk a fáról, feltaláltuk a kereket, lendületet adtunk neki. Most meg próbálunk felkapaszkodni a kocsira, de egyenlőre úgy tűnik csak loholunk utána és a szerencsén múlik sikerül e úrrá lenni a belendült világunkon.

    [ Szerkesztve ]

  • Ijk

    nagyúr

    válasz csongi #203 üzenetére

    Az a helyzet hogy amíg nem fejlesztenek ki nagy áramsűrűségű akkumulátort addig drága játék lesz az elektromos autó. Mert a jelenleg egyetlen épkézláb megoldás piszok drága. Ennek a folyamatnak a végén mindig a korlátozott mennyiségű nyersanyag áll.
    Nem az olajlobbi miatt nem terjedt el hanem mert nem volt megfelelő akku technológia. Mindig voltak próbálkozások, de életképtelenek voltak. Ha te holnap beadsz egy nagysűrűségű, olcsó akkutechnológia szabadalmat azonnal ráugrik több cég is tömeggyártásra és rövid időn belül ontják kifelé az elektromos autókat. Más kérdés hogy rögtön felszöknének a villanyárak úgy hogy nem lenne olcsóbb az üzemeltetése és kialakulna egyfajta egyensúly a belső égésűekkel, ugyanis mindkét oldalon korlátozott az erőforrás, arányosan növekedne a villany ár és csökkenne a benziné a keresleti arány változásával.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Ijk #204 üzenetére

    "Nem az olajlobbi miatt nem terjedt el..."

    :N Szerintem nézd meg ezt a filmet, csodálkozni fogsz. A sztori 1996-ban, tehát 22 évvel ezelőtt (!) kezdődött, és az EV-1 nagyon jónak bizonyult. És pontosan ezért engedték kizárólag lízingelni (és nem eladni), illetve nyírták ki olyan szinten, hogy 2002 után már híre-hamva sem volt.

    Ólom-sav akkukkal már akkor is ment 130...160 km, NiMH pakkokkal pedig akár a 160...230 km. Gondolod, hogy az elmúlt 20 évben nem tudták volna ezt jobban továbbfejleszteni, ha hagyták volna az ellen lobbisták?

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    válasz csongi #203 üzenetére

    "Egy terméknek ki határozza meg a lista árát? Ezen mekkora haszon realizálódik?"

    Hm nézzük csak, mekkora? A Tesla a legdrágább és 2. legtöbbet eladó elektromos autó gyártó, jelenleg 1milliárd dolláros veszteséget termel évente, és a Model 3 erre valószínűleg rárak még egy lapáttal. Ép most volt 10%-os leépítés. Az elektromos autók többsége ugyan ez talán a Leaf-et kivéve, de a haszon ott is minimális, de az már legalább gazdaságos, mert fele akkor aksit raknak az autóba, így dupla annyit tudnak gyártani.

    Sajnálom hogy le kell nyeld, az elektromos autó attól drága mert drága az aksi, és nem azért mert valaki jól megszedi magát rajta. Ha nagyobb lenne a haszonkulcsa mint a belső égésűnek, akkor bár boldog boldogtalan azt gyártaná mert szarrá keresnék magukat rajta. Ehelyett minden gyártó a fejét vakargatja, hogy hogy a fenébe tudnák gazdaságosan gyártanai.

    (#205) cinemazealot: Képzeld volt 1922-ban is elektromos autó nem egy, azt is az olajipar nyírta ki... Az ilyen összeesküvés elméletekkel az a baj, hogy a hívők elfelejtik felskálázni az elektromos autókat, most is pontosan ugyan az a probléma velük mint régen. Lassú töltés, és alacsony hatótáv, régen még ronda és praktikátlan is volt.
    Mára már egyszerűen elfogadhatóbbak lettek a korlátok a technológia fejlődés és sokat dobott a Tesla effekt ami "szexivé" tette az elektromos autót.

    UPS már isten tudja hány éve(15+) elektromos autót használ ahol lehetséges, azért mert gazdaságosabb és olcsóbbak vele. Őket nem vette meg az olajlobbi.
    Venezuelát is megvette az olajlobbi. ;]

    [ Szerkesztve ]

  • Plasticbomb

    addikt

    válasz cinemazealot #205 üzenetére

    Most elokerulnenek azok a kisautok, viszonylag olcson eladnak oket, mert megiscsak oreg, stb, 20+ evesek, erdekes hir lenne...

    Kivancsi lennek, akadt-e olyan szemfules, ravasz figura a "tulajok"kozott, aki valahogy elrakta a magaet...

    [ Szerkesztve ]

    ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)

  • dabadab

    titán

    válasz cinemazealot #205 üzenetére

    "Szerintem nézd meg ezt a filmet, csodálkozni fogsz"

    Aztán nézz körül a valóságban és rájössz, hogy hülyeség az egész összeesküvősdi.
    Az EV1-ből azért nem lett valós termék, mert eladhatatlan lett volna. Ja, tök jól elfurikázott vele az a pár ember, aki (a valós árához képest) szinte ingyen megkapta és pont nem volt nekik gond se a kicsi hatótávolság, se az, hogy maga az autó is kicsi, se az, hogy áramot adjon neki. Viszont amikor egy jól felszerelt S Klasse árát kellene kifizetni érte, akkor azért hirtelen máshogy nézne ki a dolog.

    "Gondolod, hogy az elmúlt 20 évben nem tudták volna ezt jobban továbbfejleszteni, ha hagyták volna az ellen lobbisták?"

    Ha megnézed, akkor az elmúlt húsz évben elég sokat fejlődött az akkutechnológia: a NiMH-s EV1-ben 26 kWh-s akksi volt, most egy sima Leafben is 40 kWh Li-Ion van, sokkal kedvezőbb áron meg úgy, hogy a Leaf azért az igazi autó. És tudod mi van? Az, hogy így se kell a kutyának se. Még a mai modern elektromos autók, amik fényévekkel jobb gépek, mint amilyen az EV1 volt és sokkal-sokkal olcsóbb is - hát, még ezeket se nagyon lehet eladni.

    Szóval nem kell itt mindenféle összeesküvéselméleteket fabrikálni, a szimpla valóság is megteszi.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz vicze #206 üzenetére

    "A Tesla a legdrágább és 2. legtöbbet eladó elektromos autó gyártó, jelenleg 1milliárd dolláros veszteséget termel évente"

    Ez így ebben a formában teljesen értelmetlen, mert ez semmit nem mond a gyártási költségekről.

    A Tesla azért van mínuszban, mert ezerrel költ termékfejlesztésre meg a gyártókapacitás felépítésére. Ha ezt nem csinálná, akkor az S-ekből meg az X-ekből simán lehetne pluszban.

    Az persze igaz, hogy az elektromos autó azért drága, mert drága a Li-Ion (meg az összes többi szóba jöhető alternatíva is), nem pedig valami mesterséges árkartell miatt.

    DRM is theft

  • csongi

    veterán

    válasz Ijk #204 üzenetére

    Igen.A varazs szo a probalkozas.:), es ez nem volt tul nagy elannal vegezve.
    Ugy erzem, ha Musk nem kezdi el tolni az elektromos mantrat akkor most is ulnenek a kis szekbe azt jonapot. :).
    Amugy egyertelmu, hogy a vegen az uzemeltetesi koltseg emelkedni fog.

    vicze1:
    Lenyelem mas ugysem marad :). A leirtakon nem valtoztat.
    Az arakrol a kerdesek koltoiek voltak.
    Veszteseges lehet jelenleg, de ez atmeneti. A kenyszer fog megoldast szulni sajnos, es nem a tudatossag.
    Most egy atmeneti megoldas az akku kinlodas is.
    Maga az energia kinyerese tarolasa hatekony felhasznalasa a fo kerdes. Ezek kuatasainak hatraltatasa az olajlobbi.
    Erdekeket hoztak letre az olaj mellett.
    De semmi bajom az olajjal sem, ha par csepp felhasznalasaval lehetne szaz km-t megtenni. Banna a fene ha literje 10000Ft lenne. :).
    Az uzemeltetes ettol megfizetheto maradna. Es tudatosan lehetne idot nyerni. Csakhogy tul sok a ha.:).
    A helyzet adott a kerdes mi lesz a tarthato tudatos megoldas.

  • dabadab

    titán

    válasz csongi #210 üzenetére

    "Maga az energia kinyerese tarolasa hatekony felhasznalasa a fo kerdes. Ezek kuatasainak hatraltatasa az olajlobbi."

    Nem érzed úgy, hogy ez az állandó olajlobbizás (egyáltalán: kik azok? Az arabok? Az oroszok? A norvégok? Az amerikaiak?) azért a dolgok erős túltolása? Főleg úgy, hogy jól láthatóan nulla konkrétumot tudsz hozni.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • cinemazealot

    addikt

    válasz dabadab #208 üzenetére

    A szimpla valóságot (és ezt veheted konkrétumnak is) az olajért vívott háborúk írják, amikben hatalmas pénz van, így pedig van értelme hagyni lassú tűzön rotyogni a technológia fejlesztését, a konkurenciát pedig szép lassan elfojtani.

    Belső égésű motoros autók ~150 éve vannak. Az elektronika elmúlt pár évtizedes ugrásszerű fejlődését látva pedig valahogy nehezen tudom elhinni, hogy ha nem lenne olaj lobbi, akkor az elektromos meghajtás fejlesztése (és a velejárók, mint energia tárolás) már nem járna korszakokkal előrébb. Bizonyítani sajnos nem tudom, mert ez egy párhuzamos univerzum története, de feltételezem, hogy ha iszonyú pénzek lettek volna anno a ferritgyűrűs memóriákban, akkor még ma is oldalkocsis motorkerékpárral hurcolásznánk az MP3 lejátszóinkat. :)

  • 8th

    addikt

    óvatosabb vezetéssel simán kijön 320-330 kilométer belőle, ami kifejezetten korrekt.

    Remek! Kár, hogy az semmire sem elég. Konkrétan még arra sem, hogy az ember szombaton bedobja a családot és lemenjen a fővárosból a Keszthelyi strandra csobbanni egyet meg beverni egy jó lángost fagyival. Egy ilyen kis villám kiruccanás ne arról szóljon már, hogy apuka megáll a halál f*szán a töltőnél majd felkerekedik a család és csomagokkal gyerekekkel együtt kilométereket gyalogoljon a strandig mert a kocsit ott kell hagyni a töltőn különben nem megyünk haza. Autópálya alapból felejtős ezekkel ahogy a klíma is mert akkor úgy merülnek mint a titanic. Télen meg ha befűtöd az autót hogy ne fázzon meg a gyerek esetleg rádiózol és világítasz is mert fél ötkor már tök sötét van jó ha egy töltéssel elmegy 160-180 kilométert. Ettől nem esek sara. Városba szaladgálni hibátlan kis kocsi lenne persze ha nem tízmillió lenne a listaára már az olcsóbbik verziónak is. A töltési idő is abszolút nevetséges. Gyors töltővel ~2óra alatt csak 80%-ra tölti meg az akksit? Otthon töltve egy egész éjszaka sem elég a 100%-hoz? Ne vicceljünk már. 2018-at írunk. Az autózás elvileg ugye a mobilitásról, az egyén szabadságról szól(na). Ezzel szemben a 10milliós csilli-villi elektromos autóval folyamatosan korlátok közé van szorítva az ember. 1/3 áron sokak számára elgondolkodtató ajánlat lehetne de így, ennyiért ez csak egy méregdrága bohócautó.

  • csongi

    veterán

    válasz dabadab #211 üzenetére

    Nem erzem tulzasnak :).
    Nem kell nep csoportokat megnevezni. Attol mert valamire nincs konkret bizonyitek, attol meg letezik. A korulmenyek a tortenelem igazolja.
    Miutan atall a vilag masik energiahordozora, meg lehet nezni mire megy majd a lobbi.
    Ez igy mukodik igy is fog. A vagyon birtoklasa felulir sok mindent. 600 loeros 5 ezer ccm-es auto kell a nepnek?
    Adunk, vigyetek minden rendben!!
    Nyitott ablaknal klimazni ? semmi baj, olcso az aram csak hajra.
    Nekunk reszvenyeseknek rohadt jo, mert van fogyasztas,,, dol a le, olle!!
    Ez egyszeru penz. A ko olajban volt van a gazdasag bekjoja.
    Anelkul gyorsan kipusztulna az emeberiseg fele.
    Meg a vagomarha hus az uzlet polcan a koolaj korul forog.

    A koolaj tortenelme tokeletesen bemutatja mi zajlott le.
    Megint.
    Elotte mas nyersanyagok voltak az ertekek. Akkor meg az energia mint mozgato fogalom jelen sem volt.
    Nem kell osszeeskuves elmelet. Ez az emberi termeszet.

  • dabadab

    titán

    válasz 8th #213 üzenetére

    "Egy ilyen kis villám kiruccanás"

    Négyórányi autózás nekem nem pont a "villámkiruccanás" kifejezést juttatja az eszembe, de hát kinek mi :)

    Egyébként elég vicces, ahogy előadod, hogy egy városi kisautónál a 300 kilométeres hatótáv nem elég - esetleg még arról is ejthetnél néhány szót, hogy nem fér bele egy nyolcfős kőművesbrigád betonkeverővel együtt.

    Ja, drága. A villanyautó drága. Ez van.

    DRM is theft

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz csongi #210 üzenetére

    +De semmi bajom az olajjal sem, ha par csepp felhasznalasaval lehetne szaz km-t megtenni."

    Azért csodát ne várj. Az olaj energia sűrűsége nem akkora, hogy kívánságod teljesülhessen.

    Ha egy 6LR61 elemblokkal le lehet nyomni majd 100 kilométert, azonnal megrendelem az új elektromos autómat. Ja, ekkora energiasűrűséget nem fogunk elérni a maradék életemben. Persze erről is az olajlobbi tehet, mint minden másról.
    Lehet filmet csinálni az EV1 kicsinálásáról. De a képhez az is hozzá tartozik, hogy az akkumulátorcsoport, önmagában többe került 20 ezer dollárnál. Ezt nulla százalékos hitel mellet sem vállalnám be.
    Németországban 4 ezer eurós kedvezmény jár minden elektromos autóhoz. Még sem terjed a technológia.
    Én egy lakóparkban élek. A környezetemben kettő azaz 2 töltőállomás van. A mélygarázsban nincs lehetőség töltésre. Az utcában tilos a parkolás. Hiába van három fázis a lakásban nem tudnám tölteni a járművet.Ergo az olajlobbi keze tette be a lábát a helyzetbe. Ja nem. A elektronosítási program, hasonló okok miatt bukott el. A támogatási keret kb. 3%-át használták fel a vásárlók.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • 8th

    addikt

    válasz dabadab #215 üzenetére

    Ha reggel mész este hazajössz az villám kiruccanás még ha két óra oda és két óra vissza az út akkor is.
    2018-ban úgy gondolom joggal elvárható egy tízmillió forintos új autótól egy minimum ötszáz kilométeres valós hatótáv teljesen mindegy, hogy mi hajtja. Még egy városi kisautóról esetében is. Az év vicce, hogy egy városi kisautó elég ha elmegy háromszáz kilométert egy töltéssel vagy tankolással mert úgy sem mennek velük többet. A francokat nem. Több tízezer háztartásban egy városi kisautó az egyetlen jármű és lám azzal mennek nyaralni és rokonnézőbe akár az ország túlsó felébe karácsonykor, húsvétkor, akármikor.
    A nyolc fős kőművesbrigádot sem tudom minek kevered ide én egy 1-2 gyerekes családról beszéltem aki hétvégén kiszabadulna a pesti betondzsungelből egy napra. Merthogy van ám élet a közvetlen lakókörnyezetünkön túl is. Az pedig különösen vicces, hogy ha ezzel a villanycsodával januárban a mínusz tíz fokban messzebbre kell menni nyolcvan-száz kilométernél akkor töltés nélkül esélyes, hogy a hazaúton úgy megáll mint a szög és a segged befagy mire odaér az autómentő vagy egy ismerős aki hazahúz. Egy benzines autót nem kell húzgálni sem trélerezni ha kifogy a nafta. Leintesz egy arra járó taxist, felhívod autóklubot vagy egy ismerősödet, visznek neked üzemanyagot és saját lábán hazamegy az autó. Egy ilyen villanycsoda többek között ezt sem tudja. Ha kifogy az amper onnantól az már nem autó hanem féltégla.

  • Ijk

    nagyúr

    válasz csongi #210 üzenetére

    Azt fejlesztik ami mögött van pénz. Garázsban a feltaláló nem fog akkut fejleszteni.
    Olajlobbi legfeljebb olyan szinten létezik hogy akinek olajból jön a pénz nem fog belekezdeni elektromos autó gyártásba. És nem azért mert fél hogy elmegy a bevétel az olajból hanem mert nem érdekelt benne.
    Megjegyzem pont nem megy csődbe egyik olajrészvényes sem, mert a vegyipar, műanyagipar, erőművek elég jelentős felvásárló erő. Az olaj meg amúgy is fogy.
    Nincsen titkos olajkommandó akik elégetik a hidegfúziós terveket, akik elteszik láb alól a vízhajtású autó feltalálóját. Piacgazdaság van és abba fektetnek bele amiben profitlehetőséget látnak. Nemhogy évtizedekkel ezelőtt a sokkal fejletlenebb akukkal, de még ma sem túl jó befektetés az elektromos autó. Ha megnézed az autógyárak kínálatait a Teslát leszámítva (ami mögött úgytűnik elég komoly tőke van) kb. hobbi szinten kezelik az elektromos autókat és nagyon lassan kezdik az újabb típusok bevonását. Azért egy Leaf, E-up, korlátozott számban kapható E-golf, Zoé nekem nem éppen annak a mintaképei hogy olyan nagyon komolyan gondolják a gyártók az elektromos autó piac robbanását.
    Az meg elég naív gondolkozás hogy a gyártó előtt ott az óriási profit lehetősége, de megjelennek az aktatáskás olajlobbisták a készpénzzel és akkor inkább nem fejlesztenek annyira.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Ijk #218 üzenetére

    "...akinek olajból jön a pénz nem fog belekezdeni elektromos autó gyártásba."

    General Motors: EV-1. Rémlik? :)

    "Nincsen titkos olajkommandó akik elégetik a hidegfúziós terveket..."

    General Motors: konkrétan bezúzták az EV-1-eket. Nem hogy rajta hagyták volna a felhasználók nyakán, akik miután kipurcan az akksi, maguktól jöttek volna rá, hogy még nincs itt az ideje ennek a technológiának. Nem, ők rohadtul féltek, hogy ha kikerül a termék a kezükből, azt valaki továbbfejleszti, és esetleg felgyorsul a konkurens meghajtás ipara. Ezért inkább úgy elzárták őket, hogy néhány 10 darab birtok jogáról még dollár milliókért sem voltak hajlandóak lemondani. Ez mi, ha nem a "tervek elégetése"?

    "...még ma sem túl jó befektetés az elektromos autó."

    Még jó, az elmúlt 50-100 évben alig fejlesztett valaki a témában. Nem ok nélkül ennyire kiforratlan (mondjuk ki, piacképtelen) a technológia.

    "...nem éppen annak a mintaképei hogy olyan nagyon komolyan gondolják a gyártók az elektromos autó piac robbanását."

    Ha volna lehetőséged egy olyan járművet gyártani, ami ~20 ezer alkatrészből áll, rendszeres szervizelést és alkatrész utánpótlást igényel, és még az olaj piac révén is bevételt termel Neked, váltanál inkább egy olyan jármű gyártására, ami kevesebb mint feleannyi alkatrészből áll, kevésbé szerviz igényes, kategóriákkal jobb hatásfokú, de a kis hatótáv és a gagyi energia tárolója révén nagy példányszámban gyakorlatilag eladhatatlan? Ugye, hogy nem. :N

    "...naív gondolkozás hogy a gyártó előtt ott az óriási profit lehetősége..."

    Az e-autó a gyártó számára kínszenvedés. Utálja, hiszen inkább veszteséget termel, mint bevételt. Csak ugye a marketing is fontos, és nagyon nem mindegy, hogy van-e a palettáján környezetbarát modell vagy sem. Ugyanaz van most az e-autóval a belső égésű motoros járművekkel szemben, mint anno a belső égésű motoros járművekkel a lovaskocsikkal/gőzgépekkel szemben. Csak azóta kicsit felgyorsult a világ és mások az igények is.

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    veterán

    válasz Ijk #218 üzenetére

    Biztosan igy van....

    Hieronymus:
    A jelen tenyeit hozod fel allaspontnak. Ezekrol az allapotokrol az elmult 20-30 evben lezajlott esemenyek tehetnek.

    Almokat nem kergetek, csak egy pelda volt, es ha szoval egy felteteles modot kapott a mondat. Olyan mint ha megnyerned a lotto 5 -ost :). Persze lehet mar megnyerted, nem tudhatom. :).

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz cinemazealot #219 üzenetére

    Az a baj, hogy az olajipart és a járműgyártó ipart rendszeresen összemossák.
    A járműgyártók önérdeke a járművek gyártása és eladása. Lényegtelen, hogy mi hajtja a motort.
    Azt gyártják, amire kereslet van. Az elektromos járművekre még nincs. Majd lesz, ha képesek lesznek megfelelő akkumulátort gyártani. A ma megadott x km, csak ideális estekre igaz. Ha ez háromszáz, vajon mennyi lesz a valóságban, a következő körülmények között. Télen, este nyolckor, hóesésben, mínusz 8 fok esetén. Fűteni és világítani kell. folyamatosan működik az ablaktörlés.

    (#220) csongi: "A jelen tenyeit hozod fel allaspontnak. Ezekrol az allapotokrol az elmult 20-30 evben lezajlott esemenyek tehetnek."

    Remélem azt érzed, hogy a visszahivatkozásokat korlátlan mennyiségben. Mindig van 20-30 év, amikor jobban csinálhatták volna. Valóság ennél sokkal érdekesebb. Minden korban, az adott technikai színvonalon és megoldásokkal próbálnak megoldani minden problémát. A kerékpár legyen példa a fejlődésre. Tökéletes közlekedési eszköz. Mégis van egy baja, lábbal kell hajtani. Ezt a kellemetlenséget már az 1900-as évek elején megpróbálták kiküszöbölni, több - kevesebb sikerrel.Itt egy gyönyörű gőzhajtású kerékpár, 1908-ból. Közlekedésre alkalmatlannak látszik. Lehetne mondani, hogy már ekkor az elektromos hajtásra kellett volna hajtani, bár gondolat szintjén sem merülhetett fel. A fejlesztéshez szükséges technológiák és megoldások egyike sem volt elérhető. Az akkumulátorok fejlesztésére első körben a tengeralattjárók megjelenése hozta meg az igényt. A második kört az úrhajózás kialakulása gerjesztette. Ebbe az olajiparnak nem volt bele vau-vau, mégis elbuktak a fejlesztések. Az Apollo programban energiacellával hidalták a problémát, hatalmas költség mellett. A következő évtizedekben sincs nagy esély olyan energiatárolási módszer kifejleszteni, ami a jelenleginél legalább egy nagyságrenddel nagyobb energiasűrűséget képes elviselni, veszély növekedés nélkül. Aki megtalálja a megoldást, garantáltan Nobelt kap.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz 8th #217 üzenetére

    Miért pont ötszáz km? Legyen inkább ezer! Helyesebben annyi, amennyire NEKEM szükségem van.

    Nagyon sok ember számára már a 100 km-es hatótáv is lég lenne -- akinek meg nem, az nyilván nem célközönsége az adott járműnek.

    A nejem autója pl. még tíz év alatt soha nem ment egy nap alatt >150 km-t, és akkor is csak azért, mert időnként megjáratjuk a sztrádán kipóhálózási céllal. Ha nem tennénk, a napi 40 km mindig elég lett volna. Sok olyan embert, családot ismerek, akiknek egyáltalán nincs 100-120 km-nél távolabbi célpontjuk.

    Nekem van, az én igényeimet egy napi 300-as kapacitás simán kielégítené, meg aztán van töltőoszlop is a világon.

    Ha csobbanni akarsz Budapest-Keszthely viszonylatban, az pont olyan igény, mint a kőművesbrigád: nem életidegen, de egyedi. A többség számára indifferens.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • axioma

    veterán

    válasz 8th #217 üzenetére

    Erre lenne megoldas a range extender, amit viszont valamiert csak a bmw csinal. Pedig akkor pont az lenne, 9 liter benzin es mehetsz egy ideig (de sokkal egyszerubb, kisebb a hibrid benzinmotorjanal, mert egyfajta teljesitmennyel csak az akkura tolt). Hogy ezt vajon miert is nem vette at a tobbi gyarto opcionak, az szamomra rejtely.

  • vicze

    félisten

    válasz dabadab #209 üzenetére

    Aksi gyártókapacitás más számára se hullik alá az égből, és ki kell fejleszteni/építeni, csak nyilván nagyobb gyártónál erre van tartalék (kivéve VW ;] ), ami a Tesla esetén befektetői hitelezés, és a türelem a végét járja.
    Az a mennyiség amit amúgy gyártanak brutálisan alacsony. S-ből 40e darab/év X-ből 30e db/év nem olyan mennyiség ami bármilyen formában is gazdaságos lenne, még ha magán a kocsin valamennyi nyereség is van.
    A Model 3 néz ki a nagy dobásnak(eddig 50e/év, és talán 100e fölé is mehet), de az az erőfeszítés amibe kerül a gyártás felfuttatása gyakorlatilag beleroppan a cég, mind pénzügyileg, mind személyzetileg(nagyon sok vezető ment el mostanában). Emiatt már SW-ben is kezdenek elmaradni, és az önvezetés miatti problémák csak fokozódni fognak. (Ja igen a gonosz olajlobbi itt is. ;] )
    Remélem túlélik de a jelenlegi helyzet nem túl fényes.

  • Ijk

    nagyúr

    válasz MaCS_70 #222 üzenetére

    Ne aggódj, légkondival vagy fűtéssel nem is lesz nagyon több 100-nál, főleg autópályán.
    Veszel 4-5 milliós kocsit használtan, vagy 8-10-ért újonnan és még ennek a kis országnak a harmadát-negyedét sem teszed meg töltés nélkül. Lehet hogy nincs szükséged 99%-ban 100km-nél nagyobb hatótávra, amikor az 1%-ban lenne akkor van egy használhatatlan töbmilliós autód. Ezt elnézi az ember 1-2 millióért és elfogadja hogy van egy városra korlátozott külön kis gépkocsija a benzines mellett.
    Igazából 1000km hatótáv lenne reális figyelembe véve a töltők mennyiségét, töltési időt.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

Új hozzászólás Aktív témák