Új hozzászólás Aktív témák
-
sad_Vamp
őstag
93-94től kezdtem belegabalyodni a számítógépes játékok világába, még kis gyerekként.
És bizony régen tényleg voltak sokkal jobb, tartalmasabb és intelligensebb(!) játékok.Pl.:
logikai játék: Lost Vikings
platform játék: Prehistorik 2
taktikai: Scorched earth 4-5-6-an játszottunk 1 drb 386oson, őrület volt
realtime stratégia: Desperados a Commandos utódja, de valamivel áttekinthetőbbnek éreztem. A C1 is jó volt de iszonyú, sőt idegesítően nehéz, a C2 a 3D erőltetésével meg játszhatatlan lett. A sima RTSeket mindig rühelltem, kivétel WC és SC, de ott is csak a történet miatt játszottam velük.
turn-based stratégia: Xcom enemy unkown - itt viszont kijelenthető hogy a remake bőven van olyan jó mint a régi.
legjobb RPG: KotoR (ez volt az első igazi RPG amit játszottam)Aztán a tombraiderrel megindult a sok-sok third person stílusú játék, ami máig a kedvencem.Ebből a kedvencem az Outcast ami egyszerűen zseniális volt. De rengeteg hasonszőrű játék van amit kedvelek/kedveltem (Advent Rising, Second Sight, Max Payne, Legacy of Kain saga stb.). A mostaniak közül ezeket próbálom keresni. Persze az első AC-nél még én is ledobtam a hajam az AC2ben meg pont eleget javítottak... és bár jók voltak a repetitívség már az első rész felétől kézzel fogható volt.... a többit hagytam is a francba. Szeretem a hosszú epikus történeteket, de vagy egyre kevesebb van belőlük, vagy egyre nehezebb megtalálni őket, vagy csak nagyon bután vannak tálalva. Pl ott a hírehedt Mass Effect is... már a 3.nál tartok, mert tetszik a történet, de látom és érzem, hogy BUTULT el a játék a legkomolyabb még az 1es volt és úgy esett magának a játék részének a színvonala. Ami a mostani játékok közül még igy felsejlik az Batman Arkham széria, a befejezetlen Darksiders széria, és a BioShock széria (Ami az elizabethes DLC nélkül nem is kerek történet).
Viszont bicskanyitogató, amikor beraksz egy CoD-ot és 3óra után végig játszottad, vagy amikor Bullettstormot akkora cliffhanger-rel fejezik be és nem adják ki a 2. részt..... Igen, tudom, ipar. De azért valami minimális tisztelet a mű iránt kéne hogy legyen.
Viszont érdekes, hogy pár hamvaiból újjá éledt verekedős játék/széria is úgy érte el ezt, hogy visszanyúltak a gyökerekhez (2D). Néha a kevesebb több, ugye?
Viszont amiket hiáynolok, -vagy csak nem követem eléggé- azok pl az Antaeus Rising vagy Fahrenheit szerű újítani próbáló játékok. Ennyire be vannak kakálva a nagy kiadók, tényleg ennyire nem lehet néha megpróbálni valamit ami nem az 1000+1. rókabőr?!
[ Szerkesztve ]
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
sad_Vamp
őstag
A mentés véleményem szerint pedig csk a jó design kérdése. Pl. a Mass effect-ben pont jól el van találva a save-elési lehetőség. Alapból checkpoint-os, de ha nincs veszély(ellenfél), nem folyik harc, akkor lehet bármikor menteni. Harc közben viszont nem. Viszont emlékszem azon játékokra is, amiben nem volt checkpointos save-elés csak quicksave, meg a pálya elején esetleg vlmi átvezetőanim után.... na ott ha elfelejtetted a QS-t püfölni, vagy rosszkor nyomtad meg ... akkor is kezdhettted az egész pályát az elejéről.
Manapság szerintem a szűrűbb checkpointok kellenek, nem mindenkinek van -sőt egyre kevesebb embernek- van ideje 2-3órát egyhúzomban játszani. Viszont ezeket jól kell elhelyezni. Mind2 metódusnak van előnye, hátránya is.
A sok kényelmi funkcióról pedig annyit, hogy néha az eye-candy ezen funkciók rovására megy, -maradjunk még az ME szériánál- számomra pl nagyon idegesítő volt, hogy a saját hajómat nem tudom bejárni folytonos load nélkül. Ez szerintem szintén példa a rossz nem átgondolt kivitelézésre. Vagy hogy nagyon is jó hogy a DiabloII be berakták az automatikus szortírozást, mert azt utáltam a D1-ben csinálni. Itt is csak az a kérdés mit mire és hogy használunk.
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
sad_Vamp
őstag
na azért tessék vigyázni... azt már több évvel ezelőtt tudni lehetett hogy ez a fejlesztési út zsákutca. És most az intel és az NV is azt játsza, hogy kifacsarja még belőle az UTOLSÓt is!!! Szóval itt is a profitmaximalizáció az amit gátat szab, és nem a technológia határok.
Ugyan ez van a X1nél meg a PS4nél is a fejlesztők nem merik elereszteni sem a PC sem a régi konzolokat a profit miatt, meg is a látszik a kínálaton, meg a kínálat minőségén. Ha egy játékot rendesen arra a HW-ra irnának moccania nem szabadna a régi vágású HW-ken valószínűleg.
[ Szerkesztve ]
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Óvodások homokozója
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Milyen légkondit a lakásba?
- EA Sports WRC '23
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Formula-1
- További aktív témák...
- KÜLÖNLEGES AJÁNLAT - 21,5 iMac 2013 Late 16GB RAM, 1,25TB Fusion Drive
- LG OLED55C19LA 1 ÉV GYÁRI GARANCIA
- Újszerű (AB) Macbook Pro 14" M1 Pro 512/ 16GB USA
- iPad 9th. 64GB Wifi/Mint Az Új/2025.03.02.Apple Gar./Akku 100%/p3389/
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo Thinkcentre M720S i5 16GB 1TB SSD számítógép garanciával hibátlan működéssel
- Apple Mac Mini M1 2020 - 8 CPU / 8 GPU - 16 GB RAM / 1 TB SSD
- Canon EOS RP + RF 50mm 1.8 STM + EG-E1 grip
- Alcatel Linkhub HH71VM 4G / 4G+ LTE Cat7 Sim kártyás WIFI router hotspot modem - FÜGGETLEN
- Acer G226HQL 21,5" LCD FULLHD monitor
- LG UltraGear 27GN800-B - 27" QHD 2K IPS 144Hz 1MS G-SYNC FreeSync - Garancia + Számla, Ár alatt!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest