Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sad_Vamp

    őstag

    93-94től kezdtem belegabalyodni a számítógépes játékok világába, még kis gyerekként.
    És bizony régen tényleg voltak sokkal jobb, tartalmasabb és intelligensebb(!) játékok.

    Pl.:
    logikai játék: Lost Vikings
    platform játék: Prehistorik 2
    taktikai: Scorched earth 4-5-6-an játszottunk 1 drb 386oson, őrület volt :)
    realtime stratégia: Desperados a Commandos utódja, de valamivel áttekinthetőbbnek éreztem. A C1 is jó volt de iszonyú, sőt idegesítően nehéz, a C2 a 3D erőltetésével meg játszhatatlan lett. A sima RTSeket mindig rühelltem, kivétel WC és SC, de ott is csak a történet miatt játszottam velük.
    turn-based stratégia: Xcom enemy unkown - itt viszont kijelenthető hogy a remake bőven van olyan jó mint a régi.
    legjobb RPG: KotoR (ez volt az első igazi RPG amit játszottam)

    Aztán a tombraiderrel megindult a sok-sok third person stílusú játék, ami máig a kedvencem.Ebből a kedvencem az Outcast ami egyszerűen zseniális volt. De rengeteg hasonszőrű játék van amit kedvelek/kedveltem (Advent Rising, Second Sight, Max Payne, Legacy of Kain saga stb.). A mostaniak közül ezeket próbálom keresni. Persze az első AC-nél még én is ledobtam a hajam az AC2ben meg pont eleget javítottak... és bár jók voltak a repetití­vség már az első rész felétől kézzel fogható volt.... a többit hagytam is a francba. Szeretem a hosszú epikus történeteket, de vagy egyre kevesebb van belőlük, vagy egyre nehezebb megtalálni őket, vagy csak nagyon bután vannak tálalva. Pl ott a hírehedt Mass Effect is... már a 3.nál tartok, mert tetszik a történet, de látom és érzem, hogy BUTULT el a játék a legkomolyabb még az 1es volt és úgy esett magának a játék részének a színvonala. Ami a mostani játékok közül még igy felsejlik az Batman Arkham széria, a befejezetlen Darksiders széria, és a BioShock széria (Ami az elizabethes DLC nélkül nem is kerek történet).

    Viszont bicskanyitogató, amikor beraksz egy CoD-ot és 3óra után végig játszottad, vagy amikor Bullettstormot akkora cliffhanger-rel fejezik be és nem adják ki a 2. részt..... Igen, tudom, ipar. De azért valami minimális tisztelet a mű iránt kéne hogy legyen.

    Viszont érdekes, hogy pár hamvaiból újjá éledt verekedős játék/széria is úgy érte el ezt, hogy visszanyúltak a gyökerekhez (2D). Néha a kevesebb több, ugye?

    Viszont amiket hiáynolok, -vagy csak nem követem eléggé- azok pl az Antaeus Rising vagy Fahrenheit szerű újítani próbáló játékok. Ennyire be vannak kakálva a nagy kiadók, tényleg ennyire nem lehet néha megpróbálni valamit ami nem az 1000+1. rókabőr?!

    [ Szerkesztve ]

    “When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”

  • sad_Vamp

    őstag

    válasz oriic #63 üzenetére

    Szép is lett volna! :K

    “When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”

  • sad_Vamp

    őstag

    A mentés véleményem szerint pedig csk a jó design kérdése. Pl. a Mass effect-ben pont jól el van találva a save-elési lehetőség. Alapból checkpoint-os, de ha nincs veszély(ellenfél), nem folyik harc, akkor lehet bármikor menteni. Harc közben viszont nem. Viszont emlékszem azon játékokra is, amiben nem volt checkpointos save-elés csak quicksave, meg a pálya elején esetleg vlmi átvezetőanim után.... na ott ha elfelejtetted a QS-t püfölni, vagy rosszkor nyomtad meg ... akkor is kezdhettted az egész pályát az elejéről.

    Manapság szerintem a szűrűbb checkpointok kellenek, nem mindenkinek van -sőt egyre kevesebb embernek- van ideje 2-3órát egyhúzomban játszani. Viszont ezeket jól kell elhelyezni. Mind2 metódusnak van előnye, hátránya is.

    A sok kényelmi funkcióról pedig annyit, hogy néha az eye-candy ezen funkciók rovására megy, -maradjunk még az ME szériánál- számomra pl nagyon idegesítő volt, hogy a saját hajómat nem tudom bejárni folytonos load nélkül. Ez szerintem szintén példa a rossz nem átgondolt kivitelézésre. Vagy hogy nagyon is jó hogy a DiabloII be berakták az automatikus szortírozást, mert azt utáltam a D1-ben csinálni. Itt is csak az a kérdés mit mire és hogy használunk.

    “When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”

  • sad_Vamp

    őstag

    válasz carl18 #123 üzenetére

    na azért tessék vigyázni... azt már több évvel ezelőtt tudni lehetett hogy ez a fejlesztési út zsákutca. És most az intel és az NV is azt játsza, hogy kifacsarja még belőle az UTOLSÓt is!!! Szóval itt is a profitmaximalizáció az amit gátat szab, és nem a technológia határok.

    Ugyan ez van a X1nél meg a PS4nél is a fejlesztők nem merik elereszteni sem a PC sem a régi konzolokat a profit miatt, meg is a látszik a kínálaton, meg a kínálat minőségén. Ha egy játékot rendesen arra a HW-ra irnának moccania nem szabadna a régi vágású HW-ken valószínűleg.

    [ Szerkesztve ]

    “When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”

Új hozzászólás Aktív témák