Új hozzászólás Aktív témák
-
Spec
őstag
válasz fudi2002 #304 üzenetére
Nekem pár napja van meg a teló, és eddig nem jött ki az általad jelzett hibajelenség (kopp-kopp). Szinte azonnal frissítettem a legújabb gyári verzióra, ami jelenleg 12.5.2-es miui.
Nem lehet, hogy egyedi szoftver probléma lehet, amit a barkácsolt romok, vagy egyes bugosabb gyári romok okoznak?
Nem hinném, hogy ez hardveres gond lenne, főleg azért nem, mert ha eredetileg nincs, aztán egy update után előjön, majd egy másik romnál meg nincs, ez szinte biztos hogy szoftveres bug.
A bug report oldalon egyébként 1. helyen sorolják fel a gondot, és a V12.0.3.0.RJUIDXM, V12.5.1.0.RJUIDXM verziókra írják. Elképzelhető, hogy a 12.5.2-ben már javítva van, vagy ennél van akinek előjött?"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Nekem alap esetben is jelez mindig, nem is kellett semmit állítani rajta.
Amúgy Beállítások -> akkumulátor, és teljesítmény -> "jobb felül a kis csavar ikon" -> Akkumerülési értesítések. Ha jól emlékszem, akkor 20% - 10% - és 5%-nál kiabál.
Egyébként szerintem nagyjából mindegy hogy töltöd a telód aksiját, mert normál, átlagos használat mellett 1,5-2 napos ciklusokban töltve, bőven túléli a legtöbb aksi magát a telefont (kivéve ha Iphoneról van szó, mert azokban számomra érthetetlen okból az akuk jellemzően 2-3 évente döglenek meg).
Szerintem a legtöbb user 3-4 évente telót cserél, a keményebb vonalas geekek meg szinte évente, ritka az ha valaki 4-5 évnél tovább használja a telefonját. A modern Li-Po aksik meg ennyit simán kibírnak bármilyen töltési szokás mellett.
Én pl. nem régen cseréltem az előző Xiaomi telómat, kb. 4 évet használtam, és folyamatosan 0-ról 100-ra töltöttem, egész estéket rajta hagyva a töltőn. Most is lazán bír 1-1,5 napot az akuja, a gyerek még lazán játszadozik vele. A legtöbb töltőben van már védelmi elektronika is, hogy lekapcsolja a töltő áramot, ha már nem kell, egyrészt energia takarékossági okokból, másrészt meg mert védi az akut ezzel. Szóval nem kell ezt túlparázni szerintem.[ Szerkesztve ]
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Akinél jelentkezett ez a screen ghosting, a vásárlás után mennyi idővel jött elő? Előtte is tapasztaltátok esetenként, csak ritkábban, vagy előtte egyáltalán nem volt, és egyszercsak elkezdte csinálni?
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
El nem tudom képzelni, hogy milyen hardver hiba lehet az, ami eredendően nincs, majd 3-4 hónap használat után egyszercsak megjelenik.
Egy kijelző panelban nincs mozgó alkatrész, ami kilazul, megtörik, stb. Ha az ember normál módon használja (értsd, nem dobja le, nem nyomja erősen, nem üti meg, stb.), akkor mi tud benne tönkremenni?
A szalagkábel csatlakozója se tud elvileg lelazulni, ha mégis akkor az nem panel specifikus, elvileg nem függ attól, hogy ki a gyártó, hanem összeszerelési és/vagy konstrukciós hiba.
Egyébként megnéztem, az én telómban is Tianma gyártmányú a panel. 8/256-os global modell. Idén július közepén vettem belföldi webshopból. Kezdjek el én is parázni? Eddig hiba mentes a telo (kopp-kopp).
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Igen, tisztában vagyok azzal, hogy nem csak mozgó alkatrészek tudnak elhasználódni, hanem elektronikai eszközök is, no de nem 3-4 hónap alatt. Azért még a mai világban (a tervezett elévülések világában) is illene egy fő alkatrész egységnek legalább 3-4 évet hibamentesen átvészelni rendeltetésszerű használat mellett.
Egy okostelefon kijelző, ha átmegy a gyártói meo teszten, és ugyebár egy kijelző panel nem is csak egy ilyen teszten kell átmenjen, hanem legalább kettőn (a kijelző gyártója is teszteli és az összeállítás után is tesztelik) , akkor annak nem szabadna csak 3-4 hónapot hiba nélkül működnie.
Könyörgöm, ez egy fő elem a telefonban, ez igazából olyan, mintha egy autót úgy kiadna a gyár, hogy 3 hónap után kompletten cserélni kell a futóművet rajta. Ez nonszensz. És a garancia/jótállás se lehet rá megoldás. Mivel fő elem, és a telefon konstrukciójából, felépítéséből fakadóan még szakszerviz se tudja teljesen roncsolás, nyom, és minden menetesen cserélni, így a garanciális időn belüli javítás szóba se jöhetne megítélésem szerint ilyen esetben, csakis a csere.
Mivel a panel ragasztott, eleve úgy kell lefeszegetni a keretről. A ragasztót úgy kell lemelegíteni róla. Ahhoz hogy ezt megtedd gyakorlatilag előtte még ki is kell belezni a telót, akksit ki kell szedni, fő elemeket le kell szedni, alaplapról mindent le kell szedni, a kameráktól kezdve mindent, majd ugyanez vissza. Aki már szedett szét okostelót, az tudja ez mivel jár. Érintetlen, gyári, újszerű állapotára lehetetlen újra összeállítani. Aki ezt állítja az hazudik.
Egyébként most én is rákeresgéltem erre a Ghost Touch problémára a neten, és Redittől kezdve, csomó hardver fórumon valóban sok helyen emlegetik, de nem kizárólagosan a POCO X3 Pro esetében, hanem ugyanúgy a POCO X3 NFC-nél is, meg szinte az összes Xiaomi telónál kezdve mondjuk a Redmi 8 szériától.
Na most ha ezeket a telókat is beleveszem a sorba, vajon hány millió eladott példányról beszélhetünk globálisan a világon? Mennyi telót értékesített a Xiaomi az elmúlt kb. 4 évben, mióta ezek a telók vannak a piacon? Ha lehet hinni a statisztikáknak akkor a világpiacon 5,5 milliárd db okostelefon cserélt gazdát 2017-2020 években. Ebből a Xiaomi részesedése átlagosan 9-10%, vagyis kb. 500.000.000 eladott példányról beszélünk. Ebből mennyi lehet az a db szám, ami ténylegesen hibás kijelzővel jön ki? 10.000, 100.000, max. 1 millió? Még az is csak a legyártott példányok kevesebb, mint 0,2%-a. Vagyis 1000 db eladott telóból 2 db. Persze értem én, ha pont a tied/enyém abból a 2-ből az egyik, az nem vigasztal, mert az a full szopás kategória.
Emiatt jó lenne tudni, milyen gyakran fordul ez elő, és hogy valóban melyik típusszámú, és milyen gyártmányú panellel szerelt készülékeket érinti a hiba. Amíg ez nincs tisztázva, addig a többi csak találgatás, és szerintem addig felesleges is a Tianma-t keresztre feszíteni, mert egyáltalán nem biztos, hogy ők a ludasak ebben."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
"Egy indiai srác a youtubeon említette először ezt a Tianma/Huaxing dolgot, nála 2-3 hónapja tünetmentes a készülék, amióta kicserélték neki a Tianma panelt a hivatalos szervizben a másikra."
Ezzel a dologgal egyébként alapvetően két gondom van. Egyrészt mi a biztosíték rá, hogy a szerviz nem Tianma gyártmányú panelre cseréli, mint hivatalos gyári csere alkatrészre. Ha ez így van, akkor ugyanúgy előjöhet a hiba később. Lehet a srácnak 2-3 hónapja hiba mentes, de a 4. hónaptól megint előjöhet a hiba. Akkor mi a helyzet, megint csere, és akkor megint megy 3 hónapig? Utána mi lesz, addigra lejár a garancia, és ha megint cserélni kell, akkor az már saját zsebre megy, vagy inkább vágod ki a kukába a francba.
A másik gondom, hogy ha cserélni kell a panelt, akkor az a korábbi hozzászólásomban már említett okokból nem lesz soha olyan, mintha új, gyári lenne a teló. Egyszerűen egy kijelző panel cserét ezeknél a ragasztott kivitelű telefonoknál lehetetlen úgy elvégezni, hogy az nyom mentes, alkalmasint sérülés mentes legyen. Ezt a legprecízebb szakszerviz se tudja végrehajtani. Lehet kívülről úgy néz ki, és jó esetben nem látsz rajta semmit (ha szerencséd van), de belül akkor is fel lesz bolygatva az egész teló. Egyszer minimum szét kell kapni elemeire, majd újra összerakni, ami már nem lesz soha olyan mint a gyári összeszerelés. Ez a gondom."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Egyébként azt had' kérdezzem még meg, hogy nálatok mi a jellemző használati mód? Sima átlagos napi használat, zömmel facebook, youtube, stb., vagy azért időnként megizzasszátok a telót valami komolyabb gaminggel, főleg FPS játékokkal, mondjuk egy kis mobile Pubg-vel, Codozással, ami azért nagyságrendileg jobban igénybe veszi a telót, és ezen belül a kijelzőt is.
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Ez fura, mert ha alkalmazás specifikusan fordult elő a probléma, az nem hardveres hibára utal. Ha csak Chrome-ban produkálta, és mikor kiléptél abbahagyta, majd mikor visszaléptél megint elkezdte, az gyanúsan szoftveres bugra utal. A Chrome nem frissült le az elmúlt napokban? Megnéznéd mikori a legutolsó frissítése az appnak?
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Igen, nálad más a helyzet ez esetben. Egyébként lehet hülyeség, de megpróbáltad már úgy használni, hogy nem teszel rá se tokot, se kijelző védő fóliát? Csak kíváncsiságból érdekelne, hogy úgy is fennáll-e a hiba. Olvastam olyat is, hogy egy szorosabb tok is okozhat ilyet, mert feszíti a panelt a szélei, vagy a nem gyári fólia, vagy esetleg az az alá került szennyeződés is okozhatja.
Szépen kiszedném a tokjából, leszedném róla a fóliát (ha van rajta), és még szépen meg is tisztogatnám valami képernyő tisztítóval a kijelzőt, hogy semmi szennyeződés, zsír nyom, stb. ne lehessen sehol. Aztán próba szerencse... Tudom, hogy így kissé necces a használata, nem is hosszabb távra gondoltam, csak mondjuk pár napig érdekes lenne így kipróbálni teszt gyanánt."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Aha, hát ha szeptember 4-én lefrissítette a Chrome-ot és az után, kizárólag a Chrome-ban jött elő ez a probléma, akkor lehet az app frissítés a ludas. Persze ez csak tipp, lehet simán véletlen egybeesés is. Próbáld meg esetleg feltenni a Firefoxot, és azt használni böngészésre, hogy ott jelentkezik-e a hiba. Én feltennék a helyedben egy reklám/script blokkolót is, mondjuk egy uBlockot is a böngészőbe, hátha valami script hülyíti meg. Persze ez is csak találgatás, lehet az ég világon semmi köze a dologhoz.
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
válasz fudi2002 #406 üzenetére
Ez egyébként jó hír, hogy van olyan akinél egy másik ROM verzió megoldotta a problémát. Akkor ez mégiscsak erősen arra utal, hogy itt nem hardveres gond van, és nem arról van szó, hogy a kijelző panel gyártójától függ van-e hiba, vagy nincs, hanem simán szoftveres, mondjuk driver, firmware probléma okozza leginkább, meg az ezzel összeakadó alkalmazások. Csak kíváncsiságból, megtennéd, hogy megnézed neked milyen gyártmány a kijelző panel?
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
válasz fudi2002 #410 üzenetére
Sima gyári 12.5.2 MIUI alatt is produkált ghost touchot, vagy úgy nem is próbáltad, hanem egyből ment fel custom rom? Mert a jelenlegi verzió ez, legalábbis nekem gyárilag ez a verzió van, és nem ajánl fel újabb frissítést.
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Szuper! Kíváncsian várom az eredményt
Egyébként olvastam még pár trükköt a neten, amivel állítólag jelentősen javítható a helyzet.
Egyrészt a képernyő frissítést le kell venni 60 Hz-re.
Másrészt meg van a képernyőmentés funkció, ami alapból egy 3-újjas csúsztatásra van állítva. No, ezt elvileg érdemes kikapcsolni, azt mondják.
Beállítások->További beállítások->Gyorsbillentyűk->Képernyőkép-kép készítés és itt a Nincs-re rakni.
És van akinek az oldotta meg a problémát, hogy nem mentett ujjlenyomat mintát, vagy kitörölte a már mentetteket, bár ez annyira nem jó dolog szerintem biztonsági okokból. Aki amúgy sem használ ujjlenyomatos azonosítást, az ezzel is próbálkozhat.
Egyébként nem értem hogy lehet, hogy nektek 12.5.3 sőt 12.5.4 rendszer frissítést is felajánlotta már, nekem meg 12.5.2 van, és azt írja nem elérhető frissítés. Ez miért van? Nem egyszerre adják ki mindenkinek a frissítéseket?"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
válasz Viktor0610 #424 üzenetére
Egyébként okozhatja az, hogy én nem kaptam még meg a 12.5.3-at se, hogy nálam a frissítés beállításainál, a "Frissítések korábbi fogadása" nincs bekapcsolva? Nektek ez off, vagy on?
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Ez bíztató hír. Akkor mégiscsak lehet köze hozzá. Ha nem is kizárólag ez okozza, akkor is hozzájárulhat. Arra tudok gondolni, mivel egyeseknél 2-3 hónap használat után jön elő a ghost touch, és nem azonnal, hogy ez idő alatt a tok és a touch screen széle között begyűlik némi piszok, por, hajszál, stb. és ez okoz érintés hibát a túlérzékeny touch sensor esetében.
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
válasz fudi2002 #436 üzenetére
Én ezt értem, és el is fogadom. Valószínűleg sok rétű ez a probléma, és meg merem kockáztatni, hogy ahány hiba annyi féle oka van. No de az mégiscsak furcsa, hogy ha valaki leveszi a tokot, és az üvegfóliát, és alaposan megtisztogatja a telót, akkor onnantól varázsütésre nem jön elő a hiba napok óta.
Csak hogy egy morbid hasonlattal éljek, ez kicsit olyan, mint a rák. Lehet, hogy valaki genetikailag hajlamos egy adott rákféleségre (hardveres hiba), de egész addig nem jön elő nála, amíg nincs valami extra behatás, környezeti hatás (user error), vagy életmódbeli probléma (szoftveres bug/user error), ami megadja hozzá az utolsó löketet. Itt is valami ilyesmi lehet a ludas.[ Szerkesztve ]
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Én azt tudtam, hogy a Játékgyorsító beállításai között, a "További beállításokban" van lehetőség játékonként konfigurálni az érintési reakciót, és az érintések érzékenységét, és érintésre nem reagáló területeket lehet még beállítani. De általánosságban az egész telefonra érvényes ilyen beállításról én se tudok.
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
válasz headhunter #461 üzenetére
Kövezzetek meg, de az én véleményem az hogy a kamera szigetre tökre felesleges bármilyen védőfólia/üveg külön. Ha olyan tokba teszed, aminek a pereme felér a kamerasziget tetejéig, sőt esetleg van egy kis plusz pereme is, hogy a hátára letéve még csak véletlenül se érintkezhessen az asztallal a kamerasziget, akkor olyan túl nagy baja nem lehet. Ahhoz elég nagy pech, vagy nem kellő körültekintéssel való bánásmód kell, hogy egy ilyen tokban pont a kameraszigetet verd oda valaminek.
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Nekem ilyen van rajta. Igaz, nem fedi a kameraszigetet, viszont van egy pár mm-es pereme, így ha hátlapra teszem a telefont, akkor sem ér hozzá semmi. Nagyon masszív, strapabíró tok, a sarkokon extra erősítéssel, és szerintem jól is néz ki. A méret pontossága is majdhogynem tökéletes, nagyon passzentos. Tudom ajánlani. Azt hiszem 1980 pénz volt valami hazai tok webshopból.
[ Szerkesztve ]
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Attól mert nem hivatalos POCO/Xiaomi forgalmazótól, viszonteladótól vetted még nem jelent különösebben semmit. Szerintem a hazai webshopok 90%-a nem hivatalos POCO/Xiaomi forgalmazó. Ettől még ugyanúgy él a hazai garancia, jótállás. Én a Smartshopban vettem az enyémet, és arra ugyanúgy azt írja, hogy nem hivatalos forgalmazó, pedig az egyik legnagyobb hazai webshop.
Egy kérdés: Nektek sincsenek előnézeti képeitek, ha rádugjátok a telót kábellel a PC-re? Vagy nálam blokkolja valami beállítás? Simán rádugom a saját kábelével USB-re, fel is ismeri a telefont, hozzá is férek a galériában a képekhez, tehát tudom őket, másolni, törölni, de nincs előnézet. Fényképátvitel (PTP) módban nézem. Ez miért lehet? Előtte Xiaomi Redmi Note 5 Pro-n ugyanígy simán volt előnézet."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Azért azt hozzátenném, hogy arra nincs bizonyíték, hogy a ghost touch kizárólag Tianma gyártmányú panelnél jönne elő, ez csak neten elindult szóbeszéd, a Xiaomi sosem ismert el ilyet hivatalosan, és több mint valószínű hogy nem is fog soha.
Azt is szintén hozzátenném, hogy nagy valószínűséggel jóval nagyobb arányban van a Tianma panellal szerelt készülékek száma, mint bármilyen másik. Ha tippelnem kellene, akkor a gyári készülékek 80-90%-a Tianma panellal jött ki a piacra, és még jelenlegi is lehet úgy jön ki. Másik gyártó - alkalmasint drágább - panelját csak akkor szerelik be ha garancia miatt cserélni kell, vagy még akkor sem. Nyilván mivel ez a gyakoribb panel típus a hibák is ennél jönnek ki gyakrabban, ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy annyival szarabb lenne."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
válasz HollyBoni #495 üzenetére
Igen, ilyen is előfordult, ha simán csak a telefonról akartam volna megnyitni a képet. De a másolás, kivágás, törlés simán működik. Kimásolva a PC-re simán megnyitja mindegyiket, és nem hibásak valójában. Ez valami inkompatibilitás lehet a PC-s driverrel? Nem ismeri fel jól a teló filerendszerét, vagy mi okozhatja ezt?
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Itt van egy video tutorial róla:
https://www.youtube.com/watch?v=vIMbV-LXebk"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
válasz Viktor0610 #538 üzenetére
Nem, abszolút nem billeg. A hátán fekve teljesen stabil. Amennyire kiáll a kamerasziget, annyira eltartja a sarkokon a kiálló kis dudor. Teljesen pöpec ;)
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Egy kérdés... Nektek is csinálja a teló, hogy telefon beszélgetés közben, amikor a fületekhez tartjátok a telefont, akkor gyakorlatilag folyamatosan ki-be kapcsol a kijelző? Mintha a közelség érzékelő, vagy a kijelző touch szenzora nem venné az adást, hogy éppen "fülön van". Van erre valami megoldás, beállítás esetleg? Elég idegesítő tud lenni a dolog...
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
válasz HollyBoni #550 üzenetére
Egyébként megfigyeltem, hogy nyugalmi állapotban nincs ilyen probléma, tehát ha mondjuk ülök, vagy mozdulatlanul állok, és úgy telefonálok, akkor nem csinálja ezt. Vagyis nem is biztos, hogy a közelség érzékelővel van a gond, hanem a giroszkóppal, vagy a gyorsulás érzékelővel. Sőt igazából nem is ezekkel, hanem a szoftverrel, ami nem kezeli le ezeket normálisan.
Miért ne lehetne telefonálás közben mondjuk járkálni, vagy akár futni is, vagy bármit csinálni? Ha érzékeli, hogy fülön van, márpedig ezt érzékeli, hiszen nyugalmi állapotban nem kapcsol be a kijelző a fülnél, akkor a mozgás érzékelő ne írja már ezt felül, hanem hagyja nyugodtan a p*csbe a kijelzőt. Ez szerintem szimplán szoftveres baki, amit a programozók elb*szarintottak szépen, és simán javítható lenne, csak tojnak az egészre"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Biztos van ilyen rendszer, én ehhez nem értek, majd mások segítenek ebben... De, tutira egy új telefonnál, garanciális időn belül akarod babrálni a rendszert? Tudtommal egy kirootolás, vagy bootloader nyitás, egy rendszer csere, azonnali garanciavesztéssel jár. Én ezt nem kockáztatnám ilyen piszlicsáré ok miatt, hogy bloatware van a telón. Melyiken nem? (A stock android rendszerű kőbunkó telókat leszámítva.)
Amúgy szerintem semmivel sincsen több bloatware rajta, mint bármilyen másik Xiaomi, vagy akármilyen telón. Ami van annak a nagy részét le is lehet venni róla. A különböző szolgáltatásokat, pl. Xiaomi Cloud, stb. se kötelező igénybe venni, simán nem lépsz be, letiltod, stb. Én ezt nem érzem túl kritikus problémának, amiatt gari időn belül kellene nekiállni szétbarmolni a teló rendszerét.[ Szerkesztve ]
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Apropó, bitang gyorsan feltölt. Valóban, kb. bő fél óra alatt szinte fullon van az akksi a saját gyári gyorstöltőjével.
Mondják, sokan, hogy nem érdemes 100%-ra tolni az akksit, hanem jobb megállni 80%-nál. Ok, de könyörgöm rádugom a töltőre, és mire észbe kapok már fullon is van. Amúgy azt is olvastam, hogy ezek a gyorstöltések nem annyira tesznek jót az akkunak. Igaz lehet ez, hogy a gyárilag hozzáadott gyorstöltő kicsinálja előbb, mint egy sima töltő?
Én ez ügyben szkeptikus vagyok, hiszen ha káros lenne, akkor miért adnák ezt mellé? Amúgy is az a fő csapásirány, hogy telót csak a gyárilag hozzá való töltővel töltsünk, ha lehet.
Egyébként ez nem állítható valahol, hogy használja-e a fast charge funkciót, vagy se?"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
válasz junior11 #560 üzenetére
Értem, hát ez érdekes... És mi lenne ha egy sima (értsd nem fast charge) töltővel tölteném, ha nem sietős a töltés dolga, akkor az jobb lenne az akksinak? Vagy pont azzal cseszem el, ha nem a gyári töltőjét használom hozzá? Na ezt ki monda meg?
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
válasz balazs1022 #568 üzenetére
Köszi! Nálam a root nem játszik sajna. Igen, a gyorstöltő nélküli USB kábeles megoldásra magamtól is rájöttem. Egyszerű (és lassú) alternatívának ez is jó.
Viszont azt továbbra se látom egyértelműen igazoltnak, hogy az akkumulátort vajon melyik kíméli, vagy nem kíméli jobban, melyik módtól nem rövidül meg annyira az élettartama.
Egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy a kíméletesebb, de jóval lassabb töltés a jobb neki. Gondoljunk csak bele, hogy magunk mit választanánk inkább ha az akku "helyében lennénk"?
Egy jóval intenzívebb, több stresszel járó dolgot, pl. egy intenzív kardió edzést, de amin túl vagyunk kb. fél óra alatt, vagy egy lightos, egyáltalán nem megerőltető dolgot, de az eltart 5-6 órát is? Hát én nem biztos, hogy az utóbbit választanám..."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
-
Spec
őstag
válasz snecizero #579 üzenetére
Igazán nem szívózni akarok, de miért vettél 70e-ért használtan ilyen telót? Én vadi újonnan vettem 8/256-ost 86e-ért. Hiába garis, ha már más bontotta fel, és használta, az használt. Nálam ettől kapásból felét éri max.
Jah, és én egyből gyanakszom, ha valaki eladja a pár hónapos telóját. Azt az indokot nem tudom elfogadni, hogy mert "nem tudja megszokni", "nem ilyenre gondolt", "nem olyan mint az ájfón", és hasonlók. Ez csak duma. Ha valaki eladja a pár hónapos zsír új telóját, annak nyomós oka van. De persze ez csak az én véleményem.[ Szerkesztve ]
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Nyilván nem lesz fertőzött (vagy de?), de egy új telefon megvásárlásához az az élmény is hozzájárul, hogy te magad bontod ki, te húzod le róla a fóliát, te kapcsolod be, te töltöd fel először, te lakod be először, stb. Jó, nyilván ezek szubjektív igények, de én ezekre is igényt tartok egy új készülék megvásárlásakor.
Arról nem beszélve, hogy ha veszek egy új telót, akkor van 3 napom cseréltetni ha baja van, vagy 14 napon belül elállni a vásárlástól, ha neten rendeltem. Ez a lehetőség már nincs ha egy más által hosszabb ideig használt telót kapok meg, akinél nem biztos hogy kijönnek azok a hibák, amik lehet nálam kijönnének.
Amúgy meg 2 hónaposan is lehet már a telónak sérülése, kissebb-nagyobb karcok, le is dobhatták, ami nem biztos hogy látszik rajta, de nem hiszem hogy jót tesz neki, stb.
Én biztos nem adtam volna érte 70e-t 2 hónaposan. Azért a 15-20e különbségért én nem vettem volna használtat, hanem csakis gyári újat. Szerintem egy ilyen teló használtan, 2 hónaposan max 50-et ér."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Egészen pontosan Smartshop webáruházban vettem, szóval nem dzsunka webshopból, és nem is valami noname hazai kis gsm turkálóból.
Lehet, hogy nem hivatalon Xiaomi partner, de az egyik legnagyobb és legmegbízhatóbb hazai webáruház. Sokszor rendeltem már tőlük, és még sosem volt gondom velük.
Amúgy a 8/256-os volt 86e náluk 1 év garival, és 12e-ért vettem hozzá + 2 év garancia kiterjesztést. Szóval összesen 98e volt az egész 3 év teljeskörű garanciával. Én ezt jobb vételnek tartom a 120e Ft-os alapáron adott 2 év gyártói garanciához képest is, még ha nem is hivatalos forgalmazók, akkor is."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Szerintem beállítási gond lesz. Menj be a wifi menüjébe és kapcsold be a wifi asszisztenst. Ezen belül is lehet finom hangolni "legjobb hálózatok automatikus kiválasztása", "adatforgalommód", és ezek almenüi. Itt próbálgasd belőni szerintem.
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
-
Spec
őstag
-
Spec
őstag
Én még ilyet nem hallottam. Napi szinten autózok, és azért szoktam 10 km/h fölött is menni, de még sosem kapcsolt automatikusan dnd módba a teló.
Szerintem ha nem használod az Android Auto appot, akkor távolítsd el, nekem sincs a telómon szóval mennie kell a beállítások - alkalmazások menüben.
Ezen kívül, ha lehúzod felüről a teló gyorsmenűjét, majd elgörgeted jobbra, ott van a dnd / ne zavarjanak mód, ha azt nyomod hosszan akkor bejön a menüje.
Ott be tudod állítani, pl. kikapcsolhatod az automatikus indítást, stb. Más ötletem nincs."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Elnézést, ez lehet kicsit off lesz...
Remélem tisztában vagytok vele, hogy bármilyen mókolás, nem csak hardver, hanem szoftver oldalon is, azonnali gari vesztéssel jár. Egy kirootolás, egy bootloader feloldás, egy rom csere, simán nyomot hagy a telóban, és a szakszervíz egyből levágja, ha volt ilyen, és hiába csinálsz gyári visszaállítást, nem marad titokban a dolog.
Lehet fikázni a MIUI rendszert, biztos van komoly oka is egyeseknek erre, de én kb. 6-7 éve használok xiaomi/poco telefont és még sosem cseréltem rendszert egyik telómon se. Persze, vannak gyerekbetegségei, mint minden másnak is, de semmi olyan nem történik, amit beállításokkal, finomhangolásokkal, optimalizálással ne lehetne orvosolni. Aki ennyire rühelli a MIUI-t, az miért vesz magának xiaomi/poco telefont? Az vegyen magának valami stock androidos csodát, vagy ájfónt arany áron, és nincs probléma. Én ezt a kényszeredett rendszer cserélgetést nem tudom megérteni esküszöm.
Ha valami gondod van a rendszerrel, akkor vagy finomhangolod (ha tudod), vagy ha olyan probléma van vele, ami így nem orvosolható, és nem összeegyeztethető a normál működési paraméterekkel, akkor meg vissza gariban, és majd megoldják."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
válasz ktommy91 #683 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a bootloader nyitása önmagában valóban nem jár gari vesztéssel (bár ezt azt hiszem a xiaomi csak EU-n kívülre erősítette meg hivatalosan is), de csak ha utána valamilyen hivatalos gyári ROM kerül a telefonra.
Ha bármilyen piszkált custom ROM kerül rá, ne adj isten brickeled vele a telefont, akkor az már gari vesztéssel jár, és nem javítják/cserélik gariban. Persze lehet rosszul tudom, én sosem piszkáltam a telóimat ilyen szinten."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Szerintem a MIUI rendszerrel sima átlagos felhasználásra alapvetően semmi gond nincs. Persze power userek biztos találnak benne hibát, de ezek szerintem az átlag felhasználók 99%-ának fel se tűnnek.
Nekem ezen a telón a sima gyári 12.5.2.0 stable (RJUEUXM) rendszer van, amit mindjárt vásárlás és üzembe helyezés után frissítettem OTA. Azóta is ez van, és nem is ajánlott fel újabbat azóta se. Kb. 3 hónap használat alatt, pár említésre se méltó hülyeségtől eltekintve nem találkoztam komolyabb buggal (kopp-kopp).
A készülék komolyabb típushibájának említhető ghost touch probléma, ami sok embernél előfordult már, és sokan emiatt ragelnek a fórumokon, szintén nem bizonyított, hogy szoftveres hibára vezethető vissza. Valószínűleg a valamivel silányabb minőségű Tianma gyártmányú kijelző panelek lehetnek a háttérben, de ez se igazolt még, csak találgatás. Egyébként pont a piszkált romok is okozhatják, különösen a nem megfelelő kijelző firmware/driver alkalmazása.
Nem tudni mely sorozatokat érinti pontosan, és a gyakoriságára is csak találgatások vannak, de tekintve, hogy mennyit adnak el belőle, és hány visszajelzés van, valószínű hogy max. 1-2 % lehet érintett. Ha ilyen van, akkor gariztatás és kész."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
válasz Tompika777 #695 üzenetére
A napokban olvastam egy javasolt megoldást a ghost touchra, ami állítólag sokaknak bevált, és tényleg megszűnt a probléma:
"Working SOLUTION for poco x3 pro ghost touch issue:
1. Turn off MIUI optimization (in developer settings)
2. Change your refresh rate to 60hz
3. Change your launcher (I am using nova launcher)
4. Restart your phone."
Akiknek ilyen gondja van, próbáljátok ki, hátha beválik. Jelezzetek vissza, ha kipróbáltátok, és van-e változás, vagy nincs.
Amúgy azt is olvastam a POCO community fórumban, hogy akik megkapták már a 12.5.5 updatet, azoknak megszűnt a ghost touch. Többen is írták, hogy azóta nincs, úgyhogy van remény ez ügyben."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
válasz Tompika777 #698 üzenetére
Hát egy launcher csere nem nagy mókolás végülis, de persze megértem. Én se szeretem a már belakott, berendezgetett telefonomat pisztergálni. Egyébként egyre több helyen olvasom, hogy a launcher miatt van ez leginkább. Persze lehet más oka is, de többnyire a launcher okozza állítólag.
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi haladó szinten
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fűnyíró topik
- Milyen routert?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Projektor topic
- Gyúrósok ide!
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...