Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Hopkins95 #44 üzenetére

    Szvsz amelyik konzol-, telefon-, tabletgyártó a nettó hardver adatait hypeolja, az valójában tereli a szót az ökoszisztéma hiányosságairól.
    A konzumer felhasználónak ugyanis nem az az érdekes, hogy mekkora a vas teljesítménye, hanem hogy milyen felhasználói élményt bírnak a fejlesztők kihozni belőle.
    Ezért sikeres a Nintendo és az Apple, mert nem GHz-ekben versenyeznek, hanem a komplett ökoszisztémákban.

    Az XBox és a PS5 bemutatóin - végfelhasználói szempontból - tehát azt érdemes figyelni, hogy mit üzennek a fejlesztőknek:
    Microsoft - lehet ratyi kódot írni, mert lesz a gépben kraft, hogy bírja.
    Sony - íme pár érdekes technológia, amivel jobb játékokat lehet fejleszteni és a hardver teljesítmény sem lesz szűk keresztmetszet.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Prof #52 üzenetére

    Szvsz ez egy fejlesztőknek szánt előadás anyaga, amit élőben kellett volna leadni Q&A szekcióval együtt, nem egy marketing esemény, csak a körülmények miatt kénytelenek voltak az utolsó pillanatban átszerkeszteni.
    A marketing részét elcseszte a Sony, mert a tálalással két szék közül a pad alá estek: PR-nek gyenge, szakmai előadásnak meg túl marketinges.
    Nyugati szemmel nézve sokkal jobb lett volna, ha Cerny otthonról, melegítőben, webkamerával adja elő az egészet, akkor beszélhetett volna az SSD-ről három órát is, a sok noob úgy érezte volna, hogy betekintést nyer a "kulisszák mögé" és tátott szájjal hallgatta volna.
    Csak ugye a Sony japán és két teljesen eltérő kultúrájú piacot céloznak.
    Az ilyen "vírusmarketing" megoldás visszatetsző lett volna az ázsiai régióban, mert náluk akkor is vasalt öltönyben kell megjelenni a nyilvánosság előtt, ha éppen a Titanicról mentettek ki. Az USA-ban meg akkor menő a CEO, ha reggeli jogging közben, átizzadt pólóban, félvállról nyilatkozik a New York Times-nak.
    Ezért ideálisak az E3 és a hasonló események a bejelentésekre, mert ott optimálisan keveredik a két kultúra, egyszerre van jelen a menőzés és a lazaság.

    Az MS bejelentése ezzel szemben tisztán marketingre vette a formát, ez is a baj velük: az alapvetően fejlesztőket érintő adatokra - mint pl. a GPU teljesítménye -, építik a konzol marketingjét, ami megint oda vezet, hogy övék lesz a "világ legerősebb konzolja" cím, csak minek.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Hopkins95 #55 üzenetére

    Vicces, hogy PC-s szempontból a konzolok teljesítménye ma már nem azért érdekes, hogy a PC-hez képest milyen kompromisszumokra kell számítani, hanem hogy a konzolok teljesítménye, amit a játékfejlesztők referencia hardvernek tekintenek, mennyiben limitálja a PC-s játékok minőségét, hiszen az AAA címek 90%-át konzolról fogják PC-re portolni.

    A gyenge referencia hardver már a 80-as évek közepén, a 8bites korszakban is komoly problémákat okozott, mert amikor a 8bites sikergépeknek, mint a C64 vagy a ZX Spectum kijöttek az új verziói (C128, Spectrum 128K), a szoftver piac gyakorlatilag ignorálta őket, mivel a régi hardvernek nagyobb volt a felvevőpiaca, az új gépek meg visszafelé kompatibilisek voltak. Így ha mondjuk C64-re adták ki a játékot, akkor az futott C128-on is, és míg C64-re el lehetett adni pár százezer példányt, addig C128-ra jó, ha pár ezret, így pedig nem volt értelme C128-ra fejleszteni. Ennek viszont az lett az eredménye, hogy az emberek 90%-a csak 64-es módban kapcsolat be a C128-at, azaz tök feleslegesen költött a drágább hardverre.

    Ez a veszély persze nem fenyegeti az új konzol generációkat, mert a konzolgyártók és a kiadók tesznek róla, hogy minél hamarabb lefusson a generáció váltás és egy ponton túl a korábbi generációra egyszerűen nem adnak ki tartalmat.
    A PC-s piac ugyanakkor sokkal nehezebben tudja kihasználni az erősebb hardverben lévő lehetőségeket, mert néhány parasztvakító fícsört és némely "PC only" műfajt leszámítva a kiadók nem fogják törni magukat, hogy PC-re optimalizáljanak.

Új hozzászólás Aktív témák