Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz Necroman_Mk2 #12 üzenetére
Ez nem technológiai fejlődés kérdése. Egy digitális színészt meg kell modellezni (vagy bescannelni és utána modellezni), textúra, shading, animáció, világítás, render, kompozitálás.
Az animációhoz meg eleve szükség van performance caprute-re (mocap + face capture + hang), tehát színészre.
Azaz még ha minden realtime, akkor is kell legalább 5-6, de inkább 20-30 ember, akit a technológiától függetlenül fizetni kell. És most csak egyetlen karakter költségeiről beszélünk, nem egy komplett jelenetéről. -
#54625216
törölt tag
válasz Necroman_Mk2 #18 üzenetére
Ez nem technológiai kérdés.
Kiválthatja valaha is a szépirodalmat az AI által generált szöveg?
Vagy a zeneművészetet az AI által komponált zene?
Az animáció és a színészi játék se különbözik ettől. -
#54625216
törölt tag
válasz Necroman_Mk2 #20 üzenetére
"száz évvel ezelőtt is a szerzőket ünnepelték, a hangrögzítés feltalálása és elterjedése után viszont sokkal inkább az eredeti előadókat"
Valójában akkoriban is az előadókat sztárolták, csak az utókor emelte fel a szerzők rangját, mivel az ő munkájuk maradt fenn.
"Na, valami hasonlót látok én is a filmművészetben, és a sztárszínészek helyett a rendezők fognak előtérbe kerülni, akik lényegében animátorok, programozók lesznek, akik megadott assetekből dolgozhatnak a tökéletes látvány eléréséhez."
Az ilyen "összerakom library-kból, az AI meg eljátsza" projektek max. annyit fognak érni, mint mostanában azok a youtube csatornák, ahol mások videóiból összevágnak egy válogatást és beszédszintetizátorral alámondatják a szöveget. Régebben az ilyesmihez is stáb kellett, ma egyedül összehozza valaki egy olcsó laptopon, tehát jelentős a technológiai előrelépés, sőt meg is lehet élni belőle, de azért nem ők uralják a trendet.
A lényeg: sosem fognak tudni AI-val olyan digitális színészt létrehozni, ami kreatív emberi munka nélkül elfogadható színészi alakítást tudna produkálni. A befektetett emberi munka pedig mindig több lesz, mint ha ugyanazt egyszerűen eljátszatnák egy élő emberrel.
Konkrétan megtörtént, hogy reklámfilmbe digitális kutyát szeretett volna az ügyfél, aztán utánaszámoltak és egy valódi kutya + idomár + stúdióbérlés + kamera + stáb nagyságrendileg olcsóbbra jött ki, mint a CGI. És nem render kapacitás vagy egyéb technikai okok, hanem a CGI-hez szükséges rengeteg kreatív emberi munka miatt.
-
#54625216
törölt tag
válasz Necroman_Mk2 #26 üzenetére
Az én álláspontom is, csak én próbálom érvekkel alátámasztani, hogy miért.
-
#54625216
törölt tag
válasz Necroman_Mk2 #28 üzenetére
2050-ig biztosan sokat fejlődik a technológia, de ami nem technológiai kérdés, az nem fog érdemben változni.
Mivel ez a szakmám, így van némi rálátásom a műfajra és az elmúlt 20 évben elég jól kirajzolódott, hogy honnan hova fejlődött a CG és hogy hol ér véget a technológia és válik nélkülözhetetlenné az emberi kreativitás.
Tehát nem abban tér el a véleményünk, hogy a technikai fejlődés ütemét vagy jellegét másként ítéljük meg, hanem hogy a filmgyártásban egyáltalán mit tekintünk technikai problémának.