Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
hogyne lehetne értelme. a pc-k teljesítményszintje változó. nem feltétlenül lesz elég akár a legdurvább egykártyás konfiguráció 1080p@60Hzhez, és akkor csalhat a játék, hogy megmaradjon az illúzió. a sniper elite 3 a textúrák minőségét rontotta le folyamatosan, amikor kezdett kifutni a megfelelő méretű szabad vram szeletekből. a töredezettségmentesítés okozta microlagot elkerülendő inkább alacsonyabb részletességű textúrákat töltött be, amelyek belefértek a legnagyobb rendelkezésre álló összefüggő video memóriaterületre. volt erről cikk itt is.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
#06658560
törölt tag
válasz SunMount3r #51 üzenetére
Szerintem a16:9 bármely képátló mellett rosszabb a 4:3-nál.
Valamint azt írtad, a19" után a negyven normál hd. Az durva visszalépés és pixelméretben pláne. -
Ragnar_
addikt
Hajrá, fejlesszék csak a csodaeljárásokat, hogy ne kelljen VGA-t vennem még vagy 2 évig, utána már úgyis új generáció lesz többnyire VR meg dx12-re optimalizálva. Máskülönben nekem már elég PC-n a High is 45 FPS-el, nem kell a QHD/4K Ultra/60FPS+ 250 rugóért, de akinek igénye van rá az PC-n megteheti. A konzoloknál soha nem a maximalizmus volt a legvonzóbb, hanem a kényelem és a kedvező hardver Ár/érték arány, és persze az exkluzív játékok.
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ragnar_
addikt
válasz #06658560 #53 üzenetére
Kifelejtettél egy fontos tényezőt, ami a nézési távolság. A 'pixelesség' jobbára a felbontástól, a nézési távolságtól és a képátlótól függ (pixelméretet említetted ami ugye a felbontás és a képátló függvénye gyakorlatilag), és akár egyénenként változhat a látás minősége szerint is. Van aki 27" (képátló)/50cm(nézési távolság) FHD kombónál már látja a pixeleket. A másik meg, hogy bizonyos távolságnál (szintén leginkább képátló,vagy pixelméret függvénye FHDnál) már gyakorlatilag mindegy, hogy 1200 vagy 1080 a sorfelbontás nem fogod látni a minőségbeli különbséget, sőt az sem biztos, hogy egyértelműen rá tudnál bökni, hogy ez a FHD, az meg QHD..
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Blindmouse
senior tag
Nem, hanem 640x240-es felbontása lesz, dupla magas pixelekkel, és csak 25 FPS-el hogy filmszerű legyen az élmény. Aztán ráengednek egy csomó szűrőt, és megmondják neked hogy ez így nextgen.
Azért ez a felbontás, hogy AMD APUn is fusson.3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
dabadab
titán
Izé, a PS1-gyel meg a generációjával jött ez az egész szerencsétlenkedés a felbontással meg fps-sel.
Egészen addig minden konzolnál az volt a bevett szokás (kezdve a hetvenes évek elején megjelent első generációtól), hogy 50 v 60 fps-en (attól függően, hogy PAL v NTSC volt a helyi szabvány), natív felbontásban (ill. általában a nativ i-s felbontás p-s változatában) mentek a játékok, pár kivételtől eltekintve. Aztán megérkezett az ötödik konzolgeneráció a maga (rettentően ronda) 3D-s grafikájával és mindennek vége lett.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
FatMonster
tag
Végre egy ügyes csapat/technológia. Gondolom a játék hevében nem sokat venni észre a hátrányaiból, bár én nem láttam mozgás közben. Ha beválik, akkor üdvözlendő a kezdeményezés, csak így tovább.
Én még játszottam Commodore 64-en, ami azt hiszem 320×200 px felbontású volt és nem tudom hány FPS-t préselt ki magából. Értem én, hogy haladni kell a korral, de aki játék közben a pixeleket figyeli, az ne játsszon, hanem nézegessen 4K képeket. Az összetett szemű embereket meg irigylem, akik 30 FPS felett látják a sebességbeli különbséget.
Az utóbbi 10-15 év játékainak nagy része egy nagy sz@rkupac, amire nyomnak egy kis tejszínhabot, sok ember (gyerek) pedig habzsolja, mintha somlói galuska lenne. De ha nincs rajta tejszínhab, akkor mindegy milyen a játék, az már jó nem lehet szerintük.A hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Gyula84
veterán
jó lesz ez
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
R.Woodoo
tag
válasz Menthirist #44 üzenetére
Kivancsi vagyok ra, hogy akkor neked melyik jatek az amivel elegedett vagy, nem ismerlek es nem flamet akarok, csak tenyleg erdekel!?
-
Ragnar_
addikt
válasz #06658560 #58 üzenetére
Ez igaz lehet, 40"-ra kb. 1.5m a gyártói ajánlás, (32"-ra már 1m) és ugye a lapos TVnél nincs az a kb. 40 cmes 'mélysége' a monitornak, hogy a képcső elférjen ezért távolabbra is lehet tenni az asztalon. Bár lehet, hogy 40" így is sok monitornak, 32" lene szerintem optimális..
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
sad_Vamp
őstag
és mi a helyzet azzal a nyavalyás hypergyors ESRammal? azt használja valaki? egyáltalán lehetne az ilyen dolgok kiküszöböléséra használni ha szeretnék? (a kérdés arra irányul, hogy megfelel e rá, vagy megint a fejlesztők rohadt lusták)
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
dezz
nagyúr
Azt ugye tudjátok, hogy a filmes kép élessége a spatiális és temporális aliasing teljes elkerülése érdekében ~1/4 fizikai felbontású pixel-éles képnek felel meg? 1080p-nél 960x540... Így ez a 720p-ről okosan felméretezett 1080p élesebb lehet, mint a lehető legélesebb (de aliasingmentes) filmes kép...? (Előre látom, hogy ez magas lesz sokaknak. )
-
Ragnar_
addikt
Volt egyébként DVD felskálázás is HDMI-n 1080-ra, ahol állítólag észrevehetően élesebb lett az adott anyag, nekem nem volt hozzá szerencsém, így nem tudom valójában mennyire javított a DVDfelbontás-on HD/FHD-ben.
"No amount of wishing or wizardry will turn your old DVD content into a stack of Blu-ray discs but a good upscaling DVD player can do wonders for the picture. "
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
dabadab
titán
válasz FatMonster #59 üzenetére
"Én még játszottam Commodore 64-en, ami azt hiszem 320×200 px felbontású volt és nem tudom hány FPS-t préselt ki magából."
288p, fix 50 fps.
Ha ehhez még hozzáveszed, hogy a CRT-ken gyakorlatilag hardveres AA volt, akkor már ott tartunk, hogy pár mostani konzolos játék is megirigyelné ezt"Az összetett szemű embereket meg irigylem, akik 30 FPS felett látják a sebességbeli különbséget."
Mindenki látja, nagyon durva különbség van 30 meg 60 fps között. Tényleg látványos.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
FatMonster
tag
Jól van, hiszek neked. De boldogok a lelki szegények, mint én is: nekem elég 30 fps untig. Szerintem megint csak nem attól lesz élvezhető egy játék, hogy 30-40-53 avagy 61 frame-t produkál-e szekundumonként. A marketinges kitalálja, a felhasználó meg benyalja/meg van róla győződve.
A hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Yutani
nagyúr
válasz FatMonster #67 üzenetére
Alacsony FPS motion blur-rel elviselhető, ezt nagyon szépen lehetett tapasztalni a Crysis 1-ben. Ez tulképp hasonlít a filmes 24 kép/sec megoldásra, ahol szintén megvan a motion blur.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
lmno
őstag
válasz FatMonster #67 üzenetére
Egy autós játéknál rengeteget számít a 60 fps. De lövöldözősben is úgy jóval könnyebb célozni még kontrollerrel is.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz FatMonster #67 üzenetére
Autós szimulátor játékot nehezebb 30fps-sel játszani. Gyorsabban megyek végig, kevesebb hibával 60fps-sel a pályán, mert nagyon számít a reakcióidő Ha bárki kipróbál egy ilyet, egyből meggyőződik a 60fps előnyéről
[ Szerkesztve ]
-
oAcido
aktív tag
válasz FatMonster #67 üzenetére
Tessék játszani online fps-sel 30, 60, 120 majd 144 fps-sel. Előbbi kettőnél 60Hz-es monitorral, utóbbiaknál 120, illetve 144Hz-es monitorral (de persze itt is megteszi a 60Hz-es is).
30-30 perc elég is lesz, majd amikor végeztél a 144 fps-sel, akkor válts vissza 30 fps-re.Mondjuk BF3-BF4 meg is tenné, de akár CoD 1 vagy 2 is tökéletes (ugye itt még akadnak tört szerverek is, illetve nem kell hozzájuk atomerőmű).
-
SunMount3r
nagyúr
válasz #06658560 #53 üzenetére
Szerintem a16:9 bármely képátló mellett rosszabb a 4:3-nál.
-Korábban én is hasonlóként gondolkodtam -bár nem biztos, hogy egyre gondolunk-, anno a "szélesvásznú" TV-k, monitorok bejövetele idején, nagyon idegennek tűnt a megszokott 4:3-hoz képest, "antro-perceptológiai" magyarázatok ide vagy oda. Sokáig ellent is álltam, de most inkább szavaznék én is a 16:9-re, most már meg ezt szoktam meg és félig-meddig sem bánom, hogy lecseréltem a megjelenítést erre a 4:3 19" CRT helyett.
a19" után a negyven normál hd. Az durva visszalépés és pixelméretben pláne.
-kb. majdnem 2 méterről nézem, nekem innen ideális, közelebbről már zavarna a perspektívában és innen kvázi semmi pixelesedés a 19"-os monitorhoz képest (pedig ugye nem is monitor, hanem TV a 40"-os). Élményben mindenképp fokozati előrelépés számomra, és nem fogok direkt a TV előtt guggolva nagyítózni, csak, hogy kiszúrjam a különbséget, mert -ha van is- az élmény szempontjából és a körülmények miatt- irreleváns.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Nem kell ilyen messzire menni: Hearthstone.Ingyenes játék.
Tabletra/okostelefonra letölt, játszik egy kört. Majd PC-re letölt (szintén ingyen), telepít, és rácsodálkozik a 60 fps okozta folyamatosságra és vajsima effektekre a mobilos verziók után.
Ez egy kártyajáték, ahol nem számít hány fps-sel megy a cucc, de csak a vak nem látja a különbséget.Ezt üzenem bárkinek, aki állítja, hogy nem látja a 30 vs 60 fps között a különbséget!
Én elhiszem, hogy elég annak a 30 fps, aki SOHA nem látott annál magasabbat.A cikkhez: érdekes megoldás, kíváncsian várom az eredményt.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ha jól emlékszem ugyan így volt PS1 nél is. legalább is sokat szívtam az NTSC játékok miatt. Fix felbontás volt, 320x240 és NTSC/ PAL szabvány.
PS2-nél és xbox classicnál kezdődött ez a mizéria.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#06658560
törölt tag
válasz SunMount3r #75 üzenetére
Két méterre már határozottan kicsi a 19", viszont az nem is a normális monitornézési távolság- az a tv terepe.
-
dabadab
titán
PS2-nél meg Xboxnál is a sima SD kimenet volt a default, ugyanúgy PAL/NTSC változatban. Ezek tudtak ugyan 1080i-t is, de azt játékok nem igazán használták, mert ahhoz nagyon kevés volt a HW.
Egyébként PS2-nél már teljesen biztosan trükköztek azzal, hogy a megjelenített kép meg a kiszámolt kép felbontása nem mindig egyezett, hanem kisebb felbontásban számolták ki aztán azt skálázták át.
De a framerate-gondok azok már az első PS-nél is megvoltak, ez gyakorlatilag a 3D-s játékok kellemetlen mellékhatása, hogy nem lehet mindent úgy kiszámolni, mint 2D-ben (egyébként néha ott is elfogytak az erőforrások, akkor villogtak a sprite-ok meg történtek hasonlók)[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
SunMount3r
nagyúr
válasz #06658560 #78 üzenetére
Kicsit úgy érzem, mintha a levegőbe beszélnék emiatt a nagy értetlenkedés miatt.:
A 19"-os monitort nyilván nem 2 méterről nézem, hanem a szokásos "asztali" távolságból, szerintem teljesen világos volt, hogy a közel 2 métert a TV-re értettem...
De inkább hagyjuk...
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
Az de sokszor tényleg csak egy apró módosítás kellene pl a fix 30 fps-hez, egy két nyüves effekt visszább vétele legtöbbször megoldaná, pc-n (még ) erre van lehetőség. Egyébként régebben engem nem zavart ha valami akadozott kicsit, ez pár éve jött elő csak, amióta azért csak évi pár játék van, valahogy minőségibbet várok el. Anno ha elindult a duke nukem akkor már kánaán volt, vagy redneck rampage
-
Raysen623
addikt
Tökéletesen rossz példát hoztál fel! A multis lövöldék java része, de főleg a COD képtelen rendesen kezelni az erősen eltérő hardverű gépeket. Például a Modern Warfare-ben akkortájt egy 4 magos Q6600 egy sima Core2Duo ellen is tetemes előnyt élvezett, főleg ha még szerver is volt! Konkrétan nem láttuk a szerver játékost, és szellemmel harcoltunk, akkora késések voltak.
Azért meg külön dícséret jár ha valaki minimal grafikán és felbontáson nekiáll lövöldözni, mert úgy sokkal több fps-t kap...élvezze a kockákat meg a pixeleket aki hülye. Persze megértem miért nem tetszik neki a magas grafikai beállítás: mert akkor a napfénytől és a sok fűtől nem látja az ellenfelet...COD2 detto...Én szerever szinten szabályoznám az fps számokat: lenne egy max 60-as, 90-es és onnan mindegy.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.