Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz MaCS_70 #87 üzenetére

    Eszembe is jutott egy nemrégiben megtörtént eset, ami jól passzol ide.

    A vezető egy jó sofőr, rutinos, sokat vezet, érdemi balesete sosem volt, nem egy notórius szabálytalankodó, ráadásul a munkahelye jóvoltából pár évente részt vesz vezetéstechnikai képzésen is. Ergo pont az, aki a legkisebb kockázatú csoportba tartozik, mondhatnánk, hogy ő aztán okkal-joggal mellőzné a vezetéssegítő, pláne az autopilot rendszereket.

    Emberünk teljesen szabályosan halad egy főúton, de előtte valaki kicsit talán hirtelen, de még szabályosan be akar fordulni balra egy kapubejáróba, ezért megáll az út közepén. Emberünk egy kicsit elbambul, későn kap észbe, és elkerülendő, hogy hátulról beleszálljon a befordulni akaró autóba, jobbra rántja a kormányt, de egy kicsit eltúlozza a mozdulatot, és kb. 25 centi szélességben felfut a járdára, ahol elsodor egy gyalogost.

    Nagy baj szerencsére nem történik, a gyalogos ugyan elesik, csak a ruházata sérül, de ténylegesen éppen csak elkerüli a feje az ott álló utcabútort, úgyhogy elmondható, hogy centimétereken múlt, hogy nem lett akár halálos baleset a dologból.

    Provokatív kérdésem a szkeptikusokhoz: ha a Ti hozzátartozótok kerül hasonló helyzetbe, és neadjisten komoly baj történik, és ráadásul kiderül, hogy az autóban volt olyan elektronika, ami kivette volna a vezető kezéből a döntést és reagálást, ezzel szinte biztosan elkerülve a balesetet -- de a vezető nem szerette, ha az automatika dönt helyette, és ezért kikapcsolta a rendszert, na, ekkor nem vonnátok felelősségre ezért?

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • #82729984

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #87 üzenetére

    Félreértés ne essen, nekem nincs bajom az önvezető rendszerekkel, sőt várom is nagyon őket (sokszor megyek autópályán nagyobb távokat, ez halál unalmas jó lenne inkább hátradőlni és olvasni valamit).

    A bajom azzal van amikor a sofőröket béta teszterré avanzsálják olyan módszerekkel amit biztosan nem müködnek embereknél.
    A kézikönyv 626. oldalán le van irva, meg olvasd el a what's newst, meg lejött egy szoftverfrissités kapcsán, meg autópilotnak hivnak egy sávtartó automatikát...

    Szóval van egyszer az önvezető rendszer ami egy k.rva jó dolog lesz és ezzel nekem nincs is bajom, meg van az ahogy a Tesla ezt megpróbálja bevezetni ami szerintem nagyon gáz.

    Amig a kocsi egy nyerges vontatót felhőnek néz, meg amig egy szétkenődő bogár a kamerán meg tudja borítani a kocsit, addig ezt a rendszert csak olyan sofőröknek szabadna használni akik explicit aláírtak egy szerződést hogy ők az autopilot rendszer béta teszterei lesznek és megkaptak hozzá mindenféle tájékoztatást. És csak nekik lehetne engedélyezni ezt a funkciót és amint megszünik/felmondják a szerződést, kötelezően ki kellene kapcsolnia a gyárnak ezt a funkciót.

    Szerintem ez lenne a normális.

Új hozzászólás Aktív témák