Új hozzászólás Aktív témák
-
0P1
aktív tag
válasz #82729984 #12 üzenetére
"... nyilvánvaló hogy azért mert azt hitte hogy az autopilot önvezető és nem is figyelte az utat.
Én csak azt csodálom hogy a tesla hogy nincs még szétperelve/betiltva hogy autopilot nevü funkcióval forgalmaz egy nem önvezető autót."Hát igen, USA-ban azért is be lehet perelni egy mosógépgyártót, ha nem írja le a user manual-be, hogy macskát nem szabad benne mosni és centrifugálni... Ehhez képes én is csodálkozom, hogy nem harapott rá a jogászmaffia erre az esetre, és miért nem perelte szét a Teslát. Bár itt fehéren feketén le volt írva, hogy "Enhanced Autopilot should still be considered a driver’s assistance feature with the driver responsible for remaining in control of the car at all times.", ezt nem győzte hangsúlyozni a Tesla.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz #82729984 #34 üzenetére
"Önvezető (jellegü) rendszert nem szabadna kereskedelmi forgalomba engedni amig nincs jogilag szabályozva (pl. felelőségi kör) és amig müszakilag sincsenek meg a kritériumok."
Hány milliószor kell még azon végigmenni, hogy jogi szabályzás már van, évezredek óta?...
A dolog műszaki részét illetően meg a mostani vizsgálat arra jutott, hogy az Autopilot óta 40%-kal csökkentek a teslás balesetek.
DRM is theft
-
Korrektor
válasz #82729984 #48 üzenetére
"és a videó dániában készült szóval még csak azt sem lehet mondani hogy mert f.s magyar utak)"
A videót pont olyan utakon vették fel, ami megfelel egy harmadrendű magyar útszakasznak - semmivel sem jobb vagy rosszabb, mint két falu között az Alföldön. Nekem tendenciózusnak tűnt a videó, mert főleg a hibákat emelte ki, és természetesen főleg olyan utakon mentek, ahol a felfestés nem volt mindig egyértelmű. De veszélyes helyzetbe egyszer sem vitte a kocsit a szoftver.
Nekem úgy tűnt az Tesla önvezető funkciója, mint ha egy kezdő vezető lenne: kisebb hibák, óvatos közlekedés. Szoktam ilyen emberekkel utazni, engem nem zavar, de nekem is vannak olyan ismerőseim, akik rosszul vannak egy autóban, ha nem ők vezetnek. Na ilyennek tűnt a Totalcar embere is.
-
félisten
válasz #82729984 #62 üzenetére
A jelenlegi szabályozás teljesen egyértelmű: az autót egy arra jogosult ember vezeti. A Teslákat is. És ez a szabályozás teljesen egyértelmű helyzetet teremt, nincs vele gond.
Az érdekességek akkor követeznek, amikor megjelennek és létjogosultságot követelnek a valódi autonóm autók -- de még messze nem erről van szó.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
dabadab
titán
válasz #82729984 #63 üzenetére
"Azért mentek olyan úton hogy ne tudja a kocsi túl veszélyes helyzetbe manőverezni magát."
Tehát azért mentek vele olyan helyen, amire külön felhívják a figyelmét mindenkinek, hogy ott ne használja, mert arra nincs felkészítve - szóval azért mennek ilyen helyen, hogy ne legyen baj?...
Legközelebb a porig ültetett sportkocsikat kiviszik valami faluvégi göröngyös földútra, hogy nehogy baja legyen?
"Bár gondolom a kézikönyv 626. oldalán apró betüvel "
Nézd, ha én is tudom, hogy direkt felhívták a figyelmet arra, hogy csak highway-en használják, akkor az tényleg így el van rejtve, vagy benne volt a press release-ekben is meg elmondták mindenhol, ahol szóba került?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
félisten
válasz #82729984 #84 üzenetére
A gond az, hogy bizonyos helyzetekben a vezető már nem jót akar, vagy nem akar semmit. Helyből ott a reakcióidő, ami alatt az autó 10 métereket tesz meg, az automatika pedig simán beavatkozhatna.
De vészhelyzetekben a vezetők döntő többsége rossz döntést hoz -- vagy egyszerűen nem csinál semmit.
A balesetek nagyon-nagy része már a jelenlegi jobb automatikus rendszerekkel is megelőzhető vagy jelentősen enyhíthető lenne -- minden hibájukkal együtt.Teljesen megértem az álláspontodat, az autó- és vezetésbuzi énem egyet is értene vele -- a közlekedésbiztonsági viszont nem teheti.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
nemlehet
őstag
válasz #82729984 #84 üzenetére
Az a baj, hogy ez igaz, hogy az "Emberek nem így működnek", de alapvetően el kell különíteni azt, hogy szubjektíven mit érzel helyesnek, vagy elégségesnek, vagy jogilag mit találunk annak.
A perek nagy részében is komoly ellentét, hogy mit mond a jog és mit érez az ember igazságosnak.
Én is kevésnek érzem ezt a felugró ablak dolgot, de jogilag biztos, hogy megállja a helyét és betonbiztos. Abba meg kér bele menni, hogy mi lenne "morálisan" támadhatatlan eljárás, mert mindig van hülyébb ember. Ha minden egyes tulajhoz kimenne egy osztag és addig verné egy bezárt pincében amíg fejből nem idézi az Autopilot minden műszaki paraméterét, működését és várható reakcióit akkor is lenne olyan aki balesetet szenved vele, mert épp nem jól mérte fel a helyzetet.
Ezt már nem kifejezetten neked:
Ti mit választanátok. A vezetés segítő rendszerek miatt meghal néhány ember, de álltalánosságban 40%-al csökken a balesetek száma, vagy mivel nem tökéletes inkább kukázzuk az egészet. Mert igazából jelenleg ez a kérdés, és jelenleg béta szoftvernél meg első szárnypróbálkozásoknál járunk.
Én úgy gondolom, hogy még ez a generáció is megéli, hogy túlsúlyba kerüljenek az önvezető autók.Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
#06658560
törölt tag
válasz #82729984 #123 üzenetére
"Ez jelenleg egy kőegyszerü sávtartó automatika, aminek még annyi esze sincs hogy magától felismerje hogy egy akadály közeledik, ergó lassítani kéne."
Ez azért nem feltétlen igaz, viszont tényleg csak sávtartó szinten muzsikál.
-
félisten
válasz #82729984 #123 üzenetére
Valóban hasra ütött, de nem teljesen légből kapott számokkal példálózom. A hasamban ugyanis van némi tanulás eredménye, pár tucatnyi saját itt értelmezhető ügy, és sok száz, általam a tanulmányaim és a munkám során alaposan megismert baleseti akta.
Rendszeresen beszélgetek, levelezek olyan szakemberekkel, akiknek ténylegesen az a szakterületük, benne vagyok egy olyan szakmai körben, ami a közlekedésbiztonságért, jobb közlekedésszervezésért dolgozik, szerte a nagyvilágban.
A pontos számokat, tanulmányokat előkeresni sajnos nagyon nincs idő, ezért hagyatkozom az emlékeimre, tapasztalataimra, de figyelek arra, hogy csak olyasmit írjak le, amiben biztos is vagyok.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz #82729984 #127 üzenetére
Igazad van, a jelenlegi rendszerek még korántsem kiforrottak, de nagyon sok helyzetben, különösen vészhelyzetben inkább bíznám az Autopilot az életemet, mint az autóvezetők 99%-ára, bár vélhetően tévesen, de ragaszkodnék ahhoz, hogy én is gépészkedhessek egy kicsit.
Ezek a rendszerek általában 1 másodperc (rossz látási viszonyok között akár 2 másodperc) reakcióidő-előnnyel indulnak, sokkal több információval rendelkeznek a helyzetről, mint akármilyen emberi vezető, és pontosan ismerik a jármű határait, amire az ember minden önáltatás ellenére gyakorlatilag képtelen. Nem blokkolnak le, nem esnek pánikba, ellenben ismerik a fizikát, és pármillió számítással már akkor tudják, hogy hogyan lesz optimális az ütközés, vagy az hogyan kerülhető el, amikor az ember agya még azt sem tudja, hogy egyáltalán baj van.
Ráadásul olyan beavatkozásokra képesek, amire az ember nem, pl. kerekenként fékeznek, akár tizedmásodperces szakaszokban, százalékos pontosságú fékerővel.Ez a jelen, ami még mindig semmi a jövőhöz képest -- ami szerintem nem 30-50, hanem inkább 3-5 év...
Persze vannak hibák, akár több százaléknyi is, ami persze a fejlesztésekkel csökken.
A súlyos balesetek elemzése alapján viszont az ember vészhelyzetben az esetek >80%-ában érdemben hibázik! Még amikor azt mondjuk, hogy valaki milyen ügyesen megoldott egy helyzetet, nagyon-nagyon valószínű, hogy a gép még sokkal jobb lett volna! (Ezt egyébként nem én mondom, hanem egy távoli kollégám, aki főüzemben ezzel foglalkozik -- megtörtént baleseteket szimulál mindenféle vezetés segítő rendszer feltételezésével...)MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
dabadab
titán
válasz #82729984 #123 üzenetére
"Az a baj, hogy nagyon hasraütött számokkal pedálózol."
Már többször idéztem az NHTSA jelentéséből azt, hogy mióta van AutoPilot, 40%-kal kevesebb légzsáknyitásos balesetük volt a Tesláknal.
Induljunk ki ebből, mert ez nem hasraütött szám és próbáljunk nem teljes hülyeségeket írni.
DRM is theft
-
félisten
válasz #82729984 #134 üzenetére
"Ezek a szerinted csodagépek ma még ott tartanak, hogyha nincs sávfelfestés akkor belemegy az árokba vagy átmegy a szembe sávba."
Igen, ez igaz. Abban a pillanatban viszont, hogy vészhelyzet áll elő, behozhatatlan előnybe kerül gyakorlatilag bármilyen emberi vezetővel szemben.
"Amit te leírsz az szintiszta scifi jelenleg, én elhiszem hogy sok mozit nézel, de amit leírsz az mese. Én meg a szoftverfejlesztés területén dolgozok, hidd el nekem, ha egy tesla szoftvermérnök öszintén beszélhetne és elmondanád neki a fenti gondolatmeneted, körberöhögne."
A munkám során foglalkozom ezzel, nem a moziban nézem.
A Tesla-szoftvermérnökkel meg annyira nem is lőttél mellé, mint amekkora túlzásnak szántad!
A gondolatmenetemet az illető meg pont nem röhögi körbe, mivel a vele folytatott diskurzus alapján is írtam, amit írtam.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz #82729984 #148 üzenetére
Az én kis álomvilágomban valódi balesetek fordulna elő valódi autóvezetőkkel és néha sajnos valódi halottakkal, és ez utóbbiak számát szeretném csökkenteni. És eközben hatalmas megtisztelteésként szóba állnak velem olyan koponyák, akik ezt a témát a legmagasabb szinten (fejlesztés, közlekedésszervezés) ismerik, gyakorolják.
A saját munkámból és tanulmányaimból tudom, hogy mire képesek az emberi vezetők, akár a legjobbak is.
A szakirodalomból és a fent említett szakmai kör információiból (meg persze a sajtóból) meg tudom, hogy hol tart a technika.Ezek alapján állítom, hogy már a mai, valóban gyerekcipős szinten is sokban az emberi vezetők előtt. Még nem a legelegánsabb megoldások működnek, még nyilván sok hibával, de az embernél vészhelyzetben már most sokkal jobban.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Trollok komolyan
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Ukrajnai háború
- Fotók, videók mobillal
- Motorolaj és szűrő topik
- Ubuntu Linux
- Automata kávégépek
- Az árnyak közül lépett spotfénybe az MSI 16 GB-os grafikus kártyája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest