Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz cinemazealot #55 üzenetére

    Szerintem amíg a fényt nem tudjuk irányítani pontosan, addig nem lesz normális "hologram VR".
    A mostani cuccok vagy kockába vetítenek vagy valamilyen párafüggönyre, látványos de a második ügye "nedves" (lehet füstre is vetíteni, de mivel könyebb, kitettem a légáramlatoknak, ami rontja az "effektet").

    Valódi továbblépéshez az elképzelésem alapján a fényt, vagy hangot ... energia hullámhoszt, kellene valahogy modulárni menet közben (kibocsájtás után), hogy egy adott távolság megtétele elteltével, hullámhoszt váltson és fények látszódjon, de előtte ne legyen jelen érzékelhetően.. mellékhatásként lehet, hogy ez valami "ellenálást" is adhat az adott ponton, így lehetne érezni ha valaki "belenyúl" a hologramba..

    Gyakorlatilag az első lépés a holo-szoba lenne ahol a teljes környezet irányított, sajnos még elméleti síkon is kivitelezhetettlen a jelenlegi ismereteinkkel.

    3 probléma azonban továbbra is lehet a "valódi hologrammal".
    1. Teljesen irányítani kell a hullámhoszt, egy kis eltérés akár katasztrófához is vezethet (káros sugárzás, röntgen, mikrohullám, infravörös, uv, bármi, akár nem kis mértékben)
    2. ki kell szűrni a zavaró tényezőt, ami az ember maga, a tárgyai amit bevisz, olyan rendszer kell ami tud kalkulálni teljes mértékben a megváltozó környezettel az előtt, hogy a kibocsájtott hullám torzulást szenved a jelenlévő tényezők miatt.
    3. még ha minden kontrollárt is, kérdéses az élettani hatás, és, hogy "mit okoz" akár hosszútávon, milyen energiaszint a "még biztonságos". Az olyan hullámhosszok amik "biztonságosan" és nem hatolnak be az emberi szervezetbe, jó eséllyel hibás vetítést eredményezhet egyes esetekben.
    +1, még irányított környezetben se tudunk semmi hasonlót létrehozni, de mi kellhet mind ahhoz, hogy a "szabadba lehessen engedni" egy-egy ilyen "hologrammot"? OMG

    De tényleg látványosak ezek a párakapus hologramok, csak megvan a limitje :) ki szeret megázni pár perc alatt.. a filmek meg... hát olyan dolgokat csinálnak ami nincs (mindent a látványért, és tartalomért)..
    klasszikus de, manapság bemérni valakit telefonon, nem kell beszéltetni (instant, fel se kell hívni, elég egy "pingelés", pár méteres pozíció meg is van adótornyokból... egyesek szerint ez kikapcsolt telefonnál is működik mert a készülék akkor is válaszol),
    amerikai bűnügyi sorozatok (pl. NCIS, olyan animációkat nyomnak le a nyomozók a "központban", hogy lol.. de látványos csak felesleges),
    az autók se robbannak fel attól ha a tankba lőnek (akár egy egész tárat), de 1-2 lövés elég a motorba, hogy megálljon a jármű (tűzharcban fedezéknek kb. csak a motor terület használható... valamennyire, de az is hamar "elhasználódik", asztallapok max arra jók, hogy a szabad rálátást zavarják.. de néha a fal is bizonyos kaliber felett).
    de még a tűzharc is.. a valóságban akkor se biztos, hogy valaki egyből meghall ha fejbelövik.. hát még ha testen... persze sokszor nem mozdul valaki utána mert "sokkotkap" (ami akár meg is ölheti közvetetten), de egy "elszánt terrorista", aki lelkiekben felkészült, teljesen más alap, ők tényleg akár fejlövés (fél feje hiányzik) módon is még cselekedhet valamit (megnyomja a bomba távirányítós gombját) ha rossz helyen éri a golyó (náluk elenyésző a sokkhatás).

    lényeg: a filmek látványosak akarnak lenni (és izgalmasak), sokszor az elméleteket vetítik előre (sci-fik leginkább), de a látványért feláldoznak egy-egy dolgot ami a valóságban máshogy van (akciófilmek? Rambo a 2 fix telepítésű gépágyúval a kezében, ha el is bírja valaki durvát rúgna vissza, állva nem hiszem, hogy maradna :D ).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák