Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz DraXoN #24 üzenetére

    Jelenleg az tartja vissza a VR-t, hogy atomgép kell hozzá ami elég költséges, plusz még maga a VR is némileg költséges, bár a Quest 2 pont az olcsóbbak közé tartozik.

    Volt is alkalmam kipróbálni, egyáltalán nem olyan amit mondasz, pont, hogy a Quest 2 már wireless, nem kell konstans a gépen lennie, mondjuk kb. 2-3 óra alatt lemerül. Én is szkeptikus voltam, mint te, de nagyon komoly, olyan, mintha tényleg ott lennél, teljesen más, mint a monitort vagy a tévét bámulni.

    A hardver már nagyon rendben van, rövid idő alatt megszokod, mert annyira leköt a világ amit eléd rak, hogy el is felejted hogy valami cucc van a fejeden.

    A problémásabb rész inkább a szoftveres téma, mert nincs olyan konfig amivel 4K+ felbontásokat (Quest 2 pl.) max grafikával 72-90-120 fps-ekkel kiküldesz a lencsékre.
    Viszont már egy közepes konfiggal is jól el lehet lenni, én is gondolkodtam rajta, csak nagyon beszippantott, inkább elnapoltam a dolgot.
    Szóval valóban nem tökéletes, de ha ugyanazt a játékot, amit flatscreenen toltál, kipróbálod VR-ban, már többet nem akarsz visszamenni...

    Persze én egyes játékokról beszélek, ez a metaverzum valóban egy elmebaj.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz DraXoN #29 üzenetére

    Egyelőre rétegigény. Az okostelefon is az volt 15-20 éve, mára szinte mindenkinek csak olyan van.
    Szórakozás szempontból azonban porba tiporja a hagyományos bill/egér/monitor triót, amit ugyan én nem fogok soha elengedni (az egeret lehet igen, a billzetet tuti nem ;] ), de ha a népekre ráeresztik és az átlag is meg fogja tudni venni még Magyarországon is, akkor bizony ebben masszív pénz lesz. Nem véletlenül tolja Zuki, mert tényleg ez a jövő, csak ő egy gyökér és csak a számára kedvező irányba próbálja terelni, más nem számít.

    De látszik a kommenteden, hogy nem próbáltad még ki és nem tudod milyen, ha esetleg adódik rá alkalmad, ne szalaszd el, még ha soha nem is fogsz később venni, tényleg egy élmény. Munkára is látok benne rációt, billzet rugalmasságát mondjuk nem fogja tudni kiváltani, de ha gyártanak a headsetre egy jó interface-t pl. programozásra, akkor van benne ráció ilyenen dolgozni.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • cinemazealot

    addikt

    válasz DraXoN #51 üzenetére

    "Szerintem a kulcs továbbra is az, hogy legyen jóval kompaktabb az egész."

    Szerintem meg az, hogy nem sisak vagy szemüveg formájában kell megalkotni a virtuális teret, hanem háromdimenziós, tehát térbeli fény alakzatok 3D-s térben történő odavetítésével. Tudom, ez még sehol nem tart és adott esetben áttetsző, de ahhoz, hogy az ember akár többed magával is képes legyen ugyanazt a VR tartalmat élvezni és ne legyen fárasztó (szemüvegbe izzadás, émelygés, egyensúlyvesztés, szem fókusz becsapása stb.), szerintem ez lenne egy jó irány. Bár tény, hogy ez a megoldás nem is olyan kompakt, mint amilyen egy Google Glass vagy egy Quest.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz DraXoN #51 üzenetére

    2013 óta azért már fejlődött valamit a dolog. Ezzel a nagy, nehéz dologgal sem értek egyet, nyilván nem olyan, mint a napszemüveg, de engem egyáltalán nem terhel be pár óra után a headset. Mondjuk én sportolok, és nem okoz gondot az ilyesmi, lehet ezért észre se veszem.

    Amikor meg lemerül, akkor lehet töltőre tenni, ennek nem igazán látom a hátrányát, vannak 3-4 m-es kábelek, amik dedikáltan erre vannak, szintén észre se veszed használat közben. De akárhogy nézzük, kevésbé kötött, mint a monitor-bill-egér dolog, mivel onnan aztán tényleg nem mozdulhatsz el.

    Nem vagyok VR párti amúgy, próbálom objektíven kezelni a dolgot. Mindig is PC játék párti voltam, viszont aki szereti ezt a platformot, annak nagy élmény lesz a VR, ha lesz alá hardver. A felbontás már nem lesz akadály, a Quest 2-nek már 4K-s felbontása van, ha még downscale-ezik is, nem fogod látni a különbséget, mert nagyon jók a lencsék. És fele annyiba kerül, mint kisebb felbontású Valve index. És van már 8K meg annál is nagyobb felbontású headset is 200-as FOV-vel (field of view), igaz ezek már tényleg nagyok: [link] [link]

    Ezek már elég jók, de már a legolcsóbb is hogy azért el lehessen szórakozni. Jelenleg a legnagyobb visszatartó erő az ár lesz, de ahogy minden úttörő tech, ez is fejlődni fog, meg lejjebb csöpögni az elérhetőbb ársávokba.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

Új hozzászólás Aktív témák