-
GAMEPOD.hu
A warez minden formában tilos a topicban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#56573440
törölt tag
válasz vaakuum #19243 üzenetére
Szia
A Mojang nevű cég készítette a Minecraftot, azzal az accounttal amit vásárláshoz regisztrálsz be (email+jelszó) fogsz tudni bejelentkezni a játékba.
Gyári szerver nincs, viszont letölthető és tetszőlegesen futtatható saját gépen is akár. Ez talán a legjobb megoldás, mert "gyárilag" nem igazán van védelem a saját cuccaidra, és a szerverek jelentős részén az átlag életkor illetve a névtelenség miatt szoktak problémák jelentkezni... Ill ezeken a szervereken a sok játékos miatt jellemzően mindenféle modul kerül be, kereskedni kell, meg más szabályok vannak etc.
Ha csak építkezni kell, és főleg lokál hálón tolnátok, akkor érdemes az egyik gépre (pl a tiédre) egy szervert feltenni, és onnantól azon lehet garázdálkodni. A vanilla, tehát módosítatlan mc nem eszik szinte semmilyen erőforrást, úgyhogy az elketyeg akármin.
-
#56573440
törölt tag
válasz vaakuum #19245 üzenetére
Belépni csak a letöltéshez illetve a játékon belül indítás után kell. A szerverhez nem kell account dedikálva legyen.
Szervert innen tudsz leszedni, egy .jar file lesz. Letöltöd, bemásolod egy tetszőleges mappába, majd elindítod, ehhez azért a gépen legyen egy java
Innentől generált egy pár file-t, ebből első körben az eula.txt lesz az izgi, megnyitod, utolsó sort átírod "eula=false"-ról "eula=true"-ra.
Innentől indítható a szerver, kb pár másodperc alatt legenerálja a világot, és kész.
A server.txt-ben van pár sor amit érdemes módosítani, pl ha kreatívban akarnak repkedni akkor az allow flight legyen true, itt tudsz esetleg más portot is adni. Ha több rammal szeretnéd futtatni a szervert, akkor a szerver mappa gyökerébe csinálj notepaddal egy .bat file-t amiben az van hogy "java -Xmx1024M -Xms1024M -jar minecraft_server.jar" pl. ez 1 gigával fogja indítani, több nem hiszem hogy kéne alapvetően. Átnevezed a szerver indítófile-t minecraft_server.jar-ra vagy ebben a bat file-ban adod meg a korrekt nevét és indulhat a buli.
persze ehhez jó ha látják egymást a gépek, a portok meg egymás fele nyitva vannak, nem fogja meg a vírusírtó, etc Pl ha a szerver kap egy fix ip-t akkor az kifejezetten kellemes
A szerver elvan minimál procin 1 giga rammal, nem igazán vészes ha csak a gyerekek fognak rajta vandálkodni. Nem kell alá erőmű. Ha a gyerekek kreatívban akarnak a szerveren játszani akkor /op név paranccsal tudsz nekik a szerveren jogot adni hogy átválthassanak kreatívba
Az összefoglalót tudom, komplettül át kéne már vésni, hamarosan
[ Szerkesztve ]
-
Serricon
senior tag
válasz vaakuum #19346 üzenetére
Ugyanazt a világot tölti be amíg ki nem törlöd, vagy konfigban
level-name=world
átírod másra, ekkor nem törli ki, csak elkezdi mellé az újat, ha visszaírod az előzőt folytatja.Ha ugyanazon a hálózaton van aki be akar lépni, akkor a géped IP címét kell megadnia, ezt leggyorsabban így tudod megnézni:
win+r
, beírod hogycmd
, enter,ipconfig
enter, és az IPv4 Address-t kell nézni.
Ha máshonnan szeretne csatlakozni, akkor meglesed pl itt a külső címed.Kreatív szerverhez konfigban
gamemode=0
írd át 1-re.
Wikin itt a leírás. -
Serricon
senior tag
válasz vaakuum #19348 üzenetére
Átírhatod, de újraindítás után fog csak működni.
Ha közben akarsz mondjuk kreatív módba váltani, akkor op-ként beírod hogy
/gamemode 1
vagy vissza ugyanígy 0, ehhez nem kell piszkálni a szervert.
Ezt viszont játékosonként kell, másokat is tudsz ha a nevét odaírod.[ Szerkesztve ]
-
Serricon
senior tag
-
#56573440
törölt tag
válasz vaakuum #19353 üzenetére
Port forward-nak hívják. Annyiról szól, hogy a megfelelő porton érkező kommunikációt egy gép fele fixen tolja tovább nagyvonalakban.
Ezt mindig a routeren kell belőni, és hogy hol van az jellemzően eltérő, a manuáljában biztos benne van hogy hogy kell megcsinálni.
Ehhez nem ártana a belső hálón fix ip-t állítani, és utána a szerverként működő gép címére forwardolni az mc-nek megadott portot.
-
Serricon
senior tag
válasz vaakuum #19353 üzenetére
Van egy ilyen sor a konfigban:
server-port=25565
Amennyiben nem nyúltál hozzá, akkor a 25565-ös porton keresztül tudnak csatlakozni hozzád.Namost ha beírják a külső címedet egy távoli helyen, akkor eljutnak a routeredig és keresik a portot, de az nem tudja hova küldje, meg kell neki mondani, hogy ha ezen a porton próbálkozik valaki akkor azt a minecraft servert futtató gépnek kell továbbítani.
Olyat kell keresni routerben hogy port forwarding, megadod a portot, meg a géped helyi IP címét. -
vaakuum
addikt
válasz vaakuum #19494 üzenetére
további kezdő kérdésekre kérnék szépen választ...
Ha az [ezen az oldalon] lévő sorokat berakom a server.properties-be, akkor tudom konfigurálni, hogy a szerver milyen térképet rakjon össze?
Akár 3-4 különböző biomból is rakhatok össze egy térképet valahogy, vagy egy térkép az mindig csak egyfajta biome?"Asszony kell a házba!" - Kőműves Kelemen - Szerintem is, csak nem pont úgy, waze! -----------------------------------------Az ideális nő függvénye: x=3ylog(y)-{(1/36)exp[-(36y-36/e)^4]}
-
vaakuum
addikt
válasz vaakuum #19495 üzenetére
Erre esetleg valaki tudna nekem hasznos dolgot mondani? A célom olyan vanilla szerver pálya, ami ingame napokban mondjuk 5-6 nap alatt keresztül lehet menni, és kb 4-5 fajta biomot lehet tetszőlegesen beleválasztani.
Meg lehet ezt csinálni a szerver.properties sorainak bővítésével, vagy ne is álmodja róla?
(yt-on van fent videó custom mapról, de az single player volt, és simán options menüben állítgatott benne a player)"Asszony kell a házba!" - Kőműves Kelemen - Szerintem is, csak nem pont úgy, waze! -----------------------------------------Az ideális nő függvénye: x=3ylog(y)-{(1/36)exp[-(36y-36/e)^4]}
-
vaakuum
addikt
válasz vaakuum #19505 üzenetére
Este nekimentem a témának, de nem igazán sikerült olyan pályát összehozni, amilyet szerettem volna.
Nincs véleltlenül valami jó oldal, ahol használható gyakorlati tanácsok is vannak? A gamepedia oldalait végigrágtam nagyrészt, de arra sem találtam semmi utalást, hogyan lehet véges méretű pályát csinálni, illetve hogyan lehet tetszőleges számú és típusú biomokat a térképre beválogatni.
Singleben sajnos csak olyan állítási lehetőség van, hogy all, vagy pedig mindegyiket önmagában lehet beállítani.És ezzel kapcsolatban is van kérédem, mert tegnap kreativban elindultam a pálya fölött, de végtelennek tűnik. Akkor hogyan osztja el a biomokat, és hogyan határozza meg a méretüket? Vagy egy bizonyos méret után az eredeti paraméterekkel újat rajzol, tehát a végtelen pályán végtelen darabszám van minden biomból akkor, ha az összes biom be van kapcsolva?
"Asszony kell a házba!" - Kőműves Kelemen - Szerintem is, csak nem pont úgy, waze! -----------------------------------------Az ideális nő függvénye: x=3ylog(y)-{(1/36)exp[-(36y-36/e)^4]}
-
#90933760
törölt tag
-
#90933760
törölt tag
válasz vaakuum #19512 üzenetére
Több is van, a gyakori biomok folyamatosan egymást váltják, általában ezer blokk egy biom de valtozo, mert van mikor több egyformát general. Simán lehet többet is bejárni.
Ha megnézed a taliga.net oldalon a vanilla dynmapot ott lathatod hogy nez ki nagyjából a generalas.[ Szerkesztve ]
-
apatyas
Korrektor
válasz vaakuum #19512 üzenetére
A világod méretét tudod limitálni, ill az elérhető területet áthelyezni:
Link
Egyszer játszottam egy jó kis "börtön" pályán, ami 1 blokk szélességről indult, és az acsik teljesítésével bővült felenként. Most sajnos nem jut eszembe az angol neve, és valszeg elveszett már gépköltöztetések között. Igen, azóta építkezem inkább függőlegesen.
Az újabb survival mapok közt találtam vmi hasonlót amiben van world border: Linkpezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
csoki
senior tag
válasz vaakuum #19514 üzenetére
nekem működik most is, próbáld a spigotos dynmapot is ki, az is működik
de itt van egy képen a ph vanilla térkép katt , csak itt ugye nem tudsz kedved szerint ránagyítani jobb felbontásért(#19515) apatyas: captive minecraft-ra gondolsz sztem, van 4 része is
[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz vaakuum #19522 üzenetére
Csonttal. De ezek nincsenek szelídítve, csak tagelve hogy ne spawnoljanak el. Hússal etetheted, vagy vihetsz mellé birkát, nyulat azt is megeszik, de nem történik semmi, szívecskék lesznek fölöttük.
Ha sérülnek akkor potikkal lehet regenerálni őket.
Ha kutyává szelídíted akkor a húsra is regenerálódik és ugyanúgy mint a többi állat sokszorosíthatóak is. Én sose szelídítem őket, mert vagy ülnek maflán vagy jönnek utánad és mindenbe belebugolnak. Így meg legalább elvannak magukban. De így is egy részük a chunk betöltésekkor belebugol a falba pl. épp ezért ahol tudtam inkább summonoltam hallhatatlan farkasokat, meg egyúttal semlegesre fixálva. Mert így ha véletlenül megütöd az összes megtámad. -
#90933760
törölt tag
válasz vaakuum #19524 üzenetére
A farkas asszem csak skeletonra tamad, a kutya mindenre ami megsebez téged vagy amit te megutsz.
A falusiakat ha bezarod egy házba aminek az oldalai ajtobol vannak, korberakva blokkal hogy ne jöjjenek ki, es vásárolsz tőlük akkor valamekkora eséllyel születik kis falusi.
Illetve a zombi falusi is gyógyítható valamelyik potival es aranyalmával. De amig meg zombi addig elég a napfénytől es despawnolni is tud.A nehezsegi fokozat meg ezt befolyásolja, könnyűn nem lesznek zombik, normálon fele eséllyel, hardon mindig.
-
apatyas
Korrektor
válasz vaakuum #19527 üzenetére
Falusit mozgatni: rövid távon befalazod, és vagy épp megy arra, vagy lökdösöd magad vagy pistonnal nyekeregteted, ami persze nehéz móka, pert a piston is arra fog állni, amerről lerakod. Ha kiépítesz egy folyosót, akkor vízzel tudod vitetni, csak ne fullaszd meg. Ajtó-csapóajtókat kinyitják maguknak és kiszöknek, de ha fejmagasságban kezdődik a létra, arra magától nem ugrik fel, így tudsz közlekedni. Hosszabb távra: vonatkocsiba kell belelökni, onnan elvileg magától nem jön ki, tudod vonatoztatni.
Ha a friss faluban akarod őket bezárni, akkor: legyen a házban fáklya és világos, különben ott is megjelennek zombik, az ajtót teljes magasságában és oldalról is három szélességben falazd be - a zombik az élek találkozásánál néha átüthetnek.
Kigyógyítani: splash potion of weakness-t rádobod, és adsz neki egy sima aranyalmát ebben a sorrendben. Ekkor elkezd zúgni meg rázkódni, akkor már gyógyul (ne menj messze, mert még mindig mob és eltűnik ha unloadol a terület), aztán egy-két perc alatt visszaváltozik rendes falusivá. Így az egyébként eleve zombifalusinak spawnoltakból is lehet egészséges falusit gyártani.
Gólem: ha sok paraszt van a faluban, akkor megjelenik a gólem ami védi őket. Nem olyan erős hogy megvédje az összeset. Konkrét számokat a wikikben keress.
Paraszt születése: ha kettőt egymás közelébe zársz és kereskedsz velük új dolgokkal, akkor mindkettő szívecskés lesz, és lehet hogy csinálnak egy gyereket - ezért kell összezárni őket, hogy nagyobb eséllyel találják meg egymást. Ahhoz hogy akarjanak szaporodni, elég sok háznak kell lennie. Ház = olyan ajtó, aminek az egyik oldalán több fedett terület van, mint a másikon, szintén a wikikben nézd meg. Vagyis, lehet egyetlen ház aminek sok ajtaja van.
Enderman ami téged megütött a falon keresztül: nemtom. Nem kellett volna neki, csúnya dolog volt tőle. Lehet amúgy, hogy az optikailag függőleges és zártnak mondott csapóajtó bizony logikailag a nyitottat jelenti, és azon ütött át - ugyebár csapóajtó logikailag akkor zárt, ha vízszintesen fedi a lukat lefelé.
Hard és erősebb játékmódoknál, emlékeim szerint, a mobok be tudják törni a házak ajtajait, szal csak óvatosan.[ Szerkesztve ]
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
#56573440
törölt tag
válasz vaakuum #19527 üzenetére
iron golem a neve úgy kell letenni ahogy mutatja a recept, és átalakul gólemmé. Mászkál körbe és bünteti a mobokat
-
#90933760
törölt tag
válasz vaakuum #19527 üzenetére
Az ajtó és a fényes hely vonzza a falusiakat, a középső házat kell megkeresni, abba mennek legszívesebben alapból is. Ha a többiről az ajtó le van véve, az egy amin van pedig ki van világítva belül, akkor valamennyi oda fog tornyosulni este. De sose lehet a játék viselkedését kiszámolni, megeshet hogy nem mennek be és akkor felzabálja őket a zombi.
Vasgólem 10 falusinként spawnol, vagy építhetsz egyet te is T alakban 4 vasblokkból és a tetejére egy tökből. Elég lomhák, nem sokat érnek, a skeletont ha megüti az pedig elbújik előle és messziről lenyilazza.
Vasúttal lehet még falusit vinni, odalökdösöd a kocsihoz beleugrik, majd ahova megérkezett ott kiütöd a kocsit alóla.
Vagy csak simán lökdösöd vagy folyosót építesz neki.A mobok az ajtón át tudnak néha ütni, vagy a blokkok sarkainál, bug. Hardon a zombi betöri az ajtót is. A vasajtót nem tudja, de ha nekifeszül és mögötte áll a falusi, ugyanúgy megütheti és átalakul. Én ha falut védek, akkor körbekerítem az egészet és bent fullra kivilágítok mindent, kint is egy kis részen.
-
#56573440
törölt tag
válasz vaakuum #20245 üzenetére
"Kérdés 1)
Ez fizetős kiegészítő?"Nem. Egyik mod se fizetős jellemzően. Hivatalos oldal itt: link
"kérdés 2)
MOD telepítése hogyan megy? "Egészen egyszerű :
Forge oldaláról 1.7.10 installert leszeded, majd elindítod. Megadsz egy mappát pl server2 névre kijelölöd hogy szervert telepítesz, és ok. Leszedi a szerver fileokat. Onnantól megy ahogy eddig szinte. Szerver indít a forge-1.7.10-es jarral nem a sima mc-vel, eula megnyit eula=true mégegyszer indít, ha generálás kész, akkor /stop.
A szerver mappába bekerült egy mods mappa. Clay soliders oldaláról mindkét jar-t le kell szedni a managert is, behúzod a mod mappába és indulhat a szerver. Extra ponttért a szerver config file-t editálhatod ahogy eddig is tetted.
A kliensnek meg kell felelnie a szervernek, nem csak verzió hanem modok tekintetében is -kivétel a kliens oldali modok-. Tehát az első körös forge letöltött történet indít újra, de már a lurkók gépén. install client.
- mc elérési út megad, ha nem a gyári roaming/.minecraft az, install.
-Ha végzett a gyári mc launcher indít, profilok között van egy forge, kiválaszt, indít, elindul bezárod.
-%appdata% .minecraft alatt megjelenik egy mods mappa beleszórod a modokat amiket a szerverre is tettél.
-Indítod a klienst.Ha igazán jóarc akarsz lenni, akkor felteszel a kliensekre egy nei-t innen. Ezzel lehet látni oldal -ha nem mutatja akkor gui scale-t állíts- az új és vanilla itemeket, balklikkel a receptet hozza elő ha van, jobbal meg hogy milyen más receptekben van benne az adott item.
Ehhez az adott oldalon 1.7.10-et kapcsolsz, és codechickencore-ból a legfrissebbet, meg a notenoughtitems-ből is a legfelsőt töltöd, majd a Kliensekbe beteszed. Szerverre nem kell és nem is megy.
"kérdés 3)
Ezt lehet szerveren játszani, vagy csak helyi lan-ra kiosztva tudnak egymással játszani ezzel a moddal?"Mivel most csináltunk egy szervert és klienseket hozzá, így ugyanúgy mehet mint eddig
[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz vaakuum #21226 üzenetére
Egy blokkot ki kell hagyni. Egy polc 2 szintet tud, 30 a maximum így 15 polc kell köré. Kettő magasig érzékeli, én mögé szoktam rakni 6-ot, meg két oldalra mellé 5-5 darabot lépcsősen.
3 opció van, a magasabbak általában nagyobb értékűeket dobhatnak illetve valamikor többet is. 1.7.10-ig nem láttad mit ad és annyi XP-t vont le amennyit a jobb oldalra írt (~10-20-30). Drága és szar volt.
1.8 óta látod mit ír és a lépcsőnek megfelelően 1-2-3 lapist és ugyanennyi XP-t von csak le, a ~10-20-30 csak az elérhető opciót határozza meg, ahogy csökkent az XP-d úgy a harmadik, majd a második szint se lesz elérhető. Ez már sokkal jobb. -
csoki
senior tag
válasz vaakuum #21284 üzenetére
Szia,
chunk: a pálya/map 16*16 területekből épül fel, ezek a chunkok
structures: pályaindításkor automatán generálódó épületek/dolgok pl: falu, szakadék, elhagyatott bánya...
seed: a pályát meghatározó egyedi "számsor", ha ugyanolyan mc verzióban 2 különböző gépen ugyanazt adjátok meg akkor ugyanazt a mapet fogja generálni a gép(#21279) HádészHU nem töltötte jól le a packot úgy tűnik, próbáld újra letölteni az egészet
[ Szerkesztve ]
-
HádészHU
újonc
válasz vaakuum #21286 üzenetére
Szia!
Megoldódott a probléma. Egy Anti-Malwere vírusírtó volt a ludas ami nem engedte telepíteni. Kikapcsolatam,mostmár indul a játék,azaz indulna... Csakhogy itt a következő hiba:Amit eddig csináltam: Lefrissítettem a java-t.Nem ment.
Töröltem,újra raktam a java-t.Nem ment.
Lefrissítettem a grafikus illesztőprogramot.Nem ment.
Lefrissítettem a framework-öt. Nem ment.Érdekes mert az alap minecraftot meg elindítja(legfrissebbb verzió 1.11),csak moddoltat nem a curseből.
Valakinek valami ötlet?[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz vaakuum #21293 üzenetére
A kezdőértékkel a generálási algoritmusnak adsz meg egy értéket hogy induljon el, az ugyan az lesz mindig ha ugyan azt írod be. Amit beírsz, azt átalakítja egy sokszámjegyű kóddá és az alapján csinálja, utána már mindegy hogy a szót vagy a kódot írod be ami a /seed paranccsal előhozható. Nyilván ha kikapcsolod a folyókat akkor azok nem lesznek, de a többi ugyan az marad. Nem 100%-ig, de nagyjából. A spawn se ugyan az, de mindig a 0 koordinátától 100-200 blokkra, annál messzebb nem rak le. Még az ásványok helyei is nagyjából ugyan azok lesznek.
Én annak idején két éve a Village szóval nyomattam, az egy falu mellé rak le a közelben és mellette van egy nagyobb hegy. Most is ugyanúgy kellene generálnia, bár az 1.8 volt viszont elvileg a generálás nem változott azóta. És szinte mindig az alap plains biomra rak le.
[ Szerkesztve ]
-
csoki
senior tag
válasz vaakuum #21299 üzenetére
- vanillában (alap mc) nem tudok róla (modok közt van ami kiegyenesíti)
- ore generálás , y szinttől függ lényegében (f3 lenyomásával látod)
- bedrock 1-5 y magasságban van[ Szerkesztve ]
-
-
#56573440
törölt tag
válasz vaakuum #21303 üzenetére
Nem vagyok gép előtt de tuti meg lehet nézni a flat wold genben hogy csinálja. Ott pl egyenes a bedrock, és egy magas...
Gravel és más ami hullik ne legyen helyette, már generalasok is kiakadhat, ha mégsem, akkor ha leasol és valamiért updateled, pl torchot teszel rá, dominoban dől mind, szerver meg fekszik
-
apatyas
Korrektor
válasz vaakuum #21306 üzenetére
Feladatkezelőben MC-nél csak a javaw.exe fut, meg a launcher.exe ha nem csuktad be. Nálam két javaw.exe szokott lenni, mert a launchert is .jar-ból futtatom. Ha nem csinál semmit, akkor már összeomlott, lődd ki nyugodtan, majd újraindítod.
Általános:
Szerón beindítottam az acélgyártást, lehet majd csereberélni. Amurhoz van postám. Onnan meg vasút erre-arra. Ha találok valami rendes csövezést, akkor enderchestre automatizálnám az acélgyártást, log-ot vasat kieszi, acélt visszateszi. Csak nincs csövezés itt. Következő lépés a crusher lesz, duplázás.
Vigyázat, ez az enderchest a sima, nem kiüthető! És nincsenek csatornái sem.pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
csoki
senior tag
válasz vaakuum #21351 üzenetére
még csak most kezdenek stabilak lenni az 1.10-es modos szerverek/modpackok, 1.11-re még nincs szinte semmi mod
mi is 1.10-el toljuk most , előtte 1.7-es volt inkább mert az az előtt levő 1.10es modpack nem volt valami gyors/stabil, ráadásul egy modpack frissítésnél elkeveredtek az item id-k, így szinte minden más lett mint aminek lennie kéne -
#90933760
törölt tag
válasz vaakuum #21351 üzenetére
1.11.2 az alapjatek, érdemes frissíteni van bene par ujdonsag. A Forge alapú FTB/Curse/AT modpakkok ritkábban frissulnek, nagy ugrasokkal mert sok idő. Most azok 1.10.2-nel járnak, előtte 1.7.10, előtte 1.6.4 volt a nagyobb szakasz stb.
Spigot meg hasonló pluginos modok nagyjából együtt frissulnek az alapjatekkal, mert közel se olyan osszetettek.[ Szerkesztve ]
-