Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz derive #4 üzenetére

    A tesla pl egy autopalyan v fouton siman elboldogul,

    Ahogy szinte minden komolyabb autó, amelyen automatikus sávtartás és adaptív tempomat van, a Volvotól az Opelig találsz ilyet...

    Mégse hirdetik őket önvezetőnek. Mert nem azok. Ahogy a Tesla sem.

    Az Autopilot pedig egy félrevezető név, akár hogy is próbálod megmagyarázni, hogy nem az...

    @Kaysa: Ugyan azért, amiért én nem hirdethetem magam hivatalosan agysebésznek. Mert nincs meg hozzá sem a szakmai tudásom, se a képességem, még ha nagyon szeretném is néha gyakorolni ezt a hivatást.

    Az Autopilot egyértelműen arra utal, hogy a járművet automatikus önvezetésre képes.
    A Tesla magyarázata a repülőgépeknél pedig azért nem jó, mert ott meg van határozva az automata pilóta képessége az adott gép rendszerei által - ám ezt ismernie kell a pilótának. A Tesla arra játszik, hogy az autóknál nincs típusjogosítvány, tehát akár a kézikönyv elolvasása nélkül is vezetheted. A repülőgépeknél ez nem így működik - és jó okkal nem...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #51736960 #9 üzenetére

    Mármint miben mutatja? Ebben aligha.

    Az Autopilot 2014 szeptembere után gyártott Model S-ekbe került bele. Amit ez tud, azt már a 2005-ös Lexusok, Mercik, Audik is tudták bizonyos szintig, (adaptív tempomat fékezés funkcióval, párhuzamos parkolás, stb.), illetve ~2010-től már teljesen (GPS adatok alapján a várható útviszonyoknak megfelelő sebességválasztás).

    A különbség, hogy noha ők is reklámozták az autók képességeit, mindenhol ezerszer leírták, hogy nem önvezető autókról van szó, és ennek még a látszatát is el akarták kerülni (pl. figyeli az autó, hogy fogod-e a kormányt, ha nem fogod, figyelmeztet...).

    Hovatovább a Tesla önvezető rendszereinek elemei is egy közismert beszállítótól, a Bosch-tól származnak...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz derive #18 üzenetére

    De a tobbiekkel ellentetben a Tesla "tempomatja" figyelembe veszi a korulotted levo autokat is.

    Ha ennyire nem értesz a témához, akkor miért nem veszed a fáradtságot, hogy utánanézz? :F

    Mercedes S-Klasse, 2013:

    Ja, hogy az is figyelembe veszi a körülötted lévő autókat? Hogy lehet ez?

    A Volvo 2014 eleje óta kínálja adaptív tempomattal a kocsijait, amelyek detto 360°-ban érzékelik a környezet. Vagyis amikor a Tesla Autopilot még nem volt sehol.

    Hiába erősködsz, a helyzet az, hogy a Tesla semmivel sem nyújt többet, mint a többi (luxus) autó. Csak annyi a különbség, hogy egy Volvo vagy Mercedes kihangsúlyozza, hogy ez nem önvezető autó, hanem vezetés-segédek. Teszik a saját jólmegfontolt érdekükben, mert van tapasztalatuk a vásárlóik haragjával, ha egy beígért dolog visszafele sül el (ugye emlékszünk a kínos promóciós videóra, amikor a Mercedes vészfék-rendszere beégett?).

    A Tesla meg beleáll, hogy márpedig ez több, mint a többieké (holott nem), és hogy különben is, a kézikönyben le van írva, hogy ez nem önvezetés, végig készen kell állni a beavatkozáshoz (akkor miben is több, mint a többi konkurens?).

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák