Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #51 üzenetére

    az, hogy az automata gyorsabb-e vagy a kézi, nézőpont kérdése.
    az automata gyorsabban vált fokozatot, mint az ember, ezen nem fogok most vitatkozni. (kivéve a dsg... :) )
    de mire az automata meghozza a döntést, hogy mit váltson és hova, az sokkal tovább tart, különös tekintettel arra, hogy kézi váltó esetén van esélyed előre rákészülni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #60 üzenetére

    ezekben a forgalmi helyzetekben, ami a videón van, az én autóm automata váltója is relatíve jól vált. ennek ellenére bármikor össze tudom zavarni az agyát.
    a te autód váltója milyen is?

    de leírom neked a különbséget a két váltási fajta közül, egy példa helyzetben: megyek országúton, utolérek egy lassú teherautót, viszont jönnek szemből. lelassítok, kicsit cammogok mögötte, majd amikor szabad a pálya, sávváltás, padlógáz és hajrá.

    1. vectra, kézihabverő: látom, hogy teherautó, kinyomott kuplunggal utolérem, megfelelő időpontban felengedett kuplunggal motorfékkel beállok mögé és haladok vele egy sebességgel. látom, hogy a szembejövő mögött nincs autó, visszakapcsolok kettőt, hármat, ahogy kiadja, gázt adok, zárom a kuplungot, és várok. amikor a szembejövő mellém ér, akkor indul az óra. sávot váltok, kinyújtom a jobb lábam. ekkor a vectrában néhány msec alatt kitekeri a fojtószelepet, a motor szívását nem akadályozza semmi, elszabadulnak a lovak, és néhány főtengely fordulat után teljes teljesítménnyel megindul, és mire kettőt pislantasz, meg is előzte a teherautót, beállt elé, majd elkezdi a visszalassulást.

    2. insignia (ami nem ceteris paribus)
    fékkel beállok a teherautó mögé, a váltóvezérlő örömujjongásba tör ki, hogy akár 1200-as fordulaton is tarthatja a motort, tehát a váltó rossz esetben marad 8.ban. mire mellém ér, átlököm a programozást túrából sportba. elmegy mellettem, óra indul. lökök egy padlót, rendesen, koppanásig, ahogy kell. Erre a váltó megijed, hogy most tényleg menni kell? visszakapcsol először kettőt, majd rájön, hogy nem az igazi, visszakapcsol mégegyet. Eddigre eltelt nagyjából 6-8 tized másodperc. Elkezd agyalni az ecu, hogy ha vajon most eleresztené a gyeplőt, mi lenne a károsanyag kibocsátással? hát semmi jó. kicsit nyit a fojtószelepen, kiszellőzteti a motort, majd úgy dönt, hogy most már rendben van. közben a menetirány szerinti bal sávban szambázok a teherautó mögött, még nem történik semmi látványos.
    Ekkor rátolja a befecskendezést. Majd egy olyan jó 4-6 tized másodperc múlva körbeér a motoron a történet, vagyis elindul kifelé annyi kipufogó gáz, hogy elkezdje tekerni a turbinát, ami jó lomhán fel is pörög vagy 130 ezerre. Amikor felpörgött, akkor megjön végre a turbónyomás, elindul befelé a motorba a relatíve sok levegő, megjön végre a nyomaték is, meg a lóerő is. Ekkor az autó elindul, mint amit seggbelőttek egy rendesebb ágyúval. Mondjuk egy 155-ös tarackkal, másfélszeres hangsebességgel. Nagyon durván hátbavág, és elég rendesen elindul. Pont akkor, amikorra a vectrával már befejeztem az előzést. Addig én még kint szambázok a bal sávban, és vicsorgok a közeledő M.A.N. feliratra.

    Úgyhogy a kézi váltóval tovább tart váltani, de azt előre be tudom készíteni, és előre el tudom végezni a szükséges lépéseket, és amikor eljön az akció ideje, akkor csak gázt adok, és megindul, mint a világháború.

    Az automata váltó pöpecül kapcsolgat mindaddig, amíg vagy folyamatos gyorsítás van, vagy folyamatos lassítás. Abban a pillanatban, hogy üzemmódot váltok rajta, belassul. Ezt elvileg korrigálhatnám azzal, hogy kézzel váltom az automatát, mert van "f1-es váltó" a kocsiban, de attól meg gyakran felakad a szoftvere.

    Mint mondtam, nem tudom összehasonlítani a csak váltócserés történetet, mert olyanom nincs. Azt tudom összehasonlítani, amikor nagyjából mindent változtattak, mert olyan áll itt a ház előtt.

    Szerintem a kézi-automata váltós történetet az fogja eldönteni egy idő múlva, hogy nem lesz kézi. Automata lesz, eszi-nem eszi nem kap mást.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • UnA

    Korrektor

    válasz dabadab #51 üzenetére

    "Érdekességképpen: a valódi sportautók gyártói is azt gondolják, hogy értelmetlen a manuális váltó"

    Ez lehetséges, de annak nem mond ellent, hogy a sportautók vásárlói érzik azt, hogy ez nekik ad valami pluszt :)

  • #64791808

    törölt tag

    válasz dabadab #60 üzenetére

    Aha, a te autódban is a McLaren P1 váltója van? Baszod, az enyémben is :D

  • #64791808

    törölt tag

    válasz dabadab #73 üzenetére

    Értelek és igazad van, de mikor itt automata vs. kéziváltóról beszélgetünk, akkor automata váltó alatt azt értjük, ami halandó embernek elérhető. Az, hogy a P1 váltója milyen, meg a Porsche PDK milyen, naná, olyan.

    [ Szerkesztve ]

  • #90088192

    törölt tag

    válasz dabadab #76 üzenetére

    Ha lomha szerinted az A/T ott user error van.
    Le kell padlozni és máris kapcsol vissza mint a kis angyal.
    Teljes terhelés kapcsoló, ezért találták ki :K

    Tudod mindent meg kell tanulni használni :R

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #76 üzenetére

    azt miből vetted le, hogy nem tartom meg a szükséges követési távolságot? (megtartom, ne aggódj).
    minek kezdenék neki hamarabb gyorsítani? ezt csak azok a régi oktatók mondják, akik nem vezettek még rendes autót. egy országúton lomhán, mondjuk 60-nal haladó autó mellé ha kettőben kiteszem a vectrát, 60-ról 110-re egy lendülettel gyorsul, semmilyen hátrány nem lesz abból, hogy előtte nem hagytam kilométereket a teherautó mögött.

    egyébként is, a motorhang ilyenkor külön élmény, miért hagynám ki? :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #82 üzenetére

    ezt írtad: "Egyrészt mert követési távolság". akkor magyarázd meg, hogy mire írtad.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák