Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
F4f0rg1
csendes tag
válasz gzbotii #1424 üzenetére
Most rendeltem egy P2-est, remélem lesz benne ilyen funkció. A Lenovo P70 gyári 4.4-es ROMjában volt ilyen. Az előre beállított időpontban pl. este 11-kor kikapcsolt, majd a reggeli órákban, pl. 7-kor automatán bekapcsolt. Ha ébresztő volt benne beállítva pl. reggel 6-ra, akkor kikapcsolt állapotban is ébresztett.
-
F4f0rg1
csendes tag
Valakinek van tapasztalata a P2c42-vel? Érdemes lecserélni az azon megtalálható ROM-ot a P2a42-es ROMjára? Amenyiben érdemes, akkor ennek a folyamatát letudná valaki írni részletesen? Eddig csak Lenovo Vibe Shot-on cseréltem ROM-ot, de miután az stock ROM volt, így nem kellett hozzá TWRP sem.
-
F4f0rg1
csendes tag
Jó minőségű, (pl. Nillkin) szorosan illeszkedő kemény / félemény (de nem szilikon) tok kapható hozzá? Ebay-en keresgéltem, de eddig hiába. Vagy szilikon tokok vannak vagy bumszli armor tokok.
-
F4f0rg1
csendes tag
Végre megérkezett a P2-esem, a C72-es verzió, de bekapcsoláskor már eredetileg is az a72-es szoftver volt rajta, 6.0.1-es. Már az első nap 2x frissített, első alkalommal egy 109 MB-os csomag érkezett, másodszorra egy 1957 MB-os csomag. Így került rá a 7.0 verzió (P2a42_S 233_170404 ROW).
A SIM kártyákat még nem tudtam betenni, mert microSIM kártyáim vannak, de remélem el tudom intézni a szolgáltatónál, hogy nanoSIM-re cseréljék.
Tud valaki ajánlani jó minőségű kemény (nem puha szilikon) tokot? A Nillkinnek sajnos nincs hozzá. -
F4f0rg1
csendes tag
C64: Köszönöm!
Nagy fájlok letöltését nem tervezem, mint ahogyan HD videózást sem, a 3G nekem bőven elegendő ahhoz, amire általában használni kívánom a telefont.
A kezdőképernyőre hogy tudom kitenni gyorshívásra szánt kontaktokat? A névjegyeknél minden egyes kontaktnál, jobbfelül van 3 pont, ahol a további beállítási lehetőségek elérhetők. Ott ki lehet tenni a kontaktot a kezdőképernyőre, de ez nem hívja automatán a beállított személyt, csak megnyitja a névjegyének információit.
Sajnos nem találom ezt a beálíltást :-( -
F4f0rg1
csendes tag
P2 c72 tapasztalatok kb. 1 hónap használat után:
Pro:
- minőségi kijelző, nagyon szép a képpel (a fullHD /super?/Amoled hozza a tőle elvárható minőséget);
- prémium minőségű anyaghasználat (fém ház, Gorilla Glass kijelző, példás összeszerelés);
- zökkenőmentes, gördülékeny működés;
- 4 GB RAM, 64 GB ROM (nekem előny, mert amire használom arra bőven elegendő)
- jó fényviszonyok mellett egészen jó képek készíthetők vele (figyelembe véve az adott árkategóriát);
- kiváló aksi, 2 kártyával, állandó adatlapcsolat vagy Wifi mellett, folyamatos bluetoth-al, napi 2-3 óra gps-el, és zenehalgatással is elmegy 2 teljes napot. Szolid használat mellett, este kikapcsolva, energiatakarékos üzemmódot is használva az inaktív időszakban, napi max. 1-1 óra wifi vagy adatkapcsolat mellett, gps nélkül nálam 1 hetet is kibírt;
- az első bekapcsolás utáni 1-2 napon belül, többszöri frissítéssel frissült az európai 7.0-as Androidra.
- teljesen magyar minden menüpont, nincsenek benne kínai írásjelek, még a kínai ROM-nál kiválasztott magyar nyelv alatt sem;
- a B20 hiánya ellenére (ami elvileg szoftveresen bekapcsolható rajta) 4G adatkapcsolat hiányával még nem volt problémám (Budapest, Dunaharaszti, Maglód, Tata környékén a magentás szolgáltató SIMkártyájával);
- jó hangerő, jól hallható hívófél;
- gyors, jól működő újlenyomatolvasó az előlapon;
- jól működő duplakopp funkció;
- kisméretű, mégis jól látható, funkciótól függő színnel működő értesítő LED;
- OTG funkció;
- Tinydeal-től rendelve 65e Ft, alles zusammen (ezen az áron nálam ez egy ár/érték bajnok telefon).
Contra:
- szoftveres menü, miközben más termékeknél a gyártók meg tudták oldani ekkora kijelzőméret alatti területen is a menügombok elhelyezését;
- a legmagasabb hangerőn torzít a hangszóró (erre a hangerőre nekem nincs szükségem, így ez valójában engem nem zavar).
- egyes esetekben a nemfogadott hívás vagy nem olvasott sms értesítési jele beragad a felső értesítési sávon. Ezt a hibát már többen jelezték a Lenovo weboldalán is, elvileg lesz rá javítás valamikor.
- kiakpcsolt kijelzőre nem találtam beállítható órát vagy egyéb megjeleníthető értesítési információt. Érdekes, hogy az előbbi akkor elérhető a kijelzőn, ha a telefon töltőn van... -
F4f0rg1
csendes tag
Nem sietik el a frissítéseket / javításokat a Lenovo-nál ez biztos. A 8-as Androidra szinte biztos hogy nem frissítik a P2-est, de javítások még jöhetnek rá. A Lenovo oldalán erre a hibára valami olyasmit írtak (ha jól emlékszem), hogy ők is észlelték ezt a hibát és a fejlesztőknek továbbították a megoldás érdekében.
A Lenovo P70-es 4.4-es rendszerrel jött ki, és az volt hozzá a legjobb rendszer szvsz. Hiába jött ki hozzá 5.0, majd 5.1-es hivatalos verzió, érdemi előrelépést egyik sem jelentett, sőt több hasznos feature-t ki is vettek belőlük (pl. duplakopp funkciót). Egyáltalán nincs rá garancia, hogy a P2-es jobb lenne egy Oreo-s rendszerrel.
-
F4f0rg1
csendes tag
Az alábbi hibát véltem felfedezni 7.0-ás gyári rendszernél:
Ha a telefont úgy kapcsolod ki, hogy az energiatakarékos üzemmódban volt, akkor bekapcsolás után, a normál üzemmódra váltást követően, a felső menüsor nem húzható le, így az ottani funkciók nem érhetők el. Néhány funkció ráadásul a menü / beállítások menüpont alól sem működik ilyenkor. Pl. a wifit sem lehet ilyen esteben bekapcsolni.
Egy újraindítás megoldja ezt a problémát.
Más is találkozott már ezzel a hibával? -
F4f0rg1
csendes tag
A nemfogadott hivásokat másnál is kettesével számolja a rendszer a nemfogadott hívások listájában?
A név mellett zárójelben elhelyez egy 2-es számot, egyetlen nemfogadott hívás esetén. Amennyiben 2x egymásután keresnek ugyanarról a számról, a név mellett 4-es számot jelenít meg. -
F4f0rg1
csendes tag
Amennyiben a Beállítások / Funkciók beállításai / Duplán megnyitott alkalmazás menüpontban vannak beállított alkalmazások, akkor a híváslistában duplán számolja a bejövő, kimenő és nemfogadott hívásokat. Ha ezt a fukciót kikapcsoljuk a lista jobb felső sarkában található menü segítségével, akkor már helyesen adja meg a híváslista elemeinél a számokat, azaz nem számol duplán. Elvileg a két dolognak semmi köze egymáshoz, de mégis ez adja a probléma megoldását.
-
F4f0rg1
csendes tag
válasz gzbotii #1945 üzenetére
A termék meghibásodása esetén vevőnek választási lehetősége van arra vonatkozóan, hogy a kiskereskedelmi értékesítési egységnél vagy a termék hivatalos szervizénél kívánja-e érvényesíteni a garanciális jogait. Ha a vevő azt a döntést hozza, hogy a kiskereskedelmi egységet bízza meg a termék garanciális ügyintézésével kapcsolatosan, akkor ezt a kérést az értékesítő egység nem háríthatja el. A termék számlájának ehhez meg kell lennie, hiszen ez azonosítja be a terméket és a vásárlás időpontját. Ha van garancialevél is a termékhez, akkor jó ha ez is meg van, de elvileg ez nem kötelező feltétele a garanciális ügyintézésnek.
Ha a szerviz elutasítja a garanciális ügyintézést, akkor az üzletet kell megkérni erre, ő ezt nem tagadhatja meg. Kérheti, hogy a vevő forduljon a hivatalos szervizhez, de erre nem kötelezheti.Általában a szervizek úgy szerződnek a termék magyarországi importőrével, hogy minden olyan termék garanciális szervizelését kötelezően vállalják, amelyek értékesítése az adott importőrön keresztül került be az országba. Ezeknek a készülékeknek a magyarországi értékesítéséből adódó bevételéből jellemzően 2-3%-ot kap meg a szakszerviz. Ebből a bevételből oldja meg a termék szervizelési hátterét. Ha egy adott termék meghibásodási statisztikája mondjuk 2% körül van, akkor ezt problémamentesen megtudja oldani. Ha az országba az importőr megkerülésével, egyéb csatornákon is bekerül egy termék, akkor az után az importőr nem fizetett szervizelési átalányt a szakszerviznek. Ilyen esetben a szerviz jogosan háríthatja el a garanciális ügyintézésre vonatkozó kérést, hiszen az ilyen termék szervizelését nem fizette meg számára az importőr.
[ Szerkesztve ]
-
F4f0rg1
csendes tag
Kíváncsi leszek, hogy a biztonsági frissítések mellett javították-e a nem fogadott hívásokkal kapcsolatos, időnként előforduló hibajelenséget vagy sem. Érdekes, hogy a lenovo fórumán volt aki november első felére vizionálta a javítócsomag érkezését. Úgy néz ki, hogy bejött neki a jóslat.
Idővel talán az is kiderül, hogy milyen javításokat tartalmaz ez a csomag.[ Szerkesztve ]
-
F4f0rg1
csendes tag
A novemberi elejei frissítés óta nálam nem jött elő a nemfogadott hívásnál időnként beragadó jelzés az értesítési sávon. Lehet hogy javították ezt a hibát? Másnál mi a helyzet ezzel kapcsolatosan?
-
F4f0rg1
csendes tag
SMS hangerejét hol lehet beállítani? A beállítások/hang menüpontban az "értesítések" nem ezt a hangerőt állítja.
-
F4f0rg1
csendes tag
SMS hangerejét belehet állítani valahol?
-
F4f0rg1
csendes tag
-
F4f0rg1
csendes tag
válasz ncc1701 #2112 üzenetére
4 vagy 5 frissítés jött ki összesen a P2-höz, amelyből 1 volt az, amely a 6.0-ról 7.0-ra módosította az Android verzióját, a többi biztonsági frissítés volt, illetve apróbb javításokat tartalmazott. Vannak más típusok, amelyekhez valóban gyakrabban jön ki frissítés, de abban már nem vagyok biztos, hogy ez feltétlenül azt is jelenti, hogy az ezeket a telefonokat használók elégedettebbek a készülékükkel.
Két ismerősömnek is van olyan telefonja, amelyhez a Lenovonál gyakrabban jönnek ki frissítések, de ezek zöme szintén csak biztonsági frissítés, érzékelhető változást nem eredményeznek. Most akkor ez jó nekik? Ezt az érzetet keltheti egyesekben, hiszen azt a látszatot kelti, hogy a gyártó foglalkozik az adott típussal. Simán lehet ez egy marketingfogás is, hiszen sokakban bizalmat ébresztenek a gyakori frissítések.
Mi van akkor, ha azért van szükség a gyakoribb frissítésekre, mert eleve egy csak 95%-os rendszerrel küldik piacra az adott típust? Az alkalmasnak vélt rendszert ráteszik az adott típusra, de annak működésének ellenőrzésére, típusra szabására, optimalizálására nem fordítanak annyí időt, energiát, mint mások. Szorít az idő, gyorsabbnak kell lenni a versenytársaknál és inkább majd a kiadást követően több lépcsőben javítják az előforduló hibákat.
Drágább Samsung és LG modellekkel is sokan szívnak a környezetemben, frissítésekkel és azok nélkül is. A frissítések számánál fontosabb azok minősége valamint az, hogy ezek érzékelhető javulást is eredményezzenek a felhasználó számára. Pont ezekben a hetekben lehetett arról olvasni, hogy egyes Iphone típusoknál a gyártó frissítése szándékosan visszafogja a készülék teljesítményét. A telefon tulajdonosa örül, hogy ismét érkezett egy frissítés a készülékéhez, de nem hogy nem hoz javulást, még visszalépést is eredményez a felhasználói élményben.
Hibátlan telefon nincs, a Lenovo P2 sem az. De nem hibátlanok azok a telefonok sem, amelyekhez több frissítés érkezik, vagy éppen 2x ... 4x drágábbak. -
F4f0rg1
csendes tag
Milyen trükkel tudtad megoldani az értesítési sávban beragadt info eltüntetését?
A legutolsó frissítés előtt nekem ez csak kétféle módon volt lehetséges:
1. kikapcsolás és újraindítás
2. egy újabb értesítés megvárását követően az értesítési sáv információja a beragadt infóval együtt törölhető volt.
A legutolsó, 2017 novemberi frissítés óta tapasztaltam némi javulást, mert sokkal ritkábban fordul elő a beragadt értesítés az értesírési sávban, valamint ha elő is fordul, akkor a kezdőképernyő közepén is jelzett értesítés oldalra történő elhúzásával ez törölhető. -
F4f0rg1
csendes tag
válasz horvibali2 #2142 üzenetére
Azt jelezték nekik, hogy ez nem egy Samu S8-as és hogy inkább a Lenovo árszabása szerinti ajánlatra lenne szükséged? Ennyiért EU stock-ról lehet komplett új készüléket rendelni.
-
F4f0rg1
csendes tag
válasz gzbotii #2144 üzenetére
Külföldről 30e egy kijelző a P2-eshez. A szerviz vélhetősen ennél még jobb áron jut hozzá, hiszen nem 1-1 darabot vesz meg egyszerre. Így vagy a munkadíj 35-40e Ft körüli, vagy túlárazzák a kijelzőt, mint ahogy sok más terméket is hazánkban.
A kijelzőcseréről egy kis videó: https://www.youtube.com/watch?v=9eembZ0gseg -
F4f0rg1
csendes tag
válasz zsolt501 #2146 üzenetére
Munkámból adódóan van rálátásom néhány szerviz működésére. Vannak alkatrészek, amelyeket mind az importőr, mind pedig a szerviz folyamatosan tart készleten, vannak olyanok is, amelyeket csak az importőr tart készleten és a szerviz csak lekéri azt szükség esetén és valóban vannak olyan alkatrészek is, amelyet egyik sem tart állandó készleten. Ez utóbbiak olyan alkatrészek, amelyek meghibásodása rendkívül ritkán fordulhat elő. A kijelző sérülés szerintem nem az utóbbi csoportba tartozik. Csak a saját környezetemben több mint 10 ismerősöm van, akinek már kellett kijelzőt cserélni. Én is jártam így egy régebbi Lenovo telefonommal, amelynek szintén Gorilla Glass kijelzője volt. Bárhogy is legyen, abban biztos vagyok, hogy a szerviz sokkal jobb áron jut hozzá az alkatrészhez (akár 1-2 db rendelési mennyiség esetén is), mint ha magánszemélyként mi szeretnénk egyhez hozzájutni. A régi készülékem kijelzőjét 30-35e Forintértért javították volna. Inkább rendeltem hozzá egy eredeti (valóban eredeti) kijelzőt kintről, ami 5e Forintomba került, illetve a kb. 1 órás munkámba. Ez persze még nem 5,5 colos Amoled kijelző volt hanem kisebb hagyományos kijelző. Összeszerelés után tökéletes lett a telefon. Ezért is gondolom azt, hogy a szerviz által kalkulált árból min. 30e csak a munkadíj. Elég borsos ár egy olyan munkáért, amelyet ha én megcsinálok 1 óra alatt, akkor egy szervizes ugyanezt megcsinálja max. 30 perc alatt. Az így számolt 60 ezres óradíj (még ha nem is pont így számolják) kicsit erős. Sok ember 2 hetet dolgozik azért, hogy ennyi pénzt megkeressen.
-
F4f0rg1
csendes tag
válasz horvibali2 #2149 üzenetére
Ez már sokkal korrektebb ajánlatnak tűnik.
-
F4f0rg1
csendes tag
Én nem lennék boldogabb egy összecsapott 7.1-el vagy egy 8.0-val. Anno a P70-re is megcsinálták az 5.0-át minden érdemi előrelépés nélkül, sőt! A 4.4-es droid több hasznos funkcióját át sem tudták tenni az 5.0-ra.
Nevesebb gyártóknál, egyes modelleknél számszerűen több frissítés van, de ez sem feltétlenül jó. Több nagyobb gyártó (Samu, Szifon) frissítése meg csak papíron jelentett előrelépést, hiszen több típus esetében is, a gyakorlatban belassították a telefonjaikat.
Gondold el... Ott van egy bőven 100e Ft feletti telefonod, és úgy érzed hogy foglalkoznak veled, mert jönnek rá a frissítések. Aztán nem hogy nincs előrelépés, újabb hibák jönnek elő, vagy éppen romlik a felhasználói élmény, mert belassult a készüléked. Kollégámnak is jönnek a frissítések a telefonjára, de minek. Az alaphibák megmaradnak, de ha egyet ki is javítanak, lesz helyette másik. Most ott tart, hogy soha többet nem szeretne Samu-t venni, pláne nem 2x annyiért, mint amennyiiért egy kevésbé neves gyártótól is megkapná közel ugyanazt a hardvert. Ez csak egy példa volt, tudnék többet is írni, de felesleges lenne.
A kevesebb néha több! A P2 látszólag kevesebb, mert "csak" 7.0, de miután nálam stabilan jól működik, elégedett vagyok vele. -
F4f0rg1
csendes tag
válasz zsolt501 #2224 üzenetére
Garanciális ügyintézés esetében a MediaMarkt-ra is ugyanazok a jogszabályok érvényesek, mint bármely más hazai kiskereskedelmi egységre. Ők vélhetően azt fogják neked mondani, hogy vedd fel a kapcsolatot a hivatalos magyarországi szervizzel és juttasd el hozzájuk a telefont bevizsgálásra / garanciális ügyintézésre. Ez valóban egy elvi lehetőség ilyenkor, de sokan nem tudják (az értékesítő egységek meg ezt nem hirdetik) hogy TE, mint vevő kérheted azt is, hogy az eladó (ebben az esetben a MM) intézze a garanciális ügyet. Vegye fel ő a kapcsolatot a szervizzel, juttassa el ő a terméket hozzájuk és a javítást követően értesítsenek téged, hogy elkészült a készülék és a MM-ban átveheted. Ehhez jogod van, de ezt nem szokták a kereskedelmi egységek hangoztatni, mert ez nekik jelent plusz feladatot. Neked kell eldöntened, hogy melyik utat járod be. A közvetlen szervizes útvonal gyorsabb ügyintézést jelenthet, a MM-os ügyintézés azonban kényelmesebb lehet számodra, ha pl. az van hozzád közelebb.
Bármelyik lehetőséget is választod, azt javaslom neked, hogy az átvételi elismervényen tüntesd fel a készülék állapotát is (részletezve: előlap, hátlap, oldalélek, gombok, stb.), különösen akkor ha a külsejét tekintve makulátlan állapotban adod le a telefonod. Ha van rajta pl. egy karc az oldalsó részén, akkor azt is írasd rá. Ez azért lehet fontos, mert ez a telefon több kézen fog átmenni, mire visszakerül hozzád és ha sérülten kapod vissza a javított telefonod, akkor tudjál mivel reklamálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Linux kezdőknek
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- iPhone topik
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Futás, futópályák
- Ukrajnai háború
- Renault, Dacia topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- iPhone 12 MINI 128GB fekete kártyafüggetlen! Vadonatúj 100%-os akku! Fulldoboz!
- iPhone 12 MINI 64GB midnight kártysfüggetlen! Akkumlátor 83%
- Samsung Galaxy S24+Ajándék SmartTag2 fehér 128gb
- iPhone 15 Pro Max Blue Titanium 256 GB + 2 tok - ÚJ EREDETI AKKUMULÁTORRAL!
- Xiaomi Poco F2 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest